דף הבית / מקרי בוחן / קייס סטאדי: איך שיפרתי דירוגים של אתר שנפגע מעדכון ה-Medical

קייס סטאדי: איך שיפרתי דירוגים של אתר שנפגע מעדכון ה-Medical

עדכון האתרים הרפואיים (עדכון ה-Medical) הוא העדכון המשמעותי האחרון (נכון לכתיבת שורות אלו) מבית גוגל שגרם לתזוזות חדות במיוחד בתוצאות.

למרות שגוגל טענה בעצמה שמדובר בעדכון גלובלי, בפועל ולפי הרבה דיווחים שונים מהעולם הוא פגע בעיקר באתרים עם מידע רפואי, מידע פיננסי ואתרים אחרים שניתן להגדיר אותם כ"אתרי עצות חשובות לחיים". למרות שהעדכון לא עורר את אותו העניין כמו פינגווין או פנדה, יש כאמור לא מעט אתרים שנפגעו ממנו, ולפעמים בצורה קשוחה מאד.

קייס סטאדי - Medical Update של גוגל

הבלאגן התחיל ב-1 לאוגוסט 2018.

אחד האתרים שאני מטפל בהם הוא של מוסד רפואי ידוע שחטף כאפה רצינית לא קטנה בעדכון הזה והיה צורך להחזיר לו את הדירוגים כמה שיותר מהר ובלי להפוך אותו יותר מדי. גם כאן גוגל טענה שאין דרך "לתקן" את האתרים מלבד להמשיך ולהוסיף "תוכן מצוין", אבל זה פחות או יותר מה שהם אומרים אחרי כל עדכון, לכן הייתי צריך לחפור בעצמי ולחשוב מה אני יכול לשפר באתר כדי לשפר לו את מדדי הסמכות.

קצת רקע על האתר:

  • מדובר באתר של מוסד רפואי/טיפולי מוכר במרכז הארץ
  • האתר עצמו די קטן ומכיל פחות מ-100 עמודים סך הכל
  • האתר וותיק וקיים מעל 10 שנים
  • נישה בתחרות גבוהה (8 מתוך 10 בסולם גוגל ישראל)

הנחת המוצא שלי הייתה ששלושת מדדי ה-EAT (מומחיות, סמכותיות ואמינות), עליהם כתבתי לא מזמן, לא היו מספיק חזקים, ומכאן החלטתי על שלושה צעדים בעדיפות עליונה:

  1. חיזוק מימד המומחיות והאמינות של התוכן באתר
  2. חיזוק הסמכותיות באמצעות הוצאת קישורים לאתרים רלוונטים (כן כן…)
  3. חיזוק הקישורים החיצוניים שנכנסים לאתר בצורה חכמה.

מעבר לאלו, עשיתי עוד כמה שינויים קטנים שאפרט עליהם בהמשך.

בואו נרחיב על כל אחד מהנ"ל:

1. חיזוק האמינות של התוכן

לפני שאסביר על חיזוק האמינות באתר, אסביר קצת על YMYL.

אתרים העוסקים בתחומי ה- YMYL (Your Money or Your Life) – הם אתרים, שלפי גוגל – יכולים להשפיע על בריאות, אושר, בטחון או מצב פיננסי של מי שצורך אותם.

יותר מדויק להגיד כי ההתייחסות הינה ברמת העמוד ולא רק ברמת האתר כיחידה שלמה. כלומר, גם עם האתר שלי עוסק בקידום אתרים ויש לי מאמר בנושא פיננסי שיכול להשפיע על אחד מהנ"ל אצל אדם אחר (כמו המאמר הזה על עצמאות כלכלית) – מבחינת גוגל זה עמוד YMYL. אגב – להגדרה זו נכנסות גם חנויות וירטואליות, כלומר כל אתר שניתן לבצע בו רכישה.

לכן – גוגל יעדיף להציג בתוצאות הראשונות אתרים שיש להם אבא ואמא וברור מי עומד מאחוריהם – ולא רק זה – רצוי שהוא יהיה מומחה בתחומו.

מסיבה זו, הוספתי לכל מאמר באתר חתימת מחבר / תיבת כותב עם תמונה, כמה שורות עליו ועל הרקע המקצועי שלו בתוספת קישור לעמוד הכותב שלו ופוסטים אחרונים.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

למזלי, הלקוח מאד שיתף פעולה בנושא ושלח לי חומרים רלוונטיים, וכך שייכתי כל מאמר אל המחבר הרלוונטי (רופא, אחות, מטפל, איש צוות וכו'). מדובר על כמה עשרות מאמרים סך הכל.

2. הוצאת קישורים לאתרי סמכות אחרים

רוב מקדמי האתרים לא ממש אוהבים להוציא קישורים אם הם לא חייבים לעשות זאת, אבל ההיגיון (והנסיון) אומר שהאיכות והסמכותיות של האתר משתקפים לא רק דרך האתרים שמקשרים אליו, אלא גם דרך האתרים שהוא מקשר אליהם מכיוון שמדובר באותו אקו-סיסטם.

מכירים את המשפט "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה"? אז זה על אותו עקרון…

מסיבה זו, הוצאתי קצת קישורים מתוך המאמרים עצמם לאתרים של בתי חולים, ויקיפדיה, מידע ממשרד הבריאות (אחד האתרים היותר מפורטים על מידע רפואי בארץ) ועוד כמה אתרים ברי-סמכא בתחום הרפואי, וכמובן שאינם מתחרים ישירים של אתר הלקוח.

מרבית הקישורים יוצאים מתוך גוף המאמרים עצמם – אותם מאמרים שהוספתי להם חתימת מחבר בסוף.

המטרה של הוצאת הקישורים הייתה בן היתר לחזק את הפן הביבליוגרפי של האתר, אלמנט שגוגל ביקשה מהבוחנים האנושיים שלה לבדוק כאשר הם סורקים אתרים ורושמים עליהם פידבק.

ואגב, אם אם אתם תוהים, אלו לא קישורי nofollow.

3. מיתוג בעזרת קישורים

הצעד השלישי שנקטתי הוא חיזוק המיתוג של האתר באמצעות קישורים חיצוניים.

עם כל הכבוד לקישורים עם אנקור טקסט, גוגל מאוד אוהב מותגים: מותגים עוזרים לו הרבה פעמים להבחין בין אתר המותג עצמו לבין אתרים שמנסים "לרכב" עליו כמו למשל אתרים של תכנית שותפים.

במילים אחרות, הוספתי קישורים שרובם המוחלט היו על שם המותג, URL נקי או שילוב של השניים. סך הכל בתקופה של 3 חודשים מדובר על 10-15 קישורים כאלו.

יש כמובן עוד דרכים לחזק את המותג, אבל מכיוון שלא היה לי את הזמן להתחיל להוסיף לאתר עשרות תכנים (וכבר היה בו בלוג שהתעדכן על בסיס קבוע והכיל מידע שימושי באמת), זו הייתה אחת הפעולות שלא דרשה יותר מדי מאמץ.

לפני שניגש לתוצאות, אציין שביצעתי עוד שינוי קטן אך משמעותי נוסף והוא הרחבת התוכן בעמוד אודות – גם כאן, זה מתקשר באופן ישיר לנושא הסמכותיות וה- YMYL. אנשים אוהבים אתרים שיודעים מי עומד מאחוריהם. עמוד אודות מורחב שכולל כמה שיותר מידע ותמונות של אנשים הקשורים לאתר – בהחלט תורם לזה.

התוצאות

האמת שהתוצאות הפתיעו אפילו אותי: לאחר בערך 2-3 שבועות מרגע הטמעת השינויים, האתר לא רק קיבל את הדירוגים שלו בחזרה, אלא עלה למקומות גבוהים יותר מאשר קודם.

להלן השוואה של המיקומים של היום (5-1-2019) לעומת תחילת אוגוסט 2018:

מיקומי האתר לפני ואחרי השינויים שבוצעו

*  חשוב לציין שאת כל השינויים שציינתי כאן התחלתי לבצע רק באזור דצמבר. עד אז, האתר ידע עליות ומורדות ובעיקר הרבה דשדושים – אבל לאחר השינויים מדובר בקפיצות חד משמעיות ומשמעותיות שלא היו כמותן לפני כן.

* מאז הספקתי לבצע ניסויים דומים בעוד 2 אתרים שהם גם בתחום, ובינתיים זה נראה חיובי מאד 🙂

מסקנות

יש לכם אתר בתחום ה-YMYL? טוסו עכשיו ותשפרו כל מה שאפשר לשפר מבחינת מדדי EAT. באופן כללי, תמיד כדאי להקדים תרופה למכה בכל מה שקשור לעדכונים של גוגל (עד כמה שהם לא צפויים – יש לנו המקדמים לא מעט כלים וידע כדי לשפר כבר היום את מה שאפשר).

סחבק לא ישאיר אתכם באפילה ואצרף פה כמה מדריכים רלוונטיים ורפרנס לקריאה נוספת.

בהצלחה!


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

בדיקת מהירות אתר

בדיקת מהירות אתר: לא רק בשביל גוגל

מהירות האתר הוא אחד הנושאים היותר קריטיים היום בתחום של בניית אתרים וקידום אתרים. אמנם ...

סקירה על SEMRush

SEMRush: כלי עוצמתי לקידום אתרים ופרסום בגוגל

כל מקדם אתרים טוב צריך לפחות ארגז כלים אחד באמתחתו. אני אמנם כתבתי על מעל ...

תגובה אחת

  1. simcha123456@gmail.com'

    מעולה מעולה
    תודה רבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider