052-9095200

המלצות לגיבוש אסטרטגיית תוכן מדוייקת

לקוחות המבקשים כיום להזמין תוכן נחשפים למגוון רחב של כותבים, כפי שאנחנו הכותבים נחשפים למגוון של לקוחות.

בשוק הרחב של כתיבת תוכן ההיצע מתחיל בטקסטים פשטניים או רדודים, המותירים את הקורא בתחושה שלילית כלפי הנושא או המותג – קליקבייט זול או מאמר קידום שלא הולם את הפלטפורמה שנושאת אותו.

אסטרטגיית תוכן

ישנו טווח רחב של איכויות כתיבה ותכנים מעניינים יחסית שמשובצים באתר ובתקווה מכבדים את בעליו ועד לתוכן על, בין אם הוא סלוגן ובין אם הוא מאמר מקצועי, בו מספר המילים שווה את מישקלן, המסר ברור, הקריאה קולחת, התוכן מסקרן והידע מעשיר.

כתיבה הנסמכת על שיטתיות ונשענת על אסטרטגיית תוכן תסייע לכם לייצר תכנים מדוייקים ולהשיג חשיפה ממוקדת.

כמה מדריכים רלוונטיים על תוכן:

המלצה ראשונה: התאמת האסטרטגיה ללקוח

אם חשבתם שנתחיל בקהל היעד, הרי שאנו מתחילים בקהל הלקוחות של כותבי תוכן.

קהל היעד שלכם מגוון, החל מלקוחות פרטיים ועד לחברות גדולות.

אך גם בחברה גדולה, בשורה התחתונה תעבדו מול אשת או איש קשר והם שיאשרו את הטקסט או יציעו שינויים.

בתלות בלקוח, לעיתים השינויים הללו יעשירו אתכם במידע חיוני שנזכרו בו לפתע ולעיתים יסרבלו ואף יסרסו את מה שבעיניכם היה טקסט מעולה.

הנושא הזה יורד לשורש העניין: בחירה מושכלת של לקוחות, תיאום נכון ומלא של הציפיות ואיפיון מדוייק של הטקסט הנחוץ.

לכותבי תוכן חדשים המנהלים בעצם את הקשר עם הלקוח ישנה עקומת למידה והתנסות מוכרת, לא רק בהשתכללות (בתקווה) של הכתיבה אלא גם בבחירת וניהול.

מהר מאוד מתפתחת יכולת להעדיף לקוחות המתאימים יותר לסגנון ולכתיבה שלכם, ולהימנע מלהיכנס לפרוייקטים שלא תפורים למידותיכם – ואין הכוונה לשפה או מישלב: לכל כותב החוזקות שלו ומי שיצטיין בפרופילים עבור חברות פיננסיות לא בהכרח יצליח בכתיבת תוכן למסעדות.

שימו לב שאין לכם קמפיין שמפיק לידים לא רלוונטיים – הסינון העיקרי של קהל היעד הרצוי לכם אמור להיעשות כבר שם.

המלצה שנייה: התאמת האסטרטגיה למותג

תכנים משרתים מותגים ורעיונות ונועדו לטפח, להעצים ולחזק אותם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כתיבת תוכן איכותית נובעת ממקום שפיצח את המותג (עוד על מיתוג באינטרנט).

בין אם זה תאגיד או בעל עסק פרטי העובד לבדו, לכל מותג יש זהות משלו ובסיס קונספטואלי עליו הוא נשען.

רופא שיניים או חברה פיננסית, כל אחד מהם עושה את הדברים בדרך הייחודית לו.

כותבי תוכן שישקיעו מעט יותר בשיחה עם הלקוח יסייעו לעצמם לייצר טקסט מדוייק יותר ולהדגיש את היתרונות הספציפיים וכמובן לחסוך בזמן והגהות. אם לא נאמין בכך, הרי שכל טקסט שהיינו כותבים למשרד עו"ד היה זהה: אך בפועל עלינו לחתור לבטא את המותג הספציפי ששכר את שירותנו.

נקודה חשובה: יכולות אישיות ושיפוט סובייקטיבי

ככותבי תוכן תמצאו שאתם נוטים להעדיף תחום מסויים – בין אם לאור ההצלחה שלכם בכתיבת תכנים בשדה זה ובין אם בזכות ביטחון ברקע המקצועי האישי שלכם בתחום.

נוסף על כך, פעמים רבות אנו הכותבים מהווים חלק מהקבוצה המגדירה את קהל היעד, ויכולים להזדהות עם לקוחות של עו"ד או רו"ח, מוסך או מסעדה.

אנו מביאים איתנו, אם כך, פן סובייקטיבי המשתתף בעיצוב האסטרטגיה של הלקוח.

זה נורמלי, אך לא תמיד רצוי. בעת גיבוש אסטרטגיה עלינו לכוון אל המכנה המשותף הרחב ולשים לב שדעותינו האישיות אינן מערפלות זאת.

לאורך השנים אנו למדים שעדיף לצמחוני לא לכתוב על סטייקים ולאנשים ביתיים לא לכתוב על ספורט אקסטרים.

זהו חלק מתהליך סינון הלקוחות עליו דיברנו בסעיף הקודם, אלא שכאן אנו מסננים את התכנים הנכונים עבורנו. למרבה השמחה, יש מגוון כותבים.

המלצה שלישית: התאמת האסטרטגיה לקהל היעד

הרמנו את הקשת ודרכנו את החץ, אבל עוד לא שרטטנו את המטרה.

ללקוחות שלכם יש מידע רב על קהל היעד שלהם ועליכם להשתדל להפיק מהם כמה שיותר מידע.

מהו הגיל העיקרי של רוב הלקוחות שלהם? המיגדר? המקצוע? המעמד החברתי?

ניתן לפלח קהלי יעד במגוון דרכים, ואנו רוצים להתאים את כתיבת התוכן כך שתכוון אל מקסימום פוטנציאל הנמענים.

אנו נפנה בצורה שונה לרואי חשבון ולצרכני מזון, למרות שיש חפיפה בין הקבוצות הללו.

אם נשוב אל הפן האישי שלנו ככותבים, חלקנו יצטיין בשפה מקצועית במשלב גבוה (נדמיין תוכן לכנס רוקחים) וחלקנו בשפה עממית ונגישה (נדמיין עסקי ביטוח ומזון למשל).

הכותבים הם חלק מהאסטרטגיה, ולפיכך גם אותנו יש "להתאים" לקהל היעד.

זו עצה שכותבים מנוסים מכירים ולכותבים חדשים כדאי להקשיב – אל תתפזרו אל תחומים בהם אתם נאלצים להמציא שפה, בפרט אם קיבלתם בעבר פידבקים ברוח דומה.

רשת אופנה לצעירים ופורטל לחוקי הביטוח הפנסיוני מעניקים לכולם טווח רחב של אפשרויות הצלחה.

המלצה רביעית: טקסט מקור גרעיני

לאחר שמיפינו את השדה הסמנטי והשיווקי בו אנו פועלים, נתחיל לכתוב תוכן.

כל תוכן מתחיל במילה אחת. סלוגן הוא דוגמא לטקסט מקור גרעיני, אך גם טקסט "אודות" בן 50 או 200 מילים.

מרגע שפיצחנו את המותג, מצאנו את הקול הייחודי לו, פיתחנו שפה משותפת עם הלקוח וזיהינו את קהל היעד, לטקסט הגרעיני אליו נגיע יהיה משקל רב בסיוע לשמירה על גבולות הגזרה וכתיבה המפתחת ומעשירה את הקונספט (והמותג) ולא מתפזרת או משלבת ערכים סותרים.

לנו ככותבים עוזר טקסט כזה להכנסת תוכן לעבודה, בפרט כאשר המדובר על מותג עמו יש לכם מערכת יחסים נמשכת.

אין צורך ורצוי שלא להמציא כל פעם את המותג מחדש – כך ניצור שפה מבולבלת.

יש מקום למאמר מקורי על מותג מזוהה היטב. הטקסט הגרעיני מעניק לנו את 'התנ"ך' של המותג ואנו נשוב אליו כדי לפתח מאמר נוסף, מודעה או פלאייר ועוד.

לכל משפט בטקסט המקור יש אופציה להפוך לפוסט או מאמר מקצועי, ועבורכם משמשים עיקרי המותג גם כרפרנס בהמשך, בפרט אם הלקוח שב אליכם לסבב כתיבה נוסף לאחר זמן.

המלצה חמישית: שפה שיווקית אחידה

המותג מדבר דרככם והוא עושה זאת במגוון פלטפורמות: מציוץ רזה דרך פוסט באינסטה או בפייסבוק ועד פוסט בלוג ארוך – אתם שמים את המילים בפיו, אתם אחראיים על הקרנת הזהות שלו, אתם מעורבים בעיצוב הנוכחות שלו ברשת.

המילים הנכונות הן הכל: הפיקסלים הללו שמצטרפים לאותיות משביחים בסופו של דבר נכסים דיגיטליים.

שמירה על שיקוף נכון של ערכי המותג היא הקרקע עליה תבטאו את היצירתיות שלכם: זהו השלב בו כל הכלים בידכם ובד הציור מתוח עבורכם, ושם נבחנים כותבי תוכן. אם ביצענו נכון את השלבים המקדימים הרי שניצור שפה שיווקית אחידה וכל מילה שלנו תבהיר את הקונספט ותתרום לחיזוקו.

אל תבלבלו שפה שיווקית אחידה עם מסר שטוח או משעמם!

הכוונה מאחורי מושג זה היא להציג חזות אחידה ו'חלקה' של המוצר, כאשר אנו נסמכים על המילים והפעלים המשמשים אותנו לתיאורו.

על התיאורים עצמם להציג רעיון אחיד בשפה מגוונת, וזו השפה השיווקית.

אנו נבחר בקפידה רשימת פעלים המייצגים את רוח המותג והולמים את קהל היעד ונשתמש בנגזרות שלהם לרוחב המדיות השונות בהן מתבטא המותג. אנו נקפיד כי המילים שלנו נבחרות בקפידה ולא נגבב רשימת מטאפורות ותיאורים ריקים. גם בתכנים ארוכים, לכל מילה יש את משקלה.

לסיכום,

בגיבוש אסטרטגיית תוכן יכולת הכתיבה שלכם תתבטא בתיעול נכון של מהות ומסר אל קהל היעד ובלקוחות מרוצים המזהים, גם אם באופן אינטואיטיבי, שהמותג שלכם מצליח להשמיע את קולו דרכם.

לטווח הארוך נבנית אסטרטגיית תוכן אפקטיבית וישימה, אשר תסייע לכם לכתיבת תוכן מדוייק בפחות זמן – וחשוב מכל, תיצור מעורבות מושכלת אצל קהל היעד.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו