אפיון חווית משתמש: דגשים חשובים + איך זה עובד

בפעם האחרונה שהשתמשתם באפליקציה או באתר אתם כנראה לא זוכרים את חווית השימוש בה כל כך. סביר להניח שאתם זוכרים את התוכן או את הפונקציונליות די טוב אבל חווית השימוש בפועל לא נגעה בכם כל כך. ולמען האמת – זה גם לא אמור! אפיון חוויית משתמש זה מונח פופולרי כרגע – אבל מה המשמעות של זה באמת? למה זה חשוב ואיך בדיוק זה יכול להועיל לאתר שלכם? כל התשובות בהמשך!

אפיון חווית משתמש: דגשים חשובים

אפיון חווית משתמש: הטוב, הרע והמכוער

תחשבו רגע על אינטראקציה שהייתה לכם לאחרונה, שמתייחסת ל’חווית משתמש נהדרת’ 🤗.

זה יכול להיות בצורה של שירות לקוחות יוצא מן הכלל, מוצר שהיה קל להפליא לשימוש, או אתר שהעניק לכם את המידע המדויק שאתם צריכים, בפורמט הנכון ובזמן הנכון.

כמה נפלא זה בטח היה, נכון? אבל כמו שאמרתי כבר, יש סיכוי גדול שאתם אפילו לא זוכרים או יודעים על מה אני מדבר – וזה דבר סימן טוב.

חווית המשתמש בהחלט מושכת יותר את תשומת הלב שלנו כשהיא גרועה מאשר כשהיא טובה. ממשק משתמש נהדר הוא כל כך חלק שאנו אפילו לא חושבים עליו – אנחנו פשוט משתמשים בו, מקבלים את מה שאנחנו צריכים וממשיכים הלאה.

אבל חווית משתמש לקויה נוטה לגרום לנו להיות מתוסכלים, חסרי סבלנות, ואפילו כועסים 😠 – ואנו מטבע הדברים זוכרים את החוויה השלילית הזו לזמן ארוך יותר.

תחשבו על הפעם האחרונה בה הייתם צריכים לחכות יותר מדי במסעדה כי הם בילבלו את ההזמנה שלכם, מעצבן נכון? או בפעם האחרונה שהתקשרתם למספר שירות הלקוחות של חברה גדולה והגעתם למערכת ניטור שיחות מתישה שכל מה שביקשתם זה לנסות לדבר עם אדם חי ואמיתי? הכי מתסכל שיש. נראה לי שהבנתם את הרעיון.

אז למה שיהיה אכפת לנו מחוויית המשתמש?

אם אתם מנהלים עסק, החוויה הכוללת של הלקוחות עם המוצר או השירות שלכם יכולה לעשות את ההבדל בין אם הם יקנו, או יותר חשוב, אם הם יחזרו לקנות שוב או יחפשו במקום אחר בפעם הבאה.

אם העסק שלכם כולל או תלוי באתר – ורוב העסקים חייבים לפחות להיות בעלי נוכחות אינטרנטית כדי להישאר תחרותיים – אזי חווית המשתמש של האתר תשחק תפקיד קריטי במשיכת ושימור קהל הלקוחות שלכם. ולרוב הלקוחות הפוטנציאליים, אתם מקבלים רק הזדמנות אחת ‘לעשות את זה כמו שצריך’.

רוב המבקרים מחליטים תוך שניות אם להישאר באתר או לצאת משם כדי לחפש משהו טוב יותר.

אז אנו יודעים שחווית המשתמש חשובה. מדוע אם כן, לרבים מאיתנו כל כך קשה להגדיר וליצור חווית משתמש מוצלחת עבור משתמשי הקצה שלנו?

“…זה מלא עבודה!”

ובכן, התשובה הקצרה היא מכיוון שלוקח הרבה עבודה לתכנן משהו – כל דבר – שעובד טוב, עבור בסיס גדול של משתמשים פוטנציאליים.

כל מי שמפתח תוכנות או שירותים מבוססי אינטרנט יודע שזה דורש הרבה תכנון, עיצוב, ייצור ובדיקות כדי לפתח מוצר סופי שמשיג את התוצאה הרצויה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אבל לעצב וליצור משהו שלא רק עובד, אלא עובד טוב ובאופן שבעצם הגיוני למשתמשי הקצה שלכם, עוקב אחר תהליכי החשיבה שלהם, צופה כל צורך שהם עשויים לקבל בזמן הנכון ועוזר להם להשיג את מה שהם רוצים בקלות ומהירות?

זה משהו לגמרי ושונה לגמרי – וזה מתחיל בתהליך אפיון חווית משתמש מקיף.

חווית משתמש נהדרת

מה הופך חווית משתמש לנהדרת?

חווית המשתמש שונה עבור כולם. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת אפיון ועיצוב ממשק – בין אם מדובר באפליקציה, אתר אינטרנט או מוצר, הוא שלמרות שעיצבת את זה- ייתכן אתם לא משתמשים פוטנציאליים שעשויים להשתמש במוצר.

מכאן שאיננו יכולים להניח מה המשתמש רוצה או איך הוא צריך את זה. לכן, התקרבו למשתמשים שלכם, שוחחו איתם, צפו בהם משתמשים במוצר שלכם, תיכנסו לראש שלהם ושאלו את עצמכם לגבי ההחלטות שהם מקבלים.

כאשר לקוח פותח אפליקציה או אתר, משך הזמן שלוקח לו להתחיל להשתמש בזה בצורה מיומנת קשור ישירות לאפקטיביות של עיצוב חווית המשתמש.

אם הם יכולים להתחיל להשתמש בממשק במהירות, ללא הרבה הדרכה או צורך לקרוא הוראות, ה- UX עשה את עבודתו.

איך תהליך אפיון ועיצוב חווית משתמש עובד?

כאשר לקוח מגיע למעצב עם בעיה באתר, רוב המעצבים קופצים ישר לפתרונות.

אבל עיצוב חווית משתמש חכם מתחיל בזיהוי הבעיה ובאפיון מעמיק שלה ושל הממשק. לפני שנתחיל לפתור בעיות, בואו נענה על שאלות אלה:

פרסונה – למי יש את הבעיה?

✔️ הבעיה – מהי הבעיה?
✔️ אסטרטגיה – איך אנחנו פותרים את הבעיה?
✔️ אובייקט – מה הפתרון שלנו משיג?
✔️ תוספות – איזה פיצ’רים יעזרו לנו להשיג את המטרה?
✔️ פתרון – איך האתר/מוצר/אפליקציה ייראה ואיך זה יתפקד?

תהליך אפיון ועיצוב חווית משתמש ב-6 שלבים

שימו לב, שתהליך אפיון חווית משתמש מורכב הרבה יותר מהשלבים הללו, אבל כאן נדבר על השלבים העיקריים.

#1 פרסונות משתמש

השלב הראשון בתהליך הוא להכיר את הקהל שלכם. זה מאפשר לכם לפתח חוויות המתייחסות לקול ורגשות המשתמשים שלכם. כדי להתחיל בכך, תרצו ליצור פרסונה של משתמשים, שהיא ייצוג של פלח קהל מסוים עבור מוצר או שירות שאתם מספקים או בונים.

זה מאפשר לכם ליצור דוגמה לסוג האדם שעשוי להשתמש במוצר או בשירות שלכם.

#2 ראיונות למשתמשים

בשלב הבא, אנחנו נראיין משתמשים קיימים ופוטנציאליים של המוצר או השירות כדי לקבל תובנה מה יהיה העיצוב היעיל ביותר עבורם.

מכיוון שחווית המשתמש היא סובייקטיבית, הדרך הטובה ביותר להשיג מידע ישירות היא על ידי לימוד ואינטראקציה עם משתמשים.

#3 מפה פונקציונליות

לאחר שלמדת את המשתמשים שלכם, מתחילים לבנות מה שנקרא מפת פונקציונליות לדפים שתרצו ליצור.

מפת פונקציונליות היא היררכיה מאורגנת בצורה ברורה של כל הדפים ודפי המשנה בתוך האתר או האפליקציה שלכם.

יצירת מפה פונקציונליות מקלה על הדמיון כיצד משתמש יגיע מנקודה A לנקודה B בממשק שלכם.

#4 Wireframes

Wireframes זה תוספת למסמך האפיון שלנו, מדובר בסוג של סקיצות לא גרפיות, אשר יהיו עם כל המידע שהגרפיקאי שיבצע את העיצוב הסופי צריך כדי ליצור את הממשק המדויק ביותר שאנחנו מכוונים אליו.

אפשר לומר שזה ממש השלד של האתר שלכם והמטרה היא לחסל את כל הבעיות שעלולות לצוץ במסגרת חווית המשתמש לפני שהן מספיקות להתפתח.

#5 אב טיפוס

אב טיפוס זה גרסה “מדומה” של המוצר הסופי שלכם, המשמשת לאחר מכן לבדיקת משתמשים לפני השקת המוצר. מטרתו היא להפחית ולמנוע מצבים של בזבוז זמן והכסף שיכולים לקרות לעתים קרובות כאשר לא מתבצעות בדיקות בממשק לפני השקתו.

#6 בדיקת שימושיות

זה השלב בו בודקים כמה קל להשתמש בממשק על ידי בדיקתו עם משתמשים אמיתיים על מנת לזהות מחסומים או חיכוכים שהם עלולים להתמודד איתם באינטראקציה איתו.

“עיצוב הוא לא רק איך שהוא נראה ומרגיש. עיצוב הוא איך זה עובד. ” -סטיב ג’ובס

למשקיעים שהגיעו עד לכאן קבלו עוד טיפ ממני איך לשפר את חווית המשתמש באתר ולסדר את הטקסטים באתר👇

על ידי מתן חווית משתמש נהדרת למשתמשים שלכם, לא רק שאתם יכול להגדיל את הסיכוי שהם יסיימו את הרכישה, אלא גם לשנות להם את החיים בצורה מסוימת. נשמע דרמטי?

תחשבו על זה רגע ככה – על ידי הפיכת האינטראקציות באתר או באפליקציה שלכם לפשוטות ואינטואיטיביות ככל האפשר, אתם הופכים את חיי משתמשי הקצה שלכם לקלים ופשוטים…ואם המוצר או השירות שלכם יכול לעזור למשתמשים שלכם להשלים את משימותיהם או לפתור את בעיותיהם במהירות האפשרית, הדבר ישאיר בהם תחושות חיוביות, כמו רוגע, שמחה, אופטימיות – שיהיו מקושרות ישירות למותג שלכם.

אפיון חווית משתמש הוא חלק בלתי נפרד מיצירה של כל אתר, אפליקציה ומוצר.

בגלל שמדובר בתחום יחסית מורכב שכולל אלמנטים רבים, מומלץ תמיד להיעזר באיש מקצוע, במקרה הזה – מאפיין חווית משתמש, שיוכל ללוות אותכם מהרגע הראשון – ועד שהמוצר הסופי שלכם יעלה לאוויר.

יש לכם עוד שאלות על תהליך האפיון? מוזמנים להשאיר לי תגובה, אענה בהקדם 😊

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו