קישורים מזיקים: איך לבצע בדיקת קישורים חשודים ואיך ניפטר מהם?
קישורים בעייתיים שהמקור שלהם הוא בפעולות קידום אגרסיבי (קידום שחור), הם לא ממש דבר חדש, אבל עדכון פינגווין (שכיום רץ כחלק מהאלגוריתם הכללי של גוגל
דף הבית » שירות בניית קישורים
הידעתם?
על פי גוגל עצמם, קישורים חיצוניים הם מ-3 הגורמים החשובים ביותר של קידום אתרים (מקור)
כמעט ולא ניתן לקדם אתרים בצורה משמעותית ללא קישורים
יצירת קישורים זה תהליך סיזיפי שגוזל לא מעט זמן ואנרגיה
אם אתם מתקשים לקדם את האתר שלכם בגוגל – במקרים רבים, קישורים חיצוניים הם הפתרון
זאת הסיבה שיצרתי את השירות – לחסוך לך כאב ראש והתעסקות מיותרת!
הרבה מאד בעלי אתרים מנסים לקדם את האתר שלהם בגוגל בעצמם, ולא כולם מודעים לכך שזה תהליך מאד ארוך וסיזיפי שיכול לקחת זמן רב…
עם זאת, רבים מאותם בעלי אתרים בכלל לא מודעים לנושא של קישורים חיצוניים, שהם כאמור מ-3 הגורמים החשובים ביותר של SEO.
הפתרון: שירות לבניית קישורים!
מדובר בתהליך שבו מייצרים קישורים חיצוניים המפנים לאתר שאותו אני רוצים לקדם, על מנת לסייע לו להתקדם בתוצאות האורגניות של גוגל כמה שיותר.
על ידי יצירת לינקים במיקור חוץ אתם מורידים מעצמכם את ההתעסקות בקישורים בצורה משמעותית, מה שמשאיר לכם יותר זמן לפעולות שכנראה יותר מצדיקות את הזמן שלכם: לייצר תוכן לאתר, להתמקד בעסק וכו'.
שירות בניית לינקים איכותיים (מה זה אומר איכותיים? קיראו כאן) אצלי (דניאל זריהן, נעים מאד) הוא בעצם שירות במחיר לכל כיס, שיכול מאד לעזור לקדם את האתר שלכם – בהנחה שהוא עומד במספר תנאים:
לא הייתם מזמינים אורחים לפני שאתם מסדרים את הבית נכון?
אז אותו דבר עם קישורים חיצוניים – כדי שקישורים (שהם בעצם הפניות מאתרים אחרים אליכם – שגוגל רואה בזה כהמלצות) יהיו יעילים באמת, צריכה להיות תשתית טובה שיהיה אפשר לקדם.
במידה ואינכם בטוחים – אל דאגה, תוך פחות מדקה אדאג להגיד לכם אם האתר שלכם מתאים או לא.
אז כמה עולה התענוג? ככל שמזמינים חבילה גדולה יותר, המחיר יורד וזה יוצא לכם יותר משתלם. בתכלס? כל עוד גוגל מסתמך על קישורים, תמיד צריך אותם – לכן עדיף חבילה גדולה ומשתלמת יותר!
חשוב לדעת!
בין אם אתה לקוח קצה שמעוניין רק בשירות של קישורים בתשלום ובין אם אתה מטעם חברה של קידום אתרים ורוצה לקבל שירות אפקטיבי ובכך לחסוך זמן רב, אני מציע שירותי קישורים איכותיים המבוסס על כתיבה והפצה של מאמרים.
יש לך 4:25 דקות? כאן אני מסביר הכל:
מי מאיתנו לא מכיר את הקישורים הכחולים האלה שיש ברוב האתרים?
אותם קישורים חיצוניים עוזרים לגוגל למצוא דפי אינטרנט חדשים ברחי הרשת, ויותר חשוב מזה – לבין אלו אתרים מקבלים "המלצות" ובאיזו כמות ותדירות.
ככל שאתר מקבלים יותר קישורים חיצוניים מאתרים איכותיים יותר, כך הסיכוי שלו להתקדם בגוגל גובר – אם כי כאמור, זה מאד תלוי גם באיכות התוכן באתר ובפרמטרים רבים אחרים.
להלן דוגמא של קישור חיצוני מתוך אתר כלכליסט:
ברוב המכריע של המקרים כן, כמובן.
ככל שהתשתית של האתר שלכם יותר טובה (תוכן, אופטימיזציה וכו') – ככה האפקט לרוב יהיה יותר חיובי.
את האפקט של הקישורים יהיה אפשר לראות (ברוב המקרים) כ- 2-3 שבועות לאחר שעולים המאמרים.
ניתן לראות דוגמאות של אתרים שהתקדמו בזכות הקישורים במגוון רחב של תחומים ומילות מפתח (ללחוץ להגדלה):
זה תלוי בכמות שאתם מזמינים.
ברוב המקרים – בהזמנה של עד 20 מאמרים, הקישורים יסופקו עד 7 ימי עסקים (לרוב פחות) ממועד ההזמנה.
איך עובד התהליך?
אני במרחק טופס:
קשה לי להאמין שקיים מומחה קידום אתרים או יועץ של קידום אתרים שיגיד שקישורים חיצוניים הם לא פקטור משמעותי בקידום אתרים.
לא השתכנעתם ששירות כזה יעזור לכם עם קידום אתרים אורגני?
הנה 10 סיבות שבגללן כדאי יהיה לכם לשקול בחיוב לעשות שימוש בשירות יצירת קישורים בתשלום כדי לייצר לעצמכם פרופיל קישורים חזק ולהתקדם בגוגל.
אחד הפרמטרים החשובים ביותר של קידום אתרים הוא הסמכות של האתר, או במילים אחרות – עד כמה הדומיין שלכם "חזק".
גוגל אוהב אתרים חזקים וסמכותיים, ונוטה להציג אתרים כאלו בראש תוצאות החיפוש, אפילו אם התוכן שלהם לא מדהים, לעומת אתרים חלשים שכן השקיעו הרבה יותר בתוכן.
זאת בדיוק הסיבה שאתם יכולים לראות ערכים מעפנים כאלה בויקיפדיה עוקפים תכנים הרבה יותר רציניים ומעמיקים – פשוט כי ויקיפדיה זה דומיין פאקינג מפלצת, וגוגל "חותם" עליו על עיוור.
מה הקשר בין פרופיל קישורים חיצוניים, קידום אתרים בגוגל וחוזק האתר?
כאמור, ככל שהאתר נחשב סמכותי יותר, כך גדל הסיכוי שמנועי החיפוש יבחרו להציג את העמודים השונים שלו עבור שאילתות רלוונטיות של גולשים.
לינקים – זהו כאמור מרכיב קריטי של קידום אתרים בגוגל. קישורים חיצוניים עוזרים מאד לבנות את הסמכות של האתר בהדרגה. ככל שיותר אתרים חיצוניים מפנים אל האתר, וככל שהסמכות שלהם בנישה שבה הם פועלים גבוהה יותר, כך הם למעשה מעבירים יותר כוח לאתר המקושר.
אם תבדקו בכל כלי למחקר קישורים אתרים גדולים במיוחד שכל גולש מכיר, תראו פרופיל קישורים עשיר ומגוון הכולל לרוב עשרות, מאות או אלפי אתרים חזקים וסמכותיים אחרים המקשרים לאותו אתר.
מדובר באינדיקציה משמעותית שיכולה להבחין בין אתרים סמכותיים במיוחד ואתרים בוסריים ולא מקודמים.
זה בדיוק המקום, שבו שירות כזה וחיזוק פרופיל קישורים לאתר יכול לעזור לכם, ולצמצם את הפער בינכם לבין האתרים שנותנים לכם בראש בגוגל.
הערה חשובה לגבי חוזק אתר: אני לא מדבר על ציונים בסגנון DA/DR – שהם חמודים והכל, אבל אין באמת קורלציה בין הציון לבין חוזק האתר בעיניים של גוגל ותרומת האתר המקשר בפועל.
דוגמא קיצונית?
אם לאתר יש DA גבוה אבל גוגל לא מאנדקס את האתר בכלל עקב עונש כזה או אחר – הקישור ממנו חסר ערך.
בניית לינקים חיצוניים ויצירת פרופיל קישורים חזק יותר, יעזרו לגוגל להבין טוב יותר במה האתר שלכם עוסק.
העובדה שהטמעתם תוכן רב ועשיר באתר היא מצוינת אך איננה מספיקה.
כדי להצליח ולנתח את ההקשרים שבהם מופיע התוכן הזה באתר, ואת תפקידו של בית העסק בעולם התוכן שבו הוא פועל, נעזרים מנועי החיפוש וגוגל בפרט בלמידה של פרופיל הקישורים של האתר.
בניית פרופיל קישורים חיצוניים יכולה לסייע לכם להקל על מנוע החיפוש להבין את אותם הקשרים.
כאשר אתרים רלוונטיים לנישה שבה אתם פועלים מקשרים אליכם, מנוע החיפוש של גוגל מקבל מושג לגבי עולם התוכן הרלוונטי אליכם ונותן לכם ציון גבוה יותר במדד הרלוונטיות לשאילתות שונות שמבצעים הגולשים במנוע החיפוש.
הערה לגבי רלוונטיות בניית קישורים איכותיים לעסקים: מניסיוני, בעלי אתרים רבים מחפשים אתרים שממש ממש קרובים לתחום האתר אותו הם רוצים לקדם.
חברים, זאת טעות. אם תהיו בררנים בהגזמה – פשוט לא תייצרו מספיק קישורים חיצוניים וככה יראה גם ה-SEO שלכם – איטי ומעייף.
ברשותכם, מספר דוגמאות:
בתחום כמו SEO או קידום אתרים אורגני, שבו התחרות רק הולכת וגוברת מיום ליום, חווים לא מעט בעלי אתרים מתקפות קישורי ספאם, שמטרתם לערער את איכות פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים לאתר, ולשבש את פעילות הקידום של האתר – בקיצור, לז**ן את האתר בדירוגים.
נגד מתקפות כאלו, הרבה יותר קל לאתרים סמכותיים, מהימנים, שיש להם כבר פרופיל קישורים יציב ואמין, להתמודד.
ככל שהאתר הוא ראשוני יותר, בוסרי יותר, ובעל פרופיל קישורים דל יותר, כך קל יותר להשפיע על איכות תהליך הקידום שלו באמצעות מתקפת קישורי ספאם.
קישורים יכולים לסייע לכם בהקשר הזה, למגן את האתר מפני מתקפות עתידיות, וללמד את מנוע החיפוש של גוגל, שאתם לא משתתפים בהונאות קישורים בניסיון לקדם את האתר בצורה מלאכותית.
סיבה נוספת לבנות קישורים לאתר באופן שוטף, היא שיפור תהליך האינדוקס של עמודי האתר השונים במנועי החיפוש.
כדי לגלות עמודים חדשים באתר, נעזרים הזחלנים של מנועי החיפוש בקישורים פנימיים וחיצוניים.
כאשר הזחלן של מנוע החיפוש מגיע לעמוד ופוגש בו קישור לעמוד אחר, הוא יבצע לרוב סריקה גם של העמוד המקושר על מנת להבין האם זה רלוונטי לאנדוקס או אינדוקס מחודש.
שירות קישורים לאתר יוכל לסייע לכם להגביר את קצב האינדוקס של עמודים חדשים באתר – פרמטר שללא ספק יסייע לכם בקידום אורגני מהיר ואיכותי יותר של עמודי האתר השונים בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.
אחת סיבות העיקריות לבנייה וטיפוח של פרופיל קישורים חיצוניים היא כמובן – שיפור הדירוגים בגוגל של עמודי האתר על ביטויים רלוונטיים – זה בתכלס המשמעות של קידום אתרים בגוגל.
קידום אתרים אורגני ללא קישורים הוא לא באמת קידום אורגני. קידום אתרים הוא בהכרח משהו שעושים ביחס למתחרים ולא מסתיים ב-SEO טכני בלבד – כי זה פשוט לא יספיק להביא את האתר למקומות הגבוהים, בטח שלא בתחומים תחרותיים.
מנוע החיפוש של גוגל עושה שימוש במאות פרמטרים שונים על מנת לדרג עמודים בדפי תוצאות החיפוש, אולם אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר שיש להם השפעה ניכרת הוא קיום פרופיל קישורים חיצוניים איכותי ויציב.
כפי שציינתי ממש בהתחלה של עמוד זה – מדובר באחד מ-3 הפרמטרים החשובים ביותר בגוגל – כשהם אמרו זאת בפה מלא, במספר הזדמנויות שונות.
מחקרים רבים בעולם מראים קשר ישיר בין כמות ואיכות הקישורים החיצוניים המפנים לאתר מסוים, ובין הדירוגים של עמודי האתר השונים על שאילתות חיפוש רלוונטיות שמבצעים גולשים במנועי החיפוש.
קישורים חיצוניים, כאשר הם מוטמעים באתרים גדולים שזוכים לתנועה רבה ואיכותית, יכולים להיות גם מקור טראפיק איכותי.
במקור, הסיבה האמיתית והראשונית לייצר קישור בין אתרים שונים הוא להזרים תנועה רלוונטית ואיכותית של גולשים ממקום למקום על מנת לשפר את ההבנה שלהם ואת הידע שיצברו בנוגע לסוגיה שבגללה ביצעו את החיפוש מלכתחילה.
תנועת הפניה של גולשים המגיעים לאתר באמצעות בניית לינקים חיצוניים יכולה להיות פרמטר שמנועי החיפוש ישתמשו בו כדי למדוד את איכות ורלוונטיות העמוד המקושר לעמוד המקשר, וכך גם לייצר הבנה מעמיקה יותר באשר לאתר המקושר ומיקומו הראוי בדפי תוצאות החיפוש.
הערה – לדעתי, תנועה לא צריכה להיות שיקול ברוב המקרים בהקשר של בניית פרופיל קישורים לאתר. אני יכול להגיד על עצמי שיש לי מעל 800 אתרים שמפנים לאתר שלי אבל בפועל, בודדים מהם מביאים לי כניסות על בסיס חודשי (שלא לומר יומי).
האם זה אומר שהם לא עוזרים לאתר שלי להתקדם בגוגל? ממש לא.
בקיצור – קישורים שבונים לצרכי קידום אורגני, הם לרוב לא אותם קישורים שתרצו לשלם עליהם תמורת טראפיק בלבד (או בעיקר).
תוכן, כאמור, הוא אחד הפרמטרים המרכזיים והחשובים ביותר של קידום אתרים, אולם הוא מהווה תנאי הכרחי אך לא מספיק בעולם המודרני.
כדי להעריך עד כמה תוכן שהוטמע באתר הוא תוכן איכותי שמייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים, עושים מנועי החיפוש שימוש באוסף של פרמטרים שמסייעים להם להעריך את איכות התוכן ואת ההשפעה שלו על הגולשים.
בהקשר של קישורים, אחד הפרמטרים הרלוונטיים ביותר הוא כמות הקישורים המפנים לאתר מסוים בעקבות יצירת התוכן שבו.
לכן, שירות בניית קישורים חיצוניים הוא שירות שיוכל לסייע לכם לאותת למנועי החיפוש שתוכן שהטמעתם באתר שלכם הוא תוכן איכותי שמייצר מניע אמיתי בקרב קהל היעד שלכם להפנות ולקשר אליכם ממקורות שונים ואיכותיים.
סיבה נוספת שבגללה כדאי יהיה לכם לעשות שימוש בבניה של לינקים חיצוניים שיפנו לאתר שאתם מנסים לקדם, היא שהמתחרים שלכם עושים אותו דבר בדיוק.
חישבו על זה: גם אתם וגם המתחרים שלכם מתחרים על תשומת הלב של קהל היעד.
הן אתם והן המתחרים שלכם מייצרים תוכן איכותי באתר, משפרים כל העת את חווית המשתמש, מבצעים אופטימיזציה של עמודי האתר למילות המפתח הרלוונטיות ובונים פרופיל קישורים איכותי לאתר.
אם לא תקפידו על השקעה שוטפת בבניית פרופיל הקישורים שלכם, המתחרים יפתחו מולכם פער שקשה יותר יהיה אחר כך לגשר עליו.
אם אתם מנהלים אתר חדש יחסית ורוצים להגדיל את החשיפה שלו למנועי החיפוש ולגולשים המגיעים לאתר, תהיו חייבים לייצר עבורו פרופיל קישורים איכותי על מנת לייצר בסיס לתהליך הקידום.
בלי בסיס איכותי כזה, קשה עד בלתי אפשר יהיה לבצע קידום אתרים אורגני כמו שצריך ולשכנע את מנוע החיפוש להעדיף את התוכן שהוטמע בו, טוב ככל שיהיה, בדפי תוצאות החיפוש.
חשוב יהיה להבין שתוכן איכותי כמעט כל עסק יכול ליצור היום מאוד בקלות, וקשה עד מאוד לחדש ולהפתיע את קהל היעד. כמו כן, גם אם תצליחו לייצר תוכן שהוא באמת בעל ערך מוסף לגולשים, קל עד מאוד יהיה לחקות אותו, ואף להתעלות עליו באמצעות תוכן אחר.
שירות של קישורים בתשלום הינו דרך מצוינת לאותת למנוע החיפוש שכדאי יהיה לייחס חשיבות גדולה יותר לתוכן המצוי באתר שאתם מקדמים.
כפי שציינתי קודם לכן, כמעט כל בעל אתר יכול לבנות כיום אתר אינטרנט מודרני בקלות יחסית.
הוא יכול להזין בו תוכן איכותי ולייצר חווית שימוש מעולה. על פרמטרים כמו התאמה של האתר לתצוגה במכשירי מובייל, שיפור זמני הטעינה של האתר, שימוש בתגיות אלט מתאימות ועוד, יש לבעל האתר שליטה מלאה.
יצירת קישורים, בהקשר הזה, נתפסת כפעולה אובייקטיבית יותר, שכן יש צורך בשיתוף פעולה של גורם נוסף, שיכול בכל עת להוריד את הקישור שיצר לאתר המקשר.
זאת הסיבה, שקישורים מוסיפים למדד המהימנות של אתר אינטרנט מקושר, ומהווים חלק בלתי נפרד מתהליך הקידום.
רוצים ללמוד יותר קישורים לאתר שלכם? כאן תוכלו למצוא את מיטב המדריכים באתר שלי השגת קישורים לאתר על מנת להתקדם בגוגל לעמוד הראשון. בהצלחה 🙂
קישורים בעייתיים שהמקור שלהם הוא בפעולות קידום אגרסיבי (קידום שחור), הם לא ממש דבר חדש, אבל עדכון פינגווין (שכיום רץ כחלק מהאלגוריתם הכללי של גוגל
בתור מקדמי אתרים מקצועיים, אנחנו בדרך כלל מתמקדים בהשגת קישורים חיצוניים לאתר, ולכן אנחנו נוטים לפספס את הפוטנציאל שיש לקישורים פנימיים בקידום האתר והפיכתו לאטרקטיבי
גם אחרי אינספור עדכונים של מנועי החיפוש הגדולים בעולם, קישורים חיצוניים נשארו ולדעתי צפויים להישאר פקטור מרכזי בדירוג של עמודי אתרים בדפי תוצאות החיפוש. הסיבות לכך
אי אפשר לדבר על קידום אתרי אינטרנט בגוגל בלי להזכיר את המונח קישורים. קישורים היו ועדיין מהווים מרכיב חשוב בכל פרויקט קידום אורגני של אתר
אם אתם זוכרים את השיעורים הראשונים שלכם ב-SEO או הפעם הראשונה שבה הסבירו לכם על החשיבות של הקישורים בהקשר של קידום אורגני של אתרי אינטרנט
בניית קישורים חיצוניים (Inbound Links) הם אחד מ-3 הגורמים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים בגוגל אורגני. על מנת לקדם אתרים כמו שצריך, ברוב המקרים אין
החלפת קישורים בין אתרים היא אחת הדרכים הנפוצות בין מקדמי אתרים ובעלי אתרים, להשיג קישורים לאתר שלהם ועל ידי כך לקדם את האתר בגוגל. כידוע,
אז מה זה בכלל הונאת קישורים? הונאת קישורים או Link Schemes, זה הכינוי שהעניקו החברה מגוגל לכל הקונספט של קישורים מלאכותיים שמבוצעים על ידי מקדמי
לצד התוכן, קישורים איכותיים הם אחד הפרמטרים החשובים ביותר של SEO. שילוב בין תוכן איכותי להם, הוא דרך מובטחת להצלחה. איך מייצרים תוכן איכותי לאתר?
איך תרצו לקבל עדכונים על קידום אתרים?
קידום אתרים בגוגל – דניאל זריהן בע"מ. פנחס ספיר 8, נס ציונה. 052-9095200