קידום אתרי מדבירים: מדריך מעשי לקידום אתרי הדברה

כמו כמה תחומים ספציפיים שכבר הצגתי כגון כגון מנעולנים, גם מדבירים / חברות הדברה נחשב לתחום מאוד תחרותי.

אחרי הכול, רוב המדבירים הם עצמאיים או חברות קטנות.

בסופו של דבר כולם רוצים לקבל לידים ולהיות מקודמים על מילות מפתח שקשורות להתמקצעות שלהם (מהדברה ירוקה ועד הרחקת יונים..). זה עוד בכלל לפני שדיברנו על מיקומים גאוגרפים שיכולים להביא להספמה של מילות מפתח.

אז לפני הכול, נקודה מעניינת: אני מקבל טלפונים ממדבירים כמעט כל יום ומה שמשותף להרבה מהם הוא שבאמת אין להם תקציבי עתק (למידע נוסף על מחירי קידום אתרים).

מצד שני, ברור שבאתרים שכן מקודמים ונמצאים במקומות הראשונים בגוגל על המון שאילתות שונות השקיעו המון שעות קידום ששום מדביר פרטי לא היה יכול לשלם עליהן…

אז איך בדיוק אפשר להסביר את הפרדוקס הזה?

הניחוש המושכל שלי הוא שיש מקדמי אתרים שהחליטו להשקיע המון שעות על קידום אתרים ולמכור את הלידים שהם מקבלים במחירים אטרקטיביים (או לפחות יותר זולים מהקליקים על המודעות הממומנות).

זו הסיבה שרואים אתרים נורא גנריים שמשחקים להם עם המיתוג ומדבירים שכביכול נותנים שירות מהצפון ועד הדרום (לא נשמע כל כך הגיוני גם עבור חברת הדברה בסדר גודל בינוני…).

ויש כמובן את כל אותם פורטלים. תתפלאו לאילו מיקומים כתבות באתרים לוקאליים יכולים להגיע, שלא לדבר על המקצוענים וכו' שהם אתרים חזקים בפני עצמם עם תוכן באמת מעולה.

מהם נקודות התורפה של האתרים האלו?

כמו שבוודאי כבר הבנתם, האתרים מהסוג הראשון שדיברתי עליו הם לא אתרים ברמה מאוד גבוהה.

במבט ראשון יש להם עשרות קישורי פוטר לעמודים שונים, אבל רוב העמודים האלו הם עם תוכן שהוא שוב מאוד גנרי ולא מעניין (למרות שאני לא מכליל ויש גם תוכן שרואים שעשו עליו מחקר מינימלי ויכול לעזור למי שמתלבט בין שיטות הדברה שונות).

האתרים האלו הם גם סך הכול די קטנים, לכל היותר כמה מאות עמודים.

אומנם מאות עמודים זה נשמע המון, אבל כשאנחנו מדברים על תחומים אחרים כמו למשל חנויות וירטואליות, זה מספר מאוד קטן.

איך אפשר לנצל את זה לטובתנו?

קודם כל, קידום אורגני הוא תהליך שעובד לאט באופן כללי. כמה לאט? קיראו עוד על משך זמן לקידום אתרים וגם אתם מוזמנים לצפות בסרטון הבא:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

ובטח כשמדובר על קידום אתרי הדברה – שכאמור זהו תחום תחרותי.

אז אם הלקוח שלכם לא לחוץ על לידים או שיש לו בינתיים מקורות חלופיים שדרכו הוא מקבל לקוחות, זה כבר יתרון מסוים (וזה תמיד נוח לעבוד עם לקוחות שלא יושבים לכם על הראש).

דבר שני, אם אי אפשר לעקוף את האתרים האחרים בעזרת קישורים בלבד, אז אין מה לעשות וחייבים לעשות את זה באמצעות תוכן.

אם הייתי מדביר, מה הייתי עושה?

אם הייתי מדביר, הייתי חושב מה באמת מציק ללקוחות הפוטנציאלים שלי, אילו שאלות הם שואלים אותי לפני שהם שוכרים אותי וגם כשאני כבר מגיע אליהם ומתחיל להדביר.

אם משקיעים בתוכן שכזה כמה שעות בשבוע, אפשר להעלות מאמרים טובים שיהיו גם סופר ממוקדים וגם יעלו את האמינות שלכם בעיני הלקוחות שנכנסים אליו.

בכל זאת, רוב האנשים לא יזמינו מדביר חצי שעה אחרי שהם מבינים שהם צריכים אחד כזה בלי לעשות עליו מחקר מינימלי, אלא אם כן הם קמו בבוקר וגילו קן ענקי של נמלים מתחת לבלטה…

התוכן הזה לא חייב להיות מושלם מבחינת הגהה או מבנה, אלא פשוט קריא ובעל ערך כלשהו לגולש מלבד סיסמאות. כמובן שאתם תמיד יכולים לתת אותו למישהו שיעבור עליו ויבצע תיקונים קטנים כדי שהוא ייראה קצת יותר מקצועי.

ראו למשל דוגמא של רעיונות לביטויים שאני מגרד בשנייה מאחד הכלים החביבים עליי – keywordtool.tio:

 

רעיונות לביטויים של הדברה
רעיונות לביטויים של הדברה

* נכון, התשרבבו לשם כמה מונחים לא רלוונטיים – נא להתעלם מזה.

בכל מקרה – זוהי רשימה של ביטויים המבוססת רק על ביטוי אחד – "הדברת".

בפועל, אני יכול "לגרד" עוד מאות ביטויים רלוונטיים לתחום ההדברה בעזרת ה-API של גוגל, ובכך לייצר לי To Do List מטורף של תוכן בתחומי ההדברה, לספק תוכן איכותי ללקוחות פוטנציאליים שלי ועם הזמן להגדיל משמעותית את כמות הפניות באתר.

לי זה נשמע כמו אחלה תוכנית לקידום אתרי הדברה. ולכם?

מה עם בניית קישורים?

בניית קישורים היא תמיד חשובה וגם תוכן סופר דופר לא יוכל להבטיח שהאתר שלכם יעלה למעלה בזכות עצמו. בכל זאת, עדיין די קל להספים את גוגל בארץ…

יש המון דרכים לקבל קישורים בדרכים יצירתיות. אתם לא צריכים את כל הארבעים 😊

להלן כמה דרכים שכל אחד יכול ליישם:

1. פוסטים אורחים באתרים סבירים (לא איזה בלוג נטוש): כמו שרמזתי, אתרי מקומונים שמפרסמים בהם כתבות תדמית יכולים להיות מעולים. אם תעשו את זה בתזמון הנכון (לדוגמה, הדברת יתושים לפני הקיץ), אתם יכולים לקבל רק מעצם פרסום המאמר עצמו לא מעט לידים.

יש גם חברות שמתמחות ביחסי ציבור. לדוגמה, הם יעזרו לכם להופיע במאמר גדול על הדברה ב-ynet. עם או בלי קישור זה מעולה, אבל גם עולה לא מעט כסף. בכל מקרה, יכול לעבוד יפה מאד. למידע נוסף על קניית קישורים.

2. אינדקסים איכותיים: יש בהחלט כאלו ולפעמיים שווה להתאמץ גם אם אתם לא מקבלים קישור מעמוד העסק. זה יכול לעזור למשל אם יש לכם רשומה ב-Google My Business ואתם רוצים להעלות את האמינות בעיני גוגל. למידע נוסף על פרסום באינדקסים.

3. רשתות חברתיות: לא צריך להשתגע, אבל ליצור עמוד עסקי בסיסי יכול מאוד לעזור לכם להתברג על כל מיני ביטויי זנב ארוך שאולי בכלל לא חשבתם עליהם ("המלצה על מדביר פייסבוק"?). כמובן שמומלץ גם לקשר מדי פעם למאמרים שהעליתם או כתבות שמאזכרות אתכם כדי שהוא לא ייראה ריק. עוד על הקשר בין קידום אתרים ורשתות חברתיות.

4. שיתופי פעולה: יש לכם חנות שאתם עובדים איתה ומקבלים ממנה חומרי הדבקה בסיטונאות? אתם יכולים לקשר אליה והיא תקשר אליכם בחזרה. אומנם בעיקרון החלפת קישורים הדדית היא לא השיטה הכי מומלצת היום, אבל אם זה נעשה בהקשר הנכון (ממקום רלוונטי באתר), עדיין אפשר לעבוד איתם.

גם שת"פ כזה יכול להיות מקור טוב ללידים כי אם חנות ממליצה לי כלקוח על מדביר מסוים, יש סיכוי טוב שאני אחליט לשכור אותו ולא מדביר שמצאתי בשיטוט אקראי ברשת.

קידום מקומי

עוד מקום ממנו תוכלו לקבל לידים הוא הקידום המקומי. דרכו אפשר ליצור רשומה מקומית עבור שירות ההדברה שלכם תוך כמה דקות, להעלות תמונות שלכם עובדים ולשלב בדרך גם כמה מילות מפתח. הציטוטים והאזכורים מרחבי הרשת הם כאמור חשובים מאוד, ולכן הייתי מתחיל באינדקסים שמהם יש גם סיכוי לקבל קישורים.

כדי שתקבלו הזדמנות לביקורות טובות, אפשר לעבוד בצורה מאוד פשוטה: רשמו את הקישור שגוגל נותנת לכם במקום קבוע בטלפון וכך תוכלו לשלוח אותו ללקוח כמה דקות אחרי שהייתם אצלו.

לסיכום

קידום של אתרי מדבירים הוא בהחלט מאתגר, אבל אם מנצלים את החסרונות של רוב האתרים בתחום (גם הכי מקודמים), אפשר להצליח להביא מהם לא מעט לידים גם בלי שהלקוח שלכם (או אתם) תהיו רוטשילד.

עם זאת, צריך לזכור שזה יכול לקחת זמן ולכן המטרה היא להתבסס לזמן הארוך ולא הקצר.

בהצלחה! 🙂

 מדריכים נוספים

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו