פרסום באאוטבריין למתחילים

אחד התחומים החמים היום בעולם הפרסום והשיווק זה Content Marketing או שיווק באמצעות תוכן. מסתבר שהבשורה בעניין הגיע דווקא מישראל עם שני הנציגות המכובדות טאבולה (Taboola) החלוצית בעניין ואאוטבריין (Outbrain) השחקנית החדשה יותר.

חברות אלה מעמידות פלטפורמה שמציעה המלצות קריאה לגולשים באתרי תוכן וחדשות כמו YNET, הארץ, וואלה ועוד רבים אחרים.

המלצות הקריאה מהוות תמהיל של הצעות במדורי העיתון עם הקשר רלוונטי כלשהו לכתבה שכרגע נחשפנו אליה ותוספת של המלצות "מרחבי הרשת". כניסה לכתבה מרחבי הרשת תעביר אותנו לכתבה באתר המפרסם בקמפיין אאוטבריין או טאבולה.

ככה זה נראה לדוגמא:

שיווק באמצעות Outbrain

שיווק טבעי עובד יותר טוב? בדרך כלל כן

אנשים אוהבים לצרוך תוכן חדשותי מעניין ומעשיר בכל מקום וזמן, כשיש כמה דקות פנויות בזמן העבודה, בשיטוט באינטרנט לפני שהולכים לישון, בתור לרופא שיניים ואפילו ברמזור (..נו..נו..נו!!). אז אנחנו יושבים לנו בניחותא וקוראים כתבה מעניינת על משבר האשראי בסין.

בסיום הקריאה אנו  מקבלים המלצות קריאה בנושאים הקשורים לכתבה שלנו ובמקרה הזה מדובר בתוכן כלכלי. בהקלקה על המלצת הקריאה אנו עוברים לאתר המפרסם כתבה בנושא "הסוד שסוכן הביטוח שלכם לא יספר לכם" וזאת כמעט מבלי ששמנו לב. באתר החדש אנו נחשפים לתוכן החדש ולמסרים השיווקיים של האתר עצמו וזה עובד.

בואו נודה לאמת – אתם לא אוהבים פרסומות וגם לא אני, אז למה שתצפו שהפרסומת המושקעת שלכם תעניין מישהו? ואכן, אחת הבעיות בפרסום ושיווק בשיטת הבאנרים זה יחסי המרה חלשים וזאת למרות שהבאנרים ממוקמים באזורים אטרקטיביים בדף כמו למעלה ובצד. עובדה ידועה שמפרסמי הבאנרים משקיעים תקציבים במסרים ומקבלים שברירי אחוזים של הקלקות. בשיטת ה Content Marketing מקבלים קהל הפתוח לפרסום וזאת מפני שאנו לא מפרסמים באמת.

אנו רק מציגים את הידע שלנו באתר שלנו (או באתר אחר). לכן, בכתבות אאוטבריין נכתוב חדשותי ולא שיווקי שכן מדובר בכתיבה תדמיתית בלבד בדומה לכתיבת קומוניקט (הודעה לעיתונות). עבור מידע נוסף על כתיבת קומוניקט יש בבלוג של אתר שפיץ.

איך זה עובד?

הפרסום באאוטבריין די פשוט. כל שצריך לעשות זה להיכנס לאתר החברה, להירשם ולפתוח קמפיין חדש. אשף הקמפיינים די פשוט וכולל מספר נקודות:

  1. קביעת שם קמפיין
  2. הגדרת אזור גיאוגרפי שייחשף לקמפיין
  3. פלטפורמות שיחשפו לתכנים שלכם כמו טאבלטים וסמרטפונים
  4. תזמון הכולל שעות חשיפה ביממה וכן נקודת פקיעת תוקף הקמפיין
  5. תקציב יומי ותקציב פר הקלקה.
  6. הכנסת קישור/ים של התוכן שאתם מעוניינים לקדם.

התשלום כאמור פר קליק המוכר מקמפיינים ממומנים בגוגל ופייסבוק. זאת אומרת שכל פעם שמקליקים לקישור שלכם אתם מחויבים. כמה? כפי שקבעתם בהגדרות הקמפיין ופה יש סכום מינימום. המינימום להקלה עומד ברגע כתיבת המאמר על כמעט 1 דולר והתקציב היומי על מינימום של 10 דולר. מה שאומר שעם תקציב יומי של 10 דולר אתם מסיימים את החודש בעלות מינימלית של כ 300 דולר וזה עבור קצת יותר מ 300 הקלקות.

כמה מילים על היתרון של שיטת ה Content marketing

היתרון כאמור נמצא באחוזי המרה גבוהים יחסית כשהקהל שלכם הוא מתוחכם ואיכותי מהמקובל בלידים המגיעים מבאנרים. מידע נוסף על חישוב ושיפור יחסי המרה תמצאו כאן.

לאחר שהגולש נחשף לתוכן שלכם הוא מתרשם מהידע שלכם ומוקיר לכם טובה על המידע המועיל שצבר. יש לכך מספר השלכות:

  • קידום במנועי חיפוש – ברמה המידית הגולש יוסיף לכם טראפיק של שהייה באתר וזאת כתוצאה מזמן הקריאה. כמו כן סיכוי טוב הגולש ירצה להיחשף לתכנים ומסרים נוספים שישפיעו על הדפדוף באתר והסיכוי לאינטראקציה עם האתר תגדל עם פעולות כמו שיתוף והשארת תגובות בתחתית הכתבה.
  • את זה מנועי החיפוש מודדים ומוקירים מכל. למידע נוסף על הפרמטרים שמשפיעים על הדירוג שלכם בגוגל.
  • המרות – בנוסף הגולש יכול בהחלט לבצע רכישה וליצור קשר אתכם בכדי להתעניין בשירותים או המוצרים שלכם. המרות יכולות להופיע בדמות לידים באמצעות מילוי טופס פרטי קשר, הגעה לחנות, ביצוע רכישה באתר, הורדת תוכנה, או פניה טלפונית.
  • מוניטין – לחשיפת גולשים לתכנים שלכם יש השפעה מתמשכת על המוניטין שאתם בונים בעמל רב. אז גם אם הגולשים לא רכשו דבר הם זוכרים אתכם לטובה כמומחים, את התוצאות רואים לאורך זמן עם עליה במודעות למותג שלכם.
    אנשים מדברים עם אנשים ואלה מציעים להם לפנות לקבלת שירותים שנתקלו בהם ואתם רוצים לצוף בתודעה באופן חיובי בכדי שתופיעו ברשימה הנחשקת הזאת. עוד על ניהול מוניטן בעידן האינטרנט.

כיצד כותבים נכון לאאוטבריין?

לאחר שיצאתם לקמפיין חדש, עליכם להמתין לאישור הקמפיין על ידי אאוטבריין. כן.. הם לא מקבלים כל אחד, רק את אלה שמציגים תוכן איכותי ולא שיווקי באופן בוטה. אז כדאי לוותר על להט המכירה ולהחליף דיסקט כי פה המשחק מעט שונה. כתיבה חדשותית ותדמיתית נדרשת לעמידה במספר קריטריונים:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כתיבה אינפורמטיבית – תהיו ענייניים ותכתבו סיפור שמעשיר במידע חדש. רוצים לספר על כל מה שחדש בתחום מתיחת פנים? בצעו סקירה של התחום במלואו בעין "אובייקטיבית" והכוונה שתסקרו גם דברים שאין לכם אינטרס לסקור וזאת באופן הוגן בשילוב של יתרונות וחסרונות. כמו כן, העשירו את הטקסט בסימוכין ממקורות אמינים ותוסיפו דוגמאות וסטטיסטיקות ככל יכולתכם.

כתיבה שתורמת לכם – במסגרת התדמיתיות יש בהחלט מקום להדגיש את העשייה שלכם והיתרונות של השירות שלכם על פני שירותים מקבילים, אבל בהגינות. דוגמאות: "מתיחת פנים עם תוצאות מדהימות וללא צורך בהתערבות כירורגית", "ניתן בהחלט לנהל קופת גמל ללא ניהול תיקים מקצועי ולחסוך בעמלות ניהול יקרות".

מוותרים על פטישים שיווקיים – וותרו על הקולניות, אף אחד לא באמת אוהב את זה. אם ירצו אתכם, אז יודעים איך למצוא אתכם. הם הרי ממילה באתר שלכם העמוס במסרים שיווקיים והצעות התקשרות.

כתיבה איכותית – כתיבה טובה הינה כתיבה מסודרת ומאורגנת היטב, ללא שגיאות כתיב והצגת מידע חסר, מסולף או לקוי. לכן, כתיבה לאאוטבריין נעשית בדרך כלל על ידי כותבי תוכן מיומנים המסוגלים לכתוב ברמה אינפורמטיבית ותחבירית גבוהה. זאת ללא העתקות תוכן ועם דגש על סגנון נעים וכיפי שקהל היעד שלכם רוצה לקרוא.

בהצלחה!

מדריכים נוספים שלא כדאי לפספס

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו