גוגל כל הזמן מחדשים במנוע החיפוש שלהם. לא פשוט לעקוב אחרי כל השינויים, אפילו למקדמי אתרים בינינו שחיים את התחום 🙂
הפעם השינוי המדובר או באופן התצוגה של בתי מלון בחיפוש בגוגל. נראה שבשנים האחרונות גוגל עושים מאמצים רבים להעשיר כמה שיותר את תוצאות החיפוש עם כמה שיותר מידע על עסקים – בין אם זה מסעדות, בתי מלון וגם שירותים הקשורים לתיירות כמו חיפוש טיסות.
לגוגל יש אינטרס להשאיר את המחפשים אצלהם בבית – ובאמצעות זאת למשוך מפרסמים לפרסם בתשלום שירותים שונים – גם אם בחלק מהמקרים אופציית הפרסום עדיין לא פעילה.
תצוגה חדשה של בתי מלון
זה עדיין לא לגמרי נכנס לארץ, אבל בחו"ל כבר רואים את זה הרבה.
בין הכרטיסיות החדשות בחיפוש של בתי מלון ניתן למצוא: "סקירה", "מחירים", "ביקורות".
במאי האחרון Google הוסיפו את הפורמט החדש לחוות דעת על בתי מלון. עכשיו ניתן לסנן חוות דעת לפי קטגוריות שונות (חדרים, מיקום, שירות) וגם לפי סוגי תיירים (זוגות, משפחות, תיירים אישיים ותיירים עסקיים). בתוצאות החיפוש ניתן גם ליראות את חוות הדעת ממקורות אחרים: Booking.com, Expedia, Hotels.com ואחרים.
כך זה נראה למשל כאשר אני מבצע חיפוש כללי "New York hotel":
ואם אחפש מלון ספציפי במובייל אני אתקל במשהו כזה:
דוגמא נוספת:
מה עוד חדש?
בספטמבר האחרון, גוגל הוסיפו לתוצאות החיפוש של בתי מלון על הטלפונים הניידים קרוסלה חדשה שבעזרתה אפשר לבחור סוג חדר מתאים בבית מלון מסוים. הקרוסלה כוללת כמה כרטיסים, שכל אחד מהם מיועד לסוג חדרים מסוים, למשל לוקס, חצי לוקס, רגיל. כרטיס כולל תמונה, מחיר ומידע לכמה אורחים מתאים את הסוג החדר הזה ואם יש בו Wi-Fi.
למשל, לפי חיפוש במילה trump hotels ב Google תופיע הקרוסלה הבאה:
באוגוסט גוגל הוסיף לתוצאות החיפוש על בתי מלון אופציה של לוח שנה. אפשר ללחוץ עליה ולראות מחירים בימים שונים. גם ניתן לבדוק שינויים במחיר במהלך השנה בבית מלון מסוים.
כמו כן, בחודשים האחרונים גוגל התחילן לבחון את הפילטר החדש Vacation rentals בתוצאות החיפוש על בתי מלון. בעזרתו אפשר לחפש דירות לשכירות לתווך קצר. אופציה חדשה הופיעה בתפריט של הפילטר Accommodations.
נכון להיום חלק מהחידושים נגישים רק למשתמשים בקנדה, ארצות הברית וערים גדולות באירופה, אבל בקרוב הם יופיעו גם באזורים אחרים.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
קידום אורגני של בתי מלון – לאן זה הולך?
עושה רושם שכל השינויים האלה הופכים את תהליך הקידום של בתי מלון ותיירות בכלל, להרבה יותר קשים, לפחות בזירה האורגנית. מצד שני יש יותר הזדמנויות למפרסמים.
כיום, גם ככה בשאילתות רבות בתחום התיירות והפנאי התוצאות האורגניות נדחקות למטה בגלל התוצאות של הפרסום הממומן וכן תוצאות המפות של Google My Business.
האם זה מוות ל-SEO של בתי מלון? לא בטוח. יש עוד מקום לקידום של הרבה שאילתות בהן לא מופיעות התוצאות האלה, אבל ללא מספק מדובר ב Game Changer שכנראה הולך להשתכלל ולהתווסף לעוד תחומים רבים בשנים האחרונות.
נמשיך לעקוב ולעדכן 🙂
מדריכים נוספים באתר: