אתרי האי-קומרס צברו תאוצה בשנים האחרונות בארץ ובעולם. מה שהיה נחלתם של מומחים, הפך לפופולארי הרבה יותר בקרב עסקים רבים, וכך מצטרפים לשוק זה שחקנים חדשים.
לפני הכל: מה זה eCommerce או חנות איקומרס?
אז זה איקומרס? איקומרס זה קיצור של סחר אלקטרוני (Electronic Commerce) והכוונה היא לאתרים שדרכם ניתן לבצע מסחר – כמו חנויות וירטואליות.
לבנות אתרי סחר זוהי פעולה פשוטה יחסית, וישנם עשרות פלטפורמות שונות המאפשרות לעשות זאת בחינם (להשוואה מקיפה בין מערכות שונות לבניית אתרים).
ניהול אתרי איקומרס או תפעול אתרי e Commerce, הופך לפעמים לפשוט ויעיל יותר בצורה משמעותית – אם משתמשים בכלים המתאימים.
תפעול אתרי איקומרס: כלים שממש כדאי להכיר למי שמנהל חנות ecommerce
לאחר שהבנו מה זה eCommerce, בואו נדבר על כמה כלים לאתרי מסחר שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר – כלים של ניהול חנות אינטרנטית.
במאמר זה תוכלו למצוא 6 כלים שכל בעל אתר איקומרס חייב להכיר. למידע נוסף על בניית חנות וירטואלית ודגשים מיוחדים.
1. WooHoo – לאסוף מיילים בכיף
אין ספק שעבודה עם רשימת תפוצה הינה חלק משמעותי מתהליך של ניהול אתר איקומרס.
כבעלי אתר איקומרס, אחד הדברים החשובים ביותר עבורנו הוא הדאטה על המשתמשים. כמה זמן הם נמצאים באתר, מאילו דפים הם יוצאים, מהיכן הם מגיעים וכמובן שגם מה היא כתובת המייל שלהם.
ניוזלטר ידוע ככלי אפקטיבי מאוד לשימור לקוחות והגדלת המכירות של מוצרים אתר.
לדוגמה, לרשימת מיילים מאפשרת לי ליצור רשימת תפוצה, וכמו כן גם להצליב את נתוניהם עם פייסבוק כדי להריץ קמפיין לאנשים הדומים להם.
WOOHOO הוא תוסף ישראלי המאפשר לבעל חנות אי-קומרס לאסוף כתובות מייל מגולשיו מבלי להציק להם.
וואוו מאפשרת לכל אחד ליצור פופאפ מגניב לאתר שלו בצורת משחק ובכך להעניק הטבה לכל מי שמחליט להשאיר את כתובת המייל שלו.
בניית הפופאפ עצמו מתבצע על ידי מערכת Drag & Drop פשוטה.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
2. Yotpo – לתת לגולשים לדרג
כמי שקונה המון באינטרנט, אני בודק לפני כל קנייה מה הן הביקורות על המוצר אותו אני רוצה להזמין בכל חנות איקומרס. זהו אחד הגורמים העיקריים בהחלטה שלי, האם להזמין את המוצר או לא.
אף פעם לא נעים להזמין ואז להבין שהמוצר שאתה מקבל הוא למעשה מוצר אחר לגמרי. לכן עדיף שבעל האתר עצמו יזום את המהלך וינגיש ללקוחותיו את הביקורות על המוצר המעניין אותם.
YOTPO היא חברה ישראלית אשר פיתחה תוסף ביקורות רחב מאוד עבור אתרי אי קומרס.
הוא למעשה לוקח את כל הביקורות צעד קדימה מאפשר לנו להשתמש בהם גם לצרכים השיווקיים שלנו.
הוא מאפשר לנו לבנות מערכת אמון עם הגולש בכך שנציג לו את הביקורות על המוצר והתמונות שלקוחות העלו. התוסף לוקח את עניין הדירוג צעד קדימה ומציג אותו גם תוצאות החיפוש עצמן בגוגל.
3. Smartlook – לעקוב אחרי מה שהגולשים עושים
בניגוד לאתרי תוכן, מטרתו של אתר איקומרס הוא לא להשאיר את הגולש באתר כמה שיותר (ולספק לו ערך כמובן), אלה למכור לו את המוצר כמה שיותר מהר.
לשם כך, עלינו ליצור מסלול קניה ברור פשוט לכל מבקר באתר. לעתים, מסלול זה עשוי להיות ברור מאוד עבורנו, כך למעשה מנקודת המבט של הגולש הכל יראה אחרת.
Smartlook הוא כלי שימוש מאוד שמאפשר לכפ לצפות בהתנהגות של הלקוחות שלכם בתוך האתר.
לצפות ממש, כמו 2 אנשים היושבים האחד ליד השני. להיכן העכבר שלו זז, על אילו כפתורים לחץ וכו'.
כך שבעלי אתרים יכולים לשפר את מבנה האתר כך שימיר את הגולש לקונה מהר יותר.
4. Canva – פשוט לעצב
אתם יוצאים במבצע חדש? מוצר חדש נכנס לכם לחנות ורוצים לספר על זה ברשתות החברתיות?
אין כמו עיצוב נחמד כדי לחזק את המסר. חומריים שיווקיים איכותיים הם חלק בלתי נפרד מהצלחת קמפיין. עיצוב חומריים שיווקיים שכאלו עשויים להפוך מהר מאוד לעניין מסובך עבור אנשים שאינם בעלי ניסיון גרפי. וללמוד כיצד להשתמש בתוכנות של אדובי הוא לא עניין של מה בכך.
אם אתם זקוקים לעצב חומרים שיווקי לאתר שלכם, קנבה תהפוך מהר מאוד לחברה הכי טובה שלכם.
מדובר בכלי חינמי בחלקו הגדול, שנותן פתרון מדהים לאנשים שאינן מבינים דבר בעיצוב.
על ידי שימוש בתבניות מעוצבות, נוכל תוך מספר דקות להוציא עיצובים מדהימים לאתר שלנו. כמו כן, נוכל להתאים בקלות את העיצובים לגדלים האופטימליים לרשתות החברתיות.
למידע נוסף על קנבה.
5. Smile.io – לקוח קבוע
מי הם הלקוחות הכי טובים שלכם? חשוב שתדעו. כבעלי אתר מסחר אלקטרוני, חשוב לשמור על הלקוחות שלנו כך שיחזרו ויהפוך ללקוחות קבועים ונאמנים.
Smile.io מאפשר לבעל האתר לעודד תחרות סביב מי יהיה הלקוח הכי נאמן של האתר. סוג של משחק סביב נקודות. שיתופים ברשתות החברתיות וקניון נחשבים לפעולות מתגלמות. בגינן יוכל המשתמש לקבל הנחות ופרסים. דרך מקורית לעודד את מעורבות הגולשים עם האתר.
6. Klaviyo – מיילים אוטומטיים ומיזוג לפייסבוק
המשתמש השאיר פרטים? רוכש פוטנציאל נרשם לאתר? מדהים! אבל מה עושים איתו? מאיפה מתחילים?
KLAVIYO היא מערכת שיווק מיילים אוטומטיים המאפשרת לכם לבנות מערך מיילים שיקבל המשתמש לאחר שנרשם או בהתאם לפעולות שהוא ביצע בתוך האתר.
כך תדעו איזה מוצרים להפנות אליו וכל זה באופן אוטומטי. המערכת מאפשר גם ליצור רשימות תפוצה מותאמות אישית ולהצליב את כל הנתונים עם פייסבוק בכדי לפלח אותם בקמפיין ממומן.
ניהול חנות אינטרנטית / ניהול אתרי E-Commerce: לסיכום
בכל הקשור אל ניהול חנות אינטרנטית – כלים יכולים לעזור לנו מאד. אוהבים כלים? מקווה שהמאמר הזה קצת חידש לכם, בדגש על כלים לייעול ושיפור השיווק בעולם האיקומרס. לרשימה ענקית של כלים נוספים מומלצים למשווקי אינטרנט, אל תפספסו את המאמר הזה >>
לא רק איקומרס! קבלו כמה מדריכים נוספים: