אלמנטור נחשב לאחד התוספים הפופולאריים ביותר לוורדפרס, ובשוק הישראלי מדובר כמעט בסוג של סגידה בזכות העובדה שהוא "משלנו"💪, תומך באופן מושלם בעברית ומתלבש על וורדפרס, שהיא עוד מערכת אהובה מאוד.
אלמנטור נותנת מענה לאחד החסרונות הגדולים ביותר של וורדפרס: תחליף לעורך טקסט שעד לפני כמה שנים היה פרימיטיבי להחריד.
אלמנטור SEO – צפו בסרטון שמסביר על קידום אורגני באתרי אלמנטור:
כמעט כל ניסיון לעצב משהו שהוא יותר ממסמך פשוט דמוי וורד או כותרות דרש (לדוגמה, טבלאות) דרש להשתמש בתוספים, וככל שהעיצוב היה עשיר יותר, כך דברים הלכו והסתבכו.
אלמנטור היה אחד התוספים שיישם את הגישה הוויזואלית כמו שצריך ולמעשה נתן למשתמשי וורדפרס את היכולת לקבוע באופן חופשי לחלוטין כיצד האלמנטים השונים יתיישבו בתוך הדף ממש כמו במערכות סטייל WIX.
היום לוורדפרס יש תשובה משלה בדמות העורך גוטנברג שהולך ומשתפר, אבל גם לו יש את הבעיות שלו ומי שהתחיל עם אלמנטור בדרך כלל יישאר איתו. (גם העובדה שאלמנטור יכול להשתמש באלמנטים של גוטנברג מכריעה את הכף לטובתו).
היום אגב אפשר לערוך עמודים קיימים גם באמצעות אלמנטור מבלי לאבד את התוכן המקורי של הדף, שזה יתרון עצום למי שרוצה לשפר את המראה של עמודים קיימים, וזה כבר פלוס גדול לקידום אתרים.
קידום אתר אלמנטור – אלמנטור ו-SEO
אחרי כל ההקדמה הזו, נשאלת השאלה אם אלמנטור ו-SEO הולכים ביחד.
תוסף קידום האתרים Yoast מספק את הבסיס שמקדם אתרים צריך בנוגע לוורדפרס והוא אף יושב בתוך חלון ההגדרות של אלמנטור (בתנאי ששני התוספים מעודכנים).
מצד שני, היום יש חשיבות הולכת וגוברת לא רק לתגי המטא (בהם הוא מטפל בלי הרבה בעיות), אלא גם לאופן בו גוגל מזהה אלמנטים שונים בתוך הדף.
למשל:
- כותרות פנימיות
- תגי ALT בתמונות
- סימון מידע (Schema Markup)
- קישורים פנימיים (בעורך הקלאסי אפשר לחפש קישורים בקלות)
- התאמה למובייל
- אופטימיזציה למהירות
בואו נראה איך אלמנטור מטפל בכל אחד מהם:
הגדרת כותרות עם אלמנטור
ההגדרה של הכותרת הראשית של כל פוסט או עמוד (H1) לא משתנה והיא למעשה השם שאתם נותנים לו מתוך לוח הבקרה של וורדפרס, בין אם אתם בוחרים לעבוד עם אלמנטור ובין אם לא.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
תוכלו גם לשים לב שאם אתם נמצאים בתוך אלמנטור, זהו חלק שלא תוכלו לגעת בו.
לעומת זאת, הגדרת כותרת משנית אפשרית בשתי דרכים:
- כאשר אתם בוחרים אלמנט של כותרת, אתם יכולים לבחור את הרמה המתאימה.
- גם אם אתם נמצאים בתוך עורך טקסט רגיל של כל אלמנט אחר, אתם יכולים ליצור כותרת בדיוק באותה הצורה בה הייתם יוצרים אותה בוורדפרס. במקרה הזה הכותרת לא תהיה מופרדת כאלמנט.
💡 העצה שלי היא לעבוד בדרך הראשונה, היא מסודרת יותר ותאפשר לכם להזיז כותרות באופן נוח הרבה יותר.
תגי ALT
את הגדרת תגי ה-ALT אתם לא מבצעים כלל דרך אלמנטור, אלא דרך ספרית המדיה באותו אופן בו הייתם עושים זאת קודם בשדה "טקסט אלטרנטיבי". אתם יכולים להוסיף שורת תיאור ויזואלית דרך אלמנטור, אבל היא לא תהיה חלק מתגית ה-ALT.
סימון מידע באמצעות סכמה
לאלמנטור אין אפשרות לסימון אוטומטי של מידע באמצעות סכמה, במקום זאת יש כמה פתרונות אחרים:
- סימון ידני והטמעה שלו דרך Widget של קוד HTML.
- שימוש בתוספים ייעודים לאלמנטור (אלו בדרך כלל תוספים בודדים שכוללים בתוכם עוד תוספי משנה).
- שימוש בתוספים רגילים.
אם אתם לא בטוחים איזה תוסף בדיוק עובד עם אלמנטור ואיזה לא, רצוי לקרוא את קובץ העזרה שלו ולבדוק אם יש אזכור של Page Builders.
"תוספים עצלנים" שלא מתבססים על המידע שיש בדף, אלא דורשים מכם למלא אותו שוב, הם בדרך כלל כאלו שיעבדו בכל מקרה.
⚠️ החיסרון שלהם הוא שאתם צריכים לעדכן את המידע בנפרד בכל פעם שאתם מבצעים שינוי בדף (למשל, מוסיפים תשובה לשאלה בדף שאלות נפוצות).
אגב, אלמנטור בעצמם ממליצים על תוספים עצמאיים.
קישורים
באלמנטור יש שני סוגים של קישורים:
- קישורים רגילים בתוך עורך הטקסט המוכר. מהבחינה הזו אתם יכולים עדיין לחפש וליצור קישורים פנימיים או חיצונים בלי בעיה
- "קישורי עוגן" – אלו הם קישורים פנימיים בתוך הדף כמו שאתם יכולים לראות אצלי בחלק מהפוסטים או בויקיפדיה. אין להם קשר לגוגל, אבל הם יכולים להיות שימושיים במידה ואתם רוצים ליצור תפריט פנימי בתוך הדף (סוג של תוכן עניינים).
אם אתם רוצים להבין טיפה לעומק את נושא הקישורים, הנה ההסבר שלי על קישורים ועל קידום אתרים👇
סרטונים
הטמעה של סרטונים בוורדפרס היא כבר מזמן לא בעיה, ואין הרבה מה להתעסק איתה. באלמנטור יש לכם עוד כמה אפשרויות שיחסכו לכם את השינוי של הקוד לפני ההטמעה שלו כמו למשל קביעת הזמן ממנו הסרטון יתחיל לרוץ. מעבר לכך אין שום דבר שבאמת תורם ל-SEO.
הדרך הכי טובה להטמיע סרטונים מבחינת אופטימיזציה פשוטה הייתה ונשארה עם קצת טקסט מסביב או תמלול של הסרטון עצמו.
התאמה למובייל
בעוד עם אלמנטור פרו אתם יכולים לעצב תבנית שלמה לאתר, בגרסה הרגילה של אלמנטור אתם מוגבלים לעיצוב של התוכן הפנימי בלבד. אבל זה לא אומר שאין לכם שליטה על המראה של הדף במובייל.
למעשה, יש לכם שליטה על כל אלמנט ואלמנט.
לדוגמה, אם גוגל מודיע לכם שאין מספיק רווח בין אלמנטים בדף, אתם יכולים לשנות את השוליים של אחד האלמנטים רק עבור המובייל בלי לפגוע בריווח עבור גרסת ה-Desktop.
כדי לעשות זאת, אתם ניגשים לתפריט "מתקדם" תחת עריכת האלמנט ובוחרים באייקון הקטן עם הסימן של מסך המחשב.
אתם יכולים להתאים את התצוגה גם לטאבלטים, למרות שבדרך כלל לא צריך לבצע עבורם התאמה מיוחדת.
באותו אופן אתם יכולים לשלוט במסגרות ואפילו לבחור אם להעלים אלמנט לחלוטין בחלק מהגרסאות (פתחו את החלק של "רספונסיביות").
בכל מקרה, העצה שלי היא קודם כל לנסות ולהתאים את התבנית של האתר עצמו למובייל בצורה הכי טובה שאתם יכולים כך שגוגל לא יציג לכם אזהרות. זאת עוד לפני שאתם מתחילים להתעסק עם כל אלמנט בפני עצמו.
אלמנטור בדרך כלל עושה עבודה די טובה ואם תתחילו להסתיר חלקים שלמים בעמוד יכול להיות שהדירוגים שלכם ב-Desktop ייפגעו.
הסיבה היא שמאז עדכון ה- Mobile First גוגל מסתכל קודם כל על גרסת המובייל ולפיה הוא מדרג גם את החיפוש ב-Desktop.
ביצועי האתר
בהקשר של קידום אתר אלמנטור או אלמנטור SEO – אלמנטור כנראה לא יפגע באתר שלכם בגלל הביצועים שלו, אבל הוא גם גם לא בדיוק אחד מבוני העמודים הכי מהירים שיש. לכן העצה שלי היא להמשיך ולהשתמש בתוספים כמו למשל תוספי קאש, CDN וכמובן להקטין את נפח התמונות עד כמה שאתם יכולים.
אם יהיו בעיות מיוחדות באתר, תוכלו לראות אותן דרך התפריט החדש של Web Vitals ב-Search Consoles.
פירורי לחם ומפות אתר באלמנטור פרו
אם תסתכלו ברשימות ה-Widgets הנעולים לאלמנטור פרו, תוכלו לראות שיש שם אופציות לפירורי לחם ומפות אתר.
אלו ללא ספק אופציות נחמדות, אבל הן ממש לא הסיבה העיקרית לעבור לפרו ויש מספיק תוספים אחרים שעושים אותם (אפילו בגרסה המלאה של Yoast).
בונוס: אלמנטים שמאפשרים לכם לעבוד עם טקסט מוחבא (בלי שגוגל יעניש אתכם)
בין יתר האלמנטים הנוספים שמאפשרים לכם להוסיף טקסט שווה להתעכב על שניים: האקורדיון והספוילר (למרות שחוץ מהאייקונים של הפתיחה והסגירה אני לא בדיוק בטוח מה ההבדל ביניהם…).
הם יכולים להיות שימושיים במידה ויש לכם עמודים עמוסים ואתם לא רוצים להציג את כל הטקסט כדי לא להעמיס אותם עוד יותר. ג
וגל לעומת זאת יכול לזהות את הטקסט הזה, והוא לא יעניש אתכם בגלל שמדובר בטקסט שלא מופיע כברירת מחדל.
באותו אופן אפשר להשתמש בלשוניות, למרות שמבחינת שימושיות מדובר באלמנט לא משהו, את הלשוניות עדיף להשאיר רק בחלק העליון של הדפדפן…
לסיכום – SEO אלמנטור / קידום אורגני באלמנטור
בסופו של דבר אם אתם יודעים איך לקדם עם וורדפרס, אתם כנראה יודעים 90% ממה שצריך לעשות כדי לקדם גם עם אלמנטור.
החלק המרכזי של האופטימיזציה הוא עדיין חלוקה נכונה של הטקסט, טיפול בתמונות, שימוש חכם בקישורים פנימיים והתייחסות למילות מפתח.
אלו הם דברים שלא קשורים ישירות לאלמנטור, למרות שהוא מאפשר לטפל בהם קצת יותר בקלות מבחינה ויזואלית.