איך לפרסם את עצמי באינטרנט: מדריך למתחילים

רשת האינטרנט מלאה באינספור הזדמנויות להקים נכסים דיגיטליים מניבים ולתפעל מערך שיווק של עסקים קיימים, בצורה מדידה, שקופה, פשוטה ואפקטיבית.

איך תפרסמו את עצמכם?

עם זאת, הקלות הרבה שבה מתאפשרת הקמת עסק אינטרנטי מסייעת גם למתחרים שלכם לעשות זאת ביתר קלות.

לכן, האתגר האמיתי שעומד בפני עסקים רבים הופך להיות הרצון לבלוט מעל המתחרים, לשפר את הנוכחות הדיגיטלית ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש (עוד על קידום במנועי חיפוש) ולהתמודד מול התחרות הגוברת על תשומת הלב של קהל היעד ברשת.

בשנת 2022, ישנם לא מעט ערוצים שבהם עסק יכול לפרסם את עצמו ולהגיע לקהל הלקוחות שלו.

במאמר הזה נסקור את הערוצים העיקריים הקיימים, וגם כמה מן היתרונות והחסרונות המרכזיים שבהם.

פרסום במנועי החיפוש

אחת מהדרכים היותר מהירות להגיע אל קהל היעד שלכם היא באמצעות פרסום העסק שלכם או פרסום אתר אינטרנט במנועי החיפוש, ובפרט במנוע החיפוש של גוגל.

לתהליך הזה קוראים בעגה המקצועית קידום ממומן, והכוונה היא למעשה, שאתר האינטרנט שלכם יופיע בתוצאות הממומנות בדף תוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות של הגולשים.

ישנם מספר מנגנוני תמחור לתצורת הפרסום האת, כשהנפוצה בהם היא תשלום פר הקלקה (CPC או PPC).

לקידום ממומן בגוגל קיימים יתרונות משמעותיים: הוא לא דורש השקעת משאבים גדולה בבניית האתר, עמוד הנחיתה או הנכס הדיגיטלי שלכם, לא כפוף לשינויי אלגוריתמים כאלו ואחרים של גוגל, קל למעקב ולמדידה, ומספק תוצאות באופן מיידי.

קידום ממומן של האתר גם יאפשר לכם לשלוט בזרם תנועת המבקרים באתר שלכם, ולהגדיר גם ביטויי חיפוש שליליים, שבעבורם לא תרצו שהאתר יופיע (כך, למעשה, תוכלו לסנן גולשים לפי מידת המובהקות של הבשלות שלהם לבצע רכישה דרככם).

קידום ממומן מתאים במיוחד (אך כמובן, שלא רק) לעסקים חדשים או כאלו שהשיקו שירות חדש, ומעוניינים להבין מהי תגובת קהל היעד למוצר או השירות שהם מציעים.

עם זאת, לקידום אתר אינטרנט באמצעות קמפיין ממומן בגוגל ישנם גם לא מעט חסרונות:

  • השיטה נחשבת ליקרה למדי
  • אינה מאפשרת בניית נכס דיגיטלי לאורך זמן
  • בהרבה מן המקרים קהל היעד פחות מבושל ופחות סומך על האתר.

בניית המותג ברשת הופכת להיות מאתגרת יותר עם קידום ממומן, ואולי הצרה הגדולה ביותר: קליקים של מתחרים שכל מטרתם בזבוז תקציב הקמפיין שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

והחסרון הכי גדול בתהליך של קידום ממומן – מרגע שאתם מפסיקים את הקמפיין, נפסקת זרימת התנועה של גולשים לאתר שלכם. זאת בניגוד לקידום אורגני שהאפקט שלו מורגש לטווח ארוך מאד (במיוחד כשעושים עבודה כמו שצריך). 

בסרטון הבא אני מרחיב קצת יותר על פרסום בגוגל של העסק שלכם:

מה שמביא אותי לסעיף הבא…

2. קידום אורגני במנועי החיפוש

קודם כל, חשוב להדגיש כי תהליך SEO (קידום אורגני) הוא לא פרסום. לפחות, לא פרסום אתר אינטרנט במובן המסורתי של המילה.

זה בהחלט ערוץ אפקטיבי לגידול נוכחות אונליין ושיפור דרמטי בכמות הלידים והמכירות – אבל הוא לא ערוץ פרסום.

זאת גם בדיוק הסיבה שאני מעדיף להתמקד בו ולא בערוצי פרסום – אני הרבה יותר מתחבר לעבודה לטווח ארוך שמבוססת על שיפור האתר וניצול הפוטנציאל המקסימלי שלו.

יחד עם זאת, אני כן רואה חשיבות לציין כאן את הסעיף הזה בגלל שאולי חלקכם לא מספיק מכירים אותו או יודעים איך הוא עובד.

אם בתהליך של קידום ממומן הדגשנו בעיקר את מהירות התוצאות, הרי שקידום אורגני זהו ערוץ מצוין שבו אפשר להתייחס לאיכות התוצאות.

קידום אורגני הוא תהליך שיסייע לכם לבנות לאורך זמן מותג, ונכס דיגיטלי מניב, שיכניס לכם כסף גם לאחר שתסיימו להשקיע באופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש השונים ובעבודת קישורים נכונה.

התנועה שתקבלו כתוצאה מתהליך הקידום האורגני תהיה, בסבירות גבוהה, איכותית יותר. מדובר יהיה על לקוחות פוטנציאליים שרואים בכם סוג של מקור סמכות, שניתן לסמוך עליו.

בתת המודע של הגולשים מסתתרת ההנחה שאם מנוע החיפוש של גוגל חשב שאתם ראויים למקום בדף תוצאות החיפוש בנישה שפועלים בה עסקים רבים, נראה שאפשר לסמוך עליכם.

לאורך זמן, אם עושים זאת נכון, קידום אורגני נחשב לאופציה משתלמת יותר להגיע ללקוחות משלמים.

בקידום אורגני – לא תצטרכו לשלם על קליקים לאתר שלכם, וקשה הרבה יותר יהיה לפגוע בתקציב השיווק שלכם באמצעות קליקים מזוייפים.

עם זאת, בתהליך של קידום אורגני ישנם לא מעט חסרונות: תהליך הקידום הוא איטי, ויכול להמשך חודשים ארוכים ואף שנים בתחומים תחרותיים במיוחד.

קשה יותר למדוד תהליך קידום אורגני, ולדעת מהם הפרמטרים שסייעו להצלחה של התהליך.

תהליך קידום אורגני הוא מורכב, ודורש ידע ומיומנות, וכן הסתייעות באנשי מקצוע מהתחום.

המשותף לקידום וארגני וממומן בגוגל

בכל מקרה, המשותף לקידום אורגני ולפרסום ממומן במנועי החיפוש הוא היכולת למצוא את הלקוח בנקודת הזמן שהוא מחפש אותך.

יש לכך חשיבות גדולה בחלק גדול מן המקצועות.

למשל, למתקן פאנצ'רים אין טעם לפרסם עצמו באמצעות באנרים בתצורה של דחיפה, משום שהוא לא פונה לרגש של הלקוח לצורך רכישה עתידית, אלא לצורך שלו, שהוא צורך מיידי.

פרסום בפייסבוק

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא מקום מצויין לאנשים או עסקים שמסוגלים לייצר תוכן ויראלי.

המאפיינים היחודיים של רשת חברתית מאפשרים למפרסמים בפייסבוק להגיע לקהל יעד מפולח וממוקד, ולהנות מן העובדה שכל תגובה, לייק, תיוג או שיתוף של פוסט המפורסם בה הם פעולות בעלות פונטציאל להגדיל את אוכלוסיית קהל היעד שנחשף לפוסט.

בפייסבוק יכול בית עסק לנהל דף עסקי או קבוצה רבת משתתפים. בעוד שבדף עסקי קובע מנהל הדף את האג'נדה של הדף, מי יכול לפרסם בו תכנים ומי מורשה להגיב וכו', הרי שבקבוצה אמור להתקיים שויון בין המשתתפים השונים.

בעבר, דפים עסקיים בפייסבוק זכו לחשיפה גדולה משמעותית. כיום, עסק שלא עושה שימוש בפרסום ממומן בפייסבוק, ידע באמצעות הדף העסקי שלו רק לאחוז קטן מכלל העוקבים של הדף.

היתרון הגדול של פייסבוק, לצד יכולות הפילוח המדהימות שלה, הוא שניתן לייצר באמצעותה הצעת ערך ללקוחות, גם מבלי שחיפשו באופן ספיציפי את המותג.

למשל, מקדם אתרים שרוצה לפרסם את עצמו בפייסבוק, לא נדרש להמתין לכך שהלקוח הפוטנציאלי יבצע איזשהו חיפוש שעונה על הגדרות מילות המפתח, והוא יכול להציג מודעה לאוכלוסיית היעד שהגדיר מראש בתצורה של דחיפה.

החיסרון העיקרי של פייסבוק הוא רמת הבשלות של הלקוח שלו מוצע השירות. הפרסום בפייסבוק הוא פרסום בדחיפה, וככזה, לא תמיד מוצא את הלקוח בזמן הנכון והמתאים להתעניין בשירות.

מעבר לכך, בניגוד לערוצים אחרים שיוצגו בהמשך, הפרסום בפייסבוק מתבצע בפיד שנגלל ויש לו תוקף, כך שבמקרה והגולש פספס את הפוסט הממומן, הוא לא ימתין לו לצפייה מאוחרת יותר.

פרסום באינסטגרם

אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת מדיה חזותית, והיא פונה בעיקר, אבל לא רק, לקהל משתמשים צעיר ומעודכן.

הפרסום באינסטגרם מאפשר לעסקים להבליט את היתרונות של המוצר שלהם בצורה משכנעת וחזותית, באמצעות מודעות ב – Stories, מודעות תמונה, מודעות סרטונים, מודעות מסוג קרוסלה (מתחלפות), מודעות אוסף אשר מצגות מקבץ של תתי מודעות, ומודעות במדור הגילוי, אשר מוצגות כאשר המשתמש עושה שימוש בפונקציית גילוי אנשים נוספים אחריהם יוכל לעקוב.

בפרסום באינסטגרם, כמו הפרסום בפייסבוק הוא פרסום בדחיפה, שמוצג לקהל יעד מפולח וממוקד. ככזה, הוא יכול להתאים, למשל, לשיווק של מוצרי אופנה יחודיים, אקססוריז שונים, תכשיטים עוד.

עם זאת, פרסום באינסטגרם לא יתאים לעולמות תוכן בהם נדרשת העמקה או החלטה מורכבת, טרם רכישת המוצר או השירות.

פרסום באמצעות דיוור אלקטרוני

אחת השיטות הותיקות, אך יחד עם זאת האפקטיביות ביותר. שיווק באמצעות דואר אלקטרוני מאפשר לבעל העסק להגיע ללקוחות בזמן שנוח להם, ולמצוא אותם בסטייט אוף מיינד שאינו מוסח מתמונות גולשים ברשתות החברתיות.

אימייל הוא מסוג פריטי התוכן שנשאר עד לקריאתו או מחיקתו. באמצעות הגדרה מראש של סדרת מסרים, אפשר לתזמן ללקוח מיילים שישלחו אליו בפרקי זמן שנקבעו מראש, ולסייע לו להתבשל, מה שנקרא, עם ההחלטה אם לרכוש את המוצר או השירות.

שימוש נכון בפלטפורמת שיווק מבוססת דואר אלקטרוני יכול ללמד המון על התנהגות וצרכי הלקוח: מתי הוא נוהג לקרוא את המיילים שלו, אילו תחומים מעניינים אותו יותר ואילו פחות, אילו סוגי תכנים כדאי לשלוח לו ובאיזו תדירות וכו' וכו'.

כמו כן, השיווק באמצעות דואר אלקטרוני הוא זול באופן יחסי. קיימות פלטפורמות שמאפשרות שליחה של מאות מיילים בחודש ללא חיוב.

החיסרון המשמעותי בפלטפורמה הזאת של דואר אלקטרוני הוא העובדה שצריך לקבל מראש את הסכמת הלקוח לשלוח לו מייל, מה שמעמיד את הצורך בהקמה של דף נחיתה שעונה לכללי הספאם, לנהל את כתובות הדואר האלקטרוני שהמשתמשים בהן הירשו לעשות בהן שימוש, ולציית לכלל הכללים של החוק בנושא, כולל הסרה מרשימות התפוצה של אנשים שביקשו זאת.

פרסום בפלטפורמות להמלצות תוכן

שתי החברות הגדולות הפועלות בתחום בישראל הן טאבולה ואווטבריין, אשר הודיעו לא מזמן על מיזוג.

בתצורת הפרסום הזאת מוצגים תכנים בפורטלים ובמגזינים שונים תחת מדורי המלצות הקריאה למינהם.

היתרון הגדול בפרסום באאוטבריין וטאבולה הוא היכולת להציג לגולשים תכנים שאינם נתפסים באופן מיידי כשיווקיים, ועשויים גם לספק לקורא ערך.

בפועל, עיקר השימוש בפלטפורמה מתבצע על מנת "לצבוע" לקוחות, לטרגט אותם בשלב מאוחר יותר בערוצים דיגיטליים אחרים, ולהציג בפניהם הצעת ערך מותאמת אישית.

פרסום ביוטיוב

יוטיוב היא הפלטפורמה הגדולה בעולם לניהול ואחסון סרטוני וידאו. סרטונים מוצלחים במיוחד, שזוכים לאהדת הקהל יכולים לחולל פלאים בתהליכי השיווק של עסקים.

היתרון הגדול בשימוש בפלטפורמה הזאת הוא היכולת להמחיש ולהדגים את היתרונות השונים במוצר או השירות ולענות על שאלות רבות של גולשים, שלא יטרחו בעצמם לשאול.

החיסרון בשימוש בערוץ סרטוני וידאו הוא עלות ההפקה וההפצה של הסרטונים הללו.

בסרטון הבא אני מרחיב יותר על קידום בעזרת וידאו:

לסיכום

כאשר מדברים על שיווק באינטרנט, קיימות אינספור דרכים שבהן תוכלו להתפרסם ולשווק את עצמכם ואת העסק מאחוריו אתם עומדים.

לכל פלטפורמה היתרונות והחסרונות שלה, וגם קהל היעד הייחודי שלה.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

2 תגובות

  1. כתבה מעולה כהרגלך
    (לדעתי יש לך 2 שגיאות כתיב)

    לטווח ערוך

    שימוש בפרסום ממומן בפייסבוק, ידיע באמצעות …

Comments are closed.

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו