קידום אתרים אגרסיבי – מהן הפעולות שאפשר לעשות בלי לחטוף מגוגל?

אחת מהשאלות הנפוצות ביותר של בעלי אתרים בהקשר של קידום אורגני היא כמה זמן ייקח לקדם את האתר למקומות ראליים בדפי תוצאות החיפוש של גוגל.

קידום אתרים אגרסיבי

מאחר שהתשובה למשך זמן של קידום אתרים תלויה בכל כך הרבה גורמים, כמו רמת התחרות בנישה הספציפית, הפעילות האופרטיבית של המתחרים לקידום אתרי התוכן שלהם, הערך המוסף שמציע בית העסק הספציפי, הנכונות שלו להירתם למשימת הקידום ולייצר תכנים בתוך האתר, רמת הבשלות של האתר המקודם, היסטוריית הקידום שלו ועוד עשרות פרמטרים אחרים – כמעט בלתי אפשרי לתת תשובה מדויקת ללקוח שניתן, מה שנקרא – להתחייב עליה בעיניים עצומות.

בסרטון הבא אני מדבר על להיות ראשון בגוגל והאם זה באמת שווה את המאמץ:

מה כן אפשר לעשות כדי להאיץ את תהליך הקידום?

הרבה, הרבה מאוד – אבל חשוב להבהיר משהו:

אפשר לבצע הרבה פעולות במקביל – באתר ומחוץ לאתר, כלומר לרכז את הפעולות שגם ככה מתכוונים לעשות לפרק זמן קצר (ולא לפרוס את זה על פני חודשים למשל), אבל עדיין – לגוגל ייקח זמן להבין שזה אתר שראוי להיות בתוצאות הראשונות – וזה בעיקר בעקבות פער בין האתר ובין המתחרים, שסביר מאד שחלקם עושים קידום כבר שנים וצברו הרבה סמכות, קישורים, תוכן וכו'.

כך או כך, ולמען הסר ספק, אני לחלוטין לא מדבר על קידום אתרים בתצורת Blackhat, שיכול אמנם להביא תוצאות בטווח זמן קצר, אבל כמעט בוודאות מבטיח עונש מגוגל, סימון האתר, ולמעשה – איבוד הנכס.

כל הטכניקות האלו של החבאת טקסט וקישורים, Cloacking, קישורי ספאם, שכפול תוכן ועוד תהיינה מחוץ לסקופ שלנו במאמר הזה.

כאן ננסה להבין מה ניתן לעשות בצורה לגיטימית (מהעיניים של גוגל, כן?) כדי לזרז את תהליך הקידום של האתר

רגע לפני שנתחיל נציין עובדה חשובה: הקווים המנחים את גוגל, לפחות על פי הפרסומים השונים שלה בדירוג של עמודי אתרים עבור שאילתות חיפוש שונות הם הקווים המפורטים במנגנון ה E-E-A-T של החברה.

עוד על הנושא אפשר ללמוד דרך הסרטון הבא:

ולמה אני מציין את זה?

כי ברור לכולם שאמינות של אתר צריכה להיבנות לאורך זמן.

כך גם הסמכותיות שלו וגם היכולת להבין כי האתר מציג מומחיות בתחומו.

אז רגע לפני שאנחנו מתאכזבים מכך שתהליך הקידום שלנו לא מהיר מספיק, חשוב לזכור שיש תהליכים שלא ניתן להאיץ – שזה בדיוק מתקשר למה שאמרת מקודם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מתי בכל זאת נוכל לקדם אתרים יחסית מהר?

כאשר רמת התחרות נמוכה, כמובן.

בסופו של יום, חשוב יהיה לזכור שאנחנו מנסים לקדם עמודים באתר עבור ביטויי חיפוש מסוימים.

גוגל חייבת להציג תוצאות כלשהן עבור ביטויי החיפוש, ולכן כל שנשאר לכם, זה פשוט להיות טובים יותר מכל השאר. 

במידה וכל המתחרים שנמצאים כיום בתוצאות עשו עבודה טובה ולעורך זמן – מן הסתם יהיה פה פער גדול שצריך להשלים. ככל שהפער הזה גדול יותר – כך ייקח יותר זמן לקדם.

בתחומים עם תחרות נמוכה יחסית – יהיה אפשר להביט תוצאות משמעותיות ב-SEO בחודשים ספורים. עם זאת, אני מוכרח לציין שתחומים כאלה הופכים להיות יותר ויותר נדירים כיום.

טוב, בואו נעבור לפעולות שאפשר בתכלס לבצע כדי לזרז את תהליך הקידום של האתר:

בוסט משמעותי לתוכן באתר

חשוב לזכור – כאשר מקדמים אתר, מקדמים את האתר כיחידה הוליסטית שלמה, וגם כל עמוד בנפרד.

המשוואה היא פשוטה – ככל שיש יותר עמודים (תוכן) באתר, כך הוא יוכל להתקדם עבור יותר חיפושים שונים. הגיוני לא?

לכן, ההגיון אומר שככל שתעלו יותר תכנים לאתר (תוכן = מאמר, מוצר, תמונה, סרטון וכו'), כך יעלה הפוטנציאל לשכם להיות מדורגים עבור יותר מונחי חיפוש שונים.

להרחבה בנושא קיראו את המאמר שלי על קידום אתרים זנב ארוך.

בוסט משמעותי לפרופיל הקישורים של האתר

כאן אנחנו כבר צריכים להיזהר.

פרופיל קישורים הוא משהו שצריך לבנות בהדרגה, לאורך זמן ובצורה עקבית ואמינה.

קבלת הרבה מאוד קישורים ממקורות שאינם בעלי סמכות עלולה בטווח הארוך דווקא להזיק לאתר.

אם רוצים לתת לאתר בוסט אמיתי בזירה של הקישורים, עדיף להשקיע את התקציב בבנייה של קישורים איכותיים, ממקורות סמכותיים. קיראו עוד על פרסום מאמרים בתשלום.

נכון – זה יעלה כסף, אבל ללא ספק ישפר את הסמכות של האתר ואת היכולת שלו להתקדם במנועי החיפוש.

בוסט משמעותי של חווית המשתמש

גם כאן, אף אחד לא יעניש אתכם על יצירת חווית משתמש טובה יותר לקהל הלקוחות שלכם.

חווית משתמש טובה נוגעת בכל האספקטים שבהם ישנה יצירת אינטראקציה עם הלקוח: מבנה הטפסים באתר, תפריטי הניווט השונים, מהירות התגובה של האתר וזמן טעינת התמונות, היכולת של הגולש להתמצא באתר ולהבין מה תפקידם של הכפתורים השונים ועוד ועוד.

חווית משתמש מצידה, משפיעה על מדדים אחרים המשפיעים בתורם על קידום האתר: זמן השהיה של הגולשים באתר (גולשים ימהרו לעזוב אתרים שמציעים חווית משתמש גרועה במיוחד), מספר הצפיות בדפים לביקור, שיעור הנטישה של גולשים מן האתר וכו'.

בוסט משמעותי לעיצוב האתר

נכון, זה נראה שלכאורה אין קשר בין איכות העיצוב של האתר לקידום אורגני של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

אולם למעשה, עיצוב טוב שולח לגוגל איתותים בצורה עקיפה על איכות האתר.

למה הכוונה? נניח לרגע שהייתם רוצים להתקשר מול חברת ליסינג על מנת לשכור, לחכור או לרכוש מכונית חדשה.

מדובר בהוצאה משמעותית, שלא מקבלים מהרגע להרגע (כלומר, רוב האנשים לא מקבלים את ההחלטה הזאת מהרגע להרגע).

האם הייתם מוכנים להתקשר מול חברת ליסינג כזאת שהעיצוב של האתר שלה נראה חובבני, ושהוא מכיל פרטי מידע כברירת מחדל שנותרו מזמן בחירת תבנית העיצוב הראשונית לאתר? ודאי שלא.

עיצוב משפיע דרמטית על חווית המשתמש באתר, על זמן השהייה ושביעות רצון הכללית של הגולשים מהאתר – וגוגל, עם המון כלים שונים, יודעים לתרגם את הנתונים האלה לתוך האלגוריתם שלהם ובהחלט יש להם משקל בדירוג אתרים.

בא לכם להעמיק יותר? קיראו את המדריך שלי על מעל 100 פרמטרים בעזרתם גוגל מדרג אתרים.

בוסט משמעותי של אזכורים ברשת

אזכורים הם למעשה ציון שם המותג באינטרנט – מה שיכול להיות גם שם של בן אדם, חברה, עסק וכו'.

באופן טבעי, עסק שהינו בר סמכות אמיתי, ייצר מעת לעת לא רק קישורים נכנסים לאתר שלו, אלא גם אזכורים שונים ברשת.

אז אמנם כדאי מאוד לשלב כחלק מן האסטרטגיה של קידום האתר גם שילוב של אזכורים ברשת, אולם בדומה לבניית פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר, צריך לעשות זאת במתינות, בהדרגה ובשום שכל.

אגב, אזכורים הם חלק מרכזי וחושב בעיקר כאשר עוסקים בקידום לוקאלי של עסק בגוגל.

בוסט משמעותי של ביקורות גולשים

כחלק מהניסיון של עסקים שונים לבנות סמכות ברשת, הם משקיעים מידי פעם משאבים בבניית פרופיל ביקורות לאתר העסק.

הביקורות האלו יכולות ללמד את הגולשים על רמת שביעות הרצון של הלקוחות מן השירותים שמציע בעל האתר, ולסייע בקידום האתר לא רק במנועי החיפוש, אלא גם בפורטלים שונים המאגדים בעלי מקצוע ושירותים, כמו איזי למשל.

אז בדומה למה שנכתב כאן על בניית פרופיל קישורים, ועל בניית פרופיל אזכורים, גם בבניה של פרופיל ביקורות לאתר צריך להיזהר.

לגוגל קיימים מנגנונים שמסייעים לה להבין האם ביקורת היא אותנטית ומקורית, או מזויפת.

נכון, לא קיים מנגנון שיוכל להבטיח קיום ביקורות אותנטיות בשיעור של מאה אחוזים באתר, אולם כדאי מאוד להיזהר מיציאה למסע שילוב ביקורות שנראה חשוד, מזוייף ולא אמין.

בוסט משמעותי של אינטרקציה עם גולשים בקבוצת פייסבוק

כפי שציינתי לא פעם, מנועי חיפוש עושים שימוש כיום גם בסיגנלים החברתיים המשוייכים לבית העסק.

זה אומר שעסק שהוא פעיל ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ומנהל קבוצה או דף עסקי שנותן ערך לגולשים, עונה על שאלות מרכזיות ממצב את בעל העסק כמומחה בתחום, ומייצר אינטרקציה שוטפת עם הגולשים הוא עסק שבסבירות גבוהה יקבל חשיפה גבוהה יותר במנועי החיפוש השונים.

במקרה הזה, בדומה לטיפול בנושא התוכן, אף אחד לא יעניש אתכם על מתן שירות מצויין לקהל הלקוחות שלכם ברשתות החברתיות.

לכן, אם אתם מעוניינים לקדם את האתר והוא פועל בנישה רלוונטית, הקמת מערך אינטרקטיבי פעיל מול לקוחות ברשתות החברתיות הוא משהו שבהחלט כדאי שתבצעו.

לסיכום

קידום אורגני אינו מתאים לעסקים שאין להם את הסבלנות הנדרשת מתהליך כזה: תהליך שבו מנועי החיפוש לומדים להכיר אתכם, ולמצב אתכם אל מול המתחרים בשוק.

אם אתם בכל זאת רוצים לזרז את תהליך הקידום האורגני של האתר שלכם, ישנם לא מעט ערוצים שבהם תוכלו לפעול על מנת לעשות זאת.

השקיעו ביצירת תוכן איכותי ובעל ערך, בבניית פרופיל קישורים איכותי (בדגש על האיכות ולא על הכמות), ביצירת חווית משתמש מעולה לקהל הגולשים באתר, בעיצוב האתר על מנת לשוות לו מראה סמכותי, נהלו היטב את פרופיל האזכורים ברשת, דאגו לכך שביקורות הגולשים תהיינה אמינות וטובות, וצרו אינטרקציה עם הגולשים, גם ברשתות החברתיות. 

עסק קטן? קיראו את המדריך שלי לקידום עסקים קטנים ברשת.

בהצלחה!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו