מי לא משתמש היום באימוג'י? סך הכול זו דרך מהנה לתקשר ולהביע רגשות בממד הדיגיטלי 🤗 יש אנשים שאף מעדיפים אותם על פני מילים ויכולים לתקשר משפטים שלמים רק באמצעותם.
אבל השאלה שבאמת מסקרנת – האם לפרצופים הקטנים והמוכרים האלה יש השפעה כלשהיא על SEO?
לאחרונה רואים יותר ויותר מומחים בקידום אתרים שבוחרים להשתמש בהם כחלק מאסטרטגית הקידום.
במאמר הבא אני הולך לסקור את הנושא כך שבסופו תדעו אם כדאי לכם להצטרף למגמה הזו, יאללה יצאנו לדרך.
לפני שנרד לעומק – מה זה אימוג'י? 🤔
אמוג'י (emoji) הם סמלים דיגיטליים קטנים או תמונות המשמשות לביטוי רגשות או רעיונות במדיה הדיגיטלית. למרות שרובם צהובים – היום הם יכולים להגיע בצבעים שונים ומדי שנה יש עדכונים ומתווספים לנו עוד ועוד סמלים מגניבים. אבל חשבתם לעצמכם איך הם התחילו? מי הגאון שהמציא את זה?
אולי השועלים הוותיקים שבינכם בעולם האינטרנט זוכרים את סמלי ההבעה העתיקים כמו לדוגמה 🙂 ו 8-D או :-O שהיו נוכחים בעיקר בחדרי הצ'ט של שנות ה90 (אבל יש כמה בנינו שעדיין משתמשים בהם).
המחוות האלה שאולי לחלקכם יכולות להיראות פרימיטיביות ייצגו חלק חשוב במהפכה הדיגיטלית – אפשר להעביר רגשות באינטרנט באמצעות סמלים.
למי שאוהב קצת היסטוריה – איך האימוג'י נולד?!
האימוג'י הראשון נוצר בשנת 1999 על ידי האמן היפני שיגאטאקה קוריטה. קוריטה עבד בצוות הפיתוח של "i-mode", פלטפורמת אינטרנט סלולרית של חברת הסלולר הראשית ביפן.
הוא רצה לעצב ממשק אטרקטיבי להעברת מידע בצורה תמציתית ופשוטה. למשל, אייקון שיציג את תחזית מזג האוויר במקום לכתוב "מעונן". היום זה נשמע לכם כל כך מובן מאליו, אבל אז – זה היה עניין של ממש.
קוריטה שרטט קבוצה של תמונות של 12 על 12 פיקסלים שהיה ניתן לבחור במקלדת של הממשק ולשלוח אותה לניידים ולדפים כתווים בודדים – ואפשר לומר שזו הייתה תחילתה של שפה חזותית חדשה, שמלווה אותנו עד היום וממשיכה להשתכלל מדי שנה.
אגב, כדאי לדעת – 176 האימוג'ים המקוריים של קוריטה מוצגים היום במוזיאון לאומנות מודרנית בניו יורק, אז אתם שם שווה ביקור 😉
האימוג'י הראשונים של קוריטה
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אז איך אימוג'י יכול לעזור בקידום האתר שלכם?
אז עכשיו שאתם יודעים איך אימוג'י הגיעו לעולם, אתם בטח תוהים איך זה קשור לקידום אתרים? אני מיד מגיע לזה.
נתחיל בעובדות – זה כאן כדי להישאר. יותר ויותר אנשים משתמשים באימוג'י כדי להעביר מסרים, בעיקר הדור הצעיר אבל לאט לאט גם המבוגרים מצטרפים.
אנחנו אפילו לא שמים לב, אבל לפעמים אימוג'י אחד כדי לשנות סדרי עולם, הוא יכול למנוע אי הבנות, לרכך מסרים או להוסיף קצת פלפל למילים.
זו בדיוק הסיבה שהיום, גם מותגים החלו להשתמש באימוג'י וכתוצאה מכך מצליחים להתחבר גם ברמה הרגשית לקהל היעד שלהם.
ועכשיו הגענו לחלק הכי מעניין, בכנס מנהלי האתרים של גוגל ב2019 בקליפורניה, אישר פול האהר (מהנדס תוכנה בגוגל) שגוגל כבר מבין את שפת האימוג'י – ומשתמש בו.
זה אולי פיסת מידע קטנה מאוד, אבל זה אומר לנו הרבה…יחד עם זאת – אין תשובה חד משמעית מגוגל אם שימוש באימוג'י משפיע ישירות על הדירוג, ככל הנראה עדיין לא.
יחד עם זאת – זה כן משפיע על פרמטרים אחרים שחשובים בעיני גוגל, וכתוצאה מכך גם על הדירוג שלכם.
איך בדיוק? הנה כמה דוגמאות.
#1 מעלה את שיעורי הקליקים
אימוג'י יכול לשפר את שיעור הקליקים באתר שלכם. שילובם במטא טייטל ובמטא דיסקריפשן יאפשר לאתר שלכם להתבלט משאר התוצאות של המתחרים, אחרי הכול – תוצאה שמכילה אימוג'י תתפוס לגולשים את העין הרבה יותר מרק מלל של טקסט – מה שיגביר את שיעור הקליקים משמעותית (רק שימו לב שאתם לא נסחפים עם השימוש באימוג'י, אחד ומיוחד בהחלט יספיק 😊), הנה דוגמה טובה, נכון שהרבה אתרים משתמשים כאן ב ✔️ – אבל תכלס, מי מהם הכי תפס לכם את העין?
#2 זה טוב לגוגל מיי ביזנס
אם אתם מציעים שירותים כמו נדל"ן, אוכל או פעילויות ספציפיות אחרות – ואתם מחפשים לקוחות מקומיים, שימוש באימוג'י יכול לעזור לכם מכמה בחינות: ראשית, גם כאן, זה יאפשר לכם להתבלט בין שאר המתחרים שנמצאים באזור שלכם, ושנית – יש אנשים (בעיקר הצעירים) שמבצעים חיפוש שירותים בגוגל עם אימוג'י וכמו שאמרנו – גוגל מזהה ויודע לקרוא טוב את רוב סוגי האימוג'י, לכן אם תכללו אותם במידע שלכם, תוכלו להבטיח את זה שהפרופיל והאתר שלכם יימצא בקלות רבה יותר.
#3 זה תורם לאמינות שלכם
הוספת אימוג'י לתוכן שלכם הופכת אותכם ליותר אנושיים בעיני הגולשים, ובכך מעודדת משתמשים לסמוך המותג והאתר שלכם יותר.
אימוג'י יוצר קשר עמוק יותר עם המשתמשים שלכם בגלל שאתם משתמשים באותה שפה דיגיטלית כמו שהם, זה אולי נמצא עמוק בתת מודע שלהם, אבל זה בהחלט יגרום להם לתפוס אותכם בצורה חיובית יותר.
גם כאן חשוב להדגיש, ששימוש מרובה באימוג'י יכול לתת את האפקט ההפוך – לפגוע באמינות שלכם וליצור רושם של ספאמרים, אז תעשו את זה בעדינות 😊
#4 לקדם את עצמכם בגוגל תמונות
אז כמו שכבר נכתב, יש אנשים שמחפשים מוצרים ושירותים באמצעות אימוג'י – ולא הרבה עסקים יודעים את זה עדיין, אבל אם אתם מוכרים מוצרים – תוכלו להשתמש באימוג'י בתיאורי מוצר, זה יכול לגרום לכם להופיע בתוצאות החיפוש בתמונות, בעיקר בגלל שתוצאות החיפוש בתחום הזה עדיין מצומצמות מאוד.
#5 משפר את חוויית המשתמש
חווית משתמש, או UX, היא אחת הדרכים החשובות ביותר בהן גוגל קובע את איכות האתר – במילים אחרות, אם גוגל מאמין שהמשתמשים נהנים להיות באתר שלכם, במיוחד בגרסת המובייל, האתר שלכם צפוי לקבל דירוג גבוה יותר.
חווית משתמש זה לא רק זמני טעינה מהירים יותר או עיצוב נוח; אלא גם אופי האינטראקציה בין האדם למחשב. איך אימוג'י בדיוק נכנס לתמונה?
דיברנו כבר על זה שאימוג'י זו שפה לכל דבר, ברגע שאתם משתמשים באימוג'י בתוכן שלכם – זה גורם לגולשים שלכם להרגיש יותר בנוח, הם נהנים יותר לקרוא את הטקסטים שלכם והכי חשוב?
מרגישים שהם מקיימים אינטראקציה עם בן אדם ולא עם מחשב.
רגע לפני שאתם ממהרים להציף את האתר שלכם באימוג'י…
יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון בשימוש באימוג'י באתר שלכם:
❌ זה לא מתאים לכל המותגים – אם המותג שלכם מייצג משהו רציני, אל תכפו בכוח אימוג'י בתוכן. פעולה זו עשויה לגרום לכם להיראות לא מקצועיים ולפגוע בעיקר בתדמית המותג שלכם. אם ניקח לדוגמה עורכי דין או רופאים, הייתי ממליץ להשתמש במלאי מצומצם של אימוג'י (אם בכלל), לכל היותר – ✔️
❌ אימוג'י לא מדבר לכולם – עם כל הרצון להתבלט, אתם צריכים לחשוב גם על קהל היעד שלכם ולהבין את האופי שלהם. בעוד שיש לקוחות מסוימים שעשויים למצוא את זה מאוד מהנה – אחרים עשויים להחשיב את זה כלא רגיש ופוגע.
❌ אל תגזימו – כמו כל דבר שמגזימים איתו, גם שימוש באימוג'י יכול להפוך להיות בקלות מ"מגניב" למעצבן מאוד. תשמשו בהם בחוכמה, בטאקט ותוודאו שזה מתאים למסר שאתם רוצים להעביר.
הנה מה שאני חושב על שימוש באמוג'י בקידום אתרים
בשורה תחתונה – האם אימוג'י משפיע על קידום אתרים?
אז אחרי כל החפירה הזו, התשובה לשאלה הזו היא כן ולא. אימוג'י כן יגרום לאתר שלכם להתבלט – וכתוצאה מכך תוכלו להשיג שיעור קליקים גבוה יותר, לקוחות רלוונטים ו- UX טוב יותר.
אך האם יש לזה השפעה ישירה על דירוג מנועי החיפוש? לא. רק השפעה עקיפה.
נכון להיום, אימוג'י זה כלי מצוין שעוזר למקדמי אתרים למשוך תשומת לב ולהעמיק את הקשר עם המשתמשים. אני בהחלט ממליץ להשתמש, אבל בינתיים, גם לא לצפות לדירוגים משמעותיים מהשימוש בהם. אולי בעתיד 😊