אחת השאלות הנפוצות ביותר של לקוחות שמגיעים אלי או חברות קידום אחרות היא "כמה זמן ייקח לי להגיע לדף ראשון בגוגל?".
למרבה הצער, הרבה מקדמים עדיין מבטיחים הבטחות לא ריאליות בקטע הזה ונוקבים בתקופות זמן מאוד ספציפיות.
בפועל מדובר בעניין מאוד מורכב ויש בו המון פקטורים שונים שיכולים לשנות באופן קיצוני את הזמן שייקח לכם להגיע לעמוד ראשון בגוגל.
האם יש עדיין בכלל דבר כזה "דף ראשון"?
אחד הקונספטים הכי וותיקים של גוגל הוא החלוקה לעמודים, עם עמוד ראשון שבו 10 תוצאות בלבד ואחר כך אוסף גדול מאוד של עמודים ארוכים יותר (כשכל עמוד מיוצג על ידי האות O).
לכן המחשבה שמעבר לעמוד הראשון אף אחד כבר לא לוחץ על שום תוצאה התקבעה בראש של אנשים וקשה מאוד להוציא אותה משם.
היום המצב הוא מ-א-ו-ד שונה מכפי שהוא היה פעם, ויש לכך שתי סיבות מרכזיות: חיפוש במובייל ותוצאות מעורבבות. מעבר לכך יש עוד כמה סיבות משמעותיות פחות.
גלישה במובייל מתבצעת ללא מספרי עמודים
אז קודם כל, יכול להיות ששמתם לב שאם אתם גולשים מהסמארטפון ("מובייל") אין יותר עמודים וגוגל פשוט ממשיך לטעון עוד ועוד תוצאות.
לכן מבחינת הגולש הוא פחות מתייחס למספרי העמודים. ואם אנחנו מוסיפים את העובדה שרוב החיפושים בגוגל היום מתרחשים למעשה במובייל, אז כל הקונספט של עמודים הוא אפילו יותר בעייתי.
ערבוב של תוצאות
עוד סיבה מרכזית לכך שהיום יש הבדלים גדולים בין העמוד הראשון של חיפושים שונים היא שגוגל מבצע ערבוב של תוצאות וכל סוג תוצאה תופסת מקום שונה.
הכי פשוט להדגים את זה על עמוד תוצאות אמיתי: אם תחפשו "איך מנקים מקלדת" בגוגל במחשב תוכלו לראות פחות או יותר את הרצף הזה:
- בלוק של 4 סרטונים
- 7 תוצאות רגילות
- מקטע של שאלות קשורות
- 2 תוצאות רגילות נוספות
- מקטע של חיפושים קשורים
כלומר, יש כאן רק 9 תוצאות רגילות ו-3 בלוקים מיוחדים. סך הכול 12 תוצאות מעורבבות (אם סופרים כל סרטון אז מגיעים ל-15 תוצאות!).
מעבר לכך, הבלוקים עצמם תופסים יותר שטח בעמוד מאשר תוצאה רגילה ולכן העמודים הם ארוכים יותר.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כתוצאה מכך, אתר שנמצא במקום השני לא בדרך כלל יקבל אחוז כניסות (CTR) הרבה יותר נמוך משל אתר בעמוד שכולו תוצאות רגילות (ויש עדיין כאלו).
אם אתם רוצים לקבל הערכה של האופן בו הרכב התוצאות משפיעות על ה-CTR, תוכלו להשתמש בכלי של AWR.
כפי שתוכלו להתרשם, השינויים יכולים להיות קיצוניים ואפילו המקום הראשון לא תמיד מקבל את אותם האחוזים.
פקטורים נוספים
- בעמודים מסוימים יש גם כמה תוצאות ממומנות, לפעמים רק בהתחלה ולפעמים גם בהתחלה וגם בסוף, אלו מצטרפים לתוצאות האחרות (האורגניות).
- אם גולש נכנס הרבה לאתר ספציפי, הוא יופיע מעל אתרים אחרים מכיוון שגוגל מתאים לו את סט התוצאות.
- גם אם ניקח באופן תיאורטי רק גולשים שבכלל לא חיפשו בגוגל בעבר, המיקומים עצמם ישתנו כמעט כל יום.
- אם יש בעמוד תוצאות ממותגות (לדוגמה, מישהו חיפש "היבואן של Logitech"), אז היא תקבל חלק מאוד גדול מהלחיצות.
המסקנה שצריך לזכור בשורה התחתונה היא שגם אם מביאים שני אתרים לעמוד הראשון ואפילו לאותו המקום ממש, האפקט מבחינת חשיפה ואחוזי הלחיצה עשוי להיות שונה לחלוטין.
לכן המטרה להגיע לעמוד הראשון היא לא הדבר הכי קדוש בקידום אתרים.
ובכל זאת, כמה זמן לוקח להגיע לעמוד הראשון?
אם אתם עדיין רוצים לדעת כמה זמן לוקח להגיע לדף הראשון במקום הכי נמוך האפשרי (שהוא כאמור לא חייב להיות 10…), אז התשובה תלויה בעיקר ברמת התחרותיות בתחום.
אם ניקח את הדוגמה של "איך מנקים מקלדת", אז חברת קידום מקצועית יכולה לעשות את זה בכמה שבועות אפילו אם האתר שלכם חדש ומעולם לא קודם בגוגל.
אם האתר שלכם כבר קודם בעבר ועוסק בנושא של מחשבים באופן כללי, זה יכול לקחת אפילו פחות זמן אם הטקסט יהיה כתוב טוב והדף יהיה עשיר במדיה (צילומי מסך, סרטונים וכו').
הסיבה היא שכנראה אין המון אתרים שמתחרים על הביטוי הספציפי הזה, במיוחד כשהוא כנראה לא ממש מגדיל מכירות.
לעומת זאת, אם ניקח דוגמה כמו "יועץ משכנתא מומלץ", גם לחברות קידום מצוינת זה יכול לקחת כמה חודשים, אלא אם כן כבר "עבדו" על האתר שלכם קודם לכן.
כתיבת תוכן: איך לכתוב תוכן שיעזור לכם להגיע למקום ראשון בגוגל?
ואם אני רוצה להגיע לעמוד ראשון בכמה ביטויים?
מן הסתם התשובה לשאלה הזו אפילו יותר חמקמקה. היא תלויה לא רק במצב האתר שלכם, אלא גם במידת התחרות על כל מילת מפתח והשאלה אם יש קשר בין המילים (יהיה קל יותר לקדם מילים דומות או כאלו שהן חלק אחת מהשנייה).
למרות שהתשובה לשאלה הזו יותר מורכבת, מספר המילים שמצליחות להגיע לעמוד הראשון הוא דווקא פקטור יותר טוב למידת ההצלחה שלכם מכיוון שמילות מפתח שמתרכזים בהן נוטות להתקדם ביחד.
בכל אופן, חשוב לעקוב אחרי המיקומים של כל המילים בשלב הכי מוקדם שאפשר מכיוון שגם לעליה שהגולש הממוצע לא בהכרח נחשף אליה יש משמעות.
אל תחכו שהמקדם יודיע לכם שהגעתם לעמוד הראשון על ביטוי אחד מתוך 20 שהיו חשובים לכם…
חשוב גם לבחור את המילים הנכונות
תהליך בחירת המילים הטובות ביותר הוא נושא מורכב בפני עצמו, אבל העיקרון שחשוב לזכור בנוגע לעמוד הראשון בגוגל הוא שאין טעם לקדם מילים שלא באמת יביאו לכם את סוג הגולשים שאתם צריכים.
לדוגמה, אני מניח שאם אתם קוראים את הטקסט הזה, רוב הסיכויים הם שיש לכם אתר מסחרי שמוכר מוצרים או שירותים.
מילת המפתח שציינתי קודם לכן, "איך מנקים מקלדת" כנראה לא תביא לרובכם לקוחות (אלא אם כן אתם טכנאי מחשבים…).
לעומת זאת, "לימוד הקלדה עיוורת" היא מילה שכבר מגלמת בתוכה כוונת רכישה, בין אם מדובר בקורס הקלדה עיוורת, תוכנה או אתר לימוד אונליין בתשלום.
לכן המטרה היא שהמילים שאתם מתרכזים בהן ובטח אלו שהכי חשוב לכם להביא לעמוד הראשון יהיו בעלת כוונה רכישה.
בחירה נכונה של מילות מפתח לא רק תגדיל את ה-CTR, אלא גם את ההמרות האורגניות. (כמות הגולשים שגם יכנסו לאתר וגם יבצעו רכישה).
כמובן שיש גם מקרים אחרים. לדוגמה, יש אתרים שהמודל שלהם מבוסס על הפצת מידע ולאחר מכן שכנוע של הגולש לקבל הצעת מחיר.
אתרים כאלו יוכלו להרוויח יותר ממילים שלא מראות על כוונת רכישה מיידית. (לדוגמה, "איפה ללמוד מזכירות רפואית").
איך עושים מחקר מילות מפתח בגוגל
קידום תוצאות מיוחדות
כפי שהדגמתי בהתחלה, גוגל מאוד אוהב תוצאות "מיוחדות" וזו הסיבה שלפעמיים קל יותר להתברג עם תוצאות כאלו מאשר עם דפים קלאסיים מהאתר.
אחד מסוגי התוצאות שיותר קל לקדם הן סרטונים מהסיבה הפשוטה שבדרך כלל אין סרטון שהוא בדיוק זהה לשלכם וכל סרטון הוא מקורי (אלא אם כן זה טריילר שמפיצים במאות ערוצים או משהו כזה…).
בעיקרון אפשר גם לקדם תמונה באותה הדרך ויש תג מיוחד בשם ALT שבו אתם מתארים לגוגל מה יש בה.
בניגוד לסרטון, רוב התמונות שתראו באינטרנט הן לא בלעדיות לאתר בו הן נמצאות ולכן כל הנושא של קידום תמונות הוא יותר מתוחכם, אם כי לא בלתי אפשרי.
סוג נוסף של תוצאות שקל לקדם הן שאלות ותשובות מכיוון שהן מסומנות באופן מיוחד בדף והאלגוריתם של גוגל לא צריך לחפש אותן בעצמו (למרות שעם הכניסה המואצת של A.I. לגוגל זה כנראה ישתנה גם בעברית).
לבסוף, גם תוצאות מקומיות יכולות לעקוף בקלות אתרים של עסקים ואתרים שונים. לכן אם לא נרשמתם עדיין לשירות העסקים של גוגל, כדאי מאוד לעשות את זה.
דבר קטן נוסף: לפני שאתם מחליטים לקדם תוצאה מיוחדת, ייתכן שתרצו לבדוק אילו סוגי תוצאות גוגל מחזיר.
יש קבוצות של מילות מפתח שבהן גוגל פחות "אוהב" לשלב תוצאות מיוחדות.
ברוב כלי מילות המפתח היום (אלו שעולים כסף בכל אופן) אפשר לקבל את המידע הזה גם בלי לפתוח את העמוד עבור כל חיפוש.
לסיכום
למרות שמפתה לשאול "תוך כמה אפשר להגיע לעמוד ראשון בגוגל", התשובה לשאלה הזו היא חמקמקה מאוד. לכן רוב המקדמים האחראים יתנו לכם רק הערכה גסה מאוד וכך זה גם אמור להיות…
הדבר החשוב יותר הוא לבחור את מילות המפתח הנכונות שיתנו לכם כמה שיותר לידים ויגדילו את המכירות.