איך לבחור ביטויים לקידום בגוגל?

אם אתם מתחילים תהליך של קידום אתרים בגוגל – אולי עלתה לכם השאלה "איזה ביטויים לבחור לקידום בגוגל".

אתרים רבים (ולצערי גם לא מעט סוכנויות של קידום אתרים) שבויים עדיין בקונספט שמחקר מילות מפתח = בחירת ביטויים לקידום בגוגל.

אבל האמת היא שמחקר מילות מפתח בגוגל באמצעות מערכות קלאסיות למחקר מילות מפתח (SEMRush ,Ahrefs וכמובן Google Keyword Planner) הוא רק השלב הראשון.

בחירת ביטויים לקידום אתרים – הכיצד?

אם ניקח את כל הביטויים לאחר המחקר מבלי לסנן אותם כלל, סביר להניח שחלק גדול מהן לא יהיה רלוונטי אלינו ולכן גם לא ישיג את המטרה שלשמה התחלנו בכלל את הקידום…

מצד שני, יש עוד המון הזדמנויות למציאת מילות מפתח נוספות דרך כלים ואתרים חיצונים ובדרך כלל גם בחינם, חלק מהם אולי יפתיעו אתכם.

איך לבחור מילות מפתח לקידום בגוגל בצורה נכונה, שלב אחרי שלב?

לבחור ביטויים לקידום בגוגל

מחקר מילות מפתח בסיסי ומה לקחת משם

לבחור מילות מפתח לקידום זאת אחת המיומנויות החשובה ביותר של כל מי שמחזיק מעצמו מומחה של קידום אתרים.

מקדמי אתרים מנוסים ידעו להגיד לכם שיש מילות מפחת שמחפשים הרבה אבל לא שוות כלום במבחן התוצאה – שזה מאפיין הרבה תחומים שיש בהם חיפושי מידע אבל פחות חיפושים מסחריים (אני מרחיב על זה בהמשך המדריך הנוכחי).

בשלב הראשון על מנת לדעת איזה ביטויים לבחור לקידום בגוגל ובאיזה מהם כדאי להגיע לעמוד ראשון בגוגל, אין לנו מנוס מלבצע מחקר מילות מפתח בסיסי באמצעות כלי מילות מפתח שאנחנו מכירים ורגילים להשתמש בו.

אחד הפקטורים המרכזיים ביותר בשלב הזה הוא עדיין נפח מילת המפתח (כמות החיפושים החודשית של כל ביטוי) אבל לא נרצה לקחת בהכרח את המילים בעלות הנפח הגבוה ביותר מכיוון שסביר להניח שגם יהיה קשה לקדם אותן.

אם אנחנו ממש חייבים לקדם את חלק מהמילים האלו, בשלב הזה פשוט נרשום אותה בטור נפרד באקסל.

המיקוד שלנו אמור להיות במילות מפתח בעלות נפח סביר. הנפח הסביר משתנה מנישה לנישה.

לדוגמה, אם אנחנו מוכרים "נעליים לסוכרתיים", גם מילת מפתח עם 80 חיפושים יכולה להיות סופר חשובה מכיוון שהיא אומנם לא יכולה להבין מאות לקוחות בחודש, אבל אלו שכן יגיעו יהיו סופר ממוקדים.

בכל מקרה – המלצה חמה שלי – זה להתייעץ עם חברה של קידום אתרים, אם אינכם יודעים איך לבחור מילות מפתח לקידום בגוגל בעצמכם, שכן זהו שלב סופר קריטי, עליו יפול או יקום כל תהליך האופטימיזציה למנועי חיפוש.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כוונת המשתמש והשלב בו הוא נמצא במשפך השיווקי ("רמת הבשלות")

כוונת המשתמש והבשלות שלו לרכישה (או השלב שבו הוא נמצא במשפך השיווקי) קשורים אחד לשני באופן הדוק.

אז מהי בדיוק הכוונה ב"כוונת המשתמש"?

רוב הגולשים שחשובים לנו כעסק מחפשים את אחד מארבעת הדברים הבאים: מידע כללי, מידע שיעזור לכם לפני רכישה או קבלת שירות (מחקר שוק). לצד זאת יש גולשים שכבר יודעים בדיוק מה הם רוצים.

על פי מה שהגולש מחפש קל לנו מאוד לדעת באיזה שלב בשלות הוא נמצא:

  • גולש שמחפש מידע בדרך כלל נמצא בשלב המודעות (Awareness)
  • גולש שמחפש עזרה לפני רכישה בדרך כלל נמצא בשלב העניין (Interest) או החשק (Desire)
  • גולש שממש מוכן כבר לשלוף את הארנק יהיה מן הסתם בשלב הרכישה או הפעולה (Action)

מלבד זאת יש גולשים שמחפשים שם של מותג או אתר, ואז קצת קשה יותר להכניס אותם לקבוצה מוגדרת בלי להתייחס לשאילתה הספציפית.

אני מרחיב עוד על כוונת המשתמש במדריך הזה.

אז איך נמצא מהי כוונת הגולש כשהוא מקליד שאילתה מסוימת?

כדי להבין מה גוגל רואה בתור הכוונה הכי רלוונטית פשוט נסקור את האתרים המובילים וננסה להבין איזה ערך הם נותנים לגולש. לפעמיים גוגל יציג כמה סוגי אתרים כדי לתת מענה לכמה צרכים.

יש גם כמובן צירופים שלא מותירים לנו יותר מדי מקום לספק, אם ניקח למשל את תחום הרכב, הנה כמה דוגמאות:

  • מאזדה CX-30 מבחן דרכים – מידע (גם אם בראש של המחפש אולי כבר מתקבעת איזושהי כוונת רכישה)
  • מאזדה 2 יד שנייה – התעניינות לפני רכישה
  • דיבורית Cardo Spirit – שלב הפעולה / רכישה

עוד על כוונת המשתמש

לאחר שני השלבים הראשונים סביר להניח שתהיה לנו כבר רשימה של מילות מפתח עם נפח סביר שאנחנו יודעים שגם ישרתו אותנו מבחינת כוונת המשתמש. אבל זה ממש לא אומר שסיימנו!

בדיקה נוספת של המילים התחרותיות

בשלב זה נחזור אל מילות המפתח עם הנפחים הגבוהים וננסה לבדוק כמה באמת הן תחרותיות. אני באופן אישי לא סומך יותר מדי על רמת הקושי (Keyword Difficulty) שהכלים השונים מציגים לנו.

הדרך הכי טובה לדעת זאת היא באמצעות מחקר מתחרים: אם נדע מיהם המתחרים שלנו ועד כמה הם טובים, נוכל גם להבין עד כמה התחרות חזקה: ננסה לראות האם מילת המפתח מופיעה בכותרת של המתחרים ואם יש להם עמודים ממוקדים למילת המפתח הזו.

נבדוק גם את הרמה של האתר באופן כללי מבחינה טכנית (מהירות, איך הוא נראה במובייל וכו'…) ואת פרופיל הקישורים שלו.

לכאורה זה נשמע כמו המון עבודה, אבל כפי שבוודאי תראו, חלק גדול מהאתרים יתחילו בשלב מסוים לחזור על עצמם.

אפשר גם לקצר קצת תהליכים ולבדוק איזו חברה מקדמת את האתר. יכול שבמקרה כבר יצא לכם לעבוד איתה ואתם יודעים פחות או יותר עד כמה היא "רצינית".

אם אתם מגיעים למסקנה שמדובר במילת מפתח מאוד תחרותית, סביר להניח שלא תרצו שהיא "תשתה" לכם את כל התקציב ואולי כדאי לכם במקום זאת לקחת כמה מילים פחות תחרותיות שגם לגביהן התלבטתם.

רעיונות לביטויים נוספים דרך ה-Search Console וכלים חכמים למציאת מילות מפתח

Search Console

ה-Search Console מציג את מילות המפתח שחופשו ישירות על ידי גולשים מגוגל.

הוא אומנם לא מציג את כל מילות המפתח בגלל כל מיני סיבות של פרטיות, אבל תוכלו לראות מגוון לא רע של מילות מפתח, במיוחד על פני תקופה של שבועות וחודשים ומשם לקבל רעיונות למילות מפתח נוספות.

תוכלו אפילו לדעת מהם אחוזי הלחיצות מכלל ההופעות על פי עמודים ואת המיקום הממוצע של כל מילת מפתח. באופן הזה אתם אפילו לא צריכים ליצור עמודים חדשים, אלא יכולים להשיג תנועה נוספת גם באמצעות עיבוי של עמודים קיימים והוספה של מילות מפתח דומות לאלו שכבר קיימות בהם.

טקטיקות מתקדמות ל-Search Console

חיפוש חכם של מילות מפתח (מחקר מתחרים נוסף)

הכלים הקלסיים למחקר מילות מפתח מאפשרות לנו בעיקר לעקוב אחרי מילות מפתח קיימות, אבל כיום כמעט בכל כלי מילות מפתח אפשר גם להקיש את הכתובת של האתר ולקבל מילות מפתח שהכלי מוצא בעצמו. מן הסתם זה סופר יעיל עבור מתחקר מתחרים, אבל גם עבורנו.

כמובן שבין כל מילות המפתח האלו יש לפעמיים ביטויים שלא ממש יעזרו לכם, אבל בכל מקרה כדאי לבדוק את מילות המפתח שהכלים מוצאים במקומות יחסית גבוהים מדי כמה חודשים.

לדוגמה, אם תצליחו לקדם מילים במקומות 11-13 לעמוד הראשון, סביר להניח שתתחילו לקבל מהן הרבה יותר תנועה.

רוצים סרטון שיסביר לכם איך לעשות מחר מילות מפתח איכותי? קבלו

מקורות נוספים לביטויים טרנדיים

מלבד מילות מפתח שעובדות לטווח הארוך עם נפח חיפוש יציב, עם הקצב הדינאמי של רשת האינטרנט כיום חייבים להסתמך גם על טרנדים וביטויים עם מגמות שינוי מהירות. אם תרצו, אז הקידום של ביטויים כאלו הוא בבחינת "להמשיך לרוץ במקום כדי לא ליפול".

רשתות חברתיות

הירשמו לכל הקבוצות שקשורות לתחום שלכם ובדוק מהם הנושאים הטרנדיים בשבוע או השבועות האחרונים או אם יש שאלות נפוצות שאולי בכלל לא עלו במחקר מילות המפתח.

לדוגמה, לי יוצא לראות שבקבוצות מחשבים שואלים המון על מחשבים ניידים ולא ניידים לעריכת וידאו ומהו התקציב שצריך עבורם (או שנותנים תקציב נתון).

לעומת זאת, בגוגל אני רואה שאין הרבה אתרים עם צירוף המילים "מחשב לעריכת וידאו" ו-"תקציב". אז יכול להיות ששווה לי ליצור עמוד שכזה כדי לקבל תנועה מהזנב הארוך.

כנ"ל לגבי האשטאגס באינסטגרם וטיק-טוק.

ואם כבר טיק-טוק, באתר הבית של טיק-טוק במחשב תוכלו למצוא מנוע חיפוש, הזדמנות מצוינת לחיפוש טרנדים.

מהניסיון שלי המנוע חיפוש מחזיר סרטונים לא ממש קשורים, אבל זה לא אומר שאנשים לא מחפשים דברים דומים גם בגוגל.

Google Trends

גוגל טרנדס היא כלי לחיפוש טרנדים של גוגל. לצערי בישראל הוא לא תמיד מאוד שימושי ומחזיר בעיקר נושאים כללים מאשר ביטויים של ממש. יחד עם זאת הוא יכול לתת תחזית לעתיד וגם להתחבר עם Google News, שהוא מקור נהדר לביטויי מפתח בפני עצמו.

Google Alerts

Google Alerts יכול לתת התראות על מילות מפתח ספציפיות, אבל גם פשוט עדכונים מאתרים ספציפיים שאין להם ערוצי RSS.

זו עוד דרך מצוינת למצוא מה טרנדי עכשיו בלי להיכנס ידנית לאתרים. אפשר לקבוע לקבל כל עדכון בזמן שהוא מתרחש (לא מומלץ), פעם ביום לכל היותר (אפשר) ופעם בשבוע לכל היותר (אם אתם עוקבים אחרי המון אתרים).

ומכיוון שמדובר בגוגל תוכלו לבחור בין מגוון פילטרים של מקורות (למשל, רק בלוגים) ושל מדיה (סרטונים) וכמובן שפה ואזור.

לסיכום: איך לבחור מילות מפתח לקידום בגוגל

היום יש המון דרכים למצוא ביטויים לקידום ומחקר מילות מפתח במובן הקלאסי היא רק אחת מהן. הדבר נכון במיוחד אם התחום שלכם הוא דינאמי מאוד וביטויים חדשים נכנסים כל יום.

חלק מהביטויים האלו אומנם גם דועכים במהירות, אבל בקידום אתרים לפעמיים אין ברירה אלא להמשיך לרוץ במקום כדי לא ליפול.

אם אתם לא מקבלים שירותי SEO באופן מקצועי או לא עובדים עם חברת SEO כלשהי, כדאי לשקול לקחת ייעוץ רק לנושא הנקודתי של בחירת מילות מפתח לקידום האתר – שכן זהו נושא סופר קריטי, עליו מתבסס על הקידום, כאמור.

בהצלחה!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו