בעבר כבר כתבתי על קידום אתרים לרואי חשבון. במדריך ההוא שמתי דגשים גם עכל האופן בו רצוי לבנות את האתר על מנת שיהיה מותאם לגוגל מבחינת ה-On Page (כל מה שקשור באתר עצמו).
במאמר הבא אני אתייחס ואתן דגשים עבור בניית אתרים לרואי חשבון – בדגש על אתרים שרוצים לקדם אותם בגוגל – כי אחרת, מה המטרה של האתר?
אז למה בכלל לבנות לעצמכם אתר בתור רואי חשבון או יועצי מס?
אז למה בכלל צריך שירות כזה של בניית אתרים לרואי חשבון?
במקצועות החופשיים ובמיוחד אצל מי שעוסק בכספים, אחת מהדרכים הטובות ביותר לצבור לקוחות חדשים היא באמצעות המלצות מפה לאוזן.
לכן, נקודת המוצא היא שלא תמיד חייבים אתר או שגם אתר מלפני כמה שנים מספיק.
אבל בתקופה כמו זו שאנחנו נמצאים בה היום ועם המצב הלא פשוט במשק, אסור לקחת שום דבר כמובן מאליו ואתר אינטרנט מודרני היא דרך מצוינת לצבור עוד לקוחות. לאחר מכן ניתן לקדם את האתר דרך גוגל (קידום אורגני) או מודעות ממומנות.
רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם
על איזה מערכת כדאי לבנות את האתר?
אתרים של רואי חשבון הם בדרך כלל לא אתרים סופר מורכבים והמבנה שלהם הוא די סטנדרטי: עמוד בית, עמוד אודות, עמוד למחלקות או העובדים השונים (תלוי כמה המשרד גדול), עמודי שירותים שהמשרד מספק ופינת מאמרים.
ומכיוון שמדובר באתרים יחסית פשוטים, זה יכול להיות מפתה מאוד לבנות את האתר באופן עצמאי על מערכת כמו Wix. אני באופן אישי ממש לא ממליץ על זה מכמה סיבות:
1.המערכת לא אופטימלית מבחינת קידום אתרים, בטח לא כאשר מדובר בזירות תחרותיות כמו ראיית חשבון.
2.העיצוב של אתרים שבנויים ב-Wix הוא בדרך כלל ג'נרי מאוד והתבניות הקיימות דורשות התאמה ליישור מימין לשמאל.
3.קשה יחסית לייצא את האתר למערכת אחרת (ועם העברית סביר להניח שיהיו הרבה באגים בתהליך).
אם קראתם כבר כמה מאמרים בבלוג, אתם יכולים לנחש שההמלצה שלי היא מן הסתם מערכת WordPress: ב-Wordpress אפשר לשלב ביתר קלות בין עמודים קבועים ובין פוסטים ויש מבחר די גדול של תבניות שתומכות ביישור לעברית.
וכמובן שוורדפרס היא מערכת מעולה ל-SEO בזכות אלפי תוספים שיכולים לסגור כמעט כל פינה אפשרית. לדוגמה, תוכלו ליצור סדרה של שאלות ותשובות שגוגל יוכל לקרוא ולהבין (פורמט שנקרא Schema).
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
האם כדאי להקים את האתר לבד?
לדעתי האישית התשובה היא לא. גם הקמה של אתר וורדפרס דורשת ידע על מנת שהוא ייראה מעוצב ויתפקד היטב על טלפונים סלולריים (מובייל).
מלבד זאת, גם לאתרים פשוטים צריך לבצע אפיון כמו שצריך. האפיון כולל תכנון מראש של המסכים השונים ולאחר מכן עיצוב שלהם בצורה גרפית כך שתתקבל תצוגה מקדימה (בדרך כלל קבצי PSD של פוטושופ).
רק לאחר מכן האתר עצמו ייבנה ויהפוך להיות אינטראקטיבי.
האתר אמור להיראות אסתטי וסימטרי.
חוסר הקפדה על הפרטים הקטנים כגון המיקום הספציפי של התמונות בעמוד יגרום לאתר להיראות מבולגן וישדר בדיוק ההפך ממה שהוא אמור לייצג. גם משחקים עם צבעים הם לא תמיד כל כך פשוטים גם כשהתבנית מאפשרת זאת.
כמו כן, למרות שוורדפרס היא מערכת מאוד קלה לניהול, יש עקומת למידה מסוימת שתצטרכו לעבור על מנת לדעת כיצד ליצור עמודים חדשים או פוסטים מעוצבים. הרבה אתרים בנויים בשילוב של בוני עמודים כמו אלמנטור שדורשים עקומה משל עצמם.
לדוגמה, זה הרבה פחות נוח ליצור טבלאות עבור מדרגות מס וכו' בעורך הרגיל של וורדפרס (אם כי זה אפשרי) ולמרות שעמודים שמרונדרים באמצעות אלמנטור הם מעט יותר איטיים, לפעמיים זו הדרך הכי קצרה לפתור תצוגה של מידע בפורמט לא סטנדרטי.
איך ליצור תשתית טובה לגוגל כבר מהרגע הראשון.
יש כמה דברים שחשוב שמי שבונה עבורכם את האתר יקפיד עליהם. כל שינוי שתבצעו מאוחר יותר באתר ייקח לגוגל זמן "לעכל" ויוכל לפגוע באפקטיביות של הקידום.
1. תגי כותרת ייחודים לכל עמוד ועמוד – לתת לכל העמודים Title (כותרת בגוגל) של "משרד רואי חשבון ישראל ישראלי" לא יקדם אתכם יותר מדי בגוגל. הקפידו על כותרות שמתאימות לנושא העמוד. לדוגמה "שירותי המשרד – משרד רואי חשבון ישראלי ישראלי".
2. כנ"ל לגבי התיאורים (Meta Description) – נסו לכתוב תיאורים שידגישו את היתרונות של המשרד. לדוגמה "שירותי ראיית חשבון לעצמאיים, שותפויות וחברות בע"מ"
3. הקפידו על כתובות מסודרות (URLs) – לפעמיים משאירים כתובות בעברית, דבר שעשוי להקשות על בנייה והצגה של עמודים מתוכו.
4. בחרו תבנית שמתאימה למובייל בלי יותר מדי אפקטים וקישוטים – הם אולי נראים יפה על המחשב, אבל יכולים לגרום לבעיות בתצוגה על מחשבים ניידים וגם להאט את האתר.
5. קרדיט בתוך מאמרים מקצועיים – דאגו שלצד כל מאמר יהיה רשום באופן מפורש מי רשם אותו.
6. פינת "מן התקשורת" או "כתבו עלינו" – אלו לא רק מחזקים את האמינות שלכם בעיני הגולשים, אלא עשויים לחזק את הקשר שהאלגוריתם של גוגל מוצא בין אזכורים שלכם ברשת לבין האתר.
חשוב גם להוסיף עמוד המלצות אישיות שידבר אל הלקוחות הפוטנציאלים בגובה העיניים.
7. עמוד אודות – הקפידו לא רק על טקסט מכובד, אלא גם על ציון הכתובת המלאה של המשרד, שעות פתיחה, כתובת מייל (או טופס יצירת קשר אם אתם חוששים מבוים שיסרקו אותה וישלחו לכם ספאם) וטלפון. זה חשוב גם מבחינת האמינות לגוגל וגם מבחינת "סנכרון" עם רישום למפות גוגל.
כמובן שכל עמוד חדש שאתם יוצרים או שינוי שאתם מבצעים חייבים גם לעמוד בסטנדרטים האלו.
למה לבצע מחקר מילות מפתח כמה שיותר מוקדם?
מחקר מילות מפתח נועד לגלות ביטויים שיוכלו להיות רלוונטיים עבור הקידום של האתר ולהביא לכם תנועה רלוונטית. בעיקרון אפשר לקיים מחקר מילות מפתח בכל שלב של מחזור האתר, אבל רצוי לבצע מחקר ראשוני עוד לפני שמחליטים בכלל מה יהיה באתר.
סביר להניח שחלק מהמונחים יהיה אפשר לשלב ישירות בעמודים ראשיים. למשל, "הגשת דו"ח שנתי" אפשר לשלב בעמוד שירות משלו. לעומת זאת, ביטוי כמו "הוצאה מוכרת" מתאים יותר לפוסט בבלוג או מאמר מקצועי וחבל שהוא יתפוס סתם מקום בתפריט הראשי.
הסבר מעשי על מחקר מילות מפתח:
דגשים למעבר מאתר ישן לאתר חדש
נושא חשוב נוסף שחייבים לדבר עליו הוא מעבר מאתר ישן לחדש:
קודם כל, לעולם אל תוותרו על הדומיין הישן!
דבר שני, במידה האפשר נסו ליצור גרסאות טובות יותר של העמודים הישנים ושמרו על הכתובות שלהם. אם יש קישורים ישנים שמפנים ספציפית אליהם מאתרים אחרים, הם יתרמו לקידום של האתר החדש.
גם אם אתם לא יכולים לשחזר את הכתובות אחת לאחת בגלל שהעמודים לא בדיוק מקבילים אחד לשני או סיבות טכניות, צרו הפניה קבועה (Redirect 301) מהעמוד הישן הדומה ביותר לעמוד החדש.
הפניות כאלו נועדו למנוע מצבים שבהם גוגל עדיין מבקר באתר הישן ומגלה שהעמודים מחזירים שגיאה (404). לעומת זאת, כאשר הוא רואה הפניה, הוא מבין שהעמוד הישן כבר לא רלוונטי ובמקומו עליו להסתכל בעמוד החדש.
בכל אופן, אל תתחילו להפנות את כל הכתובות הישנות לחדשות באופן עיוור, זו דרך בטוחה לאבד מומנטום וכוח של קישורים ("מיץ קישורים") שאחר כך יהיה קשה להחזיר מכיוון שגוגל כבר יתקבע על הכתובות החדשות.
דגשים לתוכן
כבר דיברתי על הדגשים הטכניים לתוכן כגון תגי המטא, אבל עכשיו אני רוצה לתת כמה טיפים לגבי המהות שלהם: הדרך הכי טובה לגייס לקוחות חדשים מלבד קידום אקטיבי (כמו בניית קישורים) היא קודם כל לדאוג לתכנים איכותיים.
התכנים שעובדים הכי טוב הם מדריכים או הבהרת מושגים שלא כל כך פשוט למצוא עליהם מידע זמין ונוח לקריאה באתרים אחרים.
כדאי מאוד לכתוב את התכנים בצורה כזו שהם יהיו רלוונטיים גם לשנה או שנתיים קדימה. לכן, לא הייתי בהכרח משקיע יותר מדי זמן בכתיבת תוכן כמו הוראות חדשות ועדכונים מרשות המיסים, אלא אם כן זה סופר רלוונטי (למשל, הגבלה על עסקות במזומן) וגם אפשר לכתוב אותו בצורה שלא מעתיקה את הפרסומים הרשמיים במדויק.
תכנים והחלפת קישורים
אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לקדם אתרים היא באמצעות החלפת תוכן עם אתרים אחרים, כאשר מהתוכן יש קישור לאתר אותו רוצים לקדם. (בדרך כלל מעורבים בתהליך לפחות 3 אתרים).
אתרים מומלצים בתחום הזה יכולים להיות למשל כאלו של עורכי דין, סוכני ביטוח ובעלי מקצוע אחרים שבעלי עסקים צריכים לעיתים להסתייע בהם על מנת לשמור על מאזן כספי ולמנוע הפסדים. יש פחות טעם לשים מאמר באתר של רואה חשבון אחר.
בכל מקרה, הקפידו הקפדה יתרה על כך שגם האתרים מהם אתם מקבלים קישורים יהיו אתרים כמה שיותר איכותיים. כשאנחנו מדברים על כסף והחלטות חשובות (Your Money Your Life), גוגל מחפש אתרים אמינים. לכן, קישור מאתר שהוקם רק לצורך קידום ("אתר לווין" שאין מאחוריו עסק) יכול לפגוע בכם.
מהירות אבטחה ואחסון
מדובר בשלושה נושאים שקשורים אחד לשני: חבילת אחסון האתרים בה אתם בוחרים יכולה להשפיע לא רק על מהירות האתר, אלא גם על האבטחה שלו.
בחרו בחברה וותיקה בשוק ודאגו מראש לבדוק כל כמה זמן מתבצעים גיבויים אוטומטים על השרת (למרות שזה לא פוטר אתכם מביצוע גיבויים מקומיים). סביר להניח שחברת בניית האתרים או המתכנת בכל מקרה ימליצו לכם על אחת, אבל כדאי גם להתרשם מהאתר שלה.
המהירות של האתר נגזרת מאיכות האחסון, אבל לא רק: לפני שאתם מאשרים סופית את האתר המוגמר ומשלמים את התשלום האחרון, הריצו עליו בדיקת מהירות בסיסית עם Pagespeed Insights, כלי של גוגל למדידת מהירות אתרים.
אם הציונים ממש נמוכים (50 ומטה), שאלו את החברה שבנתה לכם את האתר מה יכולה להיות הסיבה לכך.
מלבד זאת, האתר חייב להיות מאובטח אפילו אם הגולש לא שולח אליכם פרטים רגישים. אם אתם בוחרים את חבילת האחסון לבד, ייתכן שתאלצו להתקין אותה בעצמכם או לחזור לחברה שתשלים את המלאכה. תוכלו לדעת שהאתר מאובטח כאשר יופיע סימן של מנעול נעול או מפתח ליד הכתובת.
לסיכום – בניית אתרים לרואי חשבון / יועצי מס
אתרים לרואי חשבון ויועצי מס קל יחסית להקים ולא תתקשו למצוא חברה שתספק לכם את השירות הזה.
עם זאת, דווקא ההקפדה על הפרטים הקטנים יכולה להיות קריטית להמשך, ולכן נסו להיות אקטיביים ולא לחכות עד הרגע האחרון כדי לבדוק את האתר.
מדריכים נוספים של בניית אתרים: