דף הבית / שיווק באינטרנט / הדברים שיכולים לשפר לכם את ההמרות באתר במאות אחוזים

הדברים שיכולים לשפר לכם את ההמרות באתר במאות אחוזים

אם יש מילה אחת שמבחינת בעל אתר צריכה להופיע תמיד לנגד עיניו, הרי שזו תהיה המילה 'המרה': התהליך שבו הופך הלקוח מגולש תמים באתר לקונה / מתעניין.

שיפור המרות באתר

אני חושב שכל מקדם אתרים או משווק אינטרנטי, גם עם עוסק בתחום ספציפי בלבד (לדוגמא רק קידום אתרים או רק פרסום בגוגל), חייב להתמקצע גם בנושא של שיפור המרות וכן שיפור יחס המרה. התפקיד שלנו כמקדמים או משווקים אינו מסתיים בהבאה הגולשים לבאר – אנחנו חייבים לגרום להם גם לשתות ממנה, או לפחות לעשות מקסימום מאמצים על מנת שזה יקרה.

עם השנים, וככל שהאינטרנט הופך להיות יותר מוכר ונחקר, אפשר להגיד בסבירות די גבוהה כי ישנם כמה מהלכים שיכולים לשפר את ההמרות באתר ולהוציא ממנו הרבה יותר. חלק מהפעולות שאפרט כאן כבר עזרו לי לשפר המרות באתרים בעשרות ואף מאות אחוזים. אז שנתחיל?

1. הוספת כפתורי חיוג בגרסת המובייל

אז יש לכם אתר, והוא אפילו רספונסיבי. אם כך, מדוע שלא תנצלו את יתרונותיהם של המכשירים החכמים, תוסיפו כפתור חיוג ותאפשרו ללקוח להגיע אליכם בלחיצת כפתור אחת? אני עדיין מופתע שיש מלא אתרי מובייל של מנצלים את הדבר הזה. זה נכון במיוחד לאתרים בהם הלקוחות מחפשים שירות מיידי – מנעולנים, שיפוצניקים ואנשי מקצוע למיניהם. אבל זה רלוונטי כמעט לכל אתר שרוצה לקבל פניות (בין עם בעזרת המייל או בעזרת טלפון).

אם יש לכם אתר וורדפרס – סקרתי לא מזמן תוסף מצוין שיכול לעשות את זה (Zotabox) בקלות. את המאמר ביחד עם עוד הרבה תוספי וורדפרס מומלצים תמצאו כאן.

2. הוספת טופס הרשמה לרשימת תפוצה

עוד אחד מהדברים החשובים ביותר היום בעולם השיווק המודרני, הוא רשימת התפוצה: רשימה של לקוחות שהצהירו כי הם מסכימים לקבל מכם הודעות – בין אם כניוזלטר ובין אם כהודעת SMS.

רשימה זו מהווה, למעשה, את הבסיס למאגר הלקוחות שלכם, ואת המקום שממנו תוכלו להרחיב את המאגר הזה, ובעזרתה ניתן גם להגדיל את שיעור ההמרות באתר (בזכות המידע החשוב שתשלחו ללקוחות). אז איך דואגים שעוד אנשים יצטרפו לרשימה? נותנים להם הרבה ערך לפני כן. כשנותנים ערך רב, תהליך המכירה הופך להרבה יותר קל וטבעי בהמשך.

כמו כן, יש לשלב את טפסי ההרשמה לרשימת תפוצה באזורים אסטרטגיים באתר.

אצלי למשל – גיליתי שהטופס שממיר הכי טוב, זה הטופס שממוקם במאמרים עצמים – בין הפסקאות.

כמו כן, על מנת להגדיל משמעותית את אחוז הנרשמים, מומלץ להשתמש בפטנט הכי עתיק שקיים – מתנה / שוחד אתי..לא משנה איך תקראו לזה. זה יכול להיות מדריך בפורמט PDF, וידאו או סדרת סרטונים או כל דבר בעל ערך שאמור לגרום לגולש להבין ששווה לא להירשם לרשימה שלך.

3. הצעה לפוסטים דומים בסוף כל מאמר

אחת הדרכים לשפר את שיעור ההמרות באתר היא לדאוג שהגולש יישאר בו כמה שיותר זמן. איך משאירים אותו באתר, אם ידוע שכיום אנשים הם חסרי סבלנות וקצרים בזמן? יש כמה דרכים טובות לזה:

  • עושים שימוש חכם בקישורים פנימיים (והנה מדריך שיעזור לכם לעשות את זה כמו מקצוענים) – מעבר לערך הקידומי המשמעותי שיש להם, הם גם עוזרים לגולשים לנווט בין תכנים שונים באתר שלכם.
  • מוסיפים בסוף כל מאמר רשימה של מאמרים מומלצים/דומים על מנת שהגולש ימשיך הלאה במקום לנטוש את האתר. זה יכול להיות בצורה קישורים רגילים עם תמונות עם קישורים (כמו שיש אצלי באתר).

4. הוספת קישורים פנימיים

כפי שציינתי, לקישורים פנימיים יש משקל רק בקידום אתרים אבל גם בשיפור חווית הגולשים – בעיקר עם אלו קישורים שמעודדים הקלקה עליהם ומפנים לרפרנסים רלוונטיים על מנת להעשיר את הידע על נושא ספציפי.

5. פופאפים עם מסר ייעודי בעמודים ספציפיים

לעיתים, ההבדל בין המרה לבין נטישה של האתר טמון במסר שמועבר לגולש. ישנם מקרים שבהם עמודים ספציפיים דורשים התייחסות ספציפית – ובמקרה שלנו, הם יכללו פופאפים עם המסר המתאים. לדוגמה: "מבצע כעת במחלקת התאורה: שתי מנורות ב-99 ₪ בלבד". מסר שכזה יכול לשנות לגמרי את דעתו של הגולש על האתר ועל העמוד הספציפי, ולהביא בהתאם לשיעור המרה גבוה יותר.

עם זאת, לא כדאי להגזים עם זה – פופאפים יכולים גם מאד לעצבן עם עושים בהם שימוש מוגזם – ואז לשרת את המטרה ההפוכה.

6. הוספת טופס הרשמה ליצירת קשר + עמוד תודה

טופס הרשמה זה מן הסתם חובה. אבל אפשר למקסם עוד יותר את תהליך הפנייה לאתר ולהציע למי ששלח לכם פנייה דרך הטופס דברים נוספים. אני לדוגמא, מפנה כל מי שפונה אליי מהאתר לעמוד תודה ייעודי (שגם מאפשר לי למדוד בקלות המרות באנליטיקס) שבו אני מציע להם גם להירשם לרשימת תפוצה וגם לעשות לי לייק לעמוד פייסבוק, כי הם כבר הם לקחו יוזמה ופנו אליי, כנראה שמשהו אצלי באתר עשה להם את זה – אז הסיכויים מאד גבוהים שירצו גם לקבל ממני מסרים בהמשך – בין אם באמצעות פייסבוק, רשימת תפוצה או שניהם יחד. והאמת? זה עובד אש.

על הקטע הספציפי הזה עשיתי גם מדריך וידאו – ספציפית לאתרי וורדפרס. מוזמנים לצפות:

7. שיפור מהירות האתר

לא תאמינו עד כמה לזמן הטעינה יש ההשפעה רבה על התנהגות הגולשים, על שיעור הנטישה שלהם את האתר ועל שיעור ההמרה שיציג האתר. טעינה מהירה יותר ומעבר מהיר יותר בין דפי האתר יבטיח לכם 'התנהגות גולשים' רצויה. היום בעידן ה- Mobile First, חשוב להקפיד על מהירות האתר, בעיקר במובייל – יותר מתמיד. הנה מדריך על שיפור מהירות האתר שיכול לעזור לכם.

8. כתיבת טקסטים מעולים ובגובה העיניים

אין מה לעשות: התוכן הוא הקינג, וחשוב להשקיע בו. קישורים חיצוניים זה נחמד והכל (ולצערי עדיין הכרחי) – אבל זה מעניין את הביצה של הגולשים שלכם איזה אתרים מקשרים אליכם. מה שיותר מעניין אותם זה כמובן התוכן שלכם ואיזה ערך הם מקבלים ממנו. לכן התוכן הוא אפיק השקעה נצחי – תשקיעו בתוכן, זה ללא ספק ישתלם.

9. לעשות תמיד AB טסטינג ולא לשכוח לנתח

הקמתם אתר חדש והשקעתם בו ים? סבבי – אבל לא מספיק.

אל תניחו שהכל מושלם – כל דבר באינטרנט אפשר למדוד וצריך למדוד. נצלו את האפשרויות האלה ובצעו מעקב וניתוח על כל פעולה. בין הכלים שיעזרו לכם למטרה הזו: גוגל אנליטיקס, גוגל תג מנג'ר, פיקסלים של פייסבוק ועוד.

לסיכום

כמו שאמרתי, להביא את מוחמד על ההר זה לא מספיק. שיפור אחוזי המרה באתר זה גם תהליך יותר זול ברוב המקרים וגם הרבה יותר יעיל – כך ניתן למקסם כבר את התנועה שקיימת באתר ולא רק לחשוב מאיפה להביא תנועה נוספת.

יש לכם טיפים נוספים לגבי שיפור המרות? דברו אליי 🙂

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

זאפים מומלצים של Zapier

זאפייר לאנשי שיווק: 15 זאפים (Zaps) מומלצים למשווקים דיגיטליים

כל מי שמשווק עסקים באינטרנט יודע שיש המון כלים שונים ומקורות מידע שאפשר להשתמש בהם: ...

שיווק שותפים

שיווק שותפים: מדריך למתחילים

שיווק שותפים או Affiliate Marketing  היא אחת משיטות השיווק הוותיקות ביותר לעשיית כסף באינטרנט, אבל ...

תגובה אחת

  1. simcha123456@gmail.com'

    סבבי
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה