מי שאי פעם הסתכל על סילבוסים של קורסים לקידום אתרים או פשוט קורא מדריכי SEO על בסיס מזמן (אולי כמה כאן?😉), בוודאי כבר יודע שתהליך קידום אתרים אורגני זה הרבה מעבר אל תוכן וקישורים.
יש עוד הרבה דברים שצריך ללמוד ולדעת כדי ליישם קידום אורגני באופן שבאמת יביא תוצאות.
למה בכלל צריך אסטרטגיית קידום אורגני?
לכן, ההבדל בין מי שמקדם לפי אסטרטגיית קידום אתרים אורגני המובנית היטב לבין מי ש"יורה לכל הכיוונים" הוא קריטי.
בלי אסטרטגיית קידום אתרים מסודרת אי אפשר להכין תשתית טובה לקידום ובטח שאי אפשר לראות את התוצאות האמיתיות בשטח.
במדריך הזה אני לא מתכוון ללמד אתכם קידום אתרים מא' ועד ת' (אם זה מה שאתם מחפשים – אל תפספסו את הקורס החינמי שלי לקידום אתרים), אבל אני כן מתכוון לסקור את השלבים השונים של תהליך הקידום על פי הסדר שנראה לי הכי רלוונטי.
לא פחות חשוב מזה, אני אסביר למה צריך לשים לב ועל מה יש לתת את הדגש לפני שעוברים אל השלב הבא.
מעדיפים וידאו? צפו במדריך שלי על קביעת אסטרטגיית קידום אתרים אורגני:
אסטרטגיית קידום אתרים: שלב מקדים
בשלב המקדים של תכנון אסטרטגיית קידום אתרים אורגני, אנחנו צריכים להבדיל בין אתר קיים לבין אתר חדש.
אבל התשובה לשאלה כמה נצטרך להשקיע באסטרטגיה תלויה לא רק בנתון הזה, אלא גם בשאלה אם השקיעו בעבר בקידום של האתר ומהי ההיררכיה הנוכחית שלו.
זהו למעשה הבסיס עליו נוסיף את תוכנית הפעולה שלנו.
לדוגמה, עבור אתר חדש לחלוטין שיש בו רק כמה עמודים נצטרך לחשוב על היררכיה נכונה וגם לראות שמבחינת SEO טכני אין בו שום בעיות צורמות לעין.
רק אחר כך נוכל לחשוב על כל מה שקשור באסטרטגיה בצורה קונקרטית כמו שאציג בהמשך (מילות מפתח ואנקורים).
כמו כן, עבור אתרים שיש בהם כבר הרבה מאוד עמודים אני ממליץ לנפות עמודים עם Screaming Frog.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
זה יאפשר לנו לחסוך זמן בעתיד.
דברים שניתן למצוא בעזרת הצפרדע, לדוגמא:
✔️ עמודים כפולים או עמודים עם מעט תוכן.
✔️ עמודי תגיות או עמודי ארכיון של יתרמו לי בקידום ("עמודי זבל")
✔️ עמודים בלי תגי מטא (לפחות Title)
✔️ עמודים שמחזירים 404
✔️ עמודם שמשום מה לא נסרקים על ידי גוגל
בשלב הזה לא הייתי פוסל שום דבר, אבל כן שם את הדו"ח הזה בצד לשלב של האופטימיזציה (שימו לב שבגרסה החינמית אתם לא יכולים לשמור דוחות וזה לא ממש פרקטי…)
שלב ראשון של אסטרטגיית קידום אתרים אורגני: מחקר מילות מפתח – לא מה שחשבתם
מחקר מילות מפתח קלאסי אמור למצוא את המילים שהכי כדאי לקדם.
מקדמי אתרים ובעקבותיהם גם בעלי אתרים מסתנוורים ממילות מפתח שנשמעות טוב בעלות נפח חיפוש גבוה, אבל חייבים להבין שבדרך כלל אלו גם מילות המפתח שהכי קשה לקדם.
מעבר לכך, כמו שכבר רמזתי בעבר, מילות מפתח או ליתר דיוק המיקום שלהן הן כלי ולא מטרה.
כלומר, הן משמשות אותנו כדי להביא יותר תנועה לאתר, אבל אין טעם להפוך אותן לגולת הכותרת של הקידום.
בשטח לעומת זאת אי אפשר להסתדר כלל בלי מילות מפתח. גם מכיוון שיש להן חלק חשוב בהמרות וגם בגלל שהמיקום שלהן יכול בהחלט להעיד על המצב הנוכחי של האתר וקידום של ביטוי אחד בדרך כלל יוביל גם לביטויים שדומים לו.
לכן מה שאני בדרך כלל זה לפתוח טבלה באקסל ולתת לכל מילת מפתח עדיפויות שונה.
סדר העדיפויות הזה תורם בסופו של דבר גם לבניית הקישורים ומבטיח לנו שגוגל יציג את העמוד הנכון עבור כל שאילתת חיפוש ולא נגיע למקרים בהם רצינו שעמוד א' יהיה מדורג על מילה מסוימת, אבל נקבל בכלל את עמוד ב', או שעמוד ב' יופיע לפני עמוד א'…
אם מדובר באתר וותיק או כזה שיש בו לפחות כמה עמודי תוכן, הדבר הבא שאני עושה בחלק הזה הוא כמובן לבדוק את המיקומים הנוכחיים של מילות המפתח באמצעות מערכת לבדיקת מילות מפתח.
לדוגמה, "כליום", שהיא נדיבה מאוד גם אם אין לכם תקציב גדול לכלי SEO.
בחלק האחרון של השלב הזה אני אמלא את העמוד המתאים לכל ביטוי בטבלה בהנחה שאני יודע אותו, או שאני פשוט אתן לו את השם שאני אבחר לו גם במערכת ניהול התוכן. רצוי עד 3 מילים באנגלית עם מקפים ביניהן.
אם יש לי מילת מפתח שאני חושב שהיא כבר נמצאת באתר שלי, אבל אני לא רואה אותה בבדיקת המיקומים (שמגיעה בדרך כלל עד מקום 100), אני יכול לחפש אותה עם הביטוי site: ולאחריה שם האתר שלי צמוד (בנוסף למילה עצמה), למשל: רצפת בטון site:mysite.co.il אם אני לא אראה שום עמוד שכולל את הביטוי הזה או ביטוי מאוד קרוב אליו, זו כנראה הבעיה…
איך לבצע מחקר מילות מפתח בצורה היעילה והמדויקת ביותר:
שלב שני: מציאת הזדמנויות
בשלב השני של קביעת אסטרטגיית קידום אורגני, צריך להיות לי קובץ אקסל די גדול ולכן מה שאני ארצה לעשות זה למצוא הזדמנויות חדשות. למעשה אני אחזור לדו"ח בדיקת המיקומים, אבל הפעם אחפש באופן ספציפי ביטויים שיש להם נפח משמעותי ועדיפות יחסית גבוהה, אבל הם נמצאים במקומות נמוכים (עמוד שני ומטה).
כך אני אמלא לאט לאט את קובץ האקסל ולכן אפילו אם אני אצטרך כבר להתחיל לעבוד על הקידום, יהיה לי סוג של מפת דרכים.
אני יכול גם לבדוק את העמודים האלו בעין ולראות כל מיני טעויות שבולטות כמו למשל מילת מפתח שנמצאת רק פעם אחת בטקסט, עמודים יבשים בלי תמונות, חלוקת פסקאות משונה וכך הלאה…
שלב שלישי: בחירת אנקורים (טקסט עוגן)
זה אולי נשמע מוזר, אבל כבר בשלב הזה אפשר בהחלט לחשוב על בחירת אנקורים ⚓ (טקסט עוגן) לקישורים.
גיוון בקישורים הוא עניין די קריטי, ולכן אני ממליץ על לפחות 5 וורסיות שונות בתור התחלה בהתאם לעדכון פינגווין.
על הוורסיות האלו אפשר להוסיף גם וורסיה של ה-URL עצמו וכמה וורסיות כלליות כמו למשל "לקריאה נוספת על קירוי בריכות. תמיד חשוב לקחת בחשבון גם "ג'וקרים". כלומר, אופציות שאולי נשתמש בהן פעם או פעמיים, אבל לא נרשום אותן כאן.
באופן כללי לא הייתי רושם בתוך הקובץ יותר מ-20 אנקורים לכל היותר, בדיוק כשכל האנקורים המדויקים לא אמורים לעבור את ה-10%.
💡 אם אתם מתלבטים, בדקו את פרופיל הקישורים הנוכחי של האתר עם כלי כמו ahrefs.
למידע נוסף על בחירת אנקור טקסט:
אפשר להתחיל לפעול
לאחר קביעת אסטרטגיית קידום אתרים – שלב שבו קובץ האקסל שלנו אמור להיות כבר די מלא עם מילות מפתח, דפים ואנקורים, מתחילה להיבנות לנו תוכנית עבודה.
תוכנית העבודה הזו חשובה לא רק לנו, אלא גם ואולי בעיקר עבור מקדמים אחרים שעובדים איתנו על אותו האתר. אם נבצע חלוקה של העבודה, כל אחד יידע בדיוק על מה הוא עובד ולא יגע בעמודים שהוא לא אמור לגעת בהם.
💡 באופן כללי כאן מתחילים לעבוד על האופטימיזציה והקישורים כשמעדכנים את הקובץ או משנים אותו על פי הצורך. אפשר גם להעלות או לדרייב או למערכת אחרת של חלוקת משימות.
להמשיך את הלולאה
במשך הזמן יהיה אפשר להוסיף גם טורים נוספים כמו למשל מיקומים (או קישור להיסטוריה של המיקומים), מספר כניסות מוערכות מהסרצ' קונסול ועוד.
בכל אופן, סופר חשוב שהקובץ הזה יהיה מעודכן כדי שנוכל לראות איך המדדים הכי חשובים שלנו משתנים ( ה-KPIs) יכולים לקרות לנו גם מקרים בהם נצטרך בכלל להקטין את הקובץ.
למשל, בחרנו מילת מפתח שבמקום להכניס לנו עוד לקוחות מכניסה לנו תנועה לא רלוונטית שאנחנו בכלל לא רוצים להתעסק איתה.
לדוגמה, הרבה אנשים חושבים שנעליים אורטופדיות הן "נעלי נוחות", אבל נעליים אורטופדיות הן נעליים בהתאמה אישית. לכן חנות כמו "טבע נאות" (אני זורק שם ידוע יחסית) לא תרוויח הרבה מלקוחות כאלו.
אסטרטגיית קידום אתרים: לסיכום
כשיש לנו פרויקט SEO גדול, קביעת אסטרטגיה היא צעד הכרחי.
לפעמיים היא עשויה להיראות כמו התעמקות מיותרת ו"חופרת", אבל בסופו של דבר היא חוסכת לנו המון התלבטויות וקבלת החלטות במהלך הדרך.
כמו שכבר אמרו לנו (או למדנו מ-Waze… 😊), לפעמיים הדרך הכי ארוכה לוקחת הכי פחות זמן והדרך הכי קצרה מתגלה כהכי מפותלת…
למדריכים נוספים באתר:
- איך מבצעים תהליך נכון של אפיון אתר?
- איך בוחרים מומחה קידום אתרים