קריאה לפעולה או הנעה לפעולה, מה שמכונה בעגה המקצועית CTA (Call to Action) זה למעשה מושג מטריה המאגר בתוכו את המטרה לשמה אנחנו עושים מה שאנחנו עושים באינטרנט: להניע אנשים לפעולה כלשהי: בין אם זה להשאיר ליד באתר, לקנות מוצר, להזמין שירות, להירשם לרשימת תפוצה או כל יעד אחר מבחינתנו.
אם למשל, אני נעזר במקדם אתרים מקצועי לצורך קידום האתר בגוגל, אבל באתר אין שום קריאה לפעולה – לא יעזור לי כל הטראפיק בעולם. המטרה בסופו של דבר היא להמיר. המרה, משמע – להמיר חלק מהגולשים ללקוחות או לפחות ללקוחות פוטנציאליים.
הסבר בוידאו על החשיבות של קריאה לפעולה:
האתגר עם קריאה לפעולה
ובכן, מובן שהנושא הזה לא פשוט כפי שאני מציג אותו: ההחלטה של גולש אם לעשות לייק לפוסט מרגש במיוחד, לשתף אותו, להרשם לניוזלטר שנראה על פניו מעניין, להגיב, לתייג, ולהצטרף לדף אוהדים ועוד – זאת מתקבלת על סמך הרבה מאוד שיקולים כמו מה יחשבו עלי החברים והמכרים ברשת, האם אצטרך להתמודד עם תגובות קשות, האם אני בכלל רוצה לחשוף את הדעות האישיות שלי ועוד.
זאת הסיבה, שגם כאשר גולשים נתקלים בפוסט שהוא קורע לב במיוחד, ושהם מזדהים עם כל מילה שכתובה בו, המרחק בין מצבם ובין שיתוף הפוסט הזה הוא עדיין גדול בצורה משמעותית מאוד.
מה, אם כן, ניתן לעשות על מנת לעודד גולשים שונים לנקוט בפעולה?
מה אם היינו רוצים להפוך את שיעור המעורבות של גולשים בתכנים שאנחנו פרסמים לגדול יותר?
אז בתכלס – יש לא מעט דברים שאפשר לעשות בעניין. במאמר הזה, הכנתי עבורכם כמה עצות חשובות בעניין.
מה עושים כדי לשפר את ההנעה לפעולה?
יש לא מעט אלמנטים במסגרת הנעה לפעולה, חלקם טכניים וחלקם מתודיים, שתוכלו לשלב באסטרטגיית התוכן שלכם, על מנת לגרום לקהל הגולשים שנחשף לתכנים שלכם, לנקוט בפעולה (call to action) אותה תגדירו מראש כפעולה רצויה . בואו נתחיל.
1. טייבו את הנראות של כפתור ההנעה לפעולה
קיימים בחוץ די הרבה מאמרים שנכתבו על דרכים שונות בהן תוכלו לנקוט כדי לשפר המרות באמצעות בחירת כפתורי הנעה לפעולה (call to action) נכונים.
בכל הקשור לכפתורי הנעה לפעולה, מבחני A/B שבוצעו לאורך השנים מעידים על כך שכמעט לכל מאפיין ישנה השפעה על שיעור הגולשים שיבחרו ללחוץ על כפתור הקריאה לפעולה:
- הטקסט על הכפתור
- צבע הכפתור
- הניגודיות של צבע הכפתור אל מול הרקע שמאחוריו
- רמת הבהירות של הכפתור
- טשטוש הרקע ועוד.
למעשה, מבחני A/B מראים שלא קיימת עקביות בנושא קריאה לפעולה, או נוסחה אחת מנצחת.
לכל קמפיין קיימים המשתנים שהופכים אותו לאפקטיבי במיוחד. זאת הסיבה שאם אתם רוצים להניע גולשים לפעולה ולהפוך את הקמפיין לאפקטיבי יותר – פשוט בצעו ניסוי וטעיה עד שתגיעו לנוסחה המנצחת.
2. צרו בידול בין מקורות תנועה שונים
משהו שחשוב יהיה שתבינו בכל הקשור למסע הלקוח, הוא שלקוח שמגיע מעולם הסושיאל, אחרי שיטוט בתכנים שונים המאפיינים את הרשת החברתית, לא בהכרח יתחבר לאותו סוג תוכן כמו גולש שהגיע מקריאת מאמר מעמיק בנושא כלשהו.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
לכן, אם אתם מעוניינים להניע את הגולש לפעולה, חשוב יהיה שתתאימו את ההנעה לפעולה לעולם התוכן אליו הוא מגיע, לעולם ממנו הוא בא.
אם תחשפו בפני גולש שמגיע מרשת חברתית כלשהי, שבה מתפרסמים הרבה תכנים המאופיינים ברמת ויזואליות גבוהה, תוכן שמכיל בעיקר טקסט ארוך ומייגע, סביר מאוד יהיה להניח שתחוו שיעורי נטישה גבוהים של דף הנחיתה.
בקיצור, נדמה לי שהבנתם: התאימו את התוכן למקור התנועה, ולא להפך.
3. הכניסו את הגולש לפוקוס: דף התחל כאן
עוד רעיון נחמד שיוכל לסייע לכם להגדיל המרות ולהניע גולשים שמגיעים אליכם לאתר לפעולה, הוא לפקס את הגולשים, כלומר, להסביר היטב לגולשים לאן הגיעו, אילו אפשרויות עומדות בפניהם, מהיכן נכון יהיה שיתחילו ועוד.
ההנחה כאילו הגולש שהגיע לאחד מעמודי הנחיתה באתר שלכם מבין כבר בביקור הראשון לאן הגיע היא הנחה שגויה.
אין לכם מושג בזמן אמת מהו המסע שעבר הלקוח עד שהגיע לעמוד הספציפי שבו הוא מבקר, מה הספיק לקרוא עליכם ומה לא, והאם הבין מהו סוג השירותים שאתם מספקים או לא.
4. נצלו הזדמנויות: צרפו חבר באמצעות הפניה מדף תודה
רוצים להשיג יותר גולשים מונעים לפעולה? דעו לנצל הזדמנויות של קריאה לפעולה ובנוסף פנו מלכתחילה לאנשים הנכונים.
דף תודה נחשב באופן מסורתי לדף שבו יש סיכוי גבוה יותר לגרום ללקוח לבצע פעולה.
הלקוח כבר נמצא בקשב אלינו, הוכיח שיש לו עניין בשירות שאנחנו מציעים משום שזה עתה נרשם לשירות, והביע סוג של אמון בעסק שמאחוריו אנחנו עומדים.
נצלו את ההזדמנות הזאת, והציעו לו לצרף חבר באמצעות שליחת קישור לדף הנחיתה, בתמורה להטבה כלשהי. גולשים שיגיעו בעקבות שיתוף הקישור הזה, ימירו באחוזים גבוהים משמעותית מכל תנועה אחרת שתצליחו לגייס לדף הנחיתה.
אני מסביר בהרחבה על עמודי תודה בוידאו הזה:
5. הרגיעו את הגולש
אחד החסמים העיקריים שמונעים מאנשים שמתעניינים במוצר או בשירות שלכם להרשם בדף הנחיתה שלכם הוא העובדה שהם אינם מעוניינים לקבל דואר פרסומי בכמויות גדולות, וכן בגלל העבודה שהם מרגישים כי תיבת המייל שלהם ממילא מפוצצת בספאם.
ישנן לא מעט טכניקות שבהן תוכלו לנקוט על מנת להרגיע את הלקוח בעניין הזה. ראשית, בדף הנחיתה תוכלו לתת לגולש אינספור דוגמאות לתכנים סופר איכותיים שקיימים אצלכם באתר, אולם בד בבד תבטיחו לגולש שאם ירשם יקבל רק את התכנים האיכותיים ביותר.
טכניקה נוספת היא להימנע מן הבחירה הקוטבית והדיכוטומית: הרשמה אל מול אי הרשמה. נסו להבין שיש גם אופציית ביניים. תוכלו לסייע לגולש לבחור גם באופציה שלפיה הוא מעוניין לקבל מיילים אולם בכמות מופחתת. הפעולה הקטנה הזאת תוכל לסייע לכם להניע לפעולה ולשפר המרות באחוזים ניכרים.
6. הקלו על המשתמש: אפשרו לוגין או הרשמה עם שירותים אחרים
דרך חשובה נוספת שכדאי יהיה לשלב באסטרטגיה השיווקית שלכם על מנת להניע יותר גולשים לפעולה, היא באמצעות הקלות שתוכלו לייצר במהלך התהליך.
אל תיתנו למשתמשים שלכם לפתוח חשבון חדש בשירות מטעמכם, ולזכור עוד שם משתמש וסיסמה נוספים על אלו שיש להם בעוד מאות שירותים אחרים. פשוט התממשקו לממשק המאובטח של גוגל, פייסבוק אפל או אחרים כדי לייצר תהליך הזדהות קצר יותר, בטוח יותר, וממיר יותר.
7. עוררו את הגולשים: שלבו אלמנטים של משחק בבחירה
עוד אפשרות שעומדת לרשותכם כדי להניע גולשים לפעולה, היא לא לשעמם אותם. טופס רישום לא חייב להראות כאילו אתם פקידים בביטוח לאומי שכל מטרתם היא להכריח אנשים להחזיר אליכם טפסים שבהם כל השדות מלאים. מילוי טופס יכול להתבצע תוך שילוב אלמנטים של משחק ויצירתיות, מה שיהפוך את התהליך למעט יותר כיפי, ובתקווה גם מעט יותר ממיר. תהליך זה נקרא משחוק או גיימיפיקציה.
8. שלבו אלמנטים של דחיפות – הצעה ייחודית רק להיום
אחד הטריקים השחוקים ויחד עם זאת אפקטיביים, הוא לייצר אצל הגולש תחושה שהזמן הולך וסוגר עליו וכדאי יהיה לו להרשם, שאם לא כן, יפספס את הזדמנות חייו. ישנם לא מעט אלמנטים שיוכלו לסייע לכם בהשגת המטרה הזאת: טיימרים שסופרים לאחור, טקסטים שבהם מוצגת הצעה יומית מתחלפת שלא תחזור ועוד.
9. שיפור חווית משתמש: כפתורי בחירה במקום טפסים
שיטה נוספת שבה נוקטים משווקים בהקשר הזה של הנעה לפעולה, היא שיפור חווית הגולש בעת ציון המאפיינים שלו: במקום למלא טפסים משמימים ומרדימים, אפשר לנקוט בטקטיקות שונות שבהן באמצעות לחיצה על כפתורים כבר מצליח לאותת הגולש על הבחירות השונות שלו. טפסים כאלו, שבנויים בצורה חכמה, משפרים לאין ערוך את יכולת השגת שיתוף הפעולה מן הלקוח, בטח ובטח אם הוא עושה שימוש במכשיר נייד לצורך ההתקשרות מולכם, שיטת פעולה שבה הכתיבה היא מסורבלת ולא אינטואיטיבית כמו לחיצה על כפתורים גדולים ומזמינים.
עד כאן! יש לכם טיפים נוספים לקריאה לפעולה? תנו לי בתגובות 🙂
מדריכים נוספים באתר שיכולים לעניין אתכם:
- עיצוב אתרים – איך לעצב אתרים שאפשר לקדם בגוגל?
- יתרונות וחסרונות של בניית אתרים באלמנטור
- עיצוב חווית משתמש: דגשים חשובים
- כוונת המשתמש: איך לגרום לגולשים להיות מרוצים?