אחד הנושאים הפחות מדוברים ב-On Page SEO הם קישורים פנימיים בתוך תוצאות החיפוש, או כפי שגוגל מכנה אותם סייטלינקס (Sitelinks). חלק מכנים זאת בשם "עץ אתר" או משהו בסגנון.
אז מה זה Sitelinks ואיך הם נראים?
באופן כללי Sitelinks הם קישורים פנימיים שמופיעים בתוך תוצאת החיפוש עבור דומיין ראשי או אפילו דף ספציפי.
אם נוציא מהמשוואה סייטלינקס שהם חלק ממודעות ממומנות, יש באופן כללי 3 צורות שונות:
Expanded Sitelinks
אלו הם בדרך כלל קישורים שמופיעים כ"מיני תוצאות" מתחת לתוצאה של הדומיין הראשי ולכן לרוב יופיעו כשמחפשים שם של אתר, שם מקום, אישיות וכדומה, כאשר האתר מופיע במקום הראשון בכל מקרה.
הטקסט שמרכיב כל קישור והטקסט שמתחתיו בדרך כלל נלקחים מתג ה-Meta Description שלו.
כך למשל זה נראה אצלי:
יש מקרים שבהם הקבוצות מחולקות לשני טורים. בנייד הקישורים מופיעים אחד מתחת לשני.
Inline Sitelinks
אלו הם "סייט לינקס" שלא קשורים למיקום של האתר בתוצאות ולכן הם יכולים להופיע גם כשאתר לא נמצא במקום הראשון.
לפעמים אלו קישורים לדפים שיושבים מתחת לעמוד ספציפי ולעיתים אלו קישורים פנימיים בתוך העמוד (מסומנים ב#).
הם פחות בולטים מאלו מהסוג הראשון (אם כי יש לציין שבנייד בניגוד למחשב הם מוקפים במלבן).
Sitelinks בצורת תיבת חיפוש
הסוג האחרון והמעט פחות נפוץ הם Sitelinks כתיבת חיפוש. באתרים כאלו תוכלו לראות תיבת חיפוש בתוך התוצאה, לרוב מתחת לאתר הראשי.
הסוג הזה מעט יותר חמקמק והוא לרוב יופיע עבור אתרים גדולים.
כמו שאפשר לראות בדוגמה של דפי זהב, לעיתים תיבת החיפוש יכולה להופיע ביחד עם Sitelinks נוספים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
האם ה-Sitelinks משפיעים על דירוגים?
למרבה הצער, ה"סייט לינקס" לא משפיעים על דירוגים. כלומר, אם לאתר אחד יש Sitelinks יותר "טובים" ולשני אין, זה לא אומר בהכרח שהאתר השני ייהנה מדירוגים גבוהים יותר על מילות מפתח ששניהם מתחרים עליהן.
צריך גם לזכור שSitelinks "מורחבים" בכל מקרה מופיעים בעיקר על חיפושים ספציפיים שבהם האתר המדובר נמצא במקום הראשון.
לכן החשיבות של Sitelinks היא בעיקר בכל מה שקשור ל-CTR (אחוז הלחיצות): לא רק שה-Sitelinks תופסים יותר מקום על המסך (בעיקר בנייד), אלא שהם נותנים לגולש יותר אפשרויות לבחור מתוכן.
איך "ליצור" סייטלינקס?
בגדול, מקדמי אתרים אורגניים לא יכולים לשלוט ישירות על מה שגוגל מציג בסייטלינקס.
בעבר הרחוק הייתה לנו כבעלי אתרים שליטה מצומצמת יחסית ב-Sitelinks: אם הופיע עבור עמוד הבית שלנו Sitelink שלא מצא חן בעיננו, היינו יכולים לבקש מגוגל להסיר את הקישור.
היום אפשרות זו כבר לא פעילה ולמעשה האלגוריתם של גוגל הוא זה שמחליט באופן כמעט בלעדי אילו סייט לינקס יופיעו ומתי. לעיתים כל גולש יקבל קישורים קצת אחרים בהתאם לעמודים שביקר בהם.
מה שאנחנו כן יכולים לעשות זה לרמוז לאלגוריתם של גוגל מהם העמודים הכי חשובים באתר שלנו באמצעות יצירת היררכיה נכונה עם עץ אתר.
לרוב גוגל יציג קישורים בולטים מהטקסט בדף הבית או קישורים קבועים מהתפריטים, כך שחשוב מאוד להיות עקביים.
יש כאלו שטוענים שגם פירורי לחם במבנה של האתר יכולים לעזור.
Inline Sitelinks
אחת הדרכים היותר קלות לגרום לגוגל להציג Inline Sitelinks היא באמצעות עץ פנימי בכל עמוד.
עץ פנימי משמש כסוג של תוכן עניינים בדומה לזה שיש בויקיפדיה והוא מוגדר באמצעות קישורים פנימיים ברמת העמוד (לא קישור מעמוד לעמוד).
אפשר לזהות אותם על פי סימן הסולמית בהתחלה שלהם.
בעיקרון אפשר להגדיר אותם באיזו דרך שרוצים, אבל רוב התוספים בוורדפרס (ואני מניח שגם במערכות ניהול תוכן אחרות) עושים את זה בהתבסס על ההיררכיה הפנימית של הכותרות בעמוד, כשאפשר להחליט על רמות שונות (לדוגמה, להפסיק ליצור קישורים אחרי רמה H2).
הקישורים שאותם יציג גוגל קשורים מן הסתם לשאילתה של המשתמש, במיוחד אם יש כמות גדולה של קישורים פנימיים בתוך העמוד.
אם לא מגדירים עץ, אז לכל הפחות כדאי שלקישורים הבלעדיים לעמודים אחרים יהיה איזה סדר לוגי נכון, אחרת גוגל עשוי להציג כל מיני דברים מוזרים כמו במקרה של יד 2:
הניחוש שלי הוא שבגלל שהקישורים המספריים בולטים יותר ונמצאים מעל רשימת העמודים, האלגוריתם של גוגל החליט שהם חשובים יותר, למרות שבפועל אין סיבה שמישהו ירצה לקפוץ ישר לעמוד 3…
Search Box Sitelink
מבין שלושת הסוגים שהצגתי, דווקא ב-Search Box קל יחסית לשלוט, אבל לא מספיק לשים תיבת חיפוש אוטומטית, אלא יש להגדיר אותה באמצעות מידע מובנה על פי ההוראות של גוגל.
זהו גם הסוג היחיד שאפשר להסיר מהתוצאות באמצעות תג META פשוט יחסית:
<meta name="google" content="nositelinkssearchbox">
אופטימיזציה נוספת ל-Sitelink
מכיוון שה-Sitelinks בסופו של דבר מושפעים בעיקר מתגי המטא (למרות שמדובר בהמלצה בלבד), כדאי לוודא שאלו מספיק אטרקטיביים ושאפשר להבין מה הקשר שלהם לעמוד או לאתר הראשי גם בלי לבקר בהם.
אם מבליטים קישורים מסוימים בתוך העמוד לעמוד אחרים (והם לא חלק מהתפריט הראשי), כדאי לעשות את זה על פי סדר הגיוני (כפי שראינו בעמוד של יד 2).
אם אתם ממש לא רוצים שגוגל יציג אותם, אז אפשר כמובן להשתמש ב-noindex.
במילים אחרות, אתם צריכים לעשות את שיעורי הבית שלכם בכל מה שקשור ל-On Page SEO.
אם תשחקו יותר מדי עם האתר ותנסו לשים קישורים פנימיים איפה שגוגל "רוצה" ולא איפה שהגיוני שהם יהיו מבחינת ממשק המשתמש, סביר להניח שתקבלו בדיוק את התוצאה ההפוכה.
ב-Search Console תוכלו לראות את החשיפות והלחיצות לא רק של ה- Sitelinks המורחבים, אלא גם את אלו של הקישורים הפנימיים במקרה שהם מופיעים כ-inline sitelinks.
כדי לעשות זאת השתמשו במסנן הדפים ורשמו "#".
הביצועים יכולים להראות לכם אם תגי המטא מספיק אטרקטיביים ואם הגולשים באמת מבינים את ההקשר שלהם בתוך האתר או העמוד.
לסיכום
למרות ש-Sitelinks הם נושא יחסית זניח ב-SEO (קידום אתרים) ואין להם ממש השפעה על הדירוגים, בהחלט יש להם השפעה על הנראות של האתר בתוצאות ולכן באופן ישיר גם על אחוזי הלחיצות. וכאשר עמודי התוצאות של גוגל נעשים יותר ויותר מלאים וצפופים, אי אפשר לזלזל בכך.
אם אתם עושים את ה-on page SEO שלכם כמו שצריך ולא רוצים לספק רק את גוגל, עשיתם כבר את רוב העבודה, ובכל זאת חשוב מדי פעם לבדוק מה גוגל מחזיר כדי להימנע מפשלות ותוצאות לא רצויות.
לעוד מדריכים על קידום אתרים בגוגל:
- איך לבחור את היועץ הנכון עבור קידום האתר שלכם
- מה עושה סוכנות לקידום אתרים
- איך תדעו לבחור מומחה קידום אתרים ומה תפקידו
- הטיפים הכי חזקים עבור קידום עסקים בגוגל