אין כמעט מקדם אתרים בישראל שלא עושה שימוש, או לפחות מכיר והתנסה פעם עם כלי למעקב אחרי מילות מפתח או כלים לניתוח של קישורים ומילים מובילות כגון מג'סטיק, מוז או Ahrefs.
בשוק הבינלאומי קיימים עוד עשרות כלים כאלו (חלקם כמו Pro Rank Tracker למשל פותחו על ידי ישראלים), אך זפו (Zefo) הוא ייחודי בכך שהוא מיועד ספציפית לשוק המקומי ולמי שעושה שימוש בגוגל ישראל (אם כי הם פונים גם לשוק בינלאומי).
אז מהן בדיוק הפונקציות העיקריות ש- ZEFO מציע לנו?
- בדיקת מילות מפתח
- מיטוב תוכן (למעשה On Page Optimization)
- מעקב אחרי קישורים באופן ידני
- מחקרים (מציאה של קישורים ומילות מפתח מדורגות)
- יצירת דוחות
- יצירת לידים
מילות מפתח
כלי מילות המפתח של זפו הוא לא בומבסטי, אך הוא כולל בדיוק את כל מה שצריך ואפילו קצת יותר. בדוח הראשי (ה-Dashboard) אפשר לראות סיכום של מספר מילות המפתח בעמוד ובמקום הראשון, כאלו שאינן בעמוד הראשון וכאלו שלא נמצאות במקום ריאלי.
בטבלה המרכזית מוצגים עבור כל מילה גם מספר החיפושים המקומיים בגוגל ישראל ואינדיקציה לתוצאות עשירות.
בפירוט המלא עבור כל מילה אפשר לראות את היסטוריית המיקומים (יש גם דוח ידני סטייל ציר הזמן של Google Analytics) ואת מספר התוצאות עבור הביטוי במרכאות (pharse) או בכותרת (in title).
בנוסף, תחת טאב התוצאות העשירות אפשר לפלח אותן על פי הסוג : כאלו עם גרף הידע, תוצאות מקומיות ותמונות. עם זאת, אין אינדיקציה לגבי מידע מובנה (Structured Data) כמו דירוג של מאמרים, שם הכותב וכו'.
מיטוב תוכן – אופטימיזציה
מיטוב תוכן הוא למעשה On Page Optimization, רק מעט יותר חכם, וזאת מכיוון שהוא מתבסס על העמודים שהגדרתם עבור כל מילת מפתח.
הדוח הזה מתייחס לשגיאות אופטימיזציה שיש בכל מיני עמודים באתר לפי מידת החומרה שלהן.
לדוגמה, אתם יכולים לראות מאוד בקלות אילו עמודים מדורגים על מעט מילות מפתח וגם הצעות עבור שיפור האופטימיזציה שלהן על פי הדחיפות (בדומה לרמזור של Yoast).
לדוגמה, אם מילה מסוימת לא מופיעה בתגי המטא, הדבר מוגדר כשגיאה, אבל אם יש יותר מדי כותרות H1, זוהי רק אזהרה.
מעקב אחרי קישורים
מעקב אחרי קישורים מאפשר לכם לעקוב אחרי החלפות קישורים ולדעת מתי קישור נעלם מסיבה מסוימת. לכל קישור אתם יכולים לצרף את האתר ממנו הוא הגיע ואת שם איש הקשר למעקב קל בלי לנבור במיילים שלכם. אפשר גם להוסיף כמות גדולה של קישורים ישירות מתוך קבצי אקסל.
מעקב עולה 20 קרדיטים לקישור.
מחקרים
תחת "מחקרים" אפשר לזהות באופן אוטומטי קישורים של אתרים שונים ולראות נתונים כללים אודות מילות מפתח. משהו שמשתמשי Ahrefs בוודאי כבר מכירים, ולמעשה בזפו לא מסתירים שהם שואבים את הנתונים משם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
עוד אפשרות היא לזהות את "החוזק" של עמודים מסוימים אם רוצים לקבל מהם קישורים או לזהות עד כמה הם יכולים להוות סיכון מבחינתנו.
יש לשים לב שכל מחקר דורש 40 קרדיטים ומספר הקרדיטים שיש לכם קשורים לחבילה עליה אתם מנויים (אגע בזאת בקצרה בהמשך).
לאחר שמבצעים מחקר על אתר, אפשר לראות את כל הנתונים בטבלה מסודרת, אך חבל שאין אפשרות לתצוגה של גרף כמו שיש לדוגמה בכלים אחרים.
כמובן שצריך לקחת בחשבון שהנתונים האלו רחוקים מלהיות שלמים.
לדוגמה, אצלי נמצאו רק 20 קישורים חיצוניים, ואני יכול לגלות לכם שיש לי קצת יותר 🙂
מחקר למילות מפתח הוא מחקר די בסיסי שמתבסס על הנתונים של גוגל (Keyword Planner והאינדקס הרגיל). המחקר מציג את מספר החיפושים והתוצאות השונות (כולל מדויקות ובכותרת).
היתרון שלו בכך שלא חייבים לקשר אליו אתר מסוים ולכן הוא מהיר יותר.
לבסוף יש כאמור בדיקת כתובות מרוכזת ("החוזק") עבור אתרים שלמים או דפים.
כאן אפשר לראות את מספר הדפים המאונדקסים בדומיין, מספר הקישורים הפנימיים בעמוד, מספר הקישורים החיצונים שמפנים אל העמוד ואל כלל האתר וגיל הדומיין.
עוד שני מדדים מעניינים הם כמות הקישורים על פי C Class ו-IP ייחודים, כך שלפעמיים יהיה קל לזהות אם מדובר על אתרים באותה הרשת (אם כי יש להיזהר מכיוון שהרבה אתרים באותה חברת אחסון שאין ביניהם קשר עדיין יכולים לשבת על אותו ה-C Class).
מתחרים
אפשרות זו קיימת רק אם נכנסים לאחד מהאתרים בחשבון.
כאן אפשר לראות את כל המתחרים שהגדרנו, אבל גם לזהות אוטומטית מתחרים שאפשר לבדוק. עבור כל מתחרה ניתן לבצע מחקר מלא הכולל רשימת מילות מפתח מובילות, קישורים נכנסים והטקסט שלהם ורשימת עמודים מובילים.
במסך נפרד שמיועד רק לניתוח קישורים אפשר לראות את מספר הדומיינים המקשרים, מספר הקישורים הכולל, כמות הדפים המאונדקסים בגוגל, הערכת תנועה ודירוג הדומיין של Ahrefs. לבסוף, קיימת טבלה עם מילות המפתח המובילות שמשווה בין האתר שלנו לבין אתרי המתחרים.
אפשרויות נוספות של מערכת זפו
תנועה
ייבוא נתונים מ-Google Analytics עם חתכי תנועה שונים, מקורות תנועה ומילים מובילות (מתוך ה-Search Console, שהרי המידע באנליטיקס מוצפן).
ניהול עבודה
גם אפשרות זו מיועדת למי שצופה באתר ספציפי. כאן אתם יכולים לצרף פתקים והערות שונות לגבי מילות מפתח ספציפיות באתר, ליצור כרטיסי לקוח ולשמור פרטים של אנשי קשר נוספים. תוכלו לראות גם את הפעולות ההיסטוריות שביצעתם בחשבון.
יצירת דוחות
ניתן ליצור דוחות מתוזמנים עבור כל אתר שנרצה דרך המערכת ואפילו לתזמן אותם עבור שליחה ללקוחות. כל דוח בנוי ממספר חלקים על פי תבנית מוגדרת מראש או זו שאנחנו קובעים. לדוגמה, תנועה (מ-Google Analytics), קישורים, אופטימיזציה וגם ביצועים מול המתחרים שהגדרתם או שזפו מצא אוטומטית.
SEO Leads
זו אפשרות מעניינת עבור אנשי SEO שרוצים לקבל עוד לקוחות (ומי לא רוצה?). בעיקרון אתם מוסיפים Widget קטן לאתר שלכם ששולח דוח מזפו למי שמפעיל אותו ויכולים לעקוב אחרי הליד מתוך המערכת.
מערכת Zefo – כמה עולה התענוג?
כשמדברים על מחירים, צריך קודם כל לשים את הקלפים על השולחן: זפו הוא לא כלי זול.
חבילת הבסיס לאתר אחד עולה 99 ₪, אך אתם מוגבלים בסך הכול ל-20 קישורים ו-40 מילות מפתח עם 100 קרדיטים. בחבילה זו אין אפשרות ליצור דוחות עם המיתוג שלכם, כנראה מתוך הנחה שהיא מיועדת בעיקר למקדמים שעובדים in house או למי שמקדם בעצמו.
שלוש החבילות האחרות כבר עוברות את ה-200 ₪, כאשר החבילה הגדולה ביותר שמיועדת לסוכנויות כבר עולה 999 ₪ לחודש ותאפשר לכם לעקוב אחרי 40 אתרים ו-1000 מילות מפתח. ואגב, על כל המחירים האלו יש להוסיף מע"מ.
אם נשווה את התמחור של זפו לשירות כמו Ahrefs (שהוא בסופו של דבר מאוד דומה לו), נראה שב-Ahrefs התמחור לחבילות הבסיסיות נראה זול יותר פר מילת מפתח, אבל יש לו מגבלות אחרות. יש לציין כי מבחינת ניתוח המתחרים קצת קשה יותר להשוות מכיוון שב-Ahrefs אין קרדיטים, אלא כמות מחקרים יומית על פי הסוג.
לדוגמה, החבילה הזולה ביותר ב-Ahrefs עולה 99$ דולר ומאפשרת לעקוב אחרי 5 אתרים ו-500 מילות מפתח. החבילה המקבילה בזפו היא של 20 אתרים ו-450 מילות מפתח שעולה 665 ₪ (עם המע"מ). במילים אחרות, אם אתם עוקבים אחרי כמות סבירה של אתרים, אפילו למקדם בינוני, החבילה של Ahrefs לא תהיה רלוונטית אליכם.
החבילה הסטנדרטית של Ahrefs עם 10 אתרים בלבד כבר תעלה לכם 179$, מחיר כמעט זהה לחבילה של זפו. ושוב, 10 אתרים זה יחסית מעט. לעומת זאת, כאן תקבלו כמות משלושת (ועוד קצת) של 1,500 מילות מפתח. שתי החבילות הנותרות ב-Ahrefs כבר עולות 300 דולר ו-999 דולר, הרבה יותר מהחבילות של זפו.
חשוב גם לציין שזפו הוא מהיר יותר וייתן לכם מעקב כל יום בכל החבילות. לעומת זאת, Ahrefs יתן לכם מעקב רק פעם בשבוע בחבילה הזולה ואפילו בחבילות היקרות המעקב הוא רק פעם בשלושה ימים…
מערכת Zefo – בעד ונגד
בסך הכל, מערכת Zefo היא טובה ומקצועית. מדובר בכלי שקיים כבר הרבה זמן בשטח, ומשתפר כל הזמן.
לדעתי, הוא מתאים במיוחד לסוכנויות קידום או פרילנסרים שעובדים עם מספר יחסית מצומצם של לקוחות.
למי שעובד עם מסה גדולה של אתרים / פרוייקטים או עוקב אחרי עשרות אלפי מונחים (כמוני) זה פחות מתאים בגלל העלות המטורפת של ה"ברזלים" (מעקב המיקומים) ולשם כך יש כלים הרבה יותר משתלמים שיודעים בעיקר לבצע מעקב מיקומים ופחות דגש על השאר.
Zefo אם כך הוא כלי מצוין בתור כלי All in one – בדגש על אנשי SEO ולא בתחומי ה-PPC או הסושיאל. הוא אמנם לא נותן 100% בכל האספקטים, אבל כולל לא מעט פיצ'רים שאיש SEO צריך בשוטף ועל כן כבודו במקומו מונח.
בסופו של דבר זה מאד תלוי בצורך הספציפי של כל מקדם / חברת קידום ובאיזה היקף של אתרים / מונחים הוא עובד.