אז איך לקדם וטרינר באינטרנט? למרות שהיום קל מאוד למצוא וטרינרים ומרפאות לחיות מחמד דרך אפליקציות כמו Easy וקבוצות בפייסבוק, החיפוש הקלאסי בגוגל עדיין לא אמר את המילה האחרונה:
אחרי הכול, כשאנחנו מחפשים טיפול ועזרה עבור הכלב 🐶, החתול או כל חיה אחרת אותה אנחנו מגדלים, אנחנו רוצים לקבל את הטיפול המקצועי וגם ההוגן ביותר. לא פחות חשוב שהוטרינר ושאר הצוות במרפאה יהיו סימפטיים ונרגיש בנוח לידם.
לכן התדמית של הוטרינר כפי שהיא משתקפת דרך האתר שלו היא סופר חשובה.
קידום אתר לוטרינר – אז איך יוצרים את האתר הכי מרשים למרפאה שלכם שגם יוכל להגיע לתוצאות טובות בגוגל?
קידום אתרי וטרינרים – צפו בסרטון שלי בנושא:
קידום באינטרנט לוטרינרים – מבנה האתר וחווית השימוש בו
לפני שאני בכלל מתחיל לדבר על התוכן עצמו ואפילו מילות מפתח, כדאי שניה להתעכב על הצורה בה האתר בנוי.
ישנם אתרים קטנים יחסית של וטרינרים מקומיים, אבל ישנם גם אתרים ענקיים של מרפאות עם כמה סניפים שעובדים בהם מספר גדול למדי של וטרינרים, לא כולל אנשי צוות נוספים.
ההבחנה הזו חשובה מכיוון שאנחנו לא רוצים שהגולש ילך לאיבוד. המטרה שלנו היא להעביר לו את המידע הממוקד ביותר ושיהיה לו קל להגיע אליו.
הגישה שלדעתי עובדת בצורה הטובה ביותר היא פשטות לפני הכול. גם אם יש לכם 50 עמודי תוכן קבועים באתר (לא כולל מאמרים), התפריטים הראשיים חייבים להיות פשוטים.
עדיף לא להשתמש בתפריטים נפתחים ארוכים, אלא בתפריטים שנפתחים לרוחב או פשוט כאלו שאין בהם כל כך הרבה פריטים – לפחות בתצוגה על מסך מלא במחשב.
אפשרות אחרת היא להשתמש למשל באייקונים שיפנו לעמודים פנימיים מתוך עמודים ראשיים או בתפריטים צדדים בתוך עמודים פנימיים (למרות שגם השימוש בהם הולך ונעלם מכיוון שבמובייל הם לפעמיים נדחפים למטה).
מילות מפתח ותוכן
גם כאן העיקרון המנחה צריך להיות פשטות, או יותר נכון, טיפולים או מצבים נפוצים שאנשים מחפשים.
בלי מיקוד קשה מאוד ללכת לאיבוד כי יכולות להיות עשרות מילות מפתח שונות מתאימות ואנחנו לא רוציםן להתחיל למלא את האתר במאות דפים.
לדוגמה, רק לביטוי כמו "כלב מפחד" יש עשרות וורסיות שונות (זנב ארוך).
המזל הוא שבתור וטרינרים או אפילו מי שרק עובד במרפאה אתם בוודאי יודעים הרבה יותר טוב ממני מהן התלונות הנפוצות.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
אז איך כדאי לסדר את כל המילים האלו באתר? בהמשך לגישה אותה הצעתי עד עכשיו, מילות המפתח הנפוצות והקצרות יחסית צריכות להיות במרחק של כמה קליקים מעמוד הבית.
ביטויים פחות נפוצים אפשר לסדר בעמודי משנה או בפינת מאמרים / בלוג או פשוט לשים בבר התחתון למטה (הפוטר)
מהניסיון שלי, אם התוכן מספיק טוב, קל להתקדם על רוב מילות המפתח גם אם התוכן קצת רחוק מעמוד הבית, במיוחד אם עושים שימוש נכון בקישורים פנימיים.
ניתן כמובן גם לקשר למאמרים הכי חשובים או נפוצים מעמוד הבית.
מעבר לכך התוכן צריך להיות כמובן שיווקי. שיווקי במובן שהוא יוכל לחזק את התדמית של המרפאה או הוטרינר, אבל לא יהיה מכירתי מדי. כתיבה מנקודת מבט אישית ואפילו מגוף ראשון יכולה לעזור כאן וליצור עם הקורא חיבור רגשי.
רוצים לדעת איך עושים מחקר מילות מפתח יעיל ומוקד? הנה סרטון שיסביר לכם איך 👇
מי כותב את התוכן?
אין צורך להסביר מדוע התוכן חייב להיות סופר מקצועי, ובאמת יוצא לי לראות תכנים מאוד ארוכים ומושקעים באתרים מהסוג הזה.
הבעיה היא שלפעמיים דווקא בגלל שהתכנים האלו כל כך ארוכים ומפורטים, הם פשוט לא מסודרים טוב…
התופעות הכי נפוצות שאני רואה הן פסקאות טקסט ארוכות מדי וטקסט ארוך מאוד באופן כללי.
גוגל אומנם אוהב טקסט מפורטים ושימושים, אבל אין שום בעיה לחלק אותו לכמה עמודים ולמעשה מבחינת מילות מפתח זה עשוי להיות אפילו עדיף מכיוון שכל עמוד יהיה ממוקד במילות מפתח מעט אחרות.
תיקון וסידור של תכנים כאלו לא אמור לקחת יותר מדי זמן למקדם אתרים או אדם אחר שנותן שירותי תוכן.
חשוב גם שליד כל מאמר יהיה רשום בדיוק מי כתב אותו עם קישור לביוגרפיה (או עמוד אודות שכבר קיים באתר) ובאיזה תאריך. באופן הזה אנחנו למעשה מאותתים לגוגל שהתוכן נכתב על ידי אדם מומחה עם סמכותיות ואמינות גבוהים. אלו קריטיים עבור עקרונות ה-E-A-T שרלוונטיים לכל אתר רפואי.
אם בתור בעלי מקצוע אין לכם זמן לכתוב את התוכן (וזה בהחלט מובן), תוכלו עדיין להיעזר במי שיש לו רקע בתחום.
לא חסרים קורסים וסטודנטים שלומדים איך להיות עוזר ("אסיסטנט") במרפאות לחיות מחמד וההיצע עולה על הביקוש. לכן אם תחפשו טוב סביר להניח שתוכלו למצוא מישהו שיכתוב לכם את התוכן, או לפחות את הראשי פרקים והסעיפים החשובים.
קידום אתרי וטרינרים בעזרת קישורים חיצוניים
בניית קישורים היא חלק בלתי נפרד מקידום אתרים, ולא משנה על איזה אתר אנחנו מדברים. הנה כמה מקורות טובים לקישורים חיצוניים:
- אינדקסים עסקיים – גם אם הקישורים לא תורמים לקידום בגוגל באופן ישיר (חלקם מסומנים בסימון שלא מעביר קרדיט), אתרים כאלו מצליחים להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש והם יכולים בכל מקרה להעניק לכם חשיפה נוספת.
- ניתן לשתף פעולה עם מגוון של אתרים שעוסקים בבעלי חיים באופן כללי דרך החלפת קישורים או כתיבת מאמרים אורחים: אתרים של מאלפי כלבים, מומחי התנהגות ופורטלים כללים שמוקדשים לבעלי חיים (יש גם כמה כאלו).
- רכישת קישורים – לפעמיים אין בררה אלא לרכוש קישורים, במיוחד אם אתם נמצאים באזור יחסית תחרותי כמו למשל בערים הגדולות ("וטרינר בתל אביב וכו'"). רכישת קישורים צריכה להיעשות באופן זהיר, במיוחד אם רוב המשקל השיווקי באינטרנט מונח על האתר התדמיתי.
- כתבות ממומנות – אפשר כמובן גם לקנות כתבות ממומנות בתשלום. אין היום כמעט עיר או אזור בארץ שאין לו אתרי חדשות מקומיים, ואלו גם המקומות שהפרסום בהם הוא במחירים יחסית שפויים.
כל היתרונות של שירות בניית קישורים ואיך זה עובד? הנה ההסבר
קידום מקומי
קידום מקומי הוא כלי שימושי ביותר שאני מזכיר כמעט בכל פוסט על קידום אתרים. רוב החיפושים שקשורים לוטרינרים או מרפאות של בעלי חיים מציגים כמה תוצאות מקומיות בחלק העליון של תוצאות החיפוש (בין הממומנות לתוצאות מאתרים). לכן הן בולטות מאוד על חשבון חלק מהתוצאות האורגניות הרגילות וזו הזדמנות שממש חבל לפספס.
אז כמו שאמרו פעם, "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". רישום לשירות העסקים המקומיים של גוגל או תפיסת בעלות על רשימה קיימת היא עניין די פשוט. אחר כך אתם יכולים לבקש מהלקוחות שלכם לרשום עליכם ביקורות או לצרף קישור / קוד QR למיילים וכרטיסי הביקור שלכם.
לביקורות האלו יש פקטור רציני מאוד בדירוג התוצאות המקומיות ובדרך כלל יש מקום רק ל3-4 תוצאות כאלו בעמוד הראשי של גוגל.
חנות וירטואלית כחלק מהאתר
יש לא מעט אתרים שמוכרים תכשירים לבעלי חיים או מזון מיוחד דרך האתר או מאפשרים להזמין אותם מראש.
רצוי לתכנן מראש איך בדיוק להטמיע את האפשרות הזו, וכאן דווקא למערכות בקוד פתוח יכול להיות יתרון. לדוגמה, על וורדפרס אפשר להוסיף חנות WooCommerce שתיראה כמו חלק אינטגרלי מהאתר.
אם מדובר באתר קיים עם מערכת מותאמת אישית שרוצים להוסיף לו חנות, לפעמיים לא תהיה בררה אלא למקם אותה על סאב דומיין ולמעשה יהיה מדובר באתר נפרד.
אומנם יהיה צריך לקדם אותה בנפרד, אבל מבחינת עלויות ייתכן שזה עדיין יהיה יותר משתלם מלהתחיל לפרק את האתר.
מעבר לכך רוב הדגשים בנוגע לקידום חנות (וספציפית חנות חיות) רלוונטיים גם לכאן. כמובן שהכול בקנה מידה קצת יותר קטן.
לדוגמה, טקסט מקורי למוצרים, טעינה מהירה, תצוגה אסתטית, תהליך צ'קאאוט מהיר ובטוח וכו'.
קידום אורגני לוטרינרים: לסיכום
הבסיס של רוב האתרים בתחום הוטרינריה שיוצא לי לראות הוא טוב למדי, אך ברובם בהחלט מה יש לשפר כדי להתקדם עוד בתוצאות.
הדבר החשוב ביותר הוא לאזן בין היקף התוכן לבין נוחות השימוש באתר וחווית המשתמש.
גם הזדמנויות לקישורים קל יחסית למצוא הודות לעובדה שלוטרינרים יש סמכותיות ואמינות גבוהה בתחום שלהם, ולכן למשווקים באינטרנט, מנהלי אתרים ועורכי תוכן קיימת מוטיבציה לשתף איתם פעולה.