סמכות אתרים (Website Authority) זהו אחד הגורמים היותר חשובים בהקשר של קידום אורגני (SEO).
סמכות אתר, בהקשר של גוגל, זהו ציון די אמורפי שאין לנו שום גישה אליו.
נכון שיש כלים שמנסים להתחקות אחרי השיטה של גוגל ולפתח ציונים משלהם – כמו Ahrefs, Moz, Majestic ואחרים.
אבל אותם ציונים (DA/DR וכו') – הקשר בינם לבין גוגל מקרי בהחלט, ומנסיוני במקרים רבים אף תלוש לחלוטין מהמציאות.
אני עוד רגע אחזור לעניין הסמכות, לפני כן – סיפור קצר…
בתור חברת קידום אתרים, יוצרים איתי קשר מדי פעם לקוחות פוטנציאליים, ושואלים שאלות בסגנון: "אחי, כמה תיקח לי על קידום של 10 ביטויים"? מדובר בשאלה די נפוצה בקרב לקוחות ישראלים.
אז מה הבעיה כאן?
אני לא מתמחר עבודה של קידום לפי סט ביטויים. בעיניי זה לא מקצועי ואפילו חאפרי במובן מסוים.
קידום אתרים שמבוצע באופן מקצועי צריך להתבצע בצורה הוליסטית (מהמילה whole), כלומר: צריך להתייחס לאתר כיחידה שלמה.
דירוג של כל עמוד ועמוד באתר מושפע (מאד) מסמכות וחוזק האתר. זה משהו שכל מומחה לקידום אורגני צריך לדעת.
קחו לדוגמא אתרים כמו ynet או mako.
מדובר באתרים סמכותיים וחזקים לכל הדעות.
אתר כזה יכול לכתוב על כל נושא שבעולם, ולהיות מדורגים עליו בעמוד ראשון או שני זמן קצר לאחר מכן, וזה כולל גם נושאים תחרותיים.
הם אפילו לא חייבים לעשות אופטימיזציה של טייטלים, מילות מפתח ועוד קשקושים, שאנחנו פשוטי העם צריכים להתעסק איתם ביום יום.
חשיבותם של פרמטרים מסורתיים של קידום On-Page הופכת להיות כקליפת השום, כאשר יש לך אתר מפלצת כמו ynet.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
נכון, זאת דוגמא קיצונית ולא מסוג האתרים שאנו מתעסקים איתם בשוטף, אבל ניתן ללמוד מכך את הדבר הבא: סמכות אתר היא גורם מכריע על יכולת הקידום שלו בגוגל.
אני מדבר עוד על קידום אתרים אורגני, תמחור ועל הסוגיה של קידום רוחבי בסרטון הבא:
אז נשאלת השאלה: כיצד מקדמים סמכות אתרים?
כאמור, סמכות אתר בגוגל זהו גורם מאד חשוב המשפיע על פוטנציאל האתר להתקדם בתוצאות.
אז איך משפרים ציון סמכות אתר הלכה למעשה?
- שדרו סמכות באתר: על מנת להיות סמכותיים יש לשדר סמכותיות. עליכם לחשוב כמו מותג גדול, לבדל את עצמכם מהמתחרים באמצעות מיתוג עסקי (Branding) ואני לאו דווקא מדבר מבחינה עיצובית. מיתוג מבחינת שם האתר (והדומיין), קונספט, ייחוד לעומת המתחרים באותה נישה וכו'.
- עדכון התוכן באתר: עליכם לעדכן את האתר לעיתים קרובות ואך ורק בתוכן שמעניין גולשים ולא אף אחד אחר. כלל אצבע במקרה הזה הוא לשאול את עצמכם "האם זה תוכן שמישהו יעשה עליו לייק בלי להתפדח?" או אפילו יותר מזה – "האם זה תוכן שאנשים ישמחו לשתף?". ניתן להיעזר גם במדריך שכתבתי – 14 רעיונות שונים ליצירת תוכן באתר שלכם.
- הפצת התוכן: עליכם להפיץ את התוכן שלכם בקהילות רלוונטיות, רשתות חברתיות, באמצעות קולגות ודברים שמשפיעים באמת. צאו מהחשיבה של "בניית קישורים" (למרות שזהו גורם סופר חשוב ואני אחרון שיכחיש את זה) והיכנסו למוד של "בניית קהילה" – הפיצו את התוכן בקרב קהל היעד הרלוונטי.
- סבלנות והתמדה: בניית סמכות אתר ברמה גבוהה באמת לוקחת מן הסתם הרבה זמן, יזע ודמעות. במילים אחרות, בלי עבודה קשה והתמדה לאורך זמן, לא ניתן לראות תוצאות משמעותיות.
- וכן, גם קישורים: בואו לא נהיה תמימים, אחד הדברים שיותר משפיעים על סמכות של אתר הם כמובן קישורים חיצוניים חזקים, אך ללא בניית קהל אוהדים – לא תוכלו להשיג קישורים כאלה לאורך זמן.
בניית קישורים באופן יזום ומלאכותי דורשת תחזוקה ועבודה אינסופית, ונתונה לשינויים תכופים באופן בו גוגל מתייחס לקישורים.
לעומת זאת, בניית תוכן איכותי לקהל יעד רלוונטי על בסיס קבוע – יקדם אתכם גם מבחינת סמכות וגם יגביר את הסיכויים לקבל את הקישורים החזקים האלה בצרוה טבעית. צאו מהמחשבה שזה קורה רק אצל המותגים הגדולים, ניתן בהחלט לקבל קישורים טבעיים – אפילו ממתחרים וקולגות – במידה ויודעים להפיץ אותו בערוצים הנכונים.
עוד על קידום סמכות אתר בגוגל:
זה מחזיר אותי לנקודה ההתחלתית – ניטשו את החשיבה הצרה של "קידום ביטויים ספציפיים" ותחשבו יותר על קידום האתר כמותג, בניית קהילה רלוונטית, הגדלת התנועה לאתר באמצעות יצירת תוכן איכותי עבור הגולשים והפצתו בערוצים הנכונים, וכו'.
עכשיו, נכון שזה לא ישים לכל אתר ולכל תחום. אבל בתחומים בהם זה כן אפשרי – מומלץ לנצל זאת עד כמה שאפשר.
לא רק שיפור סמכות אתר! מדריכים נוספים שכדאי לקרוא: