ClickCease

052-9095200

עונת המנגו החלה מוקדם, למה כדאי שתכירו את Mangools?

אם יש תחרות קשה יותר מאשר בין אתרים שרוצים להתברג במקומות גבוהים בגוגל, זוהי כנראה התחרות בין הכלים שרוצים לעזור למקדמי האתרים האלו.

על כל Moz, ahrefs או Majestic יש עשרות כלים אחרות שרוצים לתפוס את תשומת ליבכם.

חלקם באמצעות תכונות ייחודיות, חלקים עם מחירים זולים יחסית וחלקם פשוט רוצים לשחות בים העצום הזה ואין בהם באמת משהו מיוחד.

עונת המנגו החלה מוקדם, למה כדאי שתכירו את Mangools?

אז איפה בדיוק אפשר למקם את Mangools? ("חובבי המנגו" בתרגום חופשי מאוד).

Mangools – נעים להכיר

השירות קיים כבר מ-2014, שזה לא מעט במונחים טכנולוגיים, והמחירים שלהם נמצאים בצד הזול של הסקאלה.

למעשה הם מציעים נכון להיום 4 אפשרויות מרכזיות:

  • KWFinder – כלי מילות מפתח
  • SerpChecker – בדיקת מיקומים בגוגל
  • SerpWathcer – בדיקת דירוגים
  • LinkMiner – בדיקת קישורים

קודם כול, רק מתהליך הרישום, הנותן לכם עשרה ימים התנסות חינם בלי הזנת פרטי אשראי, קל לראות שהממשק של מנגולס נוח מאוד ופשוט.

כמה שדות, לחיצה על הקישור במייל ואתם מחוברים לחשבון.

להצטרפות ומידע נוסף על Mangools >>

1. KWFinder – כלי מילות המפתח

כלי מילות המפתח נקרא KWFinder ויכול מאוד להיות ששמעתם עליו כבר דרך כל מיני רשימות (וגם השם הקליט בהחלט עוזר).

כמו בכל כלי אחר, אתם יכולים לבחור את השפה ואת המדינה שאליה החיפוש יתייחס.

כמו בשאר הכלים שנראה בהמשך, החידוש העיקרי הוא בכך שאתם יכולים לחפש את המיקום שעבורו התוצאות יחזרו ברמת העיר או המחוז, כולל מקומות בישראל באופן פשוט מאוד.

הנתונים הסטנדרטים שהכלי מציג הם מספר חיפושים, עלות ממוצעת לקליק (ממומן), קושי קידום ממומן וקושי קידום אורגני (מ-1 עד 10).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אבל יש בו עוד כמה אפשרויות יוצאות דופן:

  • הצגה של מספר החיפושים על גבי גרף עמודות וחיבור לגרף של גוגל טרנדס
  • הצעות על פי השלמה אוטומטית
  • מעבר לדו"ח של עמוד התוצאות (כלי בשם SerpChecker שאני אגיע אליו בחלק הבא)
  • חיפוש של שאלות ותשובות

שאלות ותשובות היא האופציה הכי יוצאת דופן כאן.

לאחרונה רואים גם שזה מתחיל להיכנס לגוגל ישראל, ולכן מאוד עניין אותי אם הכלי באמת יכול להציג חיפושים שיש להם מבנה מיוחד.

חיפשתי בכוונה את המילים "איך" ו"גוגל" ברצף (בלי המרכאות שכאן) וקיבלתי כל מיני ביטויים.

בחרתי את הביטוי "פתיחת מייל גוגל" כי זה הביטוי שנראה לי שבאמת יוכל להחזיר כמה תשובות במבנה מיוחד.

קיבלתי במובייל כמה סרטונים, אבל שום דבר במבנה המיוחד של גוגל.

תוצאה אחרת של "מייל גוגל" עם כמה אלפי חיפושים גם לא החזירה משהו מיוחד (חשבתי שאולי מדובר במי שמחפש את המייל של גוגל ישראל, אבל נראה שלא…).

בכל אופן, זו אפשרות מעניינת שאם אתם משתמשים בשפות זרות כנראה יש לה קצת יותר שימוש.

KWFinder מבית Mangools

2. בדיקת דפי תוצאות (SERPChecker)

הכלי הספציפי לבדיקת דפי התוצאות מציע לא מעט נתונים ובגדול נועד להראות לכם תמונה יותר ברורה של התוצאות המקומיות ולא משנה היכן ה-IP שלכם נמצא באמת. אף על פי שאתם יכולים לחפש גם בכל העולם.

  • מהם הסיפורים החמים
  • מה עוד אנשים מחפשים
  • איזה חלק מהתוצאה (באופן ויזואלי) אפשר לראות לפני שגוללים את העמוד ברזולוציה הממוצעת?
  • אחוז הלחיצות המשוער על התוצאה
  • מדדי התוצאה על פי כלים אחרים, בעיקר אלו של Moz ו-Majestic
  • מדד כללי של פרופיל קישורים על פי הנתונים מהסעיף הקודם שאמור לייצג את החוזק של התוצאה (בסולם של 100-1)
  • מספר הקישורים החיצוניים הנכנסים והדומיינים המפנים
  • אלקסה ראנק
  • מספר השיתופים בפייסבוק

בכל שלב, אתם יכולים להקליד בתיבה למטה אתר או עמוד אחר, להצמיד אותו לכל שורה אחרת בטבלה ולראות כיצד הוא משתווה אליה.

גם אם הדו"ח הזה נחמד ומאוד ידידותי, כבר כתבתי בעבר שהמדדים של Moz ו-Majestic כנראה לא באמת משקפים את המציאות.

מה שכן, מדדי ה-CTR יכולים לתת לכם רמז אם כדאי להשקיע עוד זמן בקידום של מילה עם מתחרים עקשניים או להתרכז במילים שיביאו לכם תנועה יותר בקלות.

זאת בהנחה שהם באמת מדויקים ואתם יודעים איך לכתוב Description מושך.

SerpChecker מבית Mangools

3. בדיקת דירוגים (SERPWatcher)

לכאורה מדובר בכלי די "טיפש" שאין ממש מה לשפר בו, ואולי זו הסיבה שגם כאן התכונה הכי בולטת היא ההתעמקות בחיפוש המקומי.

למעשה, אתם יכולים לבחור גם ב"כל העולם", ואז אני מניח שהכלי ינסה פשוט להסתיר לחלוטין את המיקום שלו.

עוד אפשרות נחמדה היא לייבא רשימה מקובץ טקסט או CSV (אותו אפשר להמיר מכל קובץ אקסל ולייבא מכלים אחרים) או רשימה קודמת של מילות מפתח שמצאתם עם KWFinder.

משום מה לא הצלחתי להקליד מילים בעברית ידנית כי הכלי שבר את המילה אחרי כל רווח, אז לא הייתה לי בררה אלא להשתמש באופציה הזו.

באופן לא מפתיע ובהתאם לשאר הכלים בחבילה, התוצאות עצמן מוצגות בצורה נוחה ופשוטה למדי.

תוכלו לראות את השינוי הכללי לעומת הבדיקות הקודמות, אילו מילים "הרוויחו" ו"הפסידו" הכי הרבה ואת התפלגות המיקומים על סמך המיקומים העמוד הראשון או טווח עמודים (במיקומים הנמוכים יותר מן הסתם).

הכלי גם ינסה לחשב את כלל התנועה האורגנית שתקבלו עבור מילות המפתח באמצעות מדדי ה-CTR המשוערים עבור כל המילים בשני העמודים הראשונים (באופן דומה לכלי הקודם).

אני מניח שזו אופציה שימושית בעיקר אם אתם רוצים להשוות את הנתונים למה שמתקבל מה-Search Console ו-Analytics.

SerpWatcher מבית Mangools

4. LinkMiner (בודק קישורים)

כלי בודק הקישורים מבוסס על המאגר של Majestic ולכן הוא לא ייראה לכם נתונים חדשים שאין שם (לפעמים אפילו ב-Search Console יש קישורים שהוא לא תופס).

בכל מקרה, הוא מצליח לארגן באופן נוח למדי הרבה נתונים שבכלים אחרים נראים יותר דומה לסלט.

לדוגמה, אפשר לעבור בין לשוניות של סך כל הקישורים, קישורים שנאבדו וקישורים חדשים, בהנחה שכבר הרצתם כמה בדיקות בעבר.

באופן מבלבל משהו, אם אתם רוצים לבדוק קישורים שכבר זוהו ככאלו שנמחקו ללא קשר להיסטוריה של החיפושים שלכם, יש את המסנן של Active / Deleted מעל לרשימת הקישורים עצמה.

עוד נקודה לטובתו של הכלי הוא שכברירת מחדל הוא בוחר רק את הקישור החזק ביותר מכל דומיין.

עוד אופציה חביבה היא לסדר את הקישורים על פי קטגוריות, בהנחה שהכלי באמת יימצא אותן ולא יכניס את כל הקישורים תחת "Other".

הקטגוריות שזמינות הן "בלוגים", "שאלות ותשובות", "פורום" ו-RSS.

כשהרצתי בדיקה על כמה אתרים מישראל, כולם החזירו רק תוצאות של "Other", ולכן שאני מניח שהכלי פשוט לא מצליח להבדיל בין סוגים של אתרים מקומיים.

החדשות המוצלחות פחות הן שהכלי שוב מתעקש להבליט את המדדים של Moz ו-Majestic ולא משאיר אפילו מקום לטקסט הקישור, וכך חייבים ללחוץ על כל קישור בנפרד, אלא אם כן אתם רוצים לחפש מראש רק את כל הקישורים שיש להם טקסט מסוים או כתובת יעד.

לסיום, אם אתם בודקים הרבה מילות מפתח עבור כמה אתרים או רוצים לבצע חלוקה פנימית, אתם יכולים לתייג כל מילת מפתח.

LinkMiner מבית Mangools

5. SiteProfiler – ניתוח האתר / פרופיל כללי של האתר

כשניגשתי לכלי האחרון הייתי בטוח למדי שהוא פשוט יציג לי נתונים מהכלים האחרים.

טכנית זה מה שקרה, אבל הוא בכל זאת הצליח להפיק מהם כמה תובנות מעניינות שנפרסו על פני כמה וכמה מסכים.

לדוגמה, אפשר לראות בדיוק מהו אחוז הגדילה של הקישורים שלכם.

אם להאמין לו, על כל קישור שהפסדתי בארבעת החודשים האחרונים, הרווחתי שבעה…

לשם שינוי, פה גם אפשר לראות בצורה קצת נוחה יותר את החלוקה של האנקור טקסט, גם אם הוא מקושר למותג של האתר (אצלי אפילו seo by Daniel נכנס לקטגוריה הזו…).

אם יש לכם מספיק שיתופים ומקורות מהם נכנסים גולשים, תוכלו גם לראות איזה תוכן הוא הכי פופולארי, אבל לא ברור לי למה דווקא התוכן הכי מקושר אורגנית לא מוצג.

למטה יותר בדו"ח מופיעים ריבועים קטנים שכל אחד מהם מייצג את אחד מהמתחרים שלכם.

לא נעים לי להגיד, אבל הוא עשה כאן עבודה די טובה.

כל המתחרים שהופיעו היו מתחרים ישירים בלי להתפזר יותר מדי.

SiteProfiler מבית Mangools

השוואה קצרה בין החבילות

בפתיחה כתבתי שאחד השיקולים אם להשתמש במנגולס קשור למחיר שלו ומה שהוא מציע בתמורה.

יש כאן שלוש חבילות שונות:

  • בייסיק
  • פרמיום
  • חבילת סוכנויות (Agency)

קודם כול, החבילות הן ללא מגבלה חודשית, אלא יומית או פר כלי.

דבר שני, יש לעיתים מבצעים כמו אלו של Black Friday, ולכן בתקופות כאלו שווה לראות אם יש ירידת מחירים "לכל החיים" (המחיר הנמוך נשאר גם אחרי החידוש הבא).

נכון לכתיבת שורות אלו, החבילה הזולה ביותר עולה 49$ דולר לחודש, החבילה הבינונית עולה 69$ והיקרה ביותר 129$ לחודש. אם אתם משלמים לכל השנה, המחירים הם 358$, 478$ ו-958$ לשנה בהתאמה.

מדובר בהנחה די גדולה, ולכן אולי הכי טוב לבדוק את הכלי לחודש ולאחר מכן לחדש לשנה (תקופת הניסיון לא באמת מספיקה).

מבחינת המגבלות, אתם יכולים לראות את המספרים המדויקים בעמוד המחירים, אבל רק כדי לקבל סדרי גודל, החבילה הזולה לא תיתן לכם לקבל יותר מ-200 הצעות למילות מפתח בכל חיפוש (מתוך 700).

בעבור בדיקת המתחרים המגבלה היא הדוקה במיוחד ולא תוכלו לראות יותר מ-25 מילים. כמו כן, אתם לא יכולים לבדוק את הפרופיל של יותר מעשרים אתרים ליום, משהו שאולי תרצו לעשות כשאתם רק מתחילים לבצע בדיקת מתחרים לאתר מסוים.

שאר המגבלות לא ממש יקרעו אתכם, אלא אם כן משום מה חשוב לכם לבצע יותר מ-100 חיפושים של מילות מפתח ביום, לראות יותר מ-2,000 קישורים ביום או לעקוב אחרי יותר מ-200 מילים.

בחבילות היקרות יותר המגבלות הן כבר משמעותיות פחות. למשל, אין כלל מגבלה על מילות המפתח של המתחרים ואתם יכולים לראות את כל ההצעות למילות מפתח (המגבלה של המערכת עצמה היא 700).

אז איפה הקאצ'?

ובכן, גם בחבילה הכי יקרה אתם מוגבלים לעשרה משתמשים שיהיו מחוברים בו זמנית.

כשאני חושב על חברות קידום גדולות מאוד או חברות שיש להן מחלקות של קידום אתרים in house כמו למשל חברות פורקס או הימורים, אני בספק אם הם יוכלו להשתמש רק במנגולס ולסמוך על זה שהיא תהיה זמינה כל הזמן.

להגנתם של החבר'ה במנגולס יאמר שהם כנראה לא רוצים שתחלקו את הפרטים שלכם עם כל העולם, אבל מצד שני הם לא מציעים חבילות בהתאמה אישית כמו רוב החברות האחרות.

עוד דבר שחסר בחבילות של מנגולס ואי אפשר להתעלם ממנו היא היכולת לחלק את העבודה שלכם לפרויקטים.

אומנם תמיד אפשר לשמור רשימות של מילים או דוחות היסטוריים, אבל זה לא אותו דבר.

לדעתי זהו עוד טיעון טוב למה מנגולס מתאימה פחות לחברות גדולות שיש להן עשרות אתרים שהן צריכות לבדוק באופן יום יומי.

להצטרפות ומידע נוסף על Mangools >>

לסיכום

אין ספק שמנגולס היא מערכת שבולטת בפשטות שלה ומי שזהו הכלי הראשון שהוא עובד אתו בהחלט ירוויח מכך.

גם המחיר הוא סביר ביותר ולא תמצאו את עצמכם משלמים מאות שקלים לחודש אפילו במידה ואתם בסך הכול רוצים לקדם את האתר הפרטי שלכם.

מצד שני, וכמו שהדגשתי לפני כמה שורות, זה גם בדיוק מה שהופך את מנגולס למערכת שפחות מתאימה למי שזקוק לפתרון עבור מספר גדול של משתמשים או אתרים, במיוחד כשאין לכלי יכולות באמת יוצאות דופן אם אתם מכירים היטב את הכלים האחרים בשוק.

לפיכך, סביר להניח שאין לכלים הגדולים סיבה אמיתית לפחד…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

Share on Facebook