קידום אתרי מנעולנים – איך עושים זאת נכון?

אם יש לכם ניסיון של לפחות שנה או שנתיים בתחום קידום האתרים, סביר להניח שגם אתם כבר הבנתם עד כמה קידום אתרי מנעולנים (Locksmith) היא זירה תחרותית.

בחו"ל התחרות אכזרית במיוחד, אבל גם בארץ מדובר בכאב ראש לא קטן עבור מי שמחליט לקדם אתרים בתחום.

קידום אתרי מנעולנים / לוקסמית

לפני שנתחיל – אם אתם חובבי וידאו, בסרטון הבא אני מדבר על קידום אתרים למנעולנים:

איך לקדם אתר מנעולים – מה הקטע עם קידום אתרים למנעולנים?

אז למה קידום אתרים אורגני למנעולנים זה תחום עם תחרות גבוהה מאד?

אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שבתחום יש המון מילות מפתח עם שינויים קטנים.

לדוגמה, "מנעולן בחיפה", "מנעולן בנתניה", "פריצת מנעולנים ברמת גן" ועוד עשרות ביטויים שונים.

בהנחה שרוב האנשים נמצאים באתרים כאלו רק דקה או שתיים (אם לא פחות), אתרים שנמצאים במקומות נמוכים על רוב הביטויים שהם מכוונים אליהם, לא יקבלו הרבה לידיים.

תוסיפו לזה את העובדה שהרשימות המקומיות בדרך כלל יהיו בין המודעות הממומנות לבין האורגניות (בכל חיפוש יש מינימום 3 כאלו). עכשיו קיבלתם עוד כאב ראש למקדם האורגני, שעכשיו כבר ברור שהוא הופך להיות גם "מקדם לוקאלי".

אז איך לקדם אתר מנעולנים בלי להספים ולסכן את הלקוח?

קודם כל, צריך לזכור שהכול יחסי.

זאת אומרת – אם תסתכלו על רוב אתרי המנעולנים בארץ, תוכלו לראות שרובם לא ממש מושקעים, לא מבחינת התוכן ולא מבחינת העיצוב.

האתרים יוצאי הדופן הם אתרים שמרכזים בתוכם בעלי מקצוע כמו "המקצוענים", אבל אני מניח שיש גבול לכמה מונחים שהם מסוגלים לקדם והם לא "יתאבדו" ספציפית על מנעולנים באזור מסוים, אלא יתבססו על קישורים להיררכיה הגבוהה יותר בתוך האתר.

חוץ מזה שכמובן שווה להתאמץ קצת ולנסות להתברג גם בתוכם.

תוכן לאתרי מנעולנים

אבל כל זה לא אומר שלא צריך לתת דגש על תוכן.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למעשה, בגלל שיש שרוב האתרים מתבססים על קישורים, וחלק גדול מהקישורים האלו לא איכותיים במיוחד, אתם יכולים לפצות על פחות קישורים באמצעות התוכן של האתר.

גם אם אתם הולכים על הזנב הארוך (וזה מה שבדרך כלל הולכים עליו באתרי מנעולנים), אתם חייבים לשחק קצת עם הטקסט כדי שיהיו לכם לפחות כמה פסקאות לכתוב. עמוד של שורה וחצי לא ישרת את המטרה.

ואגב, אתם לא חייבים בהכרח לכתוב רק על "מנעולן ב-XYZ". יש עוד ביטויים שיכולים להיות רלוונטיים עבור גולשים שבאמת מחפשים מידע.

לדוגמה, החלפת מנעולים בדלת מורכבת שאי אפשר לפרק בה את המנעול לבד.

דוגמה אחרת היא מילת מפתח כמו "מנעולן אמין". במקרה הזה אתם יכולים לשלב גם סרטון שמציג את עצמכם ובאמת מוכיח שגם אתם אמינים (אחרת לא היה לכם אינטרס לדבר על מה באמת חשוב לבדוק)…

המלצות

אם דיברתי על תוכן, אז המלצות חברתיות כאן הן לא פחות חשובות.

שימו במקום בולט כמה המלצות של שורה אחת או שתיים. זה גם משפר את האמינות ומקצר את ההתלבטות של הלקוח.

עיצוב

יש הרבה אתרי מנעולנים שעדיין תקועים על תבניות של Google Sites וכל מיני שטויות כאלו (לפעמיים המנעולן מחליט לבנות את האתר לעצמו ורק אז פונה לחברת קידום אתרים…).

לכל הפחות אתם חייבים שהאתר יהיה מותאם לנייד, להבליט שם את הטלפון שלו ולתת דרך נוחה לשלוח הודעות דרך Whatsapp או SMS.

יש גם הרבה אתרים שבהם מוסיפים עוד ועוד טקסטים מידי פעם. זה סבבה לגמרי, אבל תקפידו לכל הפחות להשתמש באותו הפונט ומרווח בין השורות (וותרו אנטר כפול אחרי כל שורה, זה מעצבן…).

קידום אתרים לוקאלי באתרי מנעולנים – MUST

כאמור, אי אפשר לדבר על קידום אתרי מנעולנים בלי להזכיר קידום אתרים לוקאלי.

קידום לוקאלי (מקומי) הוא אחד הדברים שכל מנעולן חייבים לעשות אם הוא רוצה לבלוט מעל התוצאות האורגניות הרגילות (ומי לא רוצה?).

כתבתי כאן באתר הרבה מדריכים על קידום לוקאלי, ולכן אני אחזור בקצרה על מה שיכול להיות רלוונטי למנעולנים:

  1. הקטגוריה היחידה שבאמת רלוונטית היא "מנעולנים", אל תבזבזו זמן על חיפוש של קטגוריות אחרות.
  2. אתם יכולים לשים מילת מפתח אחת בכותרת. לדוגמה "איציק כהן – מנעולן בחיפה והסביבה". מקסימום לא יאשרו לכם את הכותרת…
  3. גם בתיאור אפשר לשלב מילות מפתח, בעדינות כמובן, בלי לרשום שמות של עשר ערים שונות.
  4. אתם לא ממש יכולים לצרף תמונות של העסק מכיוון שלמנעולן אין בדרך כלל מיקום פיזי (אלא אם יש לכם חנות מנעולים או משהו כזה…). אתם כן יכולים כמובן לצלם את עצמכם עובדים.
  5. גם אם רישום לאינדקסים הוא בדרך כלל לא הדבר הכי יעיל בקידום אתרים היום, הוא כן חשוב לקידום לוקאלי בגלל שגוגל שואב משם את הפרטים שלכם ומאמת אותם אחד עם השני. קודם כל ולפני שאתם בכלל מחפשים אינדקסים חדשים, בדקו באילו אינדקסים אתם מופיעים ואם הפרטים שם כגון מספר הטלפון מעודכן.
  6. בנייד אתם צריכים להתקין את האפליקציה וזה למעשה קצת פחות נוח מהמחשב. לכן מה שאני הייתי עושה זה להעתיק את הכתובת פעם אחת לאפליקציה של הפתקים ואז מעתיק אותה כל פעם ל-SMS או Whatsapp. אפשר כמובן גם להדפיס אותה על כרטיסי ביקור אחרי שקיצרתם אותה פעם אחת נוספת עם tinyurl.
  7. עקבו אחרי התובנות שלכם: מערכת הניהול של החיפוש הלוקאלי שולחת לכם פעם בחודש סיכום של החשיפות שלכם באופן מאוד דומה ל-Search Console, כך אתם יכולים לפתוח את הפירוט של הדו"ח ולראות את כל מילות המפתח דרכן הגיעו אליכם.

רשתות חברתיות

האם קידום אתרי לוקסמית קשורים גם לרשתות חברתיות?

ניהול פרופיל ברשתות חברתיות הוא לא ממש משהו קריטי לקידום של אתרי מנעולנים, אבל עדיף שיהיה לעסק שלכם לכל הפחות עמוד עסקי בסיסי (בפרופיל פרטי צריך לחפור כדי לראות מספר טלפון). אם תעשו את זה נכון, תוכלו אולי לקבל עוד כמה פניות. אם אתם משתמשים בסרטונים, אז כמובן שחשוב לקשר גם לערוץ שלכם ביו-טיוב.

קידום אתר למנעולן – לסיכום

קל מאוד להתפתות ולקדם אתר של מנעולן בשיטות שגובלות בספאם (ולעיתים הרבה מעבר מזה), אבל לטווח הארוך שווה להשתמש בשיטות הקידום המוכרות, גם אם זה דורש קצת יותר מאמץ ויצירתיות.

אם הלקוח לחוץ על לידים, הוא תמיד יכול להשתמש בקידום ממומן עד שהאתר מתחיל להתקדם. אבל כמו שאמרתי בסרטון, אתם צריכים להסביר לו שבסך הכול קידום אורגני יביא לו בסופו של דבר יותר לידים בלי שהוא יצטרך להמשיך ולשלם עוד ועוד לגוגל.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו