איך הקונסול של גוגל יכול לעזור לכם לטייב את מחקר מילות המפתח שלכם?

זוכרים את מחקר מילות המפתח איתו יצאתם לדרך כשהתחלתם לקדם את האתר? לא זוכרים? 🤔 אל תדאגו. אתם נמצאים בחברה טובה.

מחקר מילות מפתח הוא אמנם שלב קריטי וחשוב בכל תהליך קידום אורגני, אבל רק מעטים מבעלי האתרים טורחים להציץ בו בתדירות שוטפת. והמציאות, מה לעשות, הרבה פעמים לא באמת מסתדרת עם התכנון.

יש הבדל ענק בין בעל עסק שרק עכשיו מקים את העסק, בונה את האתר, ובוחר את מילות המפתח שבהן ירצה להתמקד, ובין בעל עסק שכבר צבר ניסיון בעבודה עם לקוחות, יודע מה עובד טוב ומה עובד טוב פחות, יודע אילו חיפושים מייצרים לו עבודה והכנסה אמיתית, ואילו חיפושים מייצרים בעיקר עבודה אבל לא הכנסה.

אז בפוסט הזה, אני רוצה להתמקד בעבודה שיכולים בעלי אתרים לבצע מול הקונסול של גוגל, במטרה לשפר את המיקוד שלהם בתהליך הקידום.

הקונסול של גוגל לעזרת מחקר מילות המפתח

למי התהליך הזה מתאים?

  • לבעלי אתרים שמאונדקסים בגוגל, יש להם נוכחות בדפי תוצאות החיפוש, והם מקבלים טראפיק אורגני.
  • לבעלי אתרים ותיקים, שיש להם היסטוריה של נתונים מן הקונסול, שאותה אפשר לנתח ולפלח.
  • לבעלי עסקים שיודעים מה עובד להם טוב בעסק, ומעוניינים להגדיל את תנועת הלקוחות המשלמים לעסק שלהם.

רגע לפני שמתחילים – למה בכלל להשתמש בקונסול של גוגל לטיוב מחקר מילות המפתח?

כלים לניתוח ומחקר של האתר מבחינת ביצועי SEO – יש המון. למה בכל זאת כדאי להשתמש בקונסול של גוגל (אבל לא רק)?

הנה כמה סיבות, מהמוצדקות ביותר:

  • הקונסול מציג נתוני אמת, גם אם חלקיים. לא מה היקף החיפושים המשוער של ביטוי מפתח מסויים – אלא מה היקף החיפושים שהיה בפועל בפרק זמן נתון.
  • הקונסול מתייחס לדף שמוצג לגולש כאשר הוא מחפש ביטוי חיפוש נתון. לא עבור כל החיפושים תמצאו דף יחיד כזה. מכאן נשאר לכם לבדוק ולחקור מה מביא את גוגל לחשוב שיכול להיות יותר מעמוד אחד רלוונטי עבור שאילתת חיפוש מסוימת של הגולש.
  • הקונסול מאפשר פילוח לפי תקופות שאתם בוחרים.
  • בהמשך לסעיף הקודם, הקונסול מאפשר ללמוד על מגמות. איך? פשוט מאוד – באמצעות השוואה בין תקופות שונות.
  • הקונסול מציג עבור עמוד נתון אילו ביטוי חיפוש בפועל הביאו גולשים לעמוד הזה. גם ביטויים זניחים מאוד, שלא מוצגים בכלי מחקר כאלו ואחרים.
  • הקונסול מספק לכם נתונים אודות המיקום הממוצע, ולא המיקום האבסולוטי, של עמוד נתון עבור ביטוי חיפוש נתון. אחרי הכל, לשאלה מה המיקום של העמוד, יש המון סייגים: מי חיפש? מתי הוא חיפש? באיזה מכשיר הוא חיפש? מה היסטוריית החיפוש של המחפש? מה מאפיין את המחפש? ועוד.

איך אפשר, הלכה למעשה, להשתמש בקונסול כדי לשפר דירוגים?

אז מה בתכלס אנחנו מחפשים בקונסול?

אחרי שפתחתם את הקונסול, גשו ללשונית Performence או ביצועים. שם תיראו ארבעה מדדים שתוכלו לסמן שאתם מעוניינים לכלול בטבלאות הנתונים: קליקים, חשיפות, CTR ודירוג ממוצע.

  • קליקים – מספר ההקלקות בפועל של גולשים במנוע החיפוש על תוצאת חיפוש שהפנתה לאתר שלכם.
  • חשיפות – כמה פעמים תוצאת החיפוש שמפנה לאתר שלכם הוצגה לגולשים שחיפשו משהו, בין אם לחצו על התוצאה ובין אם לאו.
  • מדד ה – CTR – בעיקרון, מספר הקליקים חלקי מספר החשיפות – כלומר, מהו שיעור הגולשים שנחשפו לתוצאת החיפוש, ובחרו גם להקליק עליה.
  • דירוג ממוצע – מאחר שגוגל יכולה להציג את תוצאת החיפוש המסוימת לגולשים שונים במיקומים שונים, המדד הזה מתייחס למיקום הממוצע, בפרק הזמן הנתון שנבחר.

את כל אלו תוכלו לפלטר לפי תקופת הזמן שברצונכם לבחור, באמצעות הסננים המתאימים בקונסול. כמו כן, תוכלו לצמצם את התוצאות המוצגות לכם באמצעות שילוב תנאים על הדף המוצג, השאילתא שביצעו הגולשים, ועוד.

בואו נדבר על כמה מקרים שיוכלו לעזור לנו למקד את המשאבים שלנו בתהליך הקידום:

מקרה ראשון: ביטויי חיפוש שמקבלים דירוגים גבוהים ו – CTR נמוך

למה המקרה הזה מעניין?
משום שהדירוגים הגבוהים מלמדים שגוגל חושב שהאתר איכותי ושתוצאת החיפוש שמפנה לעמוד הספציפי נותנת מענה טוב לגולש. זה אומר שיש עם מה לעבוד.

ממה נובע שיעור ההקלקות הנמוך?
זהו בדיוק הפקטור שיקבע אם נוכל לשפר את שיעורי ההקלקה. בגדול, יש שתי אפשרויות עיקריות: הראשונה היא שהטייטל והתיאור של העמוד כפי שהם מוצגים בדפי תוצאות החיפוש, לא מספיק משכנעים את הגולשים להקליק עליהם.

במקרה כזה, כל מה שנדרש הוא לעדכן את הטייטל והתיאור. על פניו, מדובר בפעולה פשוטה יחסית, שלא מצריכה משאבים מיוחדים, מומחיות בינלאומית או זמן ממושך.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

האפשרות השניה היא שמדובר באג של חיפוש שבו הגולשים לא מעוניינים לצרוך מידע יותר מפעם אחת. זה קורה בעיקר כאשר התשובה לשאילתא של הגולש היא חד משמעית ויחידה, או כאשר מדובר בחיפוש ספציפי מאוד, כמו "עסקאות נדל"ן שבוצעו".

במקרה כזה, אין ממש טעם להשקיע משאבים בשיפור שיעורי ההקלקה של גולשים.

מקרה שני: ביטויי חיפוש שעבורם האתר מדורג בעמוד השני של גוגל

למה המקרה הזה מעניין?
משום שקפיצה מהעמוד השני של גוגל לעמוד הראשון היא קלה יותר מאשר שיפור המיקומים בעמוד הראשון עצמו.

כאשר מנוע החיפוש מדרג את העמוד הספיציפי בדף תוצאות החיפוש השני, הוא עדיין סבור שהעמוד שלנו יכול לתת מענה לגולש. הוא לא מחרים את האתר שלנו, לא מעניש אותו, ולפעמים, במקרה כזה, כל מה שנדרש הוא דחיפה קטנה כדי שהאתר יוצג בדף תוצאות החיפוש הראשון, בין עשר התוצאות המובילות.

אני מזכיר, שאנחנו פועלים עם משאבים מוגבלים, כדי למקסם את התוצאות שלנו, ולכן, ניסיון לשפר מיקום של ביטוי ממקום 13 למקום 8, הוא הרבה יותר קל מלנסות לשפר את המיקום של ביטוי במיקום 8 למיקום 3.

מקרה שלישי: איתור ירידה בדירוגים של עמוד מסוים לאורך זמן

למה המקרה הזה מעניין?
בעיקר משום שהוא יכול ללמד המון.

כשהעמוד המסוים שלנו באתר עולה ויורד לסירוגין בתוצאות החיפוש, מדובר בהתנהגות טבעית. גם בלי קשר לפעילות המתחרים שלנו, גוגל מבצע ניסוי וטעיה כל הזמן, ובוחן את התגובה של הגולשים בהתאם.

אבל, כאשר לאורך תקופה ארוכה, העמוד הרלוונטי שלנו באתר מאבד מיקומים עבור ביטוי חיפוש נתון ומבוקש, זה יכול ללמד לא מעט:

  • ייתכן שמתחרים חדשים נכנסים לנישה, וטורפים את הקלפים.
  • ייתכן גם שהעמוד שלנו מציג מידע לא רלוונטי ולא מעודכן.
  • ייתכן שחווית המשתמש שהעמוד מציע כבר לא מותאמת לדרישות של התקופה.
  • ייתכן שהעמוד צריך חיזוק בדמות קישורים חיצוניים ופנימיים.

כל מקרה, כאמור, לגופו, אבל ניטור עמודים שמאבדים גובה לאורך זמן הוא בהחלט מרכיב חשוב באסטרטגיית הקידום של כל אתר.

מקרה רביעי: מציאת ביטויי חיפוש נדירים יחסית, עליהם העמוד מדורג טוב, אבל לא מצוין

טוב, הכותרת הזאת הייתה קשה מידי, אז בואו ננסה להסביר אותה בצורה רגועה ובלי פאניקה.

אנחנו מנסים לחפש עמודים חזקים, שמדורגים על לא מעט ביטוי מפתח.

מבין כלל ביטויי המפתח האלו, יהיו כאלו שיהיו תחרותיים יותר ופחות.

מבין אלו שהם פופולריים פחות, נבחר את אלו שהעמוד שלנו לא מדורג מאוד גבוה עבורם, למרות שמנוע החיפוש החליט בכל זאת שהעמוד שלנו רלוונטי בחיפוש שלהם.

ואז, כל שנשאר הוא לעבות את העמוד הרלוונטי בתוכן המתאים, כדי שזה יתן מענה גם לשאילתת החיפוש הנדירה יחסית, עבורה האתר מדורג טוב, אבל לא מצוין.

רוצים דוגמה להמחשה? בבקשה.

נניח לרגע שאתם מנהלים אתר של ברכות לכל מיני אירועי חיים. יש לכם באתר עמוד לברכות עבור אמא ועמוד לברכות עבור אבא, וסבא, וסבתא, ודודה וכו'.

עכשיו, בעמוד הברכות לבעל, כללתם כל מיני מילות מפתח: ברכה לבעלי האהוב, וברכה לבעל יקר, ברכה לבעל מהתורה וגם ברכה לבעל ליום ההולדת.

כשבצעתם את מחקר מילות המפתח שלכם בתחילת הדרך, עלו עוד המון ביטויים בהקשר הזה של ברכה לבעל, אבל הביטוי "ברכה לבעל מושלם" לא היה אחד מהם.

רק מה, חודשים או שנים לאחר שהתחלתם את הקידום, אתם מזהים בקונסול שהביטוי הזה כן מייצר תנועה לאתר, אבל לא כפי שהוא יכול לייצר.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לשלב מספר פעמים את הביטוי "ברכה לבעל מושלם" בעמוד הרלוונטי, ואז להמתין שכמו קסם, הדירוג של האתר עבור הביטוי הזה, ישתפר.

מקרה חמישי: איתור ביטויים שמפנים את הגולשים ליותר מעמוד אחד באתר

אם תבחרו בקונסול של גוגל ביטוי חיפוש מסוים, תוכלו לראות לאילו עמודים באתר מפנה ביטוי החיפוש הזה את הגולשים. במקרה שישנו יותר מעמוד אחד, אתם צריכים לעצור רגע ולשאול את עצמכם מספר שאלות.

ראשית? האם זה טוב עבורכם?

ייתכן בהחלט ששתי התוצאות מוצגות לגולשים במיקומים גבוהים בעקבות קניבליזציה של מילות מפתח. אם שני המיקומים גבוהים ומייצרים טראפיק – לא תמיד מדובר במשהו רע. לפעמים זה אפילו ירחיק את הגולשים מאתרי המתרים.

ויחד עם זאת, לא מעט פעמים הדבר נובע מחוסר היכולת של גוגל להבין אילו מן העמודים נותן את המענה הטוב ביותר והאיכותי ביותר לשאילתא של הגולש.

במקרים כאלו, ייתכן פספסוס של מסע הלקוח באתר, שכן כניסה מעמודים שונים תוביל למסעות שונים בתוך האתר.

העדר השליטה הזה על מסע הלקוח עלול, בסופו של דבר, לבוא לידי ביטוי גם במכירות, ולזה מאוד חשוב לשים לב.

רגע לפני שנסיים, הנה סרטון הדרכה של ה Search console לכל אלו שצריך חיזוק בניווט ועבודה עם ה סרץ' קונסול:

לסיכום

מניח שתוכלו לחשוב על עוד דרכים להשתמש בנתונים של הקונסול כדי לייצר ערך מוסף בתהליך הקידום. רוצים לשתף אותי בדרכים מקוריות משלכם? יותר מאשמח לשמוע מה אתם חושבים בתגובות כאן למטה.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו