קידום אתרים לפי שעה – יש קטע כזה?
בתחום השיווק בארץ מקובל לפעמיים לעבוד על פי "בנק שעות". לדוגמה, לקוח משלם על עשר שעות עבודה בכל חודש והשעות שלא מנוצלות עוברות לחודש הבא.
לחילופין, אם צריך לעבוד יותר שעות בחודש הזה, אפשר להגדיל את בנק השעות או לקצץ על חשבון השעות מהחודש הבא.
יש מקרים רבים שבה זו השיטה הכי טובה לעבוד, במיוחד אם מדובר על עבודה שהיא יחסית מונוטונית וקצב העבודה בה פחות או יותר קבוע.
למשל:
- הזנת תכנים לאתר
- תיקון ושכתוב של טקסטים
- התאמה ותיקונים קלים של תמונות קיימות לאתר
- הפקת דוחות ללקוחות
וכו'
קידום אתרים בריטיינר חודשי
מודל נוסף ופופולארי הוא מודל הריטיינר (תשלום חודשי). במודל זה משלמים סכום קבוע עבור עבודה של קידום אורגני בנפחים משתנים שקשה לכמת אותה לשעות.
בחודש אחד יכולה להיות הרבה עבודה ובחודש אחר מעט, אך בסופו של דבר ההסדר הזה משתלם לשני הצדדים.
מודל הריטיינר מתאים יותר לעבודות שהן פחות מונוטוניות או דורשות ביצוע של פעולות מעט שונות בכל חודש. זהו מודל שדורש הרבה אמון בין הצדדים.
לפני שנמשיך הנה 5 מיתוסים על קידום אתרים שאנחנו רוצים לנפץ
קידום אתר לפי שעה: האם אפשר לקדם אתרים לפי שעות?
אם אנחנו מדברים על קידום אתרים אורגני כמכלול ולא אספקת שירותים ממוקדים, קידום אתרים לפי שעה היא לא שיטת עבודה מומלצת. יש לכך כמה וכמה סיבות.
נתחיל מהאופן בו המקדם או חברת הקידום מקבלת אתר ומתחילה לעבוד עליו:
קידום אתר בגוגל בדרך כלל מתחיל בשיחת הכרות עם הלקוח והבנה של היעדים שאותם הוא רוצה להשיג. למשל, יש לקוחות כמו אינסטלטורים או מדבירים שחשוב להם לסגור עסקאות במהירות.
לעומת זאת, יש לקוחות שמאוד חשוב להם דווקא להראות ידע מקצועי וליצור אמון אצל הלקוח הפוטנציאלי לפני שהם בכלל מדברים על כסף. לקוח כזה יכול להיות למשל אדריכל או מעצב גינות.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כדי לקבוע מהן הפעולות אותן יש לבצע בעדיפות הראשונה מבחינת קידום אתרים נלקחים בחשבון לא רק היעדים הללו, אלא גם המצב הנוכחי של האתר ומספר המתחרים בשוק.
יש פעולות שעדיף לבצע לפני פעולות אחרות, אך הסדר המדויק שלהן והזמן שיש להקדיש לכל אספקט יכולים להשתנות באופן קיצוני מאתר לאתר.
הבטחות בקידום אתרים
כמו שהבנתם, כל אתר הוא שונה ממשנהו, אבל זו לא הנקודה היחידה: גם אם ביצענו את כל השלבים לפי התוכנית, קשה מאוד לחזות באיזה קצב האתר יתחיל להתקדם לכיוון היעדים שהצבנו.
אי אפשר לחזות איך גוגל יתנהג וכמובן מה המתחרים שלנו יעשו בזמן הזה.
אם מקדם האתרים מזהה חולשה בנקודה מסוימת, לפעמים לא תהיה לא בררה אלא לתת "פוש" בנקודה הזו.
אם מספר השעות שהלקוח נותן לו יגביל אותו, המשמעות יכולה להיות הרבה יותר גדולה מסתם עיכוב קטן בהשגת היעדים האלו.
הדבר נכון במיוחד בזירות תחרותיות או עבור אתרים חדשים שלוקח לגוגל יותר זמן לעבד אותם.
קידום צריך להיות גם עקבי, אבל גם גמיש
נקודה נוספת שלמעשה הוא פועל יוצא של שתי הנקודות הקודמות נוגעת לעובדה שקידום אתרים אמור להיות עניין עקבי, אבל עדיין גמיש ולא מקובע למסגרת כלשהי של פעולות חוזרות.
כלומר, אחרי שעבדנו כמה חודשים על פי התוכנית הראשונית ומתחילים לראות שינויים, יש לבחון במהלך החודשים הבאים את המצב של האתר ולערוך שינויים בהתאם.
יש חודשים שבהם נצטרך לתת יותר דגש על התוכן, כאלו שבהם נצטרך לתת יותר דגש על הקישורים, ולפעמיים אולי בכלל נחליט לבצע שינוי טכני באתר עקב הוראות חדשות של גוגל או התראות מהסרצ' קונסול.
לא צריך להיות מקדם אתרים כדי להבין למה עם בנק שעות נוקשה יחסית אי אפשר לעבוד בצורה כזו.
מקדם אתרים שינסה בעיקר לרצות את הלקוח וישקיע בכל חודש את מספר השעות המקסימלי ששילמו לו עליהן עשוי יהיה להציב את האתר במצב מסוכן בשל SEO אגרסיבי.
שימו לב שאני לא מדבר בהכרח על מצב בו הדבר נעשה ביודעין על מנת להקפיץ את האתר במהירות שיא (מה שנקרא קידום אתרים שחור), אלא על מצב שבו הערכת הסיכונים לא נכונה.
אז על פי איזה מודל כדאי לקדם את האתר?
כמו שכתבתי, החלופה לעבודה לפי בנק שעות היא בעיקר תשלום סכום קבוע או רייטינר. יש כמובן גם מודל של תשלום חד פעמי / סטאפ לאתר, אבל אני חושב שכבר הבנתם לבד למה הוא לא רלוונטי במקרה הזה…
יחד עם זאת, גם עם רייטינר צריך לדעת איך לעבוד והשאלה כמה עולה קידום אתרים היא לא שאלה כל כך פשוטה.
קידום אתרים מינימלי מתחיל במשהו כמו 1,500 ₪ לחודש ואתרים בינוניים בתחומים עם תחרות לא מאוד גדולה אפשר לקדם ב-2000 ₪ או 2,500 ₪.
זה נשמע הרבה, אבל צריך לזכור שעבור רוב העסקים בסדר גודל בינוני המחזור החודשי הוא הרבה יותר גבוה מזה.
ריטיינר דורש כאמור רמת אמון גבוה מאוד בינכם לבין המקדם, ולכן צריך לבחור את חברת ה-SEO בזהירות ולבדוק היטב שהחוזה לא מקפח אתכם.
בכל מקרה, גם רייטינר הוא לא חתונה קתולית, תמיד אפשר להגדיל או במקרים מסוימים להקטין אותו.
אני לא ממליץ להפסיק אותו לגמרי ולמעשה לעצור את הקידום באמצע, אלא אם כן מדובר על אתר עם נישה ממש ממוקדת ויש לכם מצב אקוטי עם תזרים המזומנים.
ההבדל בין קידום אתרים לבין שירותי SEO
לסיום אני רוצה לדבר על שירותי SEO לעומת קידום אתרים.
יש כמה דוגמאות לשירותי SEO שהם לא קידום אתרים מלא, ומודל התשלום עליהם משתנה בהתאם.
- יועץ קידום אתרים – היועץ בודק את האתר ומוציא דו"ח עם מקומות שבהן צריך לשפר את האתר ואיך כדאי לעשות את זה. ייעוץ SEO רלוונטי בעיקר אם עוברים מחברה לחברה או כאשר קיבלתם הצעות מכמה חברות שונות וחשוב לכם להבין איזו חברה מדברת תכל'ס ואיזו חברה סתם מנפחת לכם ת'מוח…הייעוץ יכול לעלות בין כמה מאות שקלים לבין כמה אלפי שקלים, תלוי כמה האתר מורכב.
- קניית קישורים – קניית קישורים מתאימה בעיקר למי שמקדם את האתר בעצמו ויודע פחות או יותר איזה קישורים כדאי לו לבנות ואיך לו לסכן את עצמו יותר מדי. קניית קישורים בדרך כלל נעשית על בסיס של חבילת קישורים מינימלית.את התוכן מהם יוצאים הקישורים אתם יכולים לכתוב בעצמכם, למרות שלפעמיים הוא כלול במחיר.
- כתיבת מאמרים – כתיבת מאמרים לאתר שלכם או לכל אתר אחר לצורך החלפת קישורים היא גם משהו שאפשר לקנות במחיר קבוע או על פי מספר מילים. לא הייתי ממליץ על כתיבת מאמרים לפי שעות, זו דרך בטוחה לקבל מאמרי זבל.
לסיכום – קידום אורגני לפי שעה
קידום אתרים לפי שעה הוא מודל בעייתי שבסופו של דבר יכול להפוך את הקידום למשהו לא מאורגן ולא יעיל. עבודה לפי רייטינר הוא לרוב המודל הנכון, גם אם הריטיינר דורש אמון גבוה מאוד בינכם לבין המקדם.
מלבד זאת ישנם מספר שירותי SEO ממוקדים שכן אפשר להזמין על פי מודלים אחרים של תשלום.