בדרך כלל כשאנחנו חושבים איך לקדם את העסק שלנו בגוגל או איך "להוסיף" אותו לגוגל, אנחנו חושבים על הקמה של אתר וקידום אורגני שלו.
זו ללא ספק הדרך הכי נגישה והקמת אתר בסיסי היום היא לא עסק מסובך מדי. אך יש עוד מספר דרכים להוסיף את העסק לגוגל שכדאי להכיר.
בפוסט הזה אני אציג את כל הדרכים האפשרויות כולל רשימה של יתרונות וחסרונות
הוספת עסק לגוגל באמצעות קידום אורגני
כאמור, הקמת אתר אינטרנט היא ברירת המחדל של הרבה מאוד עסקים. העובדה שהם יכולים ליצור לעצמם מעין במה חופשית באינטרנט בלי להיות תלויים בשום פלטפורמה אחרת הופכת אתרי אינטרנט למאוד אטרקטיביים, גם בעידן שבו יותר ויותר לקוחות פוטנציאלים נמצאים ברשתות חברתיות.
באתר אינטרנט אפשר לכתוב מידע מפורט אודות העסק והשירותים שהוא נותן, לפרט על כל שירות כזה, להציג המלצות, לרשום ביוגרפיה של המנהלים ושל העובדים בתחומים בהם זה רלוונטי (לדוגמה משרד עורכי דין) ועוד.
כמובן שמעבר לכך יש גם אתרי מסחר למכירת מוצרים שיכולים לתפקד כחנות אונליין בלבד או כהרחבה של חנות קיימת.
החיסרון של אתר אינטרנט נעוץ בכל שעל מנת שהוא יקבל תנועה בדרך כלל חייבים לקדם אותו בגוגל באופן יסודי באמצעות התאמה של מילות מפתח לעמודים שונים ולכל אחד מהם חייבים לבצע אופטימיזציה משלו.
כך יוצא שלמרות שתהליך הקמת האתר הוא די פשוט, הקידום שלו יכול לקחת זמן, במיוחד אם מדובר בתחום שיש בו הרבה מתחרים.
כמו כן, אופטימיזציה לדפים היא לא מספיקה ועל מנת שהאתר יתקדם בגוגל למיקומים גבוהים, חייבים ליצור קישורים מאתרים אחרים, וזהו עוד דבר שלוקח זמן.
אם נוסיף את כל הקישורים בבת אחת או בקצב מהיר מדי, אנחנו עלולים להסתכן בענישה מצד גוגל.
לסיכום, למרות שאני עדיין ממליץ על הקמת אתר אינטרנט כאחת מהפעולות הראשונות להוספת העסק שלכם לגוגל, יש מקרים שבהם צריך לקחת בחשבון שאת התוצאות נראה בעיקר בטווח הארוך.
הוספת עסק לגוגל באמצעות קידום ממומן
קידום ממומן היא דרך נוספת דרכה ניתן להוסיף את העסק לגוגל. באופן הזה העסק יופיע מעל התוצאות האורגניות בחלק שמוקדש לתוצאות הממומנות, המודעות של גוגל. (יש מודעות טקסט ויש מודעות של מוצרים)
מכיוון שמדובר בתוצאות מסוג שונה, יש שני הבדלים משמעותיים לעומת התוצאות האורגניות:
הראשון, בדרך כלל עדיף להשתמש בדף נחיתה ייעודי עם טופס שיקלוט את הפרטים של הגולש ויניע אותו לפעולה מיידית.
השני, הדרך להגיע לחשיפה גבוהה היא שונה: במקום להתאים את העמודים באתר למה שגוגל מחפש ולקשר אליהם מאתרים אחרים, בקידום ממומן מדובר על מערכת של מכירה פומבית בה גוגל בוחן פרמטרים שונים כגון:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
- כמה לכל היותר כל מפרסם מוכן לשלם על מילת המפתח
- עד כמה המודעה איכותית ורלוונטית למילת המפתח שנבחרה עבורה
- עד כמה המודעה רלוונטית לתוכן של דף הנחיתה
- ביצועי החשבון בעבר (ככל שאחוזי הלחיצות וההמרות גבוהים יותר, כך טוב יותר).
מבחינת יתרונות, לקידום ממומן בגוגל יש שניים עיקריים: הראשון, משלמים רק כאשר המשתמש לוחץ על המודעה, ממלא את הטופס או נחשף למודעה מספר מסוים של פעמיים (יש גם כמה מודלים אחרים, אך הם ייחודים לפרסום באתרי צד שלישי או יו-טיוב).
היתרון השני הוא שניתן להתחיל בקמפיין ממומן מיד לאחר שהמודעות מאושרות. אומנם ייתכן כי בהתחלה תשלמו יחסית הרבה, אבל אם תצליחו לנהל קמפיין מוצלח, תוכלו להשיג יותר צפיות או לחיצות מבלי להוסיף כסף.
וכעת לחסרונות:
החיסרון הראשון של פרסום ממומן הוא שלמרות שניתן לבצע קידום ממומן בצורה עצמאית, מרבית המפרסמים מעדיפים להסתייע בסוכנות פרסום, ממש כמו שרוב מי שרוצה לקדם את האתר שלו יעדיף להסתייע במקדם אתרים או חברת קידום אתרים בגוגל.
החיסרון השני הוא שברגע שנגמר התקציב ומפסיקים לשלם לגוגל, המודעות כבר לא יוצגו ואין "תקופת חסד".
עוד דבר שצריך לזכור הוא שקידום ממומן לא תמיד מבטיח יותר לחיצות מאשר על התוצאות האורגניות מכיוון שגולשים רבים מוצאים שהאתרים במקומות האורגנים הם אמינים יותר
קידום עסקים מקומיים בגוגל (GMB)
אפשרות נוספת לקידום עסקים בגוגל מבלי לשלם לחברה היא באמצעות פרסום האתר ברשומות מקומיות (גוגל מיי ביזנס / GMB / Google My Business), למרות שכדאי לדעת שלאחרונה התחילו להופיע גם בגוגל ישראל רשומות מקומיות ממומנות.
רשומה מקומית כוללת פרטים כמו שעות הפתיחה של העסק, ביקורות ישירות של גולשים או ביקורות אחרות מרחבי הרשת וגלריה.
האלגוריתם של גוגל קובע מה יהיו העסקים שיופיעו בכל בלוק מקומי בתגובה לשאילתה של הגולש אחרי שהוא בודק מספר פרמטרים:
- המרחק של המשתמש מהמקום בו נמצא העסק אם ניתן לאתר את המיקום שלו (לדוגמה, מהנייד)
- ציון שם של מקום ספציפי בשאילתה (לדוגמה, "חנות אופניים בבאר שבע")
- הציון הממוצע של הביקורות ומספר הביקורות של העסק
- אזכורים של העסק באתרים אחרים
גם ההופעה ב-GMB היא בדרך כלל מיידית. עוד חדשות טובות הן שיחסית לאתרי אינטרנט שדורשים קידום אורגני נרחב וארוך יחסית, עסקים שמופיעים ב-GMB יכולים לקבל חשיפה גבוהה גם אחרי זמן קצר, בתנאי שממלאים את כל הפרטים הנדרשים.
יש אומנם דרכים נוספות להגביר את החשיפה כמו להוסיף את העסק לאינדקסים מקומיים אותם גוגל סורק באופן קבוע, אך היכולת לעשות את זה בארץ לא מאוד גבוהה בגלל שמלבד 2-3 אינדקסים כמו דפי זהב או בזק, רוב האינדקסים הם באיכות נמוכה למדי.
איך להוסיף עסק לגוגל מפות?
אני מסביר את זה בפשטות בסרטון הבא:
בגלל שהאינטרנט זה דבר מאד דינמי, ייתכן שהממשק לא יראה לכם בדיוק אותו דבר כמו בסרטון – אבל רוב הסיכויים שהעקרון יהיה דומה.
אם אתם רוצים להעמיק בנושא קידום בגוגל מפות, הנה המדריך שלי ל- Google My Business:
פרסום כתבה באתר גדול
פרסום כתבה באתר גדול היא אומנם לא הדרך הכי מקובלת להוסיף את העסק לגוגל, אך היא נותנת לבעל העסק חשיפה מיידית ללקוחות פוטנציאלים בלי שהוא יצטרך לעבוד קשה מדי.
מנגד, ככל שמדובר באתר יותר גדול ומפורסם, כך הפרסום יעלה יותר.
אם אנחנו מדברים על אתרים קטנים כמו מקומונים, מדובר על כמה מאות שקלים, אם מדובר על אתרים שפונים לקהל יעד גדול יותר או אתרים גדולים במיוחד (בעיקר אתרי חדשות ארציים), אפשר גם להגיע לאלפי שקלים.
מבחינת הזיקה לגוגל היתרון של פרסום כתבה באתר גדול הוא כפול: קודם כל מדובר בקישור שמחזק את האמון של גוגל באתר (מכיוון שהקישור מגיע מאתר סמכותי).
שנית, עבור אתרים חדשים קישור שכזה עוזר לאנדקס את האתר במהירות. כלומר, גוגל עשוי לסרוק את הדפים שבו מהר יותר.
רצוי לשלב בין אתרים מכל מיני גדלים כדי לשמור על מומנטום, כך שאם משתמשים בשיטה הזו, צריך לקחת בחשבון שלא מדובר בהוצאה חד פעמית
לסיכום – יתרונות וחסרונות של הוספת עסק לגוגל בשיטות שונות
מתודה | יתרונות | חסרונות |
---|---|---|
קידום אורגני |
|
|
קידום ממומן |
|
|
הוספת רשומה מקומית |
|
|
פרסום כתבה באתר גדול |
|
|