יש לכם ידע ייחודי ואתם מעוניינים לתרגם אותו לכסף? יש דרכים שונות שבאמצעותן תוכלו לעשות זאת:
- תוכלו לקיים הרצאה בפני עשרות או מאות אורחים
- לתאם שיחת ייעוץ פרטנית עם לקוחות
- לבנות קורס דיגיטלי שיאפשר לכם להנגיש את הידע הזה למספר בלתי מוגבל של משתתפים, בזמן שנוח להם ומבלי שאתם תצטרכו לקום מן הכורסא.
אם הנימה של פסקת הפתיחה נשמעת לכם מכירתית מידי, יש לזה סיבה.
לא! אני לא מקבל אחוזים מפלטפורמות שונות לניהול קורס דיגיטליים, למרות שכשאני חושב על זה, זה יכול היה להיות ממש נחמד, לקבל ככה כסף על תמיכה בפלטפורמות ותוספים שונים. אבל אנחנו סוטים מן הנושא…🙃
הסיבה לכך שאני כל כך פרו העולם הזה של קורסים דיגיטליים הוא שקורסים דיגיטלים מציפים כיום את השוק במגוון גדול מאוד של תחומים ולא סתם: בעידן שבו הזמן של הלקוחות הוא חשוב, ואנשים מעוניינים לשלב את הלמידה היומיומית עם אורח חיים תובעני למדי, קורסים דיגיטליים בהחלט מייצרים פתרון מעולה.
אז במקרה שגם אתם הבנתם את הפוטנציאל הגדול שטמון בבניה של קורס דיגיטלי, הגעתם למקום הנכון.
במאמר הזה אנסה לרכז את הדרישות העיקריות שצריכות להיות לכם ממערכת לניהול קורסים דיגיטליים, וגם לסקור כמה מן המערכות המובילות בשוק שתאפשרנה לכם לייצר קורסים כאלו בקלות יחסית.
אבל רגע לפני שנצלול פנימה אל הדרישות השונות, בואו ננסה להבין קצת יותר טוב, למה לנו בכלל לרצות לבנות קורס דיגיטלי.
אחרי הכל, לרובנו המוחלט לא ממש משעמם בחיים, ולאלו שכן, לא משעמם עד כדי בניה של קורס דיגיטלי.
אילו יתרונות יכולה לייצר עבורכם בניה של קורס דיגיטלי?
מבלי להיכנס ליותר מידי סיסמאות, קורס דיגיטלי, שבנוי בצורה מתודית ונכונה, ומקיף חומר מקצועי שיכול לייצר ערך מוסף אמיתי למשתתפים בו, הוא נכס דיגיטלי של ממש.
במקרים רבים, אחרי השקעה ראשונית בזמן, כסף ומשאבים, קורס דיגיטלי יכול להפוך לסוג של הכנסה פסיבית.
הנה כמה וכמה יתרונות שיכול לייצר עבורכם קורס דיגיטלי שכזה:
☑️ תרגום הידע שלכם לכסף
אם יש לכם ידע ייחודי, שיטה שפיתחתם, הישג משמעותי בתחום שבו התמחתם במשך שנים, ואתם רוצים להפוך את הידע הזה לכסף, קורס דיגיטלי הוא בהחלט פלטפורמה ראויה לבצע זאת.
☑️ מכירה אוטומטית
כאשר המערך בנוי נכון, מכירה של קורס דיגיטלי יכולה להתבצע ללא מגע יד אדם. זה אומר שלקוח פוטנציאלי יכול לפגוש את המסרים השיווקיים שלכם, להתלבט, להחליט, לשלם, ולהצטרף לסגל הסטודנטים של הקורס, מבלי שאתם תצטרכו לנקוט בפעולה אקטיבית כלשהי.
☑️ קיבולת לא מוגבלת
בניגוד לכיתה שבה מספר הכסאות מוגבל, או הרצאה אליה מוזמנים רק קהלים מסוימים, בקורס דיגיטלי רק השמיים הם הגבול. תוכלו למכור את הקורס, בו זמנית, למספר בלתי מוגבל של צרכניים, שצמאים לידע שלכם.
☑️ הנגשה של התכנים לאנשים מרוחקים פיסית או שלוגיסטית אינם מסוגלים להגיע לקורס פרונטלי
קורס דיגיטלי מאפשר לכם להגיע לקהלים חדשים, כאלו שמרוחקים פיסית מן המקום בו הייתם מקיימים את מגוון ההרצאות במסגרת הקורס, או שאינם יכולים לוגיסטית להגיע אליו, בגלל בעיות של חניה (חניה עולה הרבה כסף בימנו), תחבורה, סידור לילדים, שעות לא נוחות ועוד.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
☑️ מדידה, שיפור וייעול בצורה אפקטיבית
מכירה של קורסים דיגיטלים מאפשרת לכם לבצע מדידה איכותית ולשפר את התכנים השונים כל העת. תוכלו להבין כמה מן הגולשים שנחשפו למסרים של הקורס אכן נרשמו לקורס, כמה אכן ביצעו את המטלות בקורס, עד כמה החומר אכן הופנם, מהו שיעור הנטישה של סטודנטים מן הקורס ועוד ועוד.
אילו מאפיינים חשובים כדאי לכם לחפש במערכת לבניית קורס דיגיטליים?
אם הבנתם שמערכת לניהול קורסים דיגיטליים היא פתרון שיכול לייצר עבורכם ערך, יש ודאי לא מעט דרישות שהייתם רוצים שתתקיימנה בתוך המערכת.
הנה חלק נכבד מן הדרישות האפשריות האלו:
☑️ ניהול התכנים של הקורס
באמצעות מערכת לניהול קורסים דיגיטליים תירצו ודאי להעלות תכנים שונים אל הקורס, לעדכן אותם, לייעד אותם לאוכלוסיות מסוימות, לקבל נתונים אודות השימוש בהם, וכל זאת באמצעות ממשק קל ופשוט, התומך במגוון הפורמטים שבהם תירצו לעשות שימוש.
☑️ ניהול הליך ההרשמה של התלמידים
מערכת לניהול קורסים דיגיטליים צריכה לתמוך בתהליך ההרשמה של התלמידים: מי מן התלמידים השלים את ההרשמה? מתי נרשם התלמיד? מהו תוקף ההרשמה שלו? לאילו עולמות תוכן יורשה התלמיד לגשת? האם לאפשר לתלמיד תקופת ניסיון ואם כן, לאילו תכנים יהיה חשוף בתקופה הזאת? ועוד.
כל אלו סוגיות שחשוב לקחת בחשבון בעת בחירת המערכת המתאימה ביותר לניהול הקורסים הדיגיטליים.
☑️ חיבור לממשקי סליקה, תשלום וחשבוניות
את הקורס הדיגיטלי שלכם תירצו ודאי למכור באמצעות שיטה שתבטיח לכם את התשלום. התקשרות באמצעות שירותי סליקה מול חברות האשראי או שיטות תשלום חלופיות כמו פייפאל או ביט, היא, במקרה זה, תשתית חובה מבחינתכם.
במערכת לניהול קורסים דיגיטלים שבה תבחרו צריכים להיות מוטמעים ממשקים קלים ופשוטים מול שירותי סליקה, ושירותי הפקת חשבוניות דיגיטליות.
☑️ מידור מידע בין התלמידים וניהול סטייט עבור התלמיד
המערכת שבה תבחרו צריכה להציע לכם אפשרות לניהול הסטייט של הלקוח: באיזה מן השיעורים כבר צפה? היכן נעצר? אילו מטלות השלים? האם הוא עומד בלוחות הזמנים המוגדרים בקורס? האם ביצע פניה אל מנהל הקורס באמצעות שאלה שלא נענתה? האם צפה במי מן השיעורים יותר מפעם אחת?
ממשק הניהול וממשק השימוש במערכת לניהול קורסים דיגיטליים צריכה, אם כן, להציע חווית שימוש ייחודית לכל תלמיד ותלמיד.
☑️ התאמת הקורס לתצוגה במכשירים שונים
זה לא יהיה מופרך לטעון שמרבית התלמידים של היום מצפים שהחומר הלימודי בקורס שרכשו יהיה מותאם למכשירי מובייל שונים. תלמידים רוצים לצרוך את התוכן הזה באמצעות טאבלטים, טלפונים ניידים, מסכי מחשב ענקיים ועוד.
בחירת מערכת לניהול קורסים דיגיטליים צריכה לקחת בחשבון גם את נושא ההתאמה של התכנים השונים, בפורמטים השונים, למכשירי יעד שונים בהם קהל התלמידים עושה שימוש.
☑️ ניהול תכנים אינטראקטיבים כמו שאלונים ומבחנים
חלק מן הקורסים הדיגיטליים בימנו כוללים גם תכנים אינטראקטיבים, כמו חידונים, שאלונים ומבחנים. בתצורת העבודה הזאת מבטיח מנהל הקורס שהקשב של הצרכנים מופנה לתוכן עצמו, משום שאותם צרכנים מבינים כי יבחנו עליו בהמשך.
גם זו תכונה שצריכה להציע מערכת לניהול קורסים דיגיטליים שמכבדת את עצמה.
☑️ ממשק נעים ופשוט להבנה
זה יכול להיות ממש מגניב אם בנוסף לפונקציונליות העשירה והתמיכה בפורמטים שונים של תוכן וייעוד למכשירים שונים, המערכת גם תספק חווית שימוש נעימה, עם ממשק מעוצב ומזמין, שפשוט כיף יהיה להשתמש בה, הן לתלמידים שנרשמו לקורס, והן למנהל הקורס.
☑️ חיבור לפלטפורמות שיווק והפצה
אל הקורס לא יגיעו, מן הסתם, צרכנים שונים ביוזמתם. קורסים דיגיטליים צריכים לשווק, ולעיתים, במידה רבה של אינטנסיביות. זאת הסיבה, שמערכות לניהול קורסים דיגיטליים מציעות כיום ממשקים נוחים ופשוטים למערכות הפרסום השונות, ומאפשרות לשתף ולפקסל (מלשון פיקסל) תנועת צרכנים אל המערכת.
מערכות נפוצות לבניה של קורסים דיגיטליים
כפי שציינתי, קיימות בשוק מספר מערכות שתאפשרנה לכם להקים ולנהל קורסים דיגיטליים. חלק מן השירותים האלו מוצעים באמצעות מערכות בענן, וחלק מן השירותים כתוספים לוורדפרס, אותם תוכלו להתקין על גבי אתר האינטרנט של העסק.
בואו נכיר כמה מן המערכות היותר מוכרות לבניית קורסים דיגיטליים:
מערכת Schooler מבית רב מסר
מדובר במערכת המסופקת באמצעות חבילה של שירות הדיוור האלקטרוני ובניית דפי הנחיתה מבית רב מסר.
למערכת ממשק נוח ואינטגרטיבי עם מערכת לניהול דיוורים מול לקוחות, מה שמהווה בהקשר הזה יתרון עצום, בכל מה שקשור לניהול הנרשמים, המסרים שקיבלו, והמעקב אחר אחוזי הפתיחה של המיילים.
למערכת תמיכה בילט אין בעברית והיא מאפשרת גם התממשקות קלה מול שירותי סליקה.
יחד עם זאת, חשוב להבין שהשימוש במערכת הוא יקר למדי, ומצריך ניהול חשבון אקטיבי בשירות רב מסר, לניהול דיוורים ובניה של דפי נחיתה.
מערכת Teachable
מדובר במערכת שתאפשר לכם מגוון של יכולות, כמו ניהול שידורי לייב מול קהל הסטודנטים, יצירת איזורים אישיים לכל סטודנט בקורס, ניהול מבחנים ובחנים, התממשקות לשירותי אפיליאציה על מנת לשווק את הקורס הדיגיטלי ועוד.
יחד עם זאת, כדאי יהיה לציין שהמערכת גם היום עדיין מנוונת יחסית ביכולות שלה לעומת מערכות אחרות הקיימות בשוק.
התוסף LifterLMS
כאן אנחנו עוסקים בתוסף לוורדפרס שמציע שלוש חבילות שונות של מעטפת לבניית קורס דיגיטלי, הזולה בהן מתחילה מ 120$ לשנה.
באמצעות התוסף הזה תוכלו לבנות תכנים לקורס הדיגיטלי שלכם, להאציל סמכויות ניהול על מנהלי ביניים של הקורס, להתממשק עם מערכות איקומרס, לקבל ממשק ניהול קשרי לקוחות, ולאפשר קבלת שירותי הוראה פרטיים.
התוסף LearnDash
מדובר בתוסף איכותי למערכת ניהול התוכן וורדפרס, שיאפשר לכם לקבל תכונות מתקדמות בכל הקשור לניהול הקורס:
- ניהול נוטיפיקציות במייל
- הענקת עיטורים על סיום הקורס או חלקים ממנו
- הגנה על תכני הקורס
- ניהול מבחנים
- קיום פורומים וקבוצות דיון ועוד.
התוסף WP Courseware
ביחס למתחרים, מדובר בתוסף זול למדי, עם תג מחיר התחלתי של 129$ לשנה. השימוש בתוסף הזה הוא קל ופשוט ובאמצעות ממשק Darg & Drop תוכלו לעצב קורס בסיסי יחסית בקלות.
עם זאת, התוסף הזה חסר כמה מן הפיצ'רים המתקדמים שמוצעים לכם במערכות האחרות, ורמת הקסטומיזציה שהוא מאפשר לכם לבצע היא לא מאוד עשירה.