אולי פרסום גן ילדים לא נשמע כמו משהו מובן מאליו. הרי זה צורך בסיסי, לא?
אז כן, גם גן ילדים זקוק לפרסום שוטף – בטח בשלבתים ההתחלתיים לפני שמוכיחים יכולת ומתחילים לקבל המלצות מפה לאוזן. כפי שניחשתם, קהל היעד העיקרי הוא לרוב אימהות.
אז איך לשווק גן ילדים באינטרנט ובכלל? במאמר הבא אני הולך לתת כמה טיפים לקידום ופרסום גני ילדים באינטרנט. אתם מוזמנים לשתף את זה עם כל בעל/ת גן ילדים שאתם מכירים 🙂
לקבל הצעה לפרסום גני ילדים צרו קשר
1. להכיר היטב את קהל היעד
בראש ובראשונה, חשוב לענות על השאלה מהו קהל היעד שלנו? למי נשווק?
הורים (ובעיקר אמהות) זה ברור. אבל באיזה אזורים? רחובות, שכונות? וכמובן אם זה אונליין – באילו אתרים ובאילו אמצעים?
מומלץ להכין תרשים, ולכלול את המאפיינים הבאים: מין, גילאים, אזורים וכו'.
במקרה שלנו, מדובר בקהל של מבוגרים צעירים, לרוב בגילאי ה25-45.
מרבית האוכלוסייה, שנתעסק עמה לפחות, תכלול נשים בוגרות עם ילדים קטנים
וגם כאן, נצטרך “למיין”: נשים גרושות, נשואות, ללא אבא בתמונה (כן, גם זה חשוב!) וכו'.
במילים אחרות, ייתכן ונמצא כי גן הילדים שלנו “מושך”, בעיקר, נשים נשואות עם ילדים.
לכן, נשקיע את מירב מאמצי הפרסום בהן.
חשוב מאוד ללמוד את קהל היעד לעומק. אם לא נדע מיהו כולל, מהם תחומי העניין שלו, ועוד – ניכשל.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
2. ניתוח “הכאבים” – מתן מענה בעת הפרסום
בואו ננתח מהם הדברים החשובים ביותר להורים, בעת החיפוש אחר גן ילדים בישראל.
במילים אחרות, נראה מהן הנקודות הרגישות – אלו, עשויות להטות את בחירתם:
- בית חם: כן, להורים זה חשוב מאוד. הם רוצים שכאשר לא יהיו בסביבת ילדיהם, הם יהיו בבית זמני, אך חכם ואוהב לא פחות.
הם מותירים את היקר להם מכל ל־6-8 שעות בידי אחרים, ורוצים לדעת שהם בידיים טובות. - גילאים: כמה כיתות יש בגן? לאילו גילאים הוא פונה? יש גנים שמתרכזים בשכבת גיל אחת (למשל: גילאים 2-3) ויש כאלו שיש בהם גם תינוקיה, גם ביניים וגם ילדים בוגרים (בני 3+ לדוגמא).
- יחס ואסתטיות: היחס חייב להיות מצוין, ולא פחות. כמו כן, הגן צריך להיות אסתטי ונעים.
בהתבסס על ההצלחה/אי-ההצלחה בסעיף זה, הורים רבים מקבלים החלטה. - צוות: האם הצוות בגן קבוע / מתחלף לעיתים קרובות? מהו הנסיון והגילאים של הצוות? איך היחס של הצוות לילדים ועוד
- יחס בין צוות למספר הילדים: פקטור חשוב נוסף הוא רמת הצפיפות בגן. כמה ילדים יש בגן פר איש צוות.
- זה מאד משתנה בין סוג הגן (אנחנו כמובן מדברים במקרה הזה על גנים פרטיים ולא גני עיריה), לאיזה גילאים הוא פונה ועוד. ככל שגיל הילדים קטן יותר, כך הם צריכים יותר תשומת לב והיחס בין אנשי הצוות לכל יחד צריך לרדת משמעותית. עם זאת בגילאים 4-5, זה מקובל שגם יהיה איש צוות פר 10 ילדים או יותר.
- אוכל: האם הגן / צהרון עובד עם קייטרינג חיצוני או מכין את האוכל בעצמו? האם יש דגשים מיוחדים למזון בגן (טבעוני / צמחוני / חלבי וכו'), האם מקפידים על ירקות ומזונות בריאים וכו'
- שיטת חינוך: מהי גישת החינוך בגן? ממלכתי / ממלכתי דתי / חרדי / אנתרופוסופי / מונטסורי וכו' – יש מגוון רחב של גישות היום
- אלרגיות: לעיתים, אחד הילדים יהיה אלרגי למאכלים מסוימים: בוטנים, שומשום וכו'
כל הסעיפים הנ"ל הם חשובים וחלקם קריטיים להורים מסוימים – וראוי להתייחס אליכם לא רק כאשר רוצים להקים גן ילדים אלא גם שרוצים לשווק ולפרסם את הגן.
איך לפרסם גני ילדים באינטרנט? הערוצים המובילים
1. קידום מקומי
עם כל הכבוד לערוצי השיווק הגדולים, חשוב לזכור שגני ילדים, צהרונים וכיוצ"ב – אלו דברים מאד לוקאליים באופי שלהם. על כן קידום לוקאלי חייב להילקח כאן בחשבון.
כשמדברים על קידום לוקאלי / מקומי בהקשר של גוגל, חובה להתחיל מלהוסיף את הגן ל-Google My Business.
אין לכם מושג מה זה? עצרו הכל וצפו בסרטון הבא בו אני מסביר על כך:
בניגוד לעסקים "רגילים", בעלי גנים הם לרוב לא אשפי אינטרנט, וכן רובם בכלל לא מנצלים את הקידום המקומי בגוגל, שהוא כלי עוצמי מאד וגם חינמי.
כן למשל נראות תוצאות עבור חיפוש "גן ילדים" ברחובות, העיר בה אני גר:
תוצאות כמעט ללא ביקורות – קשה להן לבלוט ולככב. נצלו את העבודה הזו ותהיו בעלי גנים פעילים שנותנים בראש באינטרנט!
2. קידום ממומן בעזרת Google Ads
אני חייב להודות שפרסום בגוגל זה ממש לא הערוץ הראשון שחושבים עליו בהקשר של שיווק גן ילדים.
יחד עם זאת, זוהי הדרך המהירה ביותר לקבל לידים באינטרנט – ממוקדים לפי תחומי חיפוש.
רבים מכירים את הערוץ הזה בתור קידום ממומן בגוגל – בעזרת מודעות ענייניות (שניצור), ומילות מפתח רלוונטיות, נוכל להבטיח כמות פניות חביבה.
בניגוד אולי כמעט לכל תחום אחר – האינסטינקט הראשוני של מרבית ההורים (כולל אותי), היא לא לחפש בגוגל גן ילדים – אלא דווקא המלצות בפייסבוק או מחברים.
בפייסבוק יש קבוצה כמעט לכל סוג של קהילה – ערים, שכונות, אמהות בשכונה ספציפית וכו'. שם סביר להניח שתקבלו הרבה יותר מידע על גנים.
אבל זה לא חייב להיות ככה.
בעלי גנים רדומים אמרנו? נצלו את החלל הזה שקיים בתחום – ותעשו משהו שונה.
נסו לפנות להורים שכן מחפשים גן ילדים בגוגל, לפחות בשביל לקבל כיוון – ותעשו לכם דף נחיתה או וידאו נחמד, לפחות כדי להתקשר, לבוא ולהתרשם.
לכן תדעו – זה אפילו עלול להצליח מעבר לצפוי.
3. קידום ממומן בפייסבוק
גם בפייסבוק נזכה בפרסום מידי, כמו בגוגל.
אולם, כל העסק מתנהל בצורה טיפ-טיפה שונה, בניגוד לפרסום בגוגל – כאן לא ננסה לקדם מילות מפתח, אלא נפרסם לפי קהלים – דמוגרפיה, גילאים, תחומי העניין, רלוונטיות ועוד. מעולה לנו, לא?
הערה: גם כאן, אותן המסקנות תקפות לדפי הנחיתה. למידע נוסף על פרסום בפייסבוק.
* יש לציין שגם פרסום בגוגל וגם פרסום בפייסבוק דורשים ידע מקצועי לא קטן. רוב הסיכויים שאין לכם זמן או רצון להיכנס לזה ברמה כזאת – אבל יש המון בעלי מקצוע שישמחו לעזור לכם בעניין.
4. קידום אורגני
קידום אורגני הוא כנראה הערוץ הכי לא צפוי לקידום גן ילדים.
אבל אם חושבים על זה – קידום אורגני (SEO) יכול להיות מצוין כדי להיות בתודעה של הורים רבים למשך זמן רב מאד – שכן זהו ערוץ שעובד הכי טוב לטווח הארוך ומאד חזק מבחינת עלות / תועלת.
בשלבים הראשונים, נצטרך להשקיע בו לא מעט: בתוכן, בהשגת קישורים איכותיים (אבל לא המון, בכל זאת…הנישה של גני ילדים היא לא צימרים, בואו) ועוד כמה מטעמים.
לביצוע העבודה המפרכת, מומלץ להיעזר במקדם אתרים – לפחות בהתחלה.
אה, ואם זה לא היה ברור – עבור קידום אורגני יש צורך באתר אתר, דפי נחיתה לא יספיקו במקרה הזה. צריכים אתר? קבלו מידע נוסף על בניית אתרים.
5. עיתונים ומקומונים
עד כאן דיברתי 100% דיגיטל. אבל בל נשכח את העולם הפיזי. לפני שהיו גוגל ופייסבוק היו ויהיו עיתונים – להם יש מקום של כבוד בתחום של גני ילדים.
אז כן, גם פרסום מודעה במקומון רלוונטי בהחלט יכול לעבוד.
לא מעט הורים “צדים” גני ילדים, בעיתונים ובמקומונים השונים.
איך לפרסם גני ילדים בחינם?
עד כה דיברנו בעיקר על פרסום בכסף (למעט בגוגל מפות – שהוא מאפשר פרסום חינמי (אך גם בתשלום אם רוצים).
נכון, מקומות חינמיים לא תמיד מבטיחים טלפונים מהורים (אגם, גם לא אלו בתשלום, אם כי שהסיכוי כנראה יותר גבוה משמעותית), אולם, הם יכולים לספק חשיפה נחמדה.
בסרטון הזה אני מדבר קצת על הנושא:
הערוצים הרלוונטיים לפרסום גני ילדים בחינם:
1. אינדקסים של גני ילדים
קיימים אינדקסים מצוינים בתחום. כולם, מאפשרים רישום חינמי של גני ילדים, והתווספות למאגר הנתונים.
למשל, נוכל להמליץ על האינדקס “איזי” – יתרון נחמד באיזי הוא החשיפה הרחבה.
משמע, הגן לא יוצג רק בתצוגה במחשב, אלא גם במובייל ובאפליקציה הרשמית.
יש גם אינדקסים ייעודיים לגני ילדים ששווה לבדוק – לדוגמא "אינפוגן".
2. לוחות דרושים לגני ילדים
ישנם לוחות דרושים, אשר מיועדים בעיקר לגני ילדים. בין הלוחות, ניתן למצוא לוחות של עיריות מקומיות.
נחמד ולא מזיק.
3. קבוצות ווטסאפ, טלגרם ופייסבוק
קבוצות ווטסאפ, פייסבוק וטלגרם הן מקום פרסום מעולה.
זאת, בדגש על קבוצות פייסבוק – קיימות קבוצות רבות לגני ילדים, לצד קבוצות כלליות של הורים, אמהות וכו' – כפי שהזכרתי מוקדם יותר במאמר.
אם נשתמש בקבוצות בחוכמה, נוכל לעניין כמות הורים חביבה בגן שלנו.
עם זאת, אל תהו ספאמרים ואל תעשו שיווק טיפש ואגרסיבי. הפעילו שיקול דעת, דאגו שיש לכם דף פייסבוק נחמד ופעיל (לא צריך להגזים אבל לפחות מינימום פעילות כדאי להראות סימן חיים).
איך פותחים עמוד פייסבוק? להלן מדריך:
מעבר לאלו, יש כמובן את הערוץ החינמי והעולה שנקרא – שיווק מפה לאוזן.
אבל לשם כך אתם צריכים להיות מעולים במה שאתם עושים – ותקבלו מסה של אנשי מכירות בדמות הורים מקומיים מרוצים שישמחו להמליץ עליכם 🙂
שיווק גני ילדים באינטרנט – לסיכום
גן ילדים זה עסק לכל דבר.
נכון שיש פה לא מעט עניינים רגשיים ולא מסחרה נטו – אבל גם כן, כמו כל עסק אחר, צריך לדעת לשווק ולמכור.
האינטרנט, מסתבר, יכול מאד לעזור לנו במשימה הזאת – עד כמה שזה נשמע לא אופייני כל כך לתחום הספציפי הזה.
מי שינצל זאת לטובתו יוכל לתת בראש לרוב המתחרים הרדומים ולקבע את מעמדו כגן מוביל באזור.
אז יאללה – מה שנשאר זה לבצע. שיהיה בהצלחה 🙂