קידום עמוד מוצר באתר איקומרס – המדריך המלא

ניהול אתר איקומרס הוא לא עניין מובן מאליו.

מעבר לעניינים של ניהול מלאי, הזמנות, שירות לקוחות, משלוחים, אחריות ועוד לא מעט היבטים אחרים, יש אתגר אחד שהוא משמעותי ומשותף לכל מי שמוכר מוצרים או שירותים ברשת: להיות בולט בסביבת התחרות.

הבעיה המרכזית מתחילה, כשלמותג שמוכר את המוצרים אין איזשהו בידול אמיתי שאפשר לציין באתר.

בסופו של יום, אם המוצר הוא סגור באריזה, לא מיוצר על ידי המותג, ואין לו מאפיינים ייחודיים רק בזכות המותג שמשווק אותו – איך אמור לדעת מנוע החיפוש האם כדאי לדרג דווקא את המותג המשווק גבוה בדפי תוצאות החיפוש, על חשבון מותגים אחרים שעושים עבודה דומה?

התשובה, כמו תמיד, היא מה נותן ערך לגולש.

קידום עמוד מוצר באתרי מסחר

אז איך לקדם עמודי מוצר בגוגל?

כדי להגדיל את הסיכוי שתצליחו לדרג את עמוד המוצר הרלוונטי גבוה בדפי תוצאות החיפוש, עבור שאילתות רלוונטיות, חשוב שתבינו מה הגולש צריך כשהוא מבצע את החיפוש, מה יתן לו מענה מלא, ומה ישלח אותו לסיבוב בין עוד אתרים דומים שמציע מנוע החיפוש, כדי להשלים את המידע שחסר לו אצלכם.

אז הנה כמה רכיבים שחשוב יהיה לשים אליהם לב, כשבונים עמוד מוצר ומעוניינים שהוא יתקדם אורגנית בגוגל, בצורה שתאפשר חשיפה בדיוק לקהל היעד הנכון.

עמוד מוצר באתר איקומרס
עמוד מוצר באתר איקומרס

תמונות

תמונות הן חלק חשוב בהקשר של קידום עמודי מוצר באינטרנט.

כל עמוד מוצר שתירצו לקדם צריך, מן הסתם, להציג לפחות תמונה אחת איכותית של המוצר, או של שימוש במוצר.

כמה דגשים חשובים בהקשר הזה:

  1. עשו שימוש בתמונה איכותית, אבל במשקל סביר. תמונה איכותית מידי שגם שוקלת הרבה עלולה לגרום לאתר לקרטע בזמן טעינת העמוד, מה שייצור חווית משתמש לא טובה, ועלול לפגוע בדירוג של העמוד.
  2. אם צריך – עשו שימוש בכמה וכמה תמונות כדי להדגים את המוצר. הרבה מאוד פעמים, לצרכנים חשוב נתון מאוד מסוים לגבי המוצר הנבחר: איך נראית תצוגת המסך שלו, כמה אפשרויות בחירה יש בין מצבים שונים של המוצר, מה הגודל של המוצר ביחס לחפצים אחרים, איך המוצר נראה מזוית שונה, עד כמה הוא עבה, רחב, גדול ארוך וכו'.
    זה אומר שככל שתצרפו יותר תמונות מזויות שונות, כך גדל הסיכוי שתצליחו לתת את המענה השלם לגולש שמגיע אליכם – מה שיעזור לו להבין שסגרתם לו את הפינה מכל הכיוונים והוא מוכן לרכוש דווקא אצלכם.
  3. מומלץ לעשות שימוש בתמונות מקוריות ככל האפשר אבל די ברור שאם אתם משווקים אלפי מוצרים, שלא אתם אלו שמייצרים אותם, זה יהיה די בעייתי ליצור תמונות מקוריות שכאלו.
    יחד עם זאת, חלה עליכם חובה לשמור על הקניין הרוחני של יוצרי התמונות, ואתם עלולים להיות חשופים לתביעה אם הפרתם זכויות יוצרים באמצעות העתקת תמונת המוצר ללא אישור מתאים. לכן, לפני כל שימוש בתמונה, הקפידו לבקש אישור לעשות בה שימוש, בדקו את מצב זכויות היוצרים שלה, ותנו קרדיט למקור כשנדרש.
  4. עוד בהקשר של תמונות – אל תשכחו להוסיף את התגית אלט לכל תמונה של מוצר באתר. התגית הזאת היא חשובה, משום שהיא גם עוזרת לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים להבין מה מוצג בתמונה לגולש, וגם מאפשרת הנגשה של התמונה הזאת לבעלי לקויות ראיה, שנעזרים בתוכנת הקראה של עמודי האתר.

איך למקסם תמונות באתר לצרכי SEO? הנה סרטון שיעזור לכם להבין את נושא האופטימיזציה לתמונות:

תגיות מטא

תגיות מטא הן, למעשה, הטקסט שיופיע עבור העמוד לא באתר עצמו, אלא בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, כאשר האתר יוצג ברשימת התוצאות.

תוכלו להציג את תגיות האלט גם באתר עצמו, אם תעמודו על הלשונית של החלון הפתוח בדפדפן.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

תגית כותרת המטא – מאפשרת להציג לגולש את הטקסט הלחיץ שיוצג לגולש בעמוד בדף תוצאות החיפוש.

חשוב להכיר שני דברים בהקשר הזה: הראשון, שמנוע החיפוש לא חייב להשתמש בתגית המטא שהגדרתם, אם הוא חושב שהיא לא מספיק טובה.

השני הוא שכותרת המטא לא חייבת להיות זהה לכותרת העמוד בתוך האתר.

הרבה פעמים, מוסיפים לכותרת המטא אלמנטים שונים, כמו תועלות שיצאו לגולש אם יבחר להקליק על התוצאה, או תוספת של שם המותג לתוצאת החיפוש.

הדבר הזה לא נחוץ בכותרת שנמצאת באתר עצמו, משום שברור אז לגולש מי המותג שעומד מאחורי האתר.

תגית התיאור – כאן מדובר בתיאור שיוצג לגולש כבר בדף תוצאות החיפוש. גוגל, למשל, מציגה תוצאות חיפוש עבור מוצרים באוסף גדול של דרכים, ולכן תגית התיאור היא נתון שמנוע החיפוש עושה בו מניפולציות שונות, ומתאים אותו לפורמט המוצג.

תיאורי מוצר

מעבר לתגיות המטא שבהן תוכלו להציג, בין היתר, את תכונות המוצר, חשוב מאוד שגם האתר האיקומרס עצמו יכיל תיאורי מוצר מדויקים, עשירים בתוכן, ועדיף גם מקוריים.

אל תתעצלו בנושא הזה.

רבים ממנהלי האתרים שמאפשרים מסחר פשוט מעתיקים את תיאורי המוצר כפי שהם מאתר היצרן.

מעבר לעובדה שאתם עלולים להיות חשופים לתביעה בגין זכויות יוצרים, מנוע החיפוש עצמו לא יראה סיבה לדרג אתכם גבוה יותר מאתרים אחרים.

אז כדי לייצר את הבידול הדרוש, שלבו תיאור מוצר ייחודי ואיכותי.

ביקורות

אנשים לא קונים מוצרים, בטח לא מוצרים יקרים, כבר בחיפוש הראשון שלהם ברשת.

אנשים רוצים להתלבט, להשוות, להתייעץ וגם לקרוא על הניסיון של אנשים אחרים שכבר רכשו את המוצר.

ביקורות של גולשים שקנו את המוצר והתנסו בו הן כלי חשוב ביותר להבאת גולשים איכותיים לאתר.

אלו אותם גולשים שיכולים להימצא בנקודת החלטה על רכישה של מוצר ספציפי, או בנקודת החלטה של התלבטות בין שני מוצרים.

לפעמים, ביקורת חיובית אחת, או ביקורת שלילית אחת, הן כל מה שהגולשים זקוקים לו כדי לקבל את ההחלטה.

לכן, אם אתם מעוניינים לקדם אתר מוצר בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, הוסיפו לאתר האיקומרס שלכם, את האפשרות של גולשים לדרג מוצרים ולכתוב עליהם ביקורת מניסיון אישי של שימוש במוצר.

עוד על החשיבות של כתיבת ביקורות באינטנרט

מפרט טכני

הרבה מאוד פעמים מה שאנשים באמת מחפשים הוא לא מה התועלות במוצר שלכם.

אותן הם כבר מכירים. אנשים לפעמים צריכים מידע טכני שיעזור להם לקבל החלטה על ביצוע הרכישה.

החומר ממנו עשוי המוצר, מספר השעות שהוא מחזיק ללא טעינה, סוג המעבד של המוצר, כמות הזיכרון, סוג הזיכרון, ועוד לא מעט פרמטרים אחרים שלפעמים הם עושים את ההבדל בין לקוח שמעוניין לרכוש, ללקוח שלא יודע האם כדאי לו לבצע רכישה.

הקפידו על מפרט טכני מלא ומקצועי, שיראה שאתם שולטים בפרטים, ולא יכריח את הגולשים המגיעים לעמוד המוצר שלכם לחזור אל עמוד תוצאות החיפוש, ולהמשיך לתוצאה הבאה.

מדריכים

מדריכי קניה הם ללא ספק מגנט מויין לגולשים. כל המהות של מדריכי קניה היא לתת ערך לגולש.

עכשיו, ברור שמדריך קניה הוא עניין לשילוב באתרי אפיליאציה או בלוגספריה, ולא באתרי איקומרס, שרוצים למקסם את המכירות שלהם, ולא להסביר לגולשים איך הם אמורים לקנות יותר חכם.

אז אולי מדריכי קניה שלמים דווקא לא, אבל טיפים שיעזרו לגולשים להבין אילו דגמים הכי מתאימים לצרכים שלהם, בהחלט יכולים לסייע, ולא רק לגולשים, אלא גם לקידום עמוד המוצר.

קישורים למוצרים דומים

חלק מן העניין בהחלטה על רכישה של מוצר, הוא השוואה בין המוצר הספציפי ומוצרים דומים.

רוצים למכור יותר? תנו לגולש את האפשרות להבין שהוא מבצע את הבחירה הנבונה ביותר, באמצעות הפניה אל עוד שתיים שלוש בחירות רלוונטיות.

גולש שלם יותר עם ההחלטה שלו, הוא גולש שבסבירות גדולה יותר ישאיר את הכסף בקופה של אתר האיקומרס שלכם.

כפתורי שיתוף

רוצים לקדם את עמוד המוצר באתר האיקומרס שלכם? שלבו בעמוד הזה ובאתר כולו כפתורי שיתוף של הרשתות החברתיות המובילות.

בצורה כזו, גם תוכלו להגדיל את החשיפה של המוצר שלכם לקהלים שלא חיפשו אותו מלכתחילה, גם תעלו את המודעות לקיומו של מוצר כזה, וגם תאותתו לגוגל או למנועי חיפוש אחרים שיש סיגנלים חברתיים אמיתיים מאחורי עמוד המוצר שלכם.

צבעים ודגמים

גולשים שמגיעים לאתר מסחר כדי לבצע רכישה של מוצר מסוים, מתלבטים, לפעמים, בין דגמים שונים של אותו מוצר, ובין צבעים שונים שבהם המוצר הזה מגיע.

אם תאפשרו לגולשים לראות, באמצעות תמונה פיסית, איך יראה המוצר הזהה בשחור, או לבן או כל צבע אחר זמין, תוכלו לחסוך להם את ההתלבטות, ובמקרים מסוימים אף לחסוך מכם עוד מקרה של גולש שעובר לאתר אחר כדי לחפש שם את התמונה הרלוונטית.

יצירת קשר

דאגו לשלב אמצעים שונים ליצירת קשר, כדי שגולשים שנתקלים בשאלות יוכלו לפנות אליכם.

עכשיו, בלי שום קשר לסוגיית שירות הלקוחות, שמומלץ שתהיה טובה ויכולה בהחלט לעזור לקידום של האתר, עצם הידיעה של מנוע החיפוש שקיים רכיב באתר שמאפשר פניה מהירה אל המותג שלכם, אם באמצעות צ'אט, ואם באמצעות השארת הודעה, הוא חשוב.

גוגל או כל מנוע חיפוש אחר היה רוצה לדעת שיש אבא ואמא מאחורי האתר, שלוקחים אחריות, משיבים על שאלות, ומעניקים ערך מוסף אמיתי לגולש.

אם הגעתם עד כאן אז מגיע לכם סרטון שיעזרו לכם להבין איך לקדם מוצר באינטרנט

לסיכום

ניהול אתר איקומרס הוא משימה למקצוענים. אתם חייבים להבין מה קורה בסביבת התחרות שלכם ולהגיב בהתאם.

כדי לשפר את הסיכוי שעמוד המוצר שלכם ידורג גבוה עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים:

  • הקפידו לנהל באופן נכון את התמונות של המוצרים שאתם מעלים,
  • היזהרו מסוגיות של זכויות יוצרים, שפרו את תגיות המטא של המוצרים השונים,
  • שלבו תיאורי מוצר עדכניים אך מקוריים,
  • שלבו ביקורות גולשים באתר כדי שמי שמגיע אליכם יוכל להתרשם ממה שחושבים הלקוחות על המוצרים השונים,
  • דאגו למפרט טכני ולטיפים מועילים לגולש לפני הרכישה,
  • שלבו קישורים למוצרים דומים והפקידו להטמיע כפתורי שיתוף באתר,
  • פרטו והדגימו את הצבעים השונים ואפשרו לגולשים ליצור איתכם קשר בעת הצורך.
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו