מבין האירועים הממש מבאסים שבית עסק יכול לחוות, נטישת עגלה הוא ללא ספק אחד הנפוצים שבהם.
נטישת עגלת קניות 🛒 על ידי לקוח פוטנציאלי הוא אירוע שבו גולש שהגיע לאתר כלשהו, כבר טרח והוסיף מוצרים לעגלת הקניות, אך לא השלים את תהליך הרכישה.
זהו לקוח פוטנציאלי שלכאורה כבר היה בידיים שלנו, ופספסנו אותו בגלל סיבה כזו או אחרת.
במאמר הזה אני אנסה להסביר מהן הסיבות הנפוצות לנטישת עגלה על ידי גולשים המגיעים לאתר, ומה אתם כבעלי האתר יכולים לעשות כדי לצמצם את התופעה הזו למינימום האפשרי.
לסרטון שלי בנושא צמצום נטישת עגלת קניות באתרי מסחר:
אבל רק כדי לסבר את האוזן, אם התופעה הזאת של נוטשי עגלה נראית לכם זניחה, כדאי יהיה לדעת שבאתר מסחר ממוצע, שיעור נוטשי העגלה מגיע ל 60 ולפעמים גם 80 אחוז (!!!!!) מהגולשים שהוסיפו מוצרים לעגלה.
כלומר, רוב הגולשים שיגיעו אליכם לאתר, יתרשמו מן המוצרים שלכם, ויבחרו גם להוסיף כמה מהם לעגלת הקניות הוירטואלית, לא יטרחו לסיים את הרכישה. מדהים, לא?
אז מה, בעצם, גורם לגולשים שמגיעים לאתר ומוסיפים מוצרים לעגלת הקניות הוירטואלית, להחליט שהם לא משלימים את תהליך הרכישה? 🤔
בואו נכיר כמה מן הסיבות העיקריות:
הם מלכתחילה לא התכוונו לבצע רכישה
סקרנים, משווי מחירים, עיתונאים כלכליים, בלוגרים, או סתם אנשים משועממים – כל אלה בהחלט יכולים לבקר גם אצלכם באתר.
אין להם כל כוונה לרכוש מוצר או שירות. הם שם כדי להתרשם מן המחיר, מחווית הקניה, או סתם להרגיש איך זה נראה כשקונים מוצר כזה או אחר.
אין לכם כל דרך להפוך את הלקוחות הפוטנציאליים האלו ללקוחות משלמים. שנמשיך הלאה?
תהליך רכישה מסורבל ולא נוח
יש אתרים שלא מקבלים חלק מכרטיסי האשראי של החברות הגדולות בגלל עמלות גבוהות. אחרים, לא מקבלים בביט ולא בפייבוקס – אופציית תשלומים מועדפת על יותר ויותר לקוחות.
יש לקוחות שהיו מעדיפים לשוח שיק, או לשלם במזומן לשליח.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
מובן, שבעל העסק צריך להגן על עצמו, ולבחור באופציות התשלום שמתאימות ביותר לניהול הסיכון שהוא לוקח על עצמו. אבל כנוטשי עגלה – ללקוחות פוטנציאליים רבים העדר האפשרות לשלם בתצורה שמתאימה להם בהחלט יכולה להוות עילה לנטישת עגלת הקניות הוירטואלית.
למאמר בנושא תהליכי סליקת אשראי באינטרנט לעסקים
נראות רשלנית של האתר
לפעמים, עיצוב לא מקצועי של האתר, שאריות מתבניות וטמפלייטים שמעידות על טיפול לא מקצועי באתר, לוגו שנראה שצויר על ידי אדם לא מקצועי, דף אודות שכתוב בצורה לא נכונה, העדר תמונות מתאימות של הצוות שעומד מאחורי האתר, חוסר ביכולת ליצור קשר עם מי מבעלי האתר, סמכות לא מחוזקת של בעלי האתר, העדר הציון של התארים וההכשרות שלהם – כל אלה, יכולים להשפיע על ההחלטה של גולשים לנטוש את עגלת הקניות ולצאת מן האתר מבלי להשלים את הרכישה.
קצת מידע על תחזוקת אתר וכמה זה עולה 👇
חוסר שקיפות
אם בעלי האתר מתנהל בצורה לא אתית, לא שקופה, ומוסיף תנאים והגבלות ממש רגע לפני ביצוע הרכישה, הוא בהחלט יכול להבריח גולשים טובים שהתכוונו לרכוש ממנו מוצר או שירות, רק בגלל התזמון שבו נחשפו לתנאים החדשים, בסמוך לרכישה עצמה.
העדר יכולת להמשיך בתהליך בגלל בעיות טכניות
שרת שנתקע, הודעת שגיאה לא ברורה, ניתוקים מן הרשת הלוקאלית, מכשיר ישן שלא מתפקד היטב, עדכוני תוכנה ומערכות הפעלה שמתחילים לפתע יש לא מעט תקלות טכניות או אירועים בלתי צפויים הקשורים לחומרה או לתוכנה, שגם להם יש חלק לא קטן בסיבה לכך שגולשים שמגיעים לאתר, בוחרים לנטוש אותו מבלי להשלים את הרכישה שהתחילו לבצע.
הסחות דעת מיותרות
אם במהלך הוספת הפריטים לעגלה, אתם מסיחים את דעתו של הגולש באמצעות כל מיני הצעות אטרקטיביות לכאורה אחרות, אתם עלולים לאבד את הגולש, וכל זה כשאתם בכלל תכננתם לבצע אפסייל מרשים.
⚠️ אסור להסיח את דעתו של גולש שמתכוון לבצע רכישה.
מעוניינים להגדיל את הרכישה שלו באמצעות הצעות ערך נוספות ורלוונטיות? עשו זאת אחרי שהוא מקבל את ההחלטה להתקשר מול בית העסק שלכם, ולרכוש מוצר או שירות.
יותר מידי לחץ
לחץ יכול להיות בריא כשאתם מפעילים אותו בשיקול דעת.
אבל אם בביקור באתר שלכם מתקבלת התחושה שבכל עשר שניות אתם מקפיצים על הגולש התמים פופאפ במטרה לשכנע אותו להגדיל את סל הקניות שלו, לחשוף אותו למבצעים נוספים, לאיים עליו שהנה, אוטוטו מסתיים המבצע השווה ביותר ועוד – אתם עלולים לאבד מהר מאוד את הלקוח הזה, ואת מכירת המוצרים שכבר הוספו לעגלה.
רוצים לדעת איך להשתמש בפופאפים בצורה נכונה? הקליקו
ממשק משתמש שבנוי לא נכון
השפה האינטרנטית הלכה והפכה להיות שפה גלובלית עם השנים.
לכולם ברור מה אומר האייקון המציין את סל הקניות 🛒, לכולם ברור איך אמורים להוסיף מוצרים לעגלה, ולכולם ברור מה יקרה אם הגולש יבחר ללחוץ על הכפתור Backspace כדי לחזור לעמוד הקודם.
יש כללים שהם ברורים למדי, והצרכנים השונים התרגלו להתנהגות הזאת של דפדפנים ואתרים.
אם, מסיבה כלשהי, האתר שלכם נבנה בטכנולוגיה שונה, או על פלטפורמה אחרת, והפעולות היומיומיות הקטנות שמבצעים בו הגולשים לא מתאימות לסטנדרט, בהחלט ייתכנו מקרים שבגללם תחוו שיעור גבוה יותר של נוטשי עגלה מתוך האתר.
משלוחים לא זמינים
המשלוח לא יוכל לצאת אליכם בזמן שבו אתם פנויים? החולצה תגיע אליכם עד הבית, אולם רק אחרי האירוע שלשמו אתם רוכשים אותה?
אתם גרים בישוב מבודד ששירות המשלוחים שעובד עם החנות לא מגיע אליו?
מאוד סביר להניח שתגלו את כל הטוב הזה רק אחרי שתוספיו כמה מן המוצרים לעגלת הקניות הוירטואלית שבאתר, ואז, כמובן, כבר תחשבו לנוטשי עגלה.
הרשמה נפרדת למותג במקום דרך שירותים כמו גוגל או פייסבוק
בחלק מן האתרים, תצטרכו להיות חברי מועדון, או משתמשים רשומים, כדי לבצע את הרכישה.
אמנם פעילות כמשתמשים רשומים תוכל לסייע לאותם משתמשים אחר כך, למשל בניסיון להתחקות אחר ההזמנה שביצעו, לקבל עליה פרטים נוספים, ולזכות בהנחות ובנקודות מועדון, אבל תהליך ההרשמה עלול להיות תהליך מפרך, שיגרום למשתמשים שלא להשלים את הרכישה שאותה הגיעו לבצע.
הפתרון, בעידן המודרני, הוא לאפשר באתרים ביצוע רישום באמצעות שירותים מוכרים וידועים, שאתם כבר משתמשים פעילים שלהם בדפדפן: גוגל, פייסבוק, לינקדאין ופרופילים אחרים.
ביצוע לוגין באמצעות גוגל יוכל לחסוך זמן יקר למשתמשים שמגיעים אל האתר.
מה אפשר לעשות בתכלס כדי לצמצם למינימום את כמות נוטשי העגלה?
יש כנראה אינספור פתרונות שיוכלו לאפשר לכם כבעלי אתרים לצמצם את שיעור הנטישה של עגלת קניות מלאה, על ידי הגולשים.
אנחנו נכסה כאן כמה מן הדרכים המרכזיות שתאפשרנה לכם לחזור למסלול, ואפקטיבית, פשוט למכור יותר.
אז באילו פעולות מדובר? מה תוכלו לעשות כדי לשפר את שיעורי ההמרה של גולשים?
✔️ לדאוג שהאתר לא יראה חובבני
לפעמים שווה לשלם את מה שדורש מעצב מקצועי של האתר, רק כדי לשוות לאתר מראה מקצועי ומלוטש, ולשכנע גולשים שהגיעו למקום שניתן לבטוח בו, שהוא מומחה בתחומו, מהימן ומקצועי.
שיפור האסטטיקה הכללית באתר שלכם, והקפדה על עיצוב מקצועי חסר פשרות, שלא מותיר כל מיני טקסטים כברירת מחדל, בהחלט יוכל לשפר את שיעור הגולשים שמוסיפים מוצרים לעגלת הקניות הוירטואלית, ואף טורחים לממש אותה בפועל ולבצע את הרכישה.
האם עיצוב חדש של האתר משפיע על הקידום שלו? 👇
✔️ לדאוג שלא תהיינה תקלות טכניות
נכון, אי אפשר להבטיח אתר שפועל עם אפס תקלות. אבל בהחלט אפשר להקפיד על סטנדרטים גבוהים של תחזוקה, של זמינות האתר, של הקפדה על שימוש בתשתיות חדישות, ועל שילוב של טכנולוגיות גיבוי והתאוששות מודרניות.
כמו כן, מומלץ לבצע מעת לעת ניסויים כדי לוודא שהפתרונות שהטמעתם כחלק מן הארכיטקטורה של האתר מספקת מענה הולם לתרחישים שונים של השבתת האתר.
✔️ לשפר את המיקוד של האתר
ציינתי זאת קודם – אתר שמתפזר ברמת התכנים שלו, לא ממוקד, ומציע לגולש שמגיע אינספור תכנים בנישות שונות שלא קשורות זו לזו, בוודאות גדולה יבריח לפחות חלק מן הגולשים שינסו לרכוש מוצר או להזמין שירות, וכל זאת באמצעות הקלקה באתר, והוספת השירות לסל הקניות.
✔️ להוסיף הסברים לתהליך ולדאוג שלא יהיה מסורבל מידי
מיקרו קופי מדהים יוכל לעשות את העבודה ולשפר אחוז ניכר מנוטשי העגלה.
לרובנו נדמה כי המיקרו קופי המשולב באתר לא מייצר ערך מוסף אמיתי, וגולש שמעוניין לבצע רכישה, בכל מקרה היה יכול לבצע אותה, בזמן הגלישה שלו באתר.
בפועל, למיקרו קופי יכולה להיות השפעה גדולה על הרכישות שמבצעים גולשים באתר.
מיקרוקופי יכול לשדר אוירה אחרת, אוירה של קלילות, אוירה של רצינות, אוירה של מותג גדול, או אוירה של מותג צעיר ורענן.
לכל קהל יעד מתאים, כמובן, משהו שונה, וחלק מן האסטרטגיה השיווקית של החברה צריכה להתעסק בשאלה איזה מסר אנחנו מעוניינים להעביר ללקוחות, לגבי סוג העסק שאנחנו מבקשים להיות.
✔️ לשלוח מייל לנוטשי עגלה, עם הצעה שיווקית
יש לא מעט תוספים שיוכלו לסייע לכם אם תתקינו אותם באתר, בהקשר הזה של נוטשי עגלה.
בדרך כלל מה שעושים התוספים האלו הוא לשלוח מייל לנוטש העגלה, עם הצעה שיווקית דרמטית, שתהפוך את ההתלבטות של הגולש לקשה יותר.
דוגמה מדהימה לטיפול בנוטשי עגלה במקרה הזה, אפשר למצוא באתר של Start Infinity, שמוכרת מוצר תוכנה בענן, שמסוגל לסייע לעסקים קטנים ובינוניים, לנהל משימות, מכירות, מעקבים אחר משלוחים, ניהול מלאי, ועוד אינספור תהליכים בעסק.
החברה מציעה החזר כספי מלא על ביטול המנוי בתוך מספר ימים, ואכן, אם נרשמים למנוי למשך תקופה קצרה של מספר ימים, ומבקשים לבטל את המנוי, החברה מחזירה את הכסף באופן כמעט מיידי.
אלא שלפני שהחברה מכניסה את הכסף לחשבון של הלקוח הנוטש, הם מבצעים כמה וכמה טריקים פסיכולוגיים, שיעזרו להגדיל מכירות: הם מציעים מספר אפשרויות לגולש, כמו הנחה מסוימת עם יבחר להמשיך את המנוי שלו לשירות, הצעת המוצר לכל החיים והבטחה לתמיכה נוספת, או אפילו הדרכה אישית על שימוש במוצר, אחד על אחד, ללא כל תוספת תשלום.
אז אמנם לא מדובר כאן במקרה קלאסי של נוטש עגלה (להפך, הגולש ממש השלים את הרכישה ואז התחרט), אבל בפועל, אפשר ליישם כל מיני אלמנטיים מעולם המכירות, המתייחסים לטיפול בלקוחות המבקשים החזר, על לקוחות המקשים לנטוש את עגלת הקניות, כשהיא מלאה במוצרים.
לסיכום
נטישת עגלה היא לא אירוע נעים במחזור החיים של עסק קטן, אבל מאחר שנטישות כאלו הן כל כך נפוצות, והן נובעות ממגוון רחב של סיבות, לא ניתן יהיה להעלים אותן לגמרי, אלא בעיקר ניתן יהיה לצמצם אותן למינימום.
בין יתר הצעדים בהם תוכלו לנקוט כדי לצמצם למינימום האפשרי את נוטשי העגלה באתר, הם שילוב טקסט ברור ומניע לפעולה, שמירה על מיקוד, הקפדה על מיקרוקופי מנצח, ועוד.