שאלות על קידום בגוגל? יאללה, אני מוכן!
יש המון שאלות נפוצות על קידום בגוגל, ועל רבות מאד מהן עניתי בבלוג שלי וגם בערוץ היוטיוב.
קידום אתרים מקצועי ברשת הוא נושא שמעסיק כל מי שעובד עם אתר אינטרנט או מחזיק באחד כזה, כתחום שמסמל יותר מכל את המעבר שהמסחר והצריכה של רוב הציבור מהעולם הפיזי לעולם הווירטואלי.
לפני הכל – ממליץ לעבור על המדריך שלי מה זה קידום אתרים אורגני.
הסיבה למקומו הרם במעלה של קידום אתרים היא היכולת שלו להזניק עסק ולשנות לחלוטין את החשיפה שהוא זוכה לה, כשאם בעבר בעבור עסקים היו צריכים להחזיק בחנות במקום מרכזי או כזה שמתוקף מיקומו יגיעו אליו לקוחות ותודעה, כעת קידום אתרים הוא האפשרות היחידה שיש לבעל אתר לעשות את אותו הדבר בדיוק – רק בתוך העולם הדיגיטלי.
כמו כן, ביחד עם הצמיחה העצומה בענף, בשימוש שלו, ובמורכבות והתחכום שנלווה לו, עולה גם העניין מצד בעלי אתרים או מנהלי שיווק שמבקשים להבין כמה שאלות על קידום אורגני בגוגל – איך העולם הזה עובד, ממה חשוב להיזהר במהלך קידום כשלעצמו, והכי חשוב, איך עושים קידום אתרים בצורה שמביאה תוצאות ולא מלווה בשיברון לב 😢.
שאלות בסיסיות בקידום אתרים
קידום אתרים – אצל חברת קידום או מקדם אתרים?
אחת השאלות הנפוצות ביותר על קידום אתרים בגוגל היא: אצל מי כדאי לקבל שירותי SEO לאתר?
האם לקדם את האתר אצל חברת קידום או פרילנסר שהוא גם יועץ קידום אורגני ומומחה לקידום אתרים?
לכל אחת מהאפשרויות יתרונות וחסרונות.
סוכנות מקצועית לקידום אתרים תגבה מכם יותר בדרך כלל (כמה? בידקו את המדריך שלי על מחירי SEO), בעוד שקידום אתרים אצל מומחה בתחום יעלה לכם לרוב פחות ותקבלו תמורה לא בהכרח פחות טובה מזו שהייתם מקבלים אם הייתם מקדמים את האתר אצל חברה לקידום באינטרנט.
מצד שני אתם יכולים ליפול על מקדם אתרים חרטטן בעוד שאצל חברת SEO מקצועית יש בדרך כלל יותר וודאות בתחום.
קידום אתרים – מי מתקדם ואיפה?
קודם כל כדי לרדת לעובי הקורה של תחום קידום האתרים או קידום ב-google חשוב להגדיר את המרחב בו פועלים כלל האתרים ובהתאם הקידום שלהם, כמעין רגולטור שמודד ומעריך את האתרים השונים וממקם אותם בהתאם, הלוא הוא – גוגל.
כלומר, קידום אתרים היא שיטת שיווק דיגיטלי שכל מטרתה היא לדאוג שהאתר שלכם יגיע כמה שיותר קדימה בעיניו של גוגל, כמנוע החיפוש שאין אדם אחד בעולם שהשתמש באינטרנט ומעולם לא עבר בו.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
יתרונו הענק של גוגל הוא שהוא מצליח להעמיד למחפש תשובה מדויקת עד כאב לבעיה שאותה הוא חיפש, בין אם מדובר במאמר רפואי שמספר לכם למה כואבת לכם הברך, עובדות וחומר למחקר שאתם מחפשים לערוך, או חנויות שמוכרות את האייפון הכי חדש שיצא, כל מה שתחפשו – לו יגוגל.
לכן, גוגל, כחברה עצמאית ששואפת להמשיך ולשמר את המוניטין שיש לה כמנוע חיפוש שמצליח להעמיד לכל שאילת ובעיה פתרון כירורגי ומדויק, מדרגת וממקמת אתרים בהתאם למספר מאפיינים וקריטריונים על מנת להמשיך לתת ללקוחות שלה, להלן – הגולשים, את הפתרון שאותו הם חיפשו, כשלא פעם אותו פתרון נמצא בדיוק באתר שלכם.
אז בתמצית – קידום אתרים הוא לדאוג שתגיעו לשורה הראשונה בגוגל, כשהדרך לשם עוברת בצליחת המבחנים של גוגל שמבקש לוודא שמי שהגיע למקום הראשון הרוויח אותו ביושר, אך האמנם?
מה זה קידום אתרים ממומן?
אף על פי שגוגל מדרג אתרים לפי הביצועים שלהם לפי הקריטריונים שלו אשר נרחיב עליהם בהמשך, קיימת אפשרות לכל בעל אתר להתברג גבוה בגוגל גם מבלי לעבור את כל מתיחת הפנים שהאתר שלו כנראה צריך.
האפשרות הזאת פשוט עוברת בתשלום דמי קידום לגוגל שבעבור המחיר הנכון יאפשר לכם להגיע לשורות הראשונות גם אם האתר שלכם לא בדיוק הפתרון האידיאלי לאותה סוגיה.
מנגד, לפני שתרוצו לפרנס את ענקית הטכנולוגיה, חשוב לציין שמדובר בפתרון נקודתי שלא ניתן להסתמך עליו כדרך קבע, כלומר ניתן, אבל זה יהיה משול לטיפוס סולם כשכל פעם אתם מניחים את השלבים החדשים בו באמצעות השלבים שאותם כבר טיפסתם.
כלומר, לא יעיל, ולפעמים יוצר תלות מסוימת שבעל אתר לא מעוניין בה בכלל.
איך? שמח ששאלתם!😄
מה ההשלכות של קידום ממומן?
בהמשך לכך, נכון שאפשר לדלג על כל הקריטריונים וההתאמות ההכרחיות ופשוט לרכוש את המיקום הנכסף בראשית עמודי החיפוש של גוגל, אבל ההשלכות של רכישת המיקום יכולות לפעמים לגרום ליותר נזק מתועלת, כשההיבטים הבולטים ביותר הם יצירת תלות בגוגל ופגיעה במוניטין של המותג שאתם מבקשים לייצר.
איזה משוואה יוצר קידום ממומן?
כלומר, כשמשלמים לגוגל למען קידום האתר, גוגל מבטיח להעמיד את האתר למשך זמן מסוים ו/או עד שיצפו בו כמות מסוימת של גולשים, כאשר אחריה יחזור האתר למקומו הטבעי והנחות יותר.
לכן, נוצרת פה מעין משוואה בה על מנת להתקדם ולהיות בתודעה על בעל האתר לשלם מדי חודש דמי שכירות שיכולים יום אחד ובלי התרעה לעלות פלאים, כמו גם כי כדי להגדיל עוד ועוד את החשיפה, עליו לשלם בהתאם, שכן הוא לא יזכה לעבור את הרף שהוא עצמו קיבע ושילם עבורו.
קידום ממומן מחליש את אמינות התוכן שבאתר שלכם
בנוסף, המינוס הנוסף שנוצר כתוצאה מרכישת מיקומו של האתר בגוגל, הוא פגיעה בתדמית ומוניטין של אותו מותג שמבקש להתברג גבוה באמצעות קיצורי דרך.
הסיבה לכך היא שכל היתרון והמוניטין של גוגל נגזר מהיכולת שלו להביא את הגולש לפתרון הרצוי בהסתמך על התוכן בו, בגלל זה אנחנו משתמשים בגוגל מלכתחילה, כי הוא מביא אותנו בדיוק למה שאנחנו מחפשים.
אבל לעומת זאת, אתר שרכש את מקומו ומקבל בהתאם את הסימון "מודעה" לצידו, נתפס כאתר שלא באמת ראוי להיות שם, ובהתאם עולים סימני שאלה עבור כל מה שהאתר מציע בהמשך, שכן הוא לא מבוסס על חכמת ההמונים, קרי אלפי גולשים שנכנסו וגרמו לגוגל להבין שהוא ראוי, אלא על סמך אמצעים מלאכותיים שפוגעים במוניטין ואמינות של כל דבר שיש לו להציע.
הדבר חשוב שבעתיים לאתרים שמבקשים בסוף מהגולש להשאיר פרטים ולהפוך בעצם לליד, בגלל שאדם שנכנס לאתר שהוא גם ככה מפקפק באמינות שלו, יחשוב פעמיים לפני שייתן לכל מי שרכש את תשומת הלב שלו את פרטיו האישיים ויתחיל התקשרות עסקית איתו.
למידע נוסף על אמינות אתר.
אז מתי קידום ממומן דווקא עונה על הצורך?
למרות כל אלו, קידום ממומן הוא לעתים חשוב ומתבקש, בעיקר כשמדובר באתר שמבקש לעשות קפיצת מדרגה ולחשוף את עצמו ואת שירותיו לקהל יעד גדול בהרבה, כאשר באותו תחום קיימת תחרות משמעותית של אתרים אחרים שמציעים שירותים דומים ומתחרים עימו על אותם לקוחות.
לכן, קידום ממומן יכול להתבצע בנוסף לקידום אחר, או רק לפרקים בשלבים מסוימים בהם האתר צריך בוסט חיצוני מטעם גוגל, אבל מה עושים בשארית הזמן? או איך עוברים את המבחן של גוגל כדת וכדין? בזכות שיטה שונה בתכלית בשם קידום אורגני.
אם עדיין לא החלטתם עדיין אם קידום אתרים ממומן הוא הדבר עבורכם אז קבלו סרטון שיעזור לכם להחליט
מה זה קידום אורגני?
קידום אורגני מביא אותנו לאותן תוצאות כמו קידום ממומן – ראשית העמוד הראשון בגוגל, אך בשיטה שונה בתכלית.
כלומר, במקום לשלם לגוגל את דמי השוחד ההכרחיים כדי לעקוף את כל שאר האתרים האחרים, אנחנו פשוט ממקסמים את הפוטנציאל של האתר, מבצעים בשוטף אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש ובונים אותו בצורה שתגרום לגוגל לבד לרצות לשים אותו בפרונט, פשוט כי הוא נותן מענה אופטימלי לגולש שמחפש את אותו מונח.
כדי לצלוח את אותו מבחן שגוגל עורך ולמקסם את פוטנציאל האתר, האתר חייב להשתפר ולבצע מספר תהליכים שונים, אשר הינם כדלקמן:
✔️ אבחון מילות מפתח
✔️ הוספת תוכן רלוונטי
✔️ הקמת תשתית טכנית
✔️ אופטימיזציה
✔️ בניית קישורים
✔️ אבחון מילות מפתח
קבלו 27 טכניקות שיעזרו להתקדם בגוגל – לחצו כאן
אבחון מילות מפתח (מחקר מילות מפתח)
אבחון מילות מפתח הוא בעצם סקירה רוחבית לנוכח השירותים והמונחים שקיימים באתר, כמו גם המונחים שקיימים באתרים מתחרים בו, כדי לאפיין ולהבין טוב יותר מה בדיוק אותם גולשים שמגיעים לאתר מחפשים, כדי שתוכלו להוסיף את אותם מונחים לאתר שלכם ולקבל הפניות מגוגל גם בעבורם.
כלומר, נעשית בחינה לאור נתוני החיפוש שמשתמשים בגוגל מבצעים כל הזמן, כשאותם נתונים בסוף נגזרים לכדי רשימת מילות מפתח שגולשים שהגיעו לאתר מחפשים בנוסף למה שהביא אותם לאתר ו/או שגולשים שהגיעו לאתרים דומים לשלכם משתמשים בהן כדי להגיע לתוצאות זהות.
החשיבות באיתור מילות המפתח היא שלב מקדים לשלב שבא אחריה – יצירת תוכן רלוונטי לאותן מילים כדי לשכנע את גוגל שגם מי שיחפש דברים דומים למה שיש לאתר שלכם להציע יכול להיות מופנה על ידו אליכם, פשוט כי תתנו לו פתרון אידיאלי וטוב.
קבלו סרטון שמפרט לעומק את נושא מחקר מילות מפתח 👇
הוספת תוכן רלוונטי
בנוסף, כשנגזרה רשימת המילים הרלוונטיות שעליה בעל האתר רוצה להיכנס גם לתודעה, צריך אותו אתר לייצר תוכן רלוונטי שיעבה את המענה שהאתר נותן לאותן סוגיות ויקנה לו "מקום בשולחן", צד האתרים האחרים שזכו עד כה להפניות בעקבותיהן.
התוכן כולל התייחסות למונחים, לשאילתות, ולמעשה כל דבר שיכול לגרום למי שחיפש את אותו מונח להגיע לאתר ולהישאר בו כמה שרק אפשר.
כשגולשים ייכנסו לאתר וימצאו בו עוד ועוד היבטים שונים לשאילתה שהגישו לגוגל מלכתחילה, זה מסמן לאדון גוגל שאתם ככל הנראה נתתם להם מענה טוב ואיכותי למה שהם חיפשו, מה שיגרום לו להפנות אליכם עוד גולשים בפעם הבאה, ובאופן טבעי וללא הוספת אגורה אחת בשל כך – להגדיל את התנועה לאתר שלכם כשמדובר תנועה שגדלה ככדור שלג.
תשתית טכנית
בנוסף, גוגל לא מודד אתרים רק לפי התוכן שקיים בהם והמענה השלם שהם נותנים לגולשים, אלא גם לפי הנתונים הטכניים שקיימים להם.
אותם נתונים נוגעים גם להיבטי ביצועים, כדוגמת מהירות טעינה, קיבולת גולשים, מערכת ניהול תוכן איכותית – כזאת שיכולה להכיל תגיות מטא, ביצוע הפניות שונות כמו 301 והנגשה נוחה של כל ההיבטים הטכניים של האתר עצמו.
בנוסף גם להיבט הבטיחותי, כשהאתר שלכם מוכרח להחזיק בתעודת SSL, תקן שמבטיח שהתקשורת בין הגולש לבין השרת תעשה בין ה- 2 בלבד ומבלי לחשוף את מי מבין הצדדים לביקורים לא רצויים מצד אין סוף האיומים ברשת.
לבסוף, גם ליכולת האתר לרוץ בפלטפורמה ניידת יש משקל גדול, שכן גוגל מבין את הכיוון אליו מרבית הגולשים בעולם עושים, כשמחשבים ניידים מאבדים ממשקלם ושימושם היחסי, וטלפונים ניידים הופכים לכלי העיקרי שדרכו אנשים משתמשים באינטרנט.
אופטימיזציה – לגרום למה שעובד לעבוד טוב יותר
אופטימיזציה היא כלי שנועד עבור בעלי האתר והגורמים שמתפעלים אותו על מנת לבצע למידה תוך כדי תנועה של האתר וביצועיו השונים.
אופטימיזציה היא לא משהו שהמשתמש הממוצע נחשף אליו או רואה אותו, אלא יותר תחום שבעל האתר יכול באמצעותו לעזור לגוגל להבין בדיוק באיזה תחומים האתר מתעסק, כשבתמורה גוגל מרחיב את מגוון הגולשים שיכולים להגיע אליכם, גם אם הם לא חיפשו בדיוק את השם שלכם או מונח שאתם מתייחסים אליו ישירות.
לדוגמה, אתר שעוסק בענייני עריכת דין ושיכלול התייחסות לתהליכים מסוימים בתהליכי גירושין, יכול לקבל הפנייה מגולש שיחפש מונח כמו "איך מתחלק ממון במסגרת גירושין", גם אם המילה עורך דין לא הופיעה בחיפוש בכלל.
בנוסף, אופטימיזציה לא נוגעת רק לקבלת פידבק מהגולשים, אלא גם התניית היררכיה נכונה באתר עצמו, ווידוא כי האתר עובד כשורה והמישור הטכני מתבצע כמו שמצופה ממנו, ושהסדר הכרונולוגי שאליו נחשף הגולש הוא לוגי והגיוני, כלומר כזה שמפנה אותם מאחד לשני בסדר שתואם את מה שהגולש מחפש מלכתחילה באתר.
לדוגמה, אם גולש הגיע לאתר שמציע בדיקת החזרי מס חינמית, סדר נכון יהיה כזה שיעמיד לטובת הגולש אינפורמציה בהתחלה, הסבר קצר שנוגע להיבטים השונים של התהליך, יכלול לאחר מכן חשיפה למספר הרחבות בתוכן נרחב יותר במידה והגולש יהיה מעוניין בהן כשלעצמן, ולבסוף מילוי טופס לאחר שהגולש קיבל תמונה מלאה וכזו שנוגעת לכל היבטי ההליך כאשר הוא מודע לכל.
קישורים – המלצות וחוות דעת ממקבילים לנו
לבסוף, כלי נוסף שנעשה בו שימוש במסגרת קידום אורגני הוא שזירת קישורים בתוך האתר עצמו וממנו החוצה, כדי להקל על הגולש להגיע במהירות המרבית לפתרון שהוא מחפש, וגם כדי לעזור לגוגל פעם נוספת להבין בדיוק במה אנחנו מתעסקים ורלוונטיים.
קישורים מאפשרים לנו גם להמליץ (בתמורה להמלצה נגדית כמובן) על אתרים אחרים שאנחנו מעוניינים לקדם ולסייע להם ולקשור את שמינו בשלהם כדי להנות מקצת אבק כוכבים, כשהאפשרות הזאת פותחת חלון לשיתופי פעולה אינסופיים בין קולגות ואתרים שונים.
לכן יתרונם של הקישורים הוא גם בהקלה על הגולש וגם בהבהרה לגוגל מה באנו לעשות כאן, כשהמרוויח משניהם הוא כמובן – בעל האתר.
מה הם היתרונות של קידום אורגני?
עכשיו אחרי שנגענו לשיטות והכלים שנעשים במסגרת קידום אורגני, חשוב להסביר למה הוא הפתרון האידיאלי מלכתחילה, פרט כמובן למובן מאליו של הבאתכם לעמוד הראשי של גוגל כיוון שזה מתקבל גם מקידום ממומן בלבד.
היעדר תלות בגוגל ללא תקרת זכוכית
לכן, יתרונותיו של קידום אורגני מגיעים בראש ובראשונה מהיעדר התלות בגוגל, כשהאתר שלכם מקודם בזכות עצמכם, בלי לשלם בשביל זה אגורה אחת לגוגל ושירותיו המלאכותיים, אתם יכולים להרשות לכם לצמוח ולהתרחב גם מבלי להצמיד את הצמיחה בתשלום, או במילים אחרות – אין תקרת זכוכית, אפשר להגיע לכל מחשב בעולם באותה עלות של ההליך מלכתחילה.
בניית מותג אמינות וההשלכה הישירה – יצירת לידים
בנוסף לכך, כשאתר מקודם כהלכה על ידי מומחה קידום אורגני וקיים בו כל התוכן ההכרחי מבלי שהגולש רואה שהוא למעשה קנה את מקומו, כלומר – האתר זכה למיקומו ביושר, נוצר באופן טבעי לכל הנאמר בו משקל אמין יותר ושגורם לגולשים להתייחס ברצינות רבה יותר לתוכן, המסקנות וההמלצות שניתנות ממנו.
אבל על אף שהגדלת האמינות תורמת בחזרה למיצוב המותג כאיכותי, ההשפעה בפועל שלה היא בהגדלת כמות הלידים כשלעצמה, כמו גם הבאתם של לידים טובים יותר לאתר.
הסיבה לכך היא שקידום אורגני שנעשה כהלכה גורם ללקוחות לחפש אתכם במקום שתרוצו אחריהם באמצעות אמצעים ישנים שמכוונים להמון הרחב כמו פרסום בטלוויזיה או ברדיו, כשהלקוח הפוטנציאלי נוטר בדיוק בהתאם לצרכים שלו.
בנוסף לכך אדם שהגיע לאתר שלכם מרצון והשאיר את פרטיו מרצון, הוא ככל הנראה אדם שיהיה קל יותר משמעותית לשכנע לקיים אתכם התקשרות עסקית מאשר אדם שנוכחותכם ברשת נכפתה עליו ונקנתה בכסף, כלומר – קידום אורגני מייצר לידים טובים יותר.
קידום אורגני מוזיל עלויות שיווק משמעותית
לבסוף, קידום אורגני שנעשה כהלכה מאפשר לבעל אתר לקבל את כל תשומת הלב שהוא מבקש בעלות קבועה מראש, בכך למעשה מייתר לחלוטין את ההוצאות שיש לאותו בעל עסק בתשלום לכל גופי הפרסום השונים שהשקיע בהם עד כה, בין אם מדובר בקידום ממומן ובין אם באמצעים מחוץ לאינטרנט.
כמה זמן לוקח לעשות קידום אורגני וכמה הוא עולה?
שאלה מתבקשת במיוחד לאור הנקודה האחרונה, היא כמה זמן לוקח עד שקידום אורגני מתחיל לעבוד בפועל ומה העלות שנלווית לשירות שכזה.
כמה זמן לוקח לקדם אורגנית?
מנגד, כמו שציינו בתחילת המאמר, קידום אורגני הוא כמו טיפול רפואי לאתר, ובהתאם לכל אתר יש תשובה שנגזרת מגוף המקרה כשלעצמו.
אבל הגורמים שקובעים את משך הזמן שיידרש הם תמהיל של תחום האתר (בדגש ניכר על עד כמה מפותח אותו תחום באינטרנט), כמות העבודה (אם בכלל) שנעשתה לקידום האתר בעבר, ותקציב הלקוח, כאשר ככל שהאחרון גדול יותר אפשר לפעול מהר יותר ולהשתלט על עוד ועוד חלקים בתודעה ולדחוף קדימה במעלה הר גוגל האימתני.
מה זה SEO?
אם גם אתם שואלים מה זה SEO התשובה היא כאן.
SEO, או בתרגום מלה במלה – אופטימיזציה למנועי חיפוש, הוא תהליך חשוב בייעוץ האונליין ובפרסום ברשת.
בעזרת SEO, אנו מנסים לשפר את זמינות האתר במנועי החיפוש כמו Google, Bing ו-Yahoo, על מנת להבטיח שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש העליונות עבור מילות המפתח שחשובות לנו. בעשור האחרון קידום אתרים באמצעות SEO הפך למקצוע חשוב שעוזר לאנשים רבים להתפרנס ולהגיע אל קהלים חדשים.
למידע נוסף – בקרו במדריך שלי על סוכנות קידום אתרים ומהי צריכה לספק.
כמה עולה קידום אורגני?
בהיבט התמחור, כנראה שכבר הבנתם שעם מספר סופי וקבוע לא תצאו מפה, אבל בהתאם לאותם היבטים שצוינו למעלה, קידום אורגני צפוי לעלות בין 2000 – 2500 ש"ח מדי חודש (לפני מע"מ).
כאשר בעבור אתרים שמבקשים לבצע קפיצת מדרגה משמעותית בעודם מנסים לתפוס את הכתר בענף סבוך ומאותגר, המחיר יכול להגיע לפעמים לעלות משמעותית לטווח שבין 1,500 ש"ח עד 10,000 ש"ח, בהתאם לתחרות וצפיפות השוק, כמו גם מוניטין המותג אותו מבקשים לקדם.
לסיכום, יש לכם שאלות על קידום בגוגל נוספות אתם מוזמנים לעיין במדריכים שלי, שם אני עונה על כל הסוגיות שקשורות לקידום אורגני באינטרנט, קידום ברשתות החברתיות ועוד. לא מצאתם מדריך כזה או אחר שיענה על השאלה שלכם, אתם מוזמנים לכתוב לי ואשמח לענות לכם באמצעות מדריך חדש או כתגובה.