כשתוכן מחפש מערכת יחסים

מאמר אורח מאת יוגב – קופירייטר ואסטרטג.

התוכן שאתם כותבים עולה כיתה כשהוא משמש כנקודת מפגש כנה וישירה בין גולש קצת מבולבל לעסק שמציג את עצמו פשוט כמו שהוא.

במאמר הבא נרחיב על החשיבות של כתיבת תוכן איכותי ומה זה יכול לחולל בעסקים.

דברים שהגרפים לא מבינים

לא קל להיות תוכן. העיניים של כולם מכוונות אליך ויש לך המון, אבל המון תפקידים: להרשים את הגולשים, לסחוב מלא ביטויי מפתח, להגיע למכסת מילים (דניאל?), לייצר נתונים גבוהים בגוגל אנליטיקס, להניע לפעולה, לשפר המרות באתר ולהוסיף קצת הרגשה כיפית ונעימה לחוויה צרכנית טכנית ויומיומית והרשימה עוד ארוכה.

התוכן הוא המלך שעובד הכי קשה בעולם.

ואז, אחרי כל זה, יש להוד מעלתו תפקיד אחר וחשוב יותר מכל האחרים: הוא צריך להוות את החוליה הראשונה בקשר חדש ולאפשר לצורך הממגנט של שני הצדדים זה בזה לעשות את שלו.

התוכן הוא המלך

לא כמו הערב ההוא בשדרה

כולנו זוכרים את הפעם ההיא שיצאנו לדייט ופתאום גילינו שהצד השני, איך לומר, לא ממש נראה כמו בתמונות שהציג.

מביך? כן, ולא יעזור אפילו אם היא או הוא בעצם נראים במציאות לא רע בכלל ועושים רושם של אחלה אנשים. זה לא נעים כי אנחנו פשוט אוהבים שמראים לנו את האמת מהתחלה.

די, בלי הפתעות עכשיו. גם כשזה מגיע לתוכן, חשוב להיות נאמנים למציאות. אחרת, יכול להיות שמישהו פה ישאר לבד על הבר עד סוף הערב.

נא לכתוב עם הבטן

זה בעצם די פשוט. השיטה היא לא רק ללמוד, אלא להרגיש. להאזין ללקוח ולדרך בה הוא עונה לשיחות. לספוג משהו מהאישיות שלו ולהבין קצת את הקשר המיוחד שבינו ובין האנשים שפונים אלי.

להבין את קשר. את החיבור. את האווירה. לרבוץ קצת על הספה בסלון המשותף שלהם. רוצים לכתוב ואין לכם השראה? קחו.

מעבדת המתחרה

קחו את התוכן שלכם ושימו אותו תחת לוגו של מוצר מתחרה – עדיין עובד? אופס. סימן שאתם עוד לא שם.
את התוכן כדאי להוציא מהסיר רק אחרי שהוא ספג את הטעמים הייחודיים של המוצר והאנשים שעומדים מאחוריו  ובשל להעביר אותם הלאה.

(כן, בוודאי שהשירות והמוצר חייבים להיות בעלי בידול, טובים ומסבירי פנים ולהכריח את התוכן להיות כזה).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מעבדת המתחרה

קלישאות

הן תמיד נכונות. הן ממלאות את מכסת המילים והתוכן שצריך למלא, הלקוח נוהג לאשר אותן, והכי קל בעולם לכתוב את אותם הדברים בכל אתר שאתם כותבים.

יש איתן רק בעייה אחת: בסוף, אף אחד לא זוכר את התוכן שלכם. אז גם אם לא קמתם בבוקר במצב רוח של תוכן פרובוקטיבי ומזעזע, לא יזיק אם מפעם לפעם תעלה מהטקסט שלכם אמירה מעוררת חשיבה שאולי ניתן להסכים איתה ואולי לא.

רמז: הלקוח שלכם תמיד מביט על העולם בדרך שחורגת מעט מקו הקלישאות הקבוע. גם כאן, הכל עניין של לעבור לשחות במים הלא רדודים, להגיע לאיזורים הפחות בטוחים והמעניינים, לפתח בהם שליטה ולגזור מהם אמירה שמותחת קצת את השיח, יכולה ליצור דיון ועדיין: נאמנה לחלוטין לאמת של העסק בשמו אתם כותבים.

הקמפיין מתחבא בקופירייטינג של האתר

אומרים שפרסום טוב מתחיל קודם כל בלהעביר את המסר פנימה. זה נכון. השיטה היא לעולם לא רק לכתוב "תוכן לאתר", אלא להתוות ללקוח קו אסטרטגי שלם ולצייד אותו בדף מסרים שיהפוך מאותו יום לתנ"ך שלו בכל הנוגע להצגת העסק.

רק אם אנחנו דואגים שהלקוח יחזור וימשיך את הנקודות שעלו באתר בכל תחנה שיווקית אחרת (שוב, שיחה היא המדיה החשובה ביותר) אז המעגל באמת מושלם והתוכן פתאום שווה הרבה יותר.

לחשוב מראש על המדיות האחרות

אם אתם כותבי תוכן טובים הטקסט שלכם כבר מכיל עמוק בפנים רעיונות לסטטוסים, פעילות קד"מ, יח"צ, פרסום במדיה ועוד. איך? פשוט כי חשבתם בגדול.

לפני כל עיסוק בתת נושא העמקתם והבנתם מה המשמעות של הדבר בעולם שבחוץ, וידעתם להציב קונספט רעיוני שאפשר להמשיך ממנו.

רוצים דוגמה? אוקיי. במקום לכתוב על מעבדת מחשבים שמעניקה אחריות, תמציאו שם לסטנדרט האחריות שלהם ותעודדו את הלקוח לצאת בפרסום לאותו סטנדרט המשווה בין האחריות שלו לאחריות של מעבדות מתחלפות וממתג את סטנדרט האחריות (אחרי שהמצאתם לו שם).

בהצלחה 🙂

יוגב בועז הינו קופירייטר ואסטרטג ובעל סטודיו לקופיריטינג ומיתוג.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו