העלמת מידע מגוגל: איך עושים זאת ומהן האפשרויות?

בגוגל נוכל למצוא… פחות או יותר הכל (כמעט) – במיוחד אם נשתמש בחיפוש מתקדם.

ולכן, רק מתבקש שלשאלה “איך מעלימים מידע מגוגל?” תהיה חשיבות יתרה.

וכפי שכנראה ניחשתם, דורשי השירות אלו אנשים, אשר לרוב, נתקלו בכתבות ומידע שלילי, בניגוד לאינטרסים שלהם.

העלמת מידע מגוגל: איך עושים זאת ומהן האפשרויות?

תהליך העלמת המידע מתבצע בצורה מקצועית ע”י חברות קידום / מקדמי אתרים.

לא חסרים כינויים לשירות: אזכורים שליליים, ניהול מוניטין אינטרנטי (פתאום זה נשמע חיובי…) וכו’.

אז איך נעלים מידע בצורה הנכונה? מהן בכלל האפשרויות שנמצאות לרשותנו?

ובכן, יש לנו שתי אופציות עיקריות: בראשונה, נגיש פנייה משפטית ומסודרת.

ובשנייה? טוב, הפעם נפנה למקדם אתרים ו/או חברות יח”צ / קידום.

1. פנייה משפטית לצורך העלמת המידע

נתחיל מהבהרה קטנה: פנייה משפטית היא המוצא האחרון.

ניעזר בה אך ורק אם שאר ניסיונותינו עלו בתוהו. 

למה לבחור באופציה הזו כאפשרות אחרונה? זהו בעיקר הקושי בפנייה המשפטית המסורבלת.

ברוב המקרים, הרבה יותר פשוט, קל ומהיר לפנות לחברת קידום, מאשר לעבור “מסע” מפרך שכזה.

בירוקרטיה, זמני המתנה ארוכים, כאבי ראש, הוכחות… לא נגמר.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

“ולקינוח”, תביעות מסוימות עלולות להיגרר חודשים, ואף שנים.

עד שהנתונים יתקבלו, תתקבל תשובה מהנתבע, נתכנס באולם (אחרי זמן בלתי מבוטל)… ייקח זמן.

כמו כן, כל זה עוד בלי שהבטחנו כלל את זכייתנו במשפט – הרי לא כל תוצאה שלילית בגוגל היא עילה לתביעה.

זה מאד תלוי באיזה הקשר זה התפרסם, מה האינטרס של המפרסם וכו’…לא ניכנס כאן לפן המשפטי יותר מדי.

וגם אם נזכה… כן, ניחשתם נכון, שוב פעם נחכה!

הפעם, נחכה עוד כמה חודשים (עד שגוגל תעבד את הבקשה, ותסיר את הכתבות).

בקצרה, כל התהליך, כולל הזמן שתיקח הסרת הכתבות, עשוי לקחת במרבית המקרים כמה שנים טובות.

בדרך כלל, נרצה להסיר מידע מכיוון שהוא מטעה, פשוט לא נכון.

ושלא תטעו… אם ההוכחות שלנו חד-משמעיות, יכול להיות ש־”נצא בזול”, מבחינת זמן לפחות.

מבחינת כסף? אין ספק שכאן יש יתרון משמעותי.

עלות הפנייה המשפטית חד פעמית וזעומה, לעומת פנייה לחברת קידום.

אולי יעניין אתכם גם לקרוא על: מחיקת פסקי דין מהאינטרנט.

2. העלמת מידע מגוגל על ידי פנייה למקדם אתרים / לחברת קידום

בסרטון הבא אני מדבר בהרחבה על הסרת תוצאות מגוגל ואיך זה עובד (בגדול):

זוהי הדרך המקובלת לקיצור הליכים. וכתוצאה מהקיצור, נוכל כמובן להטיב לעסק.

זמן, במיוחד בזירה העסקית הדיגיטלית, משמעותי מתמיד.

ולכן, לא תמיד נוכל להמתין לתביעה המשפטית.

בדיוק כאן נכנסת דרך זו לתמונה: פשוט ניעזר בשירותי ניהול מוניטין, ממקדם אתרים עצמאי / מחברת קידום, ובכך “ניפטר” מהכתבות השליליות.

איך כל העסק מתבצע? במה בכלל מדובר? וממש לפני הסיום, נתייחס לעלויות המשוערות. 

מהו ניהול מוניטין? איך כל זה עובד?

גם על כך יש לי סרטון כמובן 🙂

אבל אם אתם יותר אנשי המילה הכתובה – כמובן שאני מיד מרחיב על זה גם בכתב.

בגדול – כשמדברים על העלמת תוצאות מגוגל הדגש הוא על הזמן.

כמה זמן? 

זה מאד תלוי בחומרת המצב – קרי, כמ התוצאות בעיתיות ישנן בעמוד הראשון בגוגל – ובאילו אתרים הן מופיעות.

ככל שמדובר ביותר תוצאות ביותר אתרים חזקים ומוכרים – כך זה יהיה יותר מאתגר ויקח יותר זמן.

לאחר שניתחנו את חומרת המצב, ניצור כתבות חיוביות יותר, ונקדמן על חשבון התוצאות השליליות. 

במסגרת התהליך נוכל כמובן גם להיעזר בתוצאות חיוביות או ניטרליות שכבר היו בגוגל קודם לכן – ולקדם גם אותן.

כלומר, “דחיקת תוצאות שליליות“.

אילו סוגי ניהול מוניטין קיימים?

ניהול מוניטין… ביטוי די כללי.

קיימים שני סוגי ניהול מוניטין באינטרנט:

  1. ניהול מוניטין במנועי החיפוש – המקובל יותר. ניהול המוניטין במנוע החיפוש של גוגל.
  2. ניהול מוניטין ברשתות החברתיות – מדובר בניהול פחות מוכר, שנוגע לרשתות החברתיות.

איך זה קורה? – התהליך מאחורי הקלעים

ניהול מוניטין ודחיקת התוצאות השליליות מסתמכת, בעיקר, על יצירת תוכן חדש קישורים (מדד ההמלצות).

כמובן, שנעדיף תוכן איכותי וייצוגי, ככל הניתן.

העלמת תוצאות מגוגל: אז איך עושים את זה?

ראשית, נתחיל מבדיקת התוצאות הבעייתיות שאותן נרצה “להעלים” (בפועל, אין מדובר בהעלמה אלא בדחיקה לתוצאות בעמודים הרחוקים של גוגל).

דברים שנרצה לבדוק:

  • עד כמה העמוד חזק?
  • מה המקור שלו: האם הוא אתר חדשות לגיטימי?
  • או שמא מדובר במתחזה, שיצר אחד המתחרים?

כמו כן, בדקו מהן המילים בהן הכתבות השליליות מדורגות מעלה.

מניסיון, סביר להניח שתמצאו יותר מ־10 מילות מפתח, לכל כתבה.

לאחר מיפוי רמת הקושי של הקמפיין – נתחיל ב-2 תהליכים במקביל

  • בניית קישורים לתוצאות הטובות / ניטרליות
  • יצירת תכנים חדשים – רצוי בהיקף של מינימום 5 כתבות בכל חודש

כמובן, שגם מהתכנים החדשים שניצור – נרצה להוציא קישורים בכדי לחזק תוצאות חיוביות ולדחוק למטה תוצאות שליליות.

כמו בכל תהליך קידום אורגני, חשוב מאד לעשות שימוש מושכל בטקסט עוגן – הטקסט ממנו יוצאים הקישורים.

אגב – אם יש לכם אפשרות לפרסם ערך בויקיפדיה – זה יכול לתרום משמעותית לקמפיין העלמת מידע מגוגל.

מחירים ועלויות של העלמת תוצאות מגוגל

כתבתי בעבר על מחירי קידום אתרים. בכל הקשור למחירי העלמת מידע מגוגל – המחירים אינם קבועים, והמנעד הוא רחב מאד.

כל פרויקט לגופו… כמו שאומרים.
קיימים תרחישים בהם נידרש לעשות פעולות רבות.

זאת, לצד השקעת תקציבים גדולים למדי. ומנגד, ללא ספק ישנם פרויקטים “קלים” יותר.

מה משפיע על המחיר של התהליך?

  1. כמות הכתבות – כמה כתבות שליליות קיימות? כנגזרת לכך, נסיק כמה כתבות חדשות נצטרך ליצור.
  2. מיקומים – האם יש לקדם כמה ביטויים? מה סדרי הגודל שלהם? חזקים? חלשים?
  3. אתרים סמכותיים – ככל שהאתר סמכותי יותר, כך יעלה המחיר. האם הכתבות מגיעות מכמה אתרים סמכותיים במיוחד? המחיר ללא ספק יזנק.
  4. משאבים – באילו משאבים נשתמש? לכל אחד נשלם בנפרד (מקומונים לדוגמה)? או שמא הם חינמיים, כמו: אתרי תמיכה שברשותנו, פורומים, אינדקסים וכו’?
  5. מאמרים – למחיר נכנסים גם כמות המאמרים ואיכותם. לרוב, התוכן יהיה די יקר, יותר מהרגיל. הסיבה לכך פשוטה: התכנים יהיו שיווקיים וממותגים, לשם העבודה, ולכן יעלו יותר.
  6. גורמים צד שלישי – לעיתים, נפנה לעזרת גורמים חיצוניים (צד שלישי) בתהליכים. מי למשל? טוב… חברות חיצוניות, פרילנסרים למיניהם ועוד.
  7. זמן הפרויקט – הגורם האחרון שנציין, ואולי העקשן מכולם – זמן הפרויקט. פרויקטים מסוימים דורשים כחודשיים-שלושה חודשי עבודה. אחרים, ייקחו יותר זמן. זמן -> כסף, פרויקטים ארוכים יעלו יותר.

המחיר והעלות הבסיסיים ביותר מתחילים לרוב מ־3,000 ₪, ועלולים להגיע ל־10,000 ₪ ויותר (המחירים הם לחודש, לפני מע”מ).

העלמת מידע מגוגל: כמה זמן זה עשוי לקחת?

בשלב זה אני אפנה אתכם למאמר אחר שכתבתי – כמה זמן לוקח לקדם אתרים.

תהליכי קידום אתרים והעלמת תוצאות בגוגל הם אמנם שונים במהות, אבל אופי העבודה מאד דומה וכמעט זהה.

יחד עם זאת, בניגוד לפרוייקט קידום אורגני – העלמת מידע מגוגל הוא רוחבי יותר ומטרתו להשפיע על הרבה תוצאות ולא רק תוצאה אחד.

עובדה זה הופכת את התהליך למורכב יותר, וכזה שיכול לקחת גם שנים.

אם בכל זאת לנקוב במספר – הייתי אומר סדרי גודל של החל מ-3 חודשים לפרוייקטים קלים ונקודתיים במיוחד, ועד לתהליכים של שנתיים ויותר למקרים בהם כל העמוד הראשון “פגוע” עם תוצאות בעיתיות.

לסיכום

העלמת מידע מגוגל הוא תהליך מורכב, שעשוי להיות לא זול.

כמו כן, זמני הטיפול אינם זהים: לפעמים, כל העסק ייקח כחודש-שלושה חודשים.

ובמקרים אחרים, חצי שנה ויותר.

צריכים עזרה בנושא? אשמח! מוזמנים להשאיר פנייה.

בהצלחה 😉

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו