מרבית התוכן שאני כותב כאן בבלוג עוסק בצורה כזו או אחרת בשיווק אתרים באינטרנט בכל מיני דרכים, אבל אחת השאלות הכי חשובות בסופו של דבר היא איך בדיוק מתחילים לשווק אתר חדש שאין לו שום תשתית קודמת.
אם פעם הייתי מציע להשקיע את כל הזמן ב-SEO על מנת להביא כמה שיותר תנועה מגוגל, היום הדברים מעט השתנו וכדאי להתחיל לחשוב על הזרמת תנועה ממקורות שונים ומגוונים כמה שיותר.
אחרת נגיע למצב שבו נשים את כל הביצים שלנו בסל אחד.
כדי לדעת אילו ערוצים שיווקיים הכי רלוונטיים אליכם, הכנתי לכם רשימה של 5 שאלות עיקריות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:
1. האם יש באתר מספיק תוכן שעבר אופטימיזציה?
לא משנה כיצד אתם הולכים לשווק את האתר החדש שלכם, בלי תוכן בסיסי לא יהיה ניתן להזרים אל האתר תנועה רלוונטית, לא משנה אם מדובר באתר תדמית, אתר אי-קומרס או אתר תמיכה לאתר אחר.
אם הייתי צריך לקבוע איזשהו כלל אצבע, אז 20 עמודי תוכן זה המינימום שבמינימום. זה אולי נשמע הרבה, אבל אם לוקחים בחשבון שכמעט בכל אתר אפשר לשים בלוג עם כמה מאמרים או פוסטים, זו לא משימה כל כך מורכבת.
כמובן שהתוכן חייב להיות ממוקד במילות מפתח ולעבור אופטימיזציה בסיסית.
2.האם יש תשתית לשיתוף תכנים דרך רשתות חברתיות?
כיום תוכל שמיועד לגוגל זה לא מספיק וכדאי שיהיה באתר גם לפחות כמה עמודים שיהיה ניתן להשתמש בהם עבור שיתופים ברשתות חברתיות.
באילו רשתות ניתן לשתף קישורים?
- פייסבוק: קישורים לחיצים בכל הפוסטים וגם מעמוד הפרופיל (תחת websites)
- לינקדאין: כנ"ל
- טיקטוק: רק מעמוד הפרופיל, חייב להיות מוגדר כפרופיל עסקי
- אינסטגרם: רק מעמוד הביו / פרופיל (אלא אם כן יש לכם מספר גדול מאוד של עוקבים)
- יו-טיוב: ניתן לשתף קישורים מהערוץ שלכם (פחות בולט) או מהתיאור מתחת לסרטונים (מעט יותר בולט, אבל עדיין דורש גלילה של העמוד).
- טוויטר: מהציוצים עצמם וגם מעמוד הפרופיל
כפי שאפשר לראות, הרשתות הכי אפקטיביות הן פייסבוק, לינקדאין וטוויטר. מבחינת קהל היעד, הקהל הכי מגוון נמצא עדיין בפייסבוק.
בפייסבוק המקומות הכי טובים לקבל מהם תנועה הם קבוצות והקיר האישי שלכם.
התנועה מעמודי פייסבוק לעומת זאת עשויה להשתנות לפי האופי של הדף. לדוגמה, עמוד עם כוונה מסחרית גרידא (והקישורים שבפוסטים) עשויים לקבל הרבה פחות חשיפה מעמודים של אתרים אישים או בלוגים.
שימו לב שבעוד בפייסבוק יש לכם לכל היותר 5,000 חברים, בלינקדאין הרשת במעגל הראשון שלכם יכולה לכלול לא פחות מ-30,000 קשרים דו כיוונים (Connections)!
בכל אופן, התכנים שאתם משתפים חייבים להיות המעולים שבמעולים שלכם ("Top Notch") ובעלי ערך אמיתי.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לדוגמה, אם אתם מוכרים מוצרים באתר אי-קומרס, אז קחו את המוצרים הכי אטרקטיביים שלכם ודאגו לכך שהטקסט השיווקי בעמוד באמת יבהיר את זה ולא יהיה סתם איזה תיאור שלקחתם מהיצרן.
אם מדובר באתר שמספק שירותים, קחו את השירות הכי ייחודי שלכם (שעדיין יש לו ביקוש גבוה כמובן…) וכך הלאה…
חשוב לי להדגיש שלמרות שתנועה מרשתות חברתיות היא חיונית, יש לה התנהגות אופיינת של "פיקים". כלומר, היא בדרך כלל תגיע לשיא ביום שבו אתם מדביקים את הקישור ולאחר מכן תרד.
בגלל "הפיקים" האלו, בדרך כלל אין בררה אלא "להאכיל" את קהל היעד שלכם בשיתופים על בסיס קבוע.
אתם יכולים כמובן לשתף את אותם התכנים בכמה קבוצות או עמודים ואפילו בפרופיל האישי, אבל לא להספים עם אותם תכנים שוב ושוב באותם המקומות.
כדי לא לאבד את הצפון, אני ממליץ להשתמש בגאנט.
3.האם כדאי להשתמש בקידום ממומן?
קידום ממומן יכול להיות ערוץ אפקטיבי ביותר עבור בעלי אתרים חדשים שרוצים לקבל לידים במהירות.
העיקרון בקידום ממומן הוא שאתם משלמים רק עבור לחיצות ולא עבור חשיפות. זאת לעומת קידום אורגני שבסופו של דבר יכול להביא לכם המון לידים רלוונטיים, אבל לוקח זמן.
בכל אופן, גם לקידום ממומן צריך לדעת איך לעשות אופטימיזציה ומיקוד לקהל היעד. לכאורה זה נראה פשוט, אבל תתפלאו כמה מודעות עם מיקוד גאוגרפי ממש לא מדויק יוצא לי לראות כל יום בפייסבוק…
תכל'ס זה אומר שאתם צריכים לשכור גם מנהל קמפיינים, לפחות לשבועות הראשונים, משהו שיכול להיות די יקר.
אם אתם עדיין בשלבי תכנון האתר או אפילו כבר בניתם חלקים ממנו, כדאי לפנות לטובת קידום ממומן חלק מסוים מהתקציב.
קידום ממומן עשוי להיות פחות משתלם לאתרים לא מסחריים או כאלו שמרוויחים כסף בעיקר מפרסומות, קישורי אפילייט וכו' מהסיבה שעלויות הפרסום בסופו של דבר חייבות להיות גבוהות יותר מהעמלות שאתם מקבלים.
עוד על קידום ממומן בגוגל
4.האם כבר התחלתם לבנות קישורים?
בניית קישורים היא פעולה שאני ממליץ להתחיל לבצע ברגע שיש לכם מספיק תוכן ממוקד באתר (הסעיף הראשון). הסיבה היא שזו משימה שיכולה לקחת הרבה זמן והיא בכל מקרה חיונית ל-SEO.
מן הסתם אני ממליץ לבצע אותה באמצעות מקדם אתרים, במיוחד לאור כל עדכוני הספאם של גוגל שיכולה להפוך בניית קישורים באופן לא מקצועי למסוכנת.
בטווח הרחוק קישורים מאתרים אחרים לא רק יעלו את הדירוגים שלכם, אלא גם יזרימו לכם תנועה.
5.האם כדאי להשתמש בשלב זה בכתבות ממומנות?
כתבות ממומנות נופלות היכן שהוא בין בניית קישורים לקידום ממומן מהסיבה הפשוטה שאתם בעצם משלמים כסף עבור כתבה שיש בה קישור.
מבחינת חשיפה, הקישורים מכתבה ממומנת בדרך כלל יתאפיינו ב"פיקים" כמו תנועה מרשתות חברתיות (שהרי מדובר באתרים חדשותיים), אבל החשיפה לרוב תהיה ממוקדת יחסית ולכן רלוונטית למי שהדבר החשוב לו ביותר כרגע הוא בניית מותג ויצירת מודעות (Awareness).
מצד שני כדאי לדעת שכתבות ממומנות יכולות להיות עניין יקר, תלוי באיזה אתר אתם מפרסמים.
בהחלט יכול להיות שאת מה שהייתם משקיעים בקידום ממומן במשך חודש "תבזבזו" על כתבה אחת באתר בינוני עד גדול.
מה הלאה?
בסופו של דבר כל מה שאתם מוציאים על הערוצים השיווקיים השונים נקרא "תמהיל השיווק'".
אני לא אוהב להשתמש בכל מיני מונחים מפוצצים, ולכן בפועל מה שחשוב לזכור הוא שהתמהיל הזה הוא פשוט חלוקה של התקציב שלכם על פי ערוצים.
מכיוון שאין כמעט אתר שמקבל את אותה כמות של תנועה מכל הערוצים השונים, גם התמהיל שלכם ממש לא אמור להתחלק באופן שווה. כדי לדעת אילו ערוצים עובדים טוב יותר ואילו פחות חשוב לעבור על הביצועים מכל ערוץ ב-Analytics.
זה לא אומר שאם ערוץ מסוים מציג מדדים נמוכים כמו למשל פחות לידים צריך לוותר עליו, יכול להיות שאתם פשוט לא משתמשים בו בצורה נכונה.
לדוגמה, משתפים תוכן שלא ממש מעודד לפעולה.
שימו לב ❤️ שגם בערוצים השונים יש לכם גישה לנתוני שימוש שיוכלו לתת לכם תובנות.
לדוגמה:
- מעקב אחרי מילות מפתח והביצועים שלהן בערוץ האורגני (דרך כלי SEO או ה-Search Console)
- נתוני שימוש של דפי פייסבוק או רשתות חברתיות אחרות (באינסטגרם וטיק-טוק הם יופיעו רק בפרופיל עסקי)
- המודעות שמביאות לכם הכי הרבה לידים ואלו שפחות בערוץ הממומן (לוח הבקרה של רשת הפרסום הרלוונטית).
לסיכום
אם להודות על האמת, שיווק אתר חדש יכולה להיות משימה די מעייפת גם לאנשים שכבר הקימו כמה וכמה אתרים.
החדשות הטובות הן שלצד ערוצים ממומנים או כאלו שדורשים השקעה כספית על בסיס קבוע (כמו SEO), יש לא מעט הזדמנויות לקבלת תנועה בחינם בהנחה שאתם יודעים היכן לפרסם ואיפה נמצא קהל היעד הכי רלוונטי אליכם.