שיווק עצמי – איך לשווק את עצמי באינטרנט גם אם אני לא בעל אמצעים?

הקמתם עסק חדש, אתם מתכננים להקים כזה, או שאתם בכלל בשלב שהרעיון העסקי שלכם עוד לא מגובש – לא חשוב מה הסטטוס האמיתי שלכם כרגע, אתם כבר מבינים היטב: גם אם תעשו הכל נכון, גם אם המוצר או השירות שלכם יהיה מושלם, גם אם תקבלו לא מעט פרגונים על הרעיון, עדיין תצטרכו לשווק אותו לקהל היעד הנכון, ולשכנע אותו לרכוש מכם משהו.

זה בדרך כלל השלב שבו הרבה עסקים בהתהוות מתקשים בו: שיווק עצמי. במדריך הבא נלמד איך לשווק את עצמך באינטרנט ובכלל – מגוון דרכים לשיווק עצמי.

שיווק עצמי באינטרנט

הם יודעים לאפות עוגות מדהימות, אבל לא יודעים איך להגיע בזמן המתאים אל קהל היעד שירצה לרכוש אותן.

הם יוצרים תכשיטים מהממים באמת, אבל כל ניסיון שלהם לפרסם ברשת עולה בתוהו, ואנשים פשוט לא קונים.

הם מאמנים מצוינים למרתון, אבל מעט מאוד אנשים מצטרפים אל קבוצת הריצה שהקימו.

אם אתם מזדהים עם אחד או יותר מן המקרים האלו, הפוסט הזה יתאים לכם במיוחד.

רגע לפני שנחפור על כך, אני ממליץ לצפות בסרטון שלי על איך להצליח בעסקים:

ואפשר גם במדריך שלי על איך להצליח בעסק.

שיווק עצמי – איך לשווק את עצמי באינטרנט?

אז אילו דרכים לשיווק עצמי קיימות?

בואו נכיר אילו אפשרויות עומדות בפניו.

שימו לב, על אחד מן הערוצים שאציג כאן עכשיו אפשר לכתוב מגילות (ואכן כתבתי כאלה..אדאג להפנות איפה שרלוונטי).

הכוונה כאן היא רק לתת לכם טעימה מעולם השיווק הדיגיטלי, ולאפשר לכם להעמיק במה שתבחרו. כאמור, הבלוג שלי עמוס בתוכן מעמיק על כל אחד מן הנושאים האלו.

בואו נתחיל:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הקמת דף עסקי בפייסבוק

פייסבוק היא רשת חברתית עצומה, והיתרון הגדול בה מבחינת מי שמעוניין לשווק מוצר או שירות, הוא הפילוח המדויק למדי של קהל היעד.

הטרגוט בפייסבוק מאפשר לבעלי עסקים לבחור את קהל היעד שלהם בהתאם לחתכים שונים כמו גיל, מגדר, תחביבים, תחומי עניין, השכלה, איזור מגורים ועוד.

הקמת דף פייסבוק עסקי היא חינמית, ומרגע שעשיתם זאת, תוכלו להזמין אנשים לעקוב אחר פרסומים שונים של הדף.

היתרון הגדול בשיטה הזאת הוא שאתם לא צריכים להשקיע בבניית אתר אינטרנט, בקידום שלו, בתחזוקה שלו או באבטחה שלו.

פייסבוק כפלטפורמה מספקת לכם את כל מה שאתם צריכים כדי לפרסם תוכן ולהנגיש אותו לעוקבים שלכם.

זה לא אומר, כמובן, שהכל ילך לכם חלק.

החשיפה האורגנית והחינמית שפייסבוק מספקת לבעלי עסקים היא מצומצמת מאוד. אחרי הכל, זה בדיוק העסק של פייסבוק. אבל באמצעות אוסף של טכניקות תוכלו להגדיל את החשיפה הזאת, וכך גם את קהל היעד שיחשף למסרים השיווקיים שלכם.

להסבר על פתיחת דף עסקי בפייסבוק:

ניהול קבוצה בפייסבוק

בניגוד אל דף פייסבוק עסקי, שבו אתם בעצם "משדרים" לקהל העוקבים שלכם תכנים, הרי שבניהול קבוצת פייסבוק הדגש הוא על השיח, הערך המוסף וההשתתפות של גורמים שונים בתוך הקבוצה בייצור התוכן.

גם כאן, פייסבוק מספקת לכם פלטפורמה חינמית לבניית קהילה על גבי תשתית של קבוצה, מה שיאפשר לכם לשווק את עצמכם באמצעות הערך המוסף של התכנים בקבוצה.

להסבר על פתיחת קבוצה בפייסבוק:

פעילות ומעורבות באמצעות פרופיל פייסבוק עסקי

כדי להגביר את הנוכחות שלכם ברשת החברתית של פייסבוק, אתם לא חייבים לנהל קבוצה או דף עסקי.

מספיק שתשתמשו בפרופיל העסקי שלכם על מנת להגיב בפורומים ובקבוצות דיון, לספק ערך ולתרום מן הניסיון שלכם, וזאת כדי שיכירו אתכם ואת הכישורים שלכם, מבלי שיצרתם אסטרטגיית תוכן סדורה מראש. מדובר באופציה שתוכל לספק לכם חשיפה עבור השקעת משאבים מועטה ביותר.

הקמת ערוץ יוטיוב

שיווק בוידאו מתפוצץ בשנים האחרונות.

אם יש לכם יכולות צילום, עריכה והקפה, ניהול ערוץ יוטיוב יכול לקדם משמעותית את העסק שלכם, בטח ובטח אם הוא עסק שתכנים ויזואליים הם רלוונטיים לגביו.

באמצעות ערוץ יוטיוב תוכלו לייצר תכנים ברשת שהיא פחות תחרותית מפייסבוק, להעביר מסרים בצורה משכנעת יותר, ובאופן כללי להיות הכתובת ללא מעט חיפושים במנוע החיפוש שוידאו הוא התשובה האולטימטיבית עבורם. דמיינו מדריכים לתפעול של מוצרים, תיקון תקלות, פיצ'רים חדשים של גאדג'טים שיצאו לשוק ועוד – ותבינו לבד את הפוטנציאל המטורף של ניהול ערוץ יוטיוב לשיווק עצמי.

עם הטכנולוגיה של היום – אפשר לייצר סרטונים ברמה גבוהה גם אתם לא אוהבים להצטלם או לדבר מול מצלמה.

איך? בעזרת וידאו (AI) – סרטונים מבוססים בינה מלאכותית. למידע נוסף וכלים נוספים של AI אתם חייבים לבדוק את המדריך שלי על כלי AI לשיווק.

פעילות באינסטגרם

אינסטגרם, הרשת החברתית באפליקציה מבוססת הויזואל, היא מקום מדהים כדי לייצר בו חשיפה למותג, ולהיות היכן שהדברים באמת קורים. באינסטגרם תוכלו למצוא לא מעט בעלי עסקים, שמשווקים באמצעות תוכן איכותי את התוצרים שלהם: אלו יכולים להיות קונדיטורים, מעצבי תכשיטים, נגרים, מאמני כושר, ציירים, ועוד.

למידע נוסף על קידום אורגני באינסטגרם.

פעילות בטיקטוק

טיקטוק היא אחת מן הכוכבות העולות של השנים האחרונות, ועל כן – שיווק בטיקטוק נהיה טרנדי בטירוף.

מדובר ברשת חברתית מבוססת אפליקציית סרטונים קצרים, תוצרת סין הרחוקה. אופן השימוש באפליקציה, והתרבות סביב המשחקים, התחרויות והאתגרים בטיקטוק, אפשר לעסקים לנצל את הפלטפורמה הזאת היטב ולפרוח בשוק שרק הלך וגדל מרגע לרגע.

אם גם אתם רוצים לעשות שימוש בטיקטוק כדי לשווק את עצמכם באופן איכותי, תוכלו למצוא באפליקציה הזאת לא מעט יתרונות.

כללי הפורמט מאפשרים למי שמייצר תוכן איכותי לבלוט, גם אם אין לו כמות גדולה של עוקבים או עבודת תשתית מדהימה שביצע לפני כן. למעשה, מדובר כאן בכללים שוברי שוק, שמאפשרים למי שבאמת איכותי – להצליח, למרות שאין מאחוריו משאבים משמעותיים.

קידום אורגני בגוגל

אחת הדרכים היותר אפקטיביות לשיווק עצמי, היא קידום אורגני שלכם ו/או המותג שלכם בגוגל, עבור מילות חיפוש עם מאפייני תחרות נמוכים.

קידום אורגני בגוגל או SEO מאפשר לכם ליהנות מתנועה איכותית וחינמית של גולשים, למצב אתכם כברי סמכות בתחום, לשפר את הסיכוי למכור ללקוח הפוטנציאלי, להגביר את האמון שלו במותג, ולהפוך יותר לידים ללקוחות משלמים.

חשוב יהיה להכיר בעובדה שההצלחה בקידום אורגני בגוגל כפופה לשינויים בהרגלי השימוש של הגולשים, לתמורות באלגוריתם הדירוג של גוגל, ולפעילות המתחרים, אולם אם בכל זאת הצלחתם לייצר הישגים בתחום, בראיית עלות תועלת, מדובר יהיה בפתרון המשתלם ביותר לשיווק עצמי.

למדריכים בנושא:

קידום ממומן בגוגל

קידום אורגני בגוגל, זה שהוזכר כאן בסעיף הקודם, אמנם מאפשר לעסק ליהנות מלא מעט יתרונות, אך מדובר בתהליך איטי, שלוקח זמן, והוא אינו יציב.

לעסקים שרוצים ליהנות מתנועה מיידית של גולשים גם בשלבים ההתחלתיים של הקמת המותג, פרסום בגוגל, או קידום ממומן בגוגל, יכולים להיות פתרונות מצויינים לשיווק עצמי של המותג.

כאשר מדובר בקידום ממומן בגוגל היתרונות הם רבים: מיידיות, כפי שציינתי, מדידה ברורה, שילוב מילות מפתח שליליות לצורך הימנעות מתנועה לא רצויה, שליטה על קצב הגעת הגולשים לאתר, קביעת שעות פעילות הקמפיין, הגדלה או הקטנה של התקציב לפי הצורך ועוד.

למידע נוסף – איך לפרסם את עצמי באינטרנט.

דיוור לרשימת תפוצה

אם תצליחו לייצר באמצעים מותרים על פי חוק הספאם רשימת תפוצה, הרי ששימוש בדיוורים ישירים באמצעות מערכת לשליחת ניוזלטרים יכול להיות פתרון איכותי ביותר לשיווק עצמי.

מערכת לשליחה של ניוזלטרים תאפשר לכם לפגוש את הלקוח בדיוק בזמן שבו הוא פנוי למסרים שיווקיים, לעקוב אחר שעות הפתיחה ושיעורי הפתיחה של המיילים, להבין היטב מה מעניין את הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות תיוג הקישורים עליהם הם לוחצים, לבצע אוטומציה של שליחה של סדרות מסרים להגברת האפקטיביות ועוד.

למידע נוסף על עבודה עם רשימת תפוצה.

הפצה דרך לקוחות מרוצים

מעוניינים לשפר את השיווק העצמי שלכם? חשוב שתדעו שיש בידכם נכס חשוב, שאולי לא ייחסתם לו את החשיבות הנכונה. מדובר, כמובן, במאגר הלקוחות המרוצים שלכם.

לפעמים, הדרך הטובה ביותר להגיע אל לקוחות חדשים, היא דרך הלקוחות הקיימים.

כשלקוח מרוצה שלכם, מספר לאחיו על השירות המצוין שקיבל מכם, אף מודעה פרסומית לא תוכל להשתוות לכך מבחינת האפקט.

מעוניינים לשפר את השיווק העצמי שלכם? פנו אל הלקוחות הקיימים ובקשו מהם להמליץ עליכם. בדרך, לא תזיק איזו תשורה קטנה שיקבלו על המאמץ המיוחד.

שיווק באמצעות תוכן

אז איך לשווק את עצמך באמצעות מאמרים ותוכן? שיווק באמצעות תוכן זה אמנם ביטוי שחוק, אבל מה לעשות, הוא בהחלט עובד.

בעידן שבו אנחנו מוצפים במידע מכל עבר, דווקא מי שמספק לנו מידע ערכי, עקבי באיכות שלו, תדיר ומיוחד – יכול לקבל את הקשב ואת תשומת הלב שלנו.

שיווק באמצעות תוכן עובד. נקודה.

נכון. לא בכל נישה. לא בכל מקרה, ולא עבור כל קהל יעד.

אבל בהרבה מן המקרים, אם תנצלו את הכישרון שבכם ותתפנו לייצר תוכן איכותי, וזה יכול להיות תוכן כתוב, תוכן ויזואלי, סרטון, ניוזלטר, אינפוגרפיקה או כל פורמט אחר, תצליחו לגייס קהל עוקבים שיבין שאתם מקור סמכות אמיתי, כזה שניתן לפנות אליו, להתייעץ איתו, וכמובן, גם לרכוש ממנו שירותים.

למדריך המלא על שיווק באמצעות תוכן.

פרסום כתבות תדמית

דרך נוספת לשיווק עצמי שעומדת לרשותכם היא רכישה של מדיה, כלומר, שטחי פרסום במגזינים המובילים.

תמורת סכומים לא מאוד גדולים, תוכלו לבקש מנציגי מכירות של המגזינים המובילים כתבות תדמית שתפורסמנה בעיתונים המובילים, מה שיאפשר לכם לקבל חשיפה ראשונית או לחזק את המותג הקיים שלכם.

קיום תחרויות

דרך נוספת שכדאי יהיה לכם לשקול כדי לשווק את המותג שלכם היא עריכת תחרויות נושאות פרסים.

יש משהו בפניה אל האגו של קהל היעד שלכם, שיכול להפוך תחרות רגילה לויראלית, כזו שמדברים עליה בכל מקום ומאזכרים בכל מקום. משתתפי התחרות במקרים רבים מעוניינים יהיו לשתף את ההישגים שלהם, ולכן סביר שתוכלו להרוויח, אם תכננתם זאת נכון, גם טראפיק אורגני שנובע מעצם השיתופים הטבעיים של משתתפי התחרות.

בהצלחה!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו