אין ספק, שהקידמה הטכנולוגית עושה לנו חיים קלים בכל מה שקשור לארגון וסידור התיעוד של אירועי החיים השונים שלנו.
אם פעם, בעידן שבו היינו עושים שימוש נרחב במצלמות דיגיטליות, היינו נדרשים לחבר את המצלמה אל המחשב, לטעון אליו את התמונות, לסדר אותן, למיין אותן, ואז לברור מתוכן את אלו שנרצה לגבות (באמצעות התקנים ניידים או נייחים), הרי שכיום, כשכל אחד מאיתנו מחזיק ביד סמארטפון עם מצלמה משוכללת, התמונה נמצאת בענן ובשרתים של גוגל עוד לפני שהספקנו להחליט האם התמונה מוצלחת או שאנחנו מעוניינים למחוק אותה.
תצורת העבודה הזאת יוצרת, לא אחת, מקרים שבהם תמונה לא מוצלחת, שלא היינו רוצים שתחשף ברבים, מועלת לאינטרנט באופן אוטומטי ומאונדקסת על ידי מנועי החיפוש.
הדבר עלול להוביל, כמובן, לכך, שגולשים שיעשו שימוש במנוע החיפוש יקבלו גישה לתמונה ויסבו לכם נזק תדמיתי משמעותי ולפעמים גם בלתי הפיך.
אז מה עושים? מתייאשים? לא בבית ספרנו.
ישנן בגדול שלוש דרכי פעולה שבהן תוכלו לבחור, בהתאם לנסיבות, ושיובילו להסרת התוצאות ממנוע החיפוש או לכל הפחות דחיקה של התוצאות אל מקומות לא ריאליים במנוע החיפוש.
אפשרות 1: כשהנכס בו נשמרה התמונה נמצא בבעלותכם
במקרה הזה, שבו התמונה שמסבה לכם נזק נמצאת באתר שאתם מנהלים, החיים ממש קלים.
עליכם יהיה לנקוט בשלוש פעולות כדי להבטיח שתמונה תוסר ולא תוצג עבור חיפושים שונים במנועי החיפוש:
א. הסרת התמונה מן האתר
בשלב הראשון עליכם יהיה למחוק את התמונה מן האתר – ועדיף לא רק מהתוכן שבו היא נמצאת אלא ממש פיזית מהקבצים של האתר בשרת.
הפעולה הזאת תבטיח שכאשר מנוע החיפוש יסרוק את האתר שלכם בעתיד, הוא יבין שהתמונה הוסרה ויסיר אותה גם מן האינדקס שהוא מנהל.
ב. שילוב התגית No Index ב – Header של הדף ועדכון קובץ ה – Robots.txt
זאת, כדי לוודא שבכל מקרה הזחלנים של מנוע החיפוש לא יבחרו לאנדקס את התמונה.
ג. שילוב התגית noarchive בדף
פעולה זאת נועדה לטפל בזמן הביניים שבו עותק שמור של התמונה נמצא ומאונדקס במנוע החיפוש עד להסרתו.
המונחים האלה סינית בשבילכם? דברו עם חברת האחסון שלכם או מתכנת שעוזר לכם עם האתר.
אפשרות 2: כשהנכס בו נשמרה התמונה נמצא בבעלות אדם אחר
במקרה שבו רוצים למחוק תמונה מגוגל אשר נמצאת ומנוהלת בנכס אחר, שאין לכם גישה או שליטה על התכנים השונים הקיימים בו, דרך הפעולה המומלצת תהיה לפנות אל הגורם המנהל את האתר ולבקש ממנו להסיר את התמונה הבעייתית.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אם בעל הנכס מסכים – הרווחתם. כך תוכלו להימנע מהשקעת משאבים מיותרת ומפתרון אפקטיבי וזריז.
במידה ולא, ואתם מרגישים שהתמונה הזו ממש עושה לכם עוול, כדאי אולי לבחון היבטים משפטיים ולדרוש מבעל האתר להסיר את התמונה בצורה יותר אגרסיבית (בכל מקרה, ממליץ להתייעץ עם עורך דין לפני מהלך כזה).
אפשרות נוספת, במידה ובעל האתר עושה שרירים או מתעלם, היא לנסות להציע לבעל האתר משהו בתמורה.
למשל, אם לו קצת זיקה לקידום אתרים – אפשר להציע לו קישור בתמורה (עוד על החלפת קישורים), פרסום מאמר, או אפילו כסף
אפשרות 3: כשהתמונה מנוהלת על ידי גורם זדוני שרוצה להסב לכם נזק
במקרה כזה, מן הסתם, מחיקת תמונות מגוגל תמונות לא ממש אפשראית, ולא תעזור כל פניה אל הגורם שעושה שימוש בתמונה שמייצרת לכם נזק, משום שהוא עושה זאת בכוונה תחילה.
בסיטואציה הזאת תצרכו להבדיל בין שני מקרים:
- אם פרסום התמונה מנוגד לחוק, תוכלו לפנות לגוגל ולבקש להסיר את התמונה. הסיטואציה הזאת מתרחשת, למשל, כאשר התמונה עולה לכדי איסור לשון הרע.
הטיפול במקרה הזה לא יהיה מהיר כמו בפניה אל בעל האתר על מנת שיסיר את התוכן, אולם צריך לזכור שבמקרה הזה אין לכם ממש ברירה. - המקרה השני, המורכב יותר, הוא זה שבו התמונה לא מפרה אף חוק, לא פוגעת בזכויות יוצרים ולא עולה לכדי איסור לשון הרע.
במקרה הזה, תאלצו לשנס מותניים ולהבין שלא תוכלו להסיר את התמונה ממנוע החיפוש של גוגל. במקרה הזה, תאלצו לדחוק את התמונה למקומות לא ריאלים עבור שאילתות שיבצעו הגולשים.
איך עושים זאת? בשתי מילים: ניהול מוניטין.
ניהול מוניטין ככלי לדחיקת תוצאות חיפוש ממנוע החיפוש
בתהליך של ניהול מוניטין אנחנו מבצעים פעולה משלימה לתהליך קידום אתרים אורגני קלאסי: במקום לנסות ולדרג תוצאה יחידה עבור ביטויי מפתח רבים, אנחנו מנסים לדרג תוצאות רבות על ביטוי מפתח יחיד.
למעשה, המטרה שלנו במקרה הזה היא שבחיפוש פשוט שיבצע הגולש, תהיינה כל כך הרבה תוצאות חיפוש רלוונטיות שעברו אופטימיזציה לביטוי החיפוש, עד שהתוצאה שכוללת את התמונה שרצינו להסיר תידחק אל עמודים פנימיים בדפי תוצאות החיפוש, ולמעשה, לא תהיה נגישה בפועל למרבית הגולשים.
איך מבצעים תהליך כזה?
באמצעות הטכניקות הרגילות שבהן משתמשים בכל תהליך של קידום אורגני: אופטימיזציה, תוכן, קישורים פנימיים וחיצוניים, חווית משתמש, שיפורים טכניים ועוד.
לסיכום – מחיקת תמונות מגוגל תמונות
כאשר תמונה שמסבה לכם נזק נמצאת בנכס בבעלותכם, שורה של פעולות טכניות תוכל להוביל להסרתה המוצלחת מדפי תוצאות החיפוש של גוגל.
כאשר התמונה אינה מוטמעת בנכס בבעלותכם – כאן הדברים מתחילים להסתבך. אם יש רצון טוב ושיח מכבד – בעל האתר יסיר את התמונה לבקשתכם.
אם זה לא יקרה – תמיד שמורה לכם האפשרות להשקיע משאבים ולדחוק את תוצאת החיפוש הבעייתית אל מקומות לא ריאלים בדף תוצאות החיפוש.
בהצלחה 🙂
אולי גם יעניין אותך:
- מה זה תגית ALT לתמונות
- ניהול מוניטין בגוגל
- אופטימיזציה לתמונות