052-9095200

קידום אתרי ניקיון – כך תעשו פוליש לאתר שלכם

אם נודה על האמת, קידום אתרי ניקיון נשמע כמו עניין מרתק בערך כמו לנקות את האוטו שלכם מבפנים… אבל כשמסתכלים על התמונה הגדולה, מדובר בסך הכול בעוד אתר תדמית יחסית פשוט ולכן המשימה לא אמורה להיות מאתגרת מדי.

קידם אתרי ניקיון

אחרי מחקר מילות מפתח קצר בתחום נוכל גם לראות שלא חסרות מילות מפתח: ניקיון של בתים, משרדים, בניינים ובעצם כמעט כל מי שתרצו, זה עוד לפני שהכנסנו את הביטוי "חברת ניקיון" או "פוליש". יש גם נישות מאוד ספציפיות כמו למשל ניקוי של רהיטים שונים ומכשירים חשמליים (כולל מזגנים). בקיצור, בתחום הנקיון לא חסרות מילות מפתח לעבוד איתן…

לכל מילות המפתח האלו אפשר להוסיף גם שמות של ערים או אזורים וכך להגיע לעוד המון זנבות ארוכים.

מה זה לעזאזל זנבות ארוכים? אני מסביר על קידום Longtail בהרחבה בסרטון הזה:

אם נבצע סקירה קצרה של אתרי ניקיון שמדורגים גבוה, נוכל לראות כמה תכונות משותפות שיוכלו לעזור לנו בהבנה איך לקדם את האתר שאנחנו אחראיים עליו למקומות הכי גבוהים שאפשר:

1. דפים ממוקדים ברמה גבוהה על פי מילות מפתח

כמו שכתבתי ממש בפסקה הקודמת, לזנבות הארוכים יש חשיבות עצומה כשמדובר באתרים כאלו, ולכן למרות שאנחנו קוראים לאתרים האלו אתרי תדמית, יש בהם הרבה יותר מחמישה או עשרה עמודים כמו באתרי תדמית אחרים.

כמובן שהעמודים האלו צריכים להיות מסודרים בצורה הגיונית עם תפריטים לוגים – למידע נוסף על היררכיה של אתר.

האתר צריך להיות יחסית "שטוח".

זאת אומרת, שאפשר להגיע לכל העמודים שאנחנו רוצים לקדם בקליק אחד או מקסימום שניים מדף הבית. גם מפת אתר בפוטר יכולה להיות שימושית כאן.

2. תוכן באורך נורמלי

בניגוד לאתרים כמו חנויות וירטואליות שבהם ממש צריך להתאמץ כדי למצוא יותר מכמה שורות, באתרי הניקיון יש דווקא לא מעט טקסט, לפחות באורך של כמה פסקאות טובות.

אחרי הכול, צריך לשלב את כל מילות המפתח האלו איפשהו… (גם אם בצורה עדינה יחסית).

אם הטקסט עדיין נראה לכם קצר, רצוי לשלב תמונות, סרטונים וכל מה שייראה שהשירות שלכם באמת מקצועי.

עדיף לצלם תמונות משל עצמכם ולא לקחת תמונות של מגבים ממאגרי תמונות, למעט אולי לעמוד כמו עמוד שירותים שבו הקישורים הם תמונות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

3. איכות הטקסט

כמו שאתם יכולים לצפות, הטקסים שרואים באתרי ניקיון הם לא בדיוק יצירה של שייקספיר, במיוחד בעמודים היותר שיווקיים שאין יותר מדי מה באמת לכתוב בהם (מישהו אמר פוליש בכפר סבא?).

כן רואים פחות דחיסה מוגזמת של מילות מפתח וטקסטים עילגים.

אולי מתוך הבנה שאם החברה נותנת כל כך הרבה שירותים שרוצים לקדם, יש פחות מקום וגם פחות צורך לשים "מאמרי קידום" בשש אגורות למילה באיזו פינה נידחת והשקעה בתוכן איכותי היא בסופו של דבר משתלמת.

עוד ממצא מעניין הוא שלא מעט אתרים שממוקמים במקומות גבוהים על מילות מפתח מהנישה הזו הם בכלל אתרים כמו "המקצוענים" ו"מידרג".

למי שלא מכיר, אלו אתרים בסגנון "יצאת צדיק" שמראיינים בעלי מקצוע ונותנים טיפים מקצועיים.

העמודים עליהם הם מקודמים הם כמעט תמיד עמודים פנימיים ואני די בטוח שמלבד קישורים, גוגל גם מסתכל על התוכן שלהם.

אני לא מצפה שתתחילו לתחקר את העובדים של החברה לה אתם בונים את האתר תחקירי עומק, אבל כן טוב לדעת באילו חומרים וטכניקות הם משתמשים (מדובר פה גם בעניין שיווקי וכידוע יש הרבה שיטות חאפריות בתחום). משם גוגל הוא באמת החבר הכי טוב שלכם ולא אמורה להיות לכם בעיה ליצור עמודים יותר מקצועיים שמסבירים במילים פשוטות איך החברה עובדת.

4. בניית קישורים

בניית קישורים היא קריטית בתהליך SEO של כל אתר.

אני אישית לא מכיר חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים שלא מבצע קישורים בשוטף.

החלפות קישורים "מודרניות" מתבצעות לא מעט פעמיים על ידי החלפת מאמרים, אבל בתחום של חברות ואתרי ניקיון זה לא כל כך פשוט מכיוון שקשה למצוא אתרים מהתחום שלכם שהם לא מתחרים ישירים.

לכן, רוב הזדמנויות הקישורים שלכם (וזה גם מה שרואים בפרופיל הקישורים של האתרים) הם קישורים מכתבות על טיפים כמו "ניקיון בית לפני פסח".

למעשה אתם אפילו לא צריכים להתאמץ עד כדי כך, יש המון אתרים נישתיים יחסית כמו מקומונים שישמחו לתת לכם לפרסם כתבה ממומנת עם קישור שפשוט תציג אתכם וזהו.

טכנית זה אומנם עשוי להיחשב לקניית קישורים, ולכן אתם צריכים לבדוק את המוניטין של האתר אליו אתם פונים.

יש אפילו קישורים מאתרים כמו וואלה או ynet. בקיצור, אל תלכו על אתרים שנראים כמו בלוג וורדפרס שפתחו לפני יומיים…

בנוגע לקישורים פנימיים: אם תקפידו על עמודים ממוקדים ומספיק טקסט, תוכלו ליצור בקלות קישורים פנימיים אפקטיבים.

אבל אם מדובר בעמודים "כוכבים" שמהם אתם רוצים לקבל לידים, הייתי מחלק את הטקסט לשניים ושם את הקישור בחלק שמתחת לטריגר כמו טופס או מספר טלפון. אחרת אתם סתם עלולים לבלבל את הגולשים שלכם ולגרום להם לקפץ בתוך האתר.

קבלו מדריך פרקטי לבניית קישורים פנימיים:

5. שילוב של תמונות ווידאו

גם שילוב של תמונות הוא לא נושא מורכב במיוחד: כבר הזכרתי שילוב תמונות בטקסט.

לא רואים היום הרבה תמונות בנישה של ניקיון, פוליש וכו' בתוצאות החיפוש הכלליות של גוגל, אבל בכל זאת כדאי לשים לכל תמונה טקסט ALT ייחודי, לבצע לה אופטימיזציה מבחינת גודל וגם לדאוג לאיכות הצילום כמובן.

כנ"ל לגבי וידאו: יש הרבה סרטוני יוטיוב של חברות ניקיון באיכות ירודה שבה המצלמה רועדת והסאונד נוראי.

כדי לשפר את האיכות אפשר להשתמש בחצובות קטנות שמתאימות לגדלים סטנדרטים של מסכים. אפילו אם אין אור, הפלאש הוא לא חובה, לפעמיים עדיף לכבות אותו ולהשתמש במקור אור חיצוני.

מלבד זאת אל תעלו סרטונים בפחות מ-720p, זה הסטנדרט היום וסרטונים כאלו רצים בלי קיטועים גם במובייל.

כדאי גם לתת לסרטון ולערוץ שלכם שם שהוא לא "חברת ניקיון". אל תשכחו שאנשים עשויים להגיע לסרטונים האלו מגוגל ובחיפוש מיו-טיוב.

6. מהירות

כאמור, אתרים בתחום הניקיון הם אתרי תדמית פשוטים יחסית.

לכן בדרך כלל הם יהיו בנויים על משהו כמו וורדפרס או איזו תבנית קבועה של חברת בניית האתרים.

אתר כזה אמור להיות די מהיר. אם הוא עולה לאט, בדקו מאיפה המקור של הבעיה בעזרת בדיקות של גוגל או מעבר מהיר על הקוד. בדרך כלל הבעיה היא עם סקריפטים ויותר מדי חיבורים לכלים חיצוניים. לעיתים נדירות חברת בניית האתרים שמה את האתר על איזה שרת מעפן שלה.

7. Google My Business

אני מדבר על זה המון לאחרונה כי רואים תוצאות מקומיות כמעט בכל נישה היום והן דוחפות את התוצאות האורגניות למטה בצורה שמורידה מאוד את ה-CTR.

לכן אני אעשה את זה קצר: תפתחו פרופיל My Business לעסק. היום אפשר להכניס גם סניפים שונים לאותו החשבון ואין צורך לפתוח עשרות חשבונות של גוגל ולהסתכן בזה שיסגרו לכם חשבון כל שבועיים.

כמובן שצריך להקפיד על תמונות אותנטיות, תיאורים, לעודד את הלקוחות שלכם לכתוב ביקורות (בלי לשחד אותם…) וכל הפעולות הרגילות.

מדריך GMB מעשי תמצאו בוידאו הבא:

לסיכום

קידום אתרי ניקיון, גם בנישה תחרותית, הוא לא עניין מסובך.

אבל הוא כן דורש עבודה קפדנית ומסודרת כדי להתקדם על מגוון רחב של ביטויים, עד גבול מסוים. קיצורי דרך בדרך לא יובילו אתכם גבוה, לפחות לא בטווח הארוך. בנוסף, פתיחת פרופיל מקומי מושקע לעסק כדי להתברג במפות גוגל הוא Must יכול להביא לכם או ללקוח שלכם עוד הרבה מאוד לידים.

בהצלחה נשמות 🙂

מדריכים נוספים שכדאי לקרוא:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו