שני חדד מ-“Brainnu” מסבירה מה זה מיתוג מעסיק ולמה כולם מדברים עליו ב-2022

הטרנד החם בשוק התעסוקה: שני חדד מ-“Brainnu” מסבירה מה זה מיתוג מעסיק ולמה כולם מדברים עליו ב-2022

בעולם של טאלנטים ומאבק על מועסקים טובים, המונח מיתוג מעסיק הפך לאסטרטגיה מרכזית בתחום שימור וגיוס מועסקים.

בעולם כל כך תחרותי, צריך מומחים אמיתיים כדי ליצור מוניטין יעיל, שיהפוך את הארגון לאטרקטיבי וימשוך אליו את האנשים הטובים ביותר.

היום לא מדובר רק בשיפור תנאים, אלא יצירת חוויה של ממש שתהפוך את הארגון לכזה שכולם ירצו להיות חלק ממנו.

בדיוק בשביל זה פנינו לשני חדד, מנכ”לית בית הקריאייטיב Brainnu ומומחית לתחום HCI ודיגיטל, שהסבירה לנו על אחד התחומים הכי חמים בעולם התעסוקה.

ספרי לנו מעט על עצמך. איך הגעת לתחום הזה?

“הדרך שלי מתחילה בלימודי תקשורת אינטראקטיבית ולאחר מכן המשכתי לתואר שני באסטרטגיה ויזמות. את הדרך המקצועית שלי התחלתי בתור תקציבאית במשרד פרסום, ולאחר מכן התחלתי ללוות חברות טק וסטארט אפים ברמה האסטרטגית והקריאטיבית, ובניתי עבורם מודלים להצלחה. לאחר מספר שנים שבהן רשמתי מהלכים שיווקיים מוצלחים עבור החברות שאיתן בחרתי לעבוד, הקמתי את Brainnu.

לאחר ההקמה התחלתי לקבל פניות מלקוחות לביצוע קמפיינים לגיוס מועסקים, והם קיבלו ליווי מלא לאורך כל התהליך. כיום בית הקריאייטיב מתמחה בפתרונות Storytelling & Brand לחברות טק וארגונים משמעותיים וגלובליים בעולמות מיתוג המעסיק ושיווק בדיגיטל, ונותן מענה מקיף בתחום.”

מה זה מיתוג מעסיק מאת: שני חדד
שני חדד – מנכ”לית בית הקריאייטיב “Brainnu”

אז מה זה מיתוג מעסיק?

“מיתוג מעסיק הוא תהליך יצירת מוניטין כמעסיק שמבוסס על ערכי הארגון, ומטרתו לגרום למועסקים להזדהות עם הערכים האלה. הרעיון הוא להגדיר את הייחוד של הארגון כמעסיק, ולהפוך אותו לחוויה של ממש.

מטרת העל היא לשפר את המוניטין של החברה כמקום עבודה, ולהפוך את המעסיק לנחשק בעיני קהל היעד שלו – מועסקים, מועמדים פוטנציאליים ומועמדים פאסיביים. חשוב לציין שהמטרה היא ליצור תרבות ארגונית חדשה שבמסגרתה המועסקים מרגישים ששומעים, רואים ומעצימים אותם כמועסקים וכבני אדם.”

על פי דעתך המקצועית, כל מעסיק צריך מיתוג?

“בשוק העבודה המתפתח והצומח של היום, כאשר המלחמה על הטאלנטים מחריפה וכמות הסטארט-אפים רק הולכת וגדלה, ללא מיתוג מעסיק יהיה מאוד קשה למשוך מועסקים ולשמר את המועסקים הנוכחיים. התחרות על כל מועסק היא כל כך גדולה, וזו הדרך לתת מענה על כל האתגרים שעולם הגיוס צריך להתמודד איתו.”

מהי התרומה בפועל לעסק?

“לשימור וגיוס איכותיים יש השפעות כלכליות. אסטרטגיית מיתוג מעסיק נכונה תמשוך את המועמדים הפוטנציאליים שהכי מתאימים לחברה, ותעזור לשמר את המועסקים בארגון.

בכך אפשר לצמצם הוצאות וגם לדאוג לכוח אדם איכותי שיישאר לאורך זמן. מותג מעסיק חזק יכול להפחית את עלויות השכר בכ-50% ולהגדיל את מספר המועמדים האיכותיים בכ-50% נוספים.

בעצם כולם מרוויחים, העסק חוסך בעלויות לטווח הארוך, שומר את המועסקים הטובים שלו, מושך חדשים ואיכותיים, והמועסקים נהנים מתנאים טובים ומסביבת עבודה ברמה גבוהה.”

איך התהליך עובד?

“התהליך כולל כמה שלבים. בשלב הראשון, אנו מבצעים מחקרי עומק שכוללים עבודה מול קבוצות מיקוד, שאלוני עומק מול המועסקים ומנהלי מיתוג מעסיק או סמנכ”לי HR (משאבי אנוש), כדי לבנות מודל שמציג את הקורלציה בין מה שהמותג חושב שהוא, לבין מה שהמועסקים באמת חושבים עליו.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לאחר שכל זה מתבצע ואנו מכירים את המותג לעומק, יתחיל השלב השני של בניית אסטרטגיית מיתוג מעסיק והגדרת EVP (Employee Value Preposition, הצעת ערך למועסקים), בהתאם למסקנות מהשלב הראשון והנתונים שקיבלנו במחקר.

לאחר ששני השלבים הראשונים הושלמו, יתחיל השלב השלישי – בניית אסטרטגיית תוכן ומיתוג מעסיק כאטרקטיבי, פנים וחוץ ארגונית.

האסטרטגיה והשלבים שייקבעו ייגעו בכל שלבי החיים של המועסק בארגון, החל מריאיון העבודה, דרך הגיוס, הקליטה ותהליך ה-Onboarding, ועד להתפתחות המועסק בחברה, תהליך השימור שלו ואפילו בשלב הפרידה.

כל אלו יהיו מתוכננים ובנויים בקפידה בצורה מסודרת, ואת כל אלה יקבל המעסיק באופן מסודר.

Brainnu מתמחה בשירות הוליסטי בעולמות מיתוג המעסיק ומספקת פתרונות ברמה האסטרטגית הפנים ארגונית וגם החוץ ארגונית, שמאפשרים מימוש של כל השלבים האלה באופן מותאם לכל ארגון. החברה פועלת באפיקי דיגיטל, אבל לא רק.”

איך זה הפך לכל כך חם בעידן התעסוקה הנוכחי? זה באמת כל כך משמעותי?

“היום מעסיקים נלחמים על מאגר קטן של מועמדים כדי לאייש את התפקידים הפתוחים אצלם. השינוי בהתנהגות הצרכנית השפיע גם על הדרך בה אנשים מחפשים עבודה, והיום רוצים לחקור על החברה ולבנות איתה מערכת יחסים במשך חודשים עוד לפני שבכלל מגישים מועמדות.

לכן מיתוג המעסיק הוא כל כך משמעותי, צריך ליצור את הפלטפורמות שישדרו החוצה את היתרונות של המעסיק, את התרבות הארגונית ואת שגרת העבודה בצורה הכי כנה והכי אמיתית, ועדיין מושכת ואטרקטיבית עבור מועמד. לפי הנתונים שלנו, כ-69% מהמועמדים ידחו הצעה מחברה עם מותג מעסיק גרוע, גם אם הם מובטלים.”

החלטתי להתחיל. מה עכשיו?

“קודם כל, חשוב לא לצפות לתוצאות מידיות, ולהבין שנכנסים לתהליך ארוך טווח שצריך לא רק להתניע אותו, אלא גם לטפח אותו ולהתמיד בו: בסיפור, במסרים, בהשקעה במועסקים עצמם ובסביבת העבודה. זה בעצם המוניטין של החברה כמעסיקה – וכמו שקשה לבנות מוניטין טוב ולשמר אותו לאורך זמן, כך גם צריך לעבוד כדי לטפח את מיתוג המעסיק של הארגון.”

תני לנו כמה טיפים שימושיים

“הטיפ הראשון שיש לי לתת הוא שגם לארגון שלא פועל בתחום מיתוג מעסיק, יש לו כזה בפועל. השורה התחתונה היא מה אומרים על הארגון, ובעיקר מחוץ לארגון.

הטיפ השני שיש לי לתת הוא לבנות את האסטרטגיה מתוך מחשבה על Employee Centric Approach: חיבור של המועסק לערכי הארגון ולמטרות שלו, שיעלו את המוטיבציה ויגרמו לו להאמין במטרות או במוצר של הארגון. כך הוא יפעל עבורם מתוך רצון אמיתי ולא מתוך הכרח.

הטיפ השלישי ואולי אחד החשובים ביותר הוא שהמיתוג עצמו, וכל הפעילות באופן כללי, צריכה לשקף את האמת. אם תצליחו למשוך מועסקים על בסיס תדמית שווא, הם יעזבו את הארגון והדבר יפגע לכם במיתוג המעסיק שניסיתם ליצור. הסוד הוא To walk the talk – להבטיח, וגם לעמוד מאחורי ההבטחות.”

יש משהו שתרצי להוסיף לסיום?

“אני מאמינה שהכל מתחיל במודעות למותג (Brand Awareness). כשיודעים מחוץ לארגון שמדובר בארגון שטוב לעבוד בו, המועמדים ירצו להגיע, להפוך למועסקים וגם להישאר. אנחנו נותנים דגש על הסיפור של המותג ומתאימים לכל ארגון את מה שהוא צריך כדי להעלות את מודעות המותג שלו, ובסופו של דבר – רק כך המועסקים הטובים והטאלנטים ירצו להיות חלק מהארגון.

אני מאמינה שעם ליווי, בניית אסטרטגיה נכונה, יצירתיות והרבה מסירות ומחויבות לתהליך מצדו של המעסיק, אפשר לגרום לזה לקרות.”

שני חדד
שני חדד
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו