אם לא ישתנה כאן שום דבר מהותי בשנים הקרובות, תוכן ימשיך להיות פקטור משמעותי וחשוב באסטרטגיית הקידום האורגני של כל עסק.
תוכן איכותי שכתוב היטב מביא לקוחות, מייצר לבית העסק סמכות בתחום, מאפשר לאתר האינטרנט של העסק להיות מדורג על מילות מפתח שונות שמחפשים הגולשים, וגם מניע את הגולשים לפעולה.
כל מי שבוחר לקדם את האתר שלו בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים יודע שאחת מן המשימות העיקריות שלו היא לייצר תוכן בתחום בו הוא מתמחה.
לפעמים כתיבה של תוכן איכותי היא חלק בלתי נפרד מן הפעילות של העסק, בעיקר בתחומים כמו ייעוץ מקצועי או ליווי של עסקים אחרים.
בתחומים אחרים, ניסיון למצוא נושא לכתיבה יכול להיות סיוט של ממש. כך או כך, כל סוגי העסקים צריכים תוכן איכותי כדי להתקדם.
נשאלת השאלה: הרבה או מעט תוכן?
אלא שאז צריך בית העסק לקבל החלטה חשובה: האם כדאי לייצר הרבה תוכן לאתר שהוא ברמה בינונית וסבירה, ולהקפיד על התמדה, תדירות גבוהה של פרסום, וסקירה של התחום כולו באמצעות אוסף גדול של מאמרים לא מושקעים מידי, או שאולי כדאי לכתוב פחות מאמרים, אבל שאלה יהיו מפורטים מאוד, ויסקרו את הנושא לעומק, בצורה מקיפה, עם דוגמאות להמחשה, קישורים למקורות מידע נוספים, ציטוטים וכו'.
במאמר הזה אני רוצה להסביר למה כדאי יהיה לכם לבחור באפשרות השניה, כלומר, לכתוב פחות מאמרים, אבל לעומק, בצורה שתהפוך אתכם לאוטוריטה בתחום שאתם סוקרים.
אז בואו נתחיל: למה כדאי לכתוב מאמרים מושקעים בטירוף, גם אם הכמות שלהם קטנה יחסית?
1. כדי לא להחזיר גולש למנוע החיפוש
הפעולה הכי טובה שתוכלו לעשות לצורך קידום האתר שלכם, לא משנה באיזה תחום הוא פועל, ולא חשוב עד כמה חזקים וגדולים המתחרים שלכם – היא לתת ערך כל כך גדול לגולש שמגיע אל האתר, עד שהוא לא יזדקק לחזור אל דף תוצאות החיפוש ולהמשיך אל תוצאת החיפוש הבאה.
גולש שמחפש ביטוי כלשהו במנוע החיפוש, נכנס לתוצאה הראשונה, יוצא ממנה כעבור חצי דקה, ממשיך לתוצאה השניה, יוצא ממנה כעבור רבע דקה, ואז מגיע אל התוצאה השלישית, נשאר בה זמן רב ומפסיק את החיפוש, בעצם מאותת למנוע החיפוש שהתוצאות הראשונה והשניה היו פחות רלוונטיות מבחינתו ואילו התוצאה השלישית דווקא נתנה לו מענה.
כשזה קורה בתדירות הולכת וגוברת עם כמות משמעותית של גולשים, יש למנוע החיפוש סיבות לחשוב שהוא אולי צריך לשנות את הסדר שבו מוצגות תוצאות החיפוש לגולשים.
כאשר אתם כותבים מאמר מקיף, ארוך ומשמעותי מאוד מבחינת התוכן, אתם למעשה לא מייצרים לגולש סיבה לחזור אל מנוע החיפוש.
אם כל המידע שהגולש זקוק לו נמצא במאמר הארוך שכתבתם, וקל לו להבין זאת מתוך הכותרות וכותרות המשנה, יותר ויותר גולשים יבחרו להישאר באתר שלכם ולצרוך בו תוכן, ולמעשה יאותתו למנוע החיפוש שהאתר שלכם רלוונטי לשאילתא שביצעו.
אני מתייחס לסוגיה הזו גם בסרטון הבא:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
2. הגדלת משך השהיה באתר
מאמר ארוך ומושקע, כך קובעים כללי הפיסיקה בטבע, הוא מאמר שלוקח יותר זמן לקרוא.
לכן, הטמעת מאמרים ארוכים ומושקעים בטירוף באתר מגדילה את משך הזמן הממוצע של גולשים באתר.
גוגל אמנם לא מודה שמדדים שונים המתייחסים למשך שהיה של גולשים באתר הם פקטורים באלגוריתם הדירוג שלה, אבל כשחושבים על זה, משך שהיה ארוך באתר, בתחום שבו באתרים אחרים משך השהיה של גולשים הוא קצר בהרבה, יכול לאותת למנוע החיפוש, שבסביבת התחרות הזאת, האתר הספציפי הוא הרלוונטי ביותר.
נחדד זאת אפילו יותר: ייתכן שמשך שהיה ארוך אינו מעיד בהכרח על שביעות רצון של גולשים מן האתר ומשך שהיה קצר לא מעיד על כך שהאתר אינו רלוונטי לשאילתת החיפוש של גולשים.
יש בהחלט שאילתות שהמענה עליהן יכול להסתכם במשפט שמייצר הרבה ערך לגולש ונותן לו בדיוק את המידע שהיה זקוק לו.
עם זאת, אם עבור אותה שאילתא, משך שהיה באתר א' גבוה בהרבה ממשך שהיה של גולשים באתר ב' – בהחלט אפשר ללמוד מכך משהו על הרלוונטיות של האתרים האלו.
מידע נוסף על כך: זמן שהייה בפועל (Dwell Time) וחשיבותו לקידום אתרים.
3. הזדמנות לייצר קישורים פנימיים
כתבתי כבר לא מעט מעט פעמים על החשיבות של קישורים פנימיים לקידום עמודי האתר השונים.
קישורים פנימיים מאפשרים למנועי החיפוש לאתר עמודים חדשים ולאנדקס אותם, מייצרים לגולשים ניווט נוח ורלוונטי שמוטמע בדיוק במקומות הנכונים, מאפשרים לבצע דיפרנציאציה בין עמודים באתר מבחינת החשיבות, משפרים את חווית המשתמש באמצעות חלוקה של התוכן למקטעים שונים ועוד ועוד.
יחד עם זאת, העובדה שקישורים פנימיים הם חשובים לקידום אתרים לא אומרת שיש לנו מקום רלוונטי להטמיע אותם.
ובכן, מאמרים ארוכים ומושקעים הם הזדמנות מצויינת להטמיע קישורים פנימיים בגופי המאמרים, מבלי שאלו יהפכו לספאמיה אחת גדולה, כאילו הפכו לתוכן העניינים של האתר.
4. חיפושים ישירים על שם המותג או המאמר
מאמרים ארוכים ומושקעים – לא קוראים פעם אחת.
גולשים שמוצאים ערך במאמר ארוך ומושקע, חוזרים אליו שוב ושוב, כל פעם כדי לחדד אזור אחר שהם צריכים לתת לו מענה. אם מדובר במדריך מפורט, ייתכן שהגולשים יחזרו אליו בשלב מספר 4, ולאחר מכן בשלב מספר 7 ואז בשלב 10.
אבל מה זה אומר, בעצם, שגולשים חוזרים אל המאמר? זה אומר שהם מחפשים בגוגל את שם המאמר המדויק, או וריאציה כלשהי של שם המאמר ושם המותג.
לחיפושים הישירים האלו על שם המותג יש חשיבות עצומה בקידום אתרים, כי יותר מכל, הם מעידים על הסמכות של אתר התוכן הזה בנישה שבה הוא פועל.
סיבה מספר 5: לעודד שיתופים
תוכן ארוך, מושקע שמייצר הרבה ערך, הוא תוכן שמעודד גולשים לשתף אותו.
גולשים, הרבה מאוד פעמים, מרגישים פחות בנוח לשתף תכנים שהם חלקיים, לא מדוייקים, לא מפורטים מידי.
אולם אם מדובר במדריך בעל ערך גדול שמכסה את כל התחום שבו הוא נכתב, סביר יהיה להניח שעוד ועוד גולשים יבחרו לשתף אותו. יש גם לא מעט גולשים שיבחרו לתייג אדם קרוב שרלוונטי לנושא (דרך מצויינת לנטר לידים פוטנציאליים).
6. לעודד תגובות של גולשים
תוכן ארוך ומושקע, במיוחד בנושאים מקצועיים טכניים אשר דורשים לא מעט זמן למידה, הוא תוכן שמעודד הרבה גולשים להגיב.
מי שעוקב אחר פרסומים מקצועיים בתחום שלו ברחבי הרשת, יכול לראות כי עבור המאמרים שמתפרסמים על ידי גורמים בעלי סמכות בתחום, מתקבלות בדרך כלל די הרבה תגובות, רובן אוהדות.
לתגובות כאלו יש כמובן משמעות מבחינת קידום אתרים. הן מייצרות סמכות לגורם שפרסם את התחום, הופכות אותו לאוטוריטה בתחום בו הוא פועל, וגם יכולות לשפוך לא מעט אור על הדרך שבה הוא מתמודד עם ביקורות שליליות.
7. יצירת בידול
סיבה נוספת וחשובה לא פחות מן השאר, שבגללה כדאי לבחור להטמיע באתר מאמרים ארוכים ומושקעים בכמות קטנה יחסית על פני פרסומים רבים מאוד של תוכן בינוני, היא יצירת בידול מול העסקים האחרים הפועלים באותה נישה.
אם לתחום נכנסו שחקנים חדשים, לרוב הם יתחילו את הטמעת אסטרטגיית התוכן שלהם באמצעות יצירת מאמרים רבים אולם לא מעמיקים מידי.
זאת אופציה נוחה יותר להטמעה, זולה יותר בשלבים הראשוניים, וגם הרבה יותר פשוט יהיה למצוא כותבי תוכן שיודעים לייצר תוכן כזה.
זה בדיוק המקום שלכם לייצר לעצמכם בידול.
במקום שבו אנשים מפרסמים הרבה, אתם תפרסמו לעומק. כל העדכונים האחרונים של גוגל מוכיחים כי בסופו של יום, זה הכיוון: יצירת ערך אמיתי ומקיף לגולש, ולא כתיבה רק לשם דירוגים.