שיווק שותפים ללא אתר – האם זה אפשרי ואיך?

הדרך הקלאסית לבצע שיווק שותפים היא באמצעות אתר אינטרנט עצמאי ובו אנחנו שותלים עמודי תוכן עם קישורים מפנים לתוכנית השותפים ולאחר מכן מקדמים אותם בגוגל על מילות המפתח הרלוונטיות.
מצד שני, הקמת אתר מלא בתוכן יכולה לקחת לא מעט זמן, שלא לדבר על כך שאנחנו צריכים לגייס כותבי תוכן איכותיים ואולי גם לשכור מקדם אתרים שיעזור לנו לקדם את האתר.

מלבד זאת, רוב תוכניות השותפים הרווחיות באמת הן עדיין בחו”ל, כך שאנחנו בעצם מדברים על קידום בגרסאות הרבה יותר תחרותיות של גוגל.

אבל האם אפשר לבצע שיווק שותפים גם בלי אתר (וכן, אני כולל גם בלוג תחת הקטגוריה של אתר)? בהחלט כן, ולמעשה זה מה שמלמדים ברוב הקורסים לשיווק שותפים מכיוון שהם מיועדים בין היתר אפילו למי שמעולם לא בנה אתר וורדפרס ולא תמיד יש זמן לעשות את זה בצורה מספיק מקצועית.

אז איך בדיוק עושים את זה? הדרך הכי פשוטה היא להשתמש ברשתות חברתיות או מקומות אחרים בהם אפשר למקם קישורים.

הם אפילו לא חייבים להיות קישורים שכתובים ישירות בקוד, העיקר שמי שלוחץ עליהם יופנה לתוכנית השותפים ויהיה אפשר לזהות אותו באמצעות המזהה הייחודי שמשויך אליכם.

העיקרון עצמו פשוט, אבל כדי לא לשרוף יותר מדי גשרים, חשוב לעשות הכול בזהירות ובאופן הדרגתי.

אבל רגע לפני שנצלול איך עושים שיווק שותפים בלי אתר, הנה הסבר זריז על מה זה בכלל שיווק שותפים 👇

פייסבוק (אורגני)

פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית בה נמצא קהל בוגר יחסית, כזה שיש לו כוח קנייה, ולכן זו פלטפורמה מצוינת לשווק באמצעותה תוכניות שותפים.

פרסום בקיר האישי או בדף עסק

המקום הכי בטוח הוא לפרסם על ה-Wall שלכם מכיוון ששם בדרך כלל אף אחד לא יכול להגיד לכם מה לעשות (אלא אם כן אתם מפרסמים תוכן בעייתי).

החיסרון הוא שמספר החברים שלכם הוא בסופו של דבר מוגבל ולא בטוח שתרצו שכל החברים והמשפחה שלכם תדע שאתם משתמשים בפייסבוק בשביל הרווח האישי שלכם.

האפשרות השנייה הטובה ביותר היא עמוד של עסק / מקום / מותג אותו אתם מנהלים (שיווק דרך תגובות יכול לעצבן בעלים של דף אחר).

החיסרון כאן הוא שלדפים היום יש חשיפה אורגנית מועטה מאוד 👎

בכל אופן, על מנת שהפרסום יהיה אפקטיבי, תצטרכו לא רק לגוון בפוסטים עצמם, אלא גם לכוון לשעות שבהן רוב האוהדים שלכם מחוברים.

למרבה המזל, אפשר לראות אותן וגם פרטים דמוגרפים נוספים כמו גיל או מגדר בנתוני השימוש של הדף.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

פרסום בקבוצות

האפשרות האחרונה והמומלצת ביותר שהיא לא ממומנת היא פרסום בקבוצה: לפרסום בקבוצה יש את החשיפה הכי גדולה שלא עולה כסף ובקבוצה אחת יכולים להיות עשרות אלפים ואפילו מאות אלפי אנשים.

💡 כיום יש גם אפשרות לקחת קבוצה ולקשר אליה מדף עסקי ובעצם להרוויח פעמיים.

מצד שני, לבנות קבוצה גדולה יכול לקחת המון זמן ובדרך כלל עדיף לפרסם בקבוצה קיימת. השאלה הגדולה היא האם המנהלים מסכימים לכך, או שאולי המדיניות שלהם היא שאסור לפרסם שום מודעה שיש בה רווח אישי.

דוגמה לקבוצה טובה היא כזו שעוסקת בחומרה וקניות מחו”ל מכיוון שיש המון מבצעים באתרים כמו אמזון או newgg והם נעלמים מהר מאוד.

אם אתם מפרסמים מבצע שווה, לא בהכרח יהיה אכפת למישהו אם מדובר בקישור רגיל או ממומן מכיוון שבסופו של דבר הוא משלם את אותו הסכום.

ולמרות זאת, גם אם הדבר מותר על פי חוקי הקבוצה, אני ממליץ להוסיף גילוי נאות בסוף או בהתחלה של הפוסט.

אם אתם עדיין לא יודעים איך לפתוח קבוצה בפייסבוק 🤨 הנה סרטון קצר שיעזור לכם

פינטרסט

פינטר מה? פינטרסט היא רשת חברתית מעט אליטיסטית שבה כל אחד יכול לפרסם תמונות, איורים או גרפיקות אותם הוא עיצב ולנעוץ אותם על גבי הלוח הווירטואלי שלו.

למרות שזו רשת עם דגש על קריאטיביות אפשר לבצע בה גם שיווק שותפים אם יודעים איך לעצב באופן אסתטי תמונות קיימות (וכמובן בלי לפגוע בזכויות יוצרים).

היום אפשר גם להוסיף טקסט נלווה ותמונות נוספות לכל תמונה גדולה ואפילו סיכות שיישאבו מידע ישירות מהאתר שלכם, כך שאפשרויות ה- SEO הפנימיות של הפלטפורמה הן די נרחבות, כולל שיוך של מילות מפתח.

אבל היתרון העצום של פינטרסט הוא שמכל לוח או גרפיקה שאתם נועצים אפשר לקשר החוצה!

אתם לא חייבים לקשר ישירות לתוכנית השותפים וגם כאן אפשר להעביר את הגולש לדף נחיתה שיגרום לו ללחוץ על קישור האפילייט עצמו.

בנוסף יש לפינטרסט אפשרות לפרסום ממומן וזו עוד דרך להגדיל את החשיפה שלכם אחרי שצברתם ניסיון עם הפרסום האורגני.

אינטסגרם

אינסטגרם

באינסטגרם אין ממש אפשרות לשים קישורים בתוך פוסטים, אלא אם כן יש לכם מעל 10,000 עוקבים, וגם אז הקישורים מוגבלים לסטוריס.

לכן, רוב מי שרוצה למשוך גולשים לתוכנית שותפים משתמש בקישור דינאמי במסך ה-Bio שלו ומפנה את הגולשים לקישור הזה מתוך הפוסט. לשם זאת יש כלי מצוין בשם Link Tree.

השאלה היא כמובן איך גורמים לגולשים באינסטגרם להתעניין במוצר ספציפי כשיש כל כך הרבה הסחות דעת מסביב.

התשובה היא שאתם צריכים להיות סוג של מיקרו-משפיענים ולהציג את עצמכם משתמשים במוצר בדרך מקורית, או לכל הפחות ללוות אותו בטקסט עם המלצה חמה עבור קהל היעד אליו אתם פונים.

כדאי מאוד גם לעשות שימוש חכם ב-Hashtags ובכלל לנסות להפוך את הפוסט לכמה שיותר ויראלי (זה לא בלתי אפשרי).

פורומים ואתרים ברשת אליהם אפשר להוסיף קישורים

אתרים כמו פורומים רחוקים מלהיות מתים ועדיין אפשר למצוא קהילות מאוד מגוונות בארץ ובחו”ל.

לדוגמה, FXP היא רשת עצומה של פורומים לצעירים ובני נוער, שיש בה סגמנטציה נהדרת לקהילות שונות. וגם תפוז לא אמרו את המילה האחרונה…

מלבד פורומים יש אתרים של שאלות ותשובות ואתרים כמו Reddit. בחלק מהם מותר לפרסם קישורים וקישורי שותפים באופן ספציפי ובחלק לא. בכל מקרה, הקישור אותו אתם שמים חייב להיות רלוונטי לשרשור / שאלה.

לדוגמה, אם מישהו שואל על הכנה לפני שתילה של זרעים בגינה, אל תדחפו קישור של איזה Gadget בומבסטי: מי ששאל את השאלה רוצה פתרון פשוט (בלי קשר שהוא היה יכול למצוא את התשובה בחמש דקות בגוגל…).

אם אסור לכם לשים קישור בשרשור עצמו או שהקישור עצמו שקוף מדי, אתם יכולים תמיד לשים קישור בחתימה, שם זה יותר מקובל.

אומנם קישורי חתימה פחות טובים ל-SEO ויכולים להיות אפילו מסוכנים אם משתמשים בהם יותר מדי, אבל כאן זה לא רלוונטי.

סוג נוסף של אתרים שבהם אפשר לשים קישורי אפילייטס הם דווקא אתרי מאמרים, למרות שאני ממש לא ממליץ עליהם לקידום אורגני…

תתפלאו, אבל אם תכתבו מאמר טוב באתר פופולארי יחסית, אתם יכולים לצבור בקלות כמה מאות או אפילו אלפי צפיות מהסיבה שיש באתרים האלו כמות מטורפת של עמודים ולפחות כמה עשרות חיפושים בחודש יגיעו למאמר שלכם או מאמר דומה לו.

ושוב פעם, זה לא משנה אם מדובר בקישור שמבצע הפניה מסוג 301 או קישור nofollow

שלא תגידו שאני לא דואג לכם, הנה 8 דרכים שיעזרו לכם להשיג קישורים בחינם

פרסום ממומן

הפרסום הממומן המרכזי היום (עם הכי הרבה חשיפה) נחלק לפייסבוק ולגוגל, ויש גם רשתות תוכן (טאבולה ואאוטבריין) שמקבלות תנועה מאתרים שונים.

בנוגע לתוכנית השותפים, הרעיון כאן שאתם מפרסמים במחיר זול יחסית, כך שסך כל העמלות שתקבלו יהיה גבוה יותר מהסכום שהשקעתם במודעות.

חשוב לדעת שישנו הבדל עקרוני בין פייסבוק לגוגל: בפייסבוק הפרסום עובד כאמור על פי מאפיינים חברתיים ודמוגרפים, כך שקשה יחסית לדעת כמה לחיצות והמרות תקבלו עבור התקציב שלכם.

בגוגל לעומת זאת אפשר להעריך פחות או יותר את טווח המחיר ללחיצה על מילות המפתח ואפילו במקום או בעמוד הראשון באופן ספציפי.

מעבר לכך, בפרסום ממומן רצוי להפנות קודם כל לדף נחיתה שלכם ובו קישור לתוכנית השותפים. אחרת עשוי להיווצר הרושם שאתם מפרסמים מטעם השותף עצמו, ותוכניות שותפים רבות פשוט לא מאפשרות את זה (ולדעתי בצדק).

אם אתם מעדיפים קידום ממומן באמצעות טאבולה או אאוטבריין התוכן שתיצרו יצטרך להיות ארוך ואיכותי, אבל גם אחוזי הלחיצות על הקישורים יעלו.

מנגד, ליצור דפי תוכן כל כך מושקעים זה לא פחות קשה מלנהל אתר, כך שלא בטוח שזה יהיה עדיף מלהעלות אתר עם הרבה תוכן ולקדם אותו אורגנית…

יו-טיוב

יו-טיוב היא מכונה משומנת לתוכניות שותפים ולמעשה יש הרבה מאוד יו-טיוברים שעברו לערוץ הזה כמקור הכנסה נוסף מלבד הרווח של המודעות שהם מתחלקים בו עם גוגל.

אפשר לשים קישור פשוט ולהפנות אליו מהתיאור של הסרטון, אבל הרבה יו-טיוברים מוסיפים לסרטון שלהם מקטע מטעם הספונסר שלהם ובו הם מפנים לקישור פעם נוספת על גבי המסך (בדרך כלל מדובר במשהו קצר שקל לזכור).

לדוגמה, יוצא לי לראות הרבה סרטונים שמיועדים לגברים צעירים עם הפניות לתכשירים שאמורים להאט או לעצור את נשירת השיער ואפילו דברים יותר מוזרים כמו מוצרי טיפוח לאזורים האינטימיים (גם לגברים!).

בדרך כלל יש גם הנחה משמעותית או אפילו כמה דוגמיות חינם (תלוי בסדר גודל של המחיר).

הספונסרים האלו הם סופר מטורגטים ולכן גם אם מאוד קל לדלג עליהם, הרבה גולשים לא עושים את זה וממשיכים לצפות. למרבה הצער הם רלוונטיים בעיקר לחו”ל.

אם אתם מעוניינים להשתמש במשהו דומה בארץ, כנראה שתצטרכו למצוא משהו כללי יותר כמו תוכנה להנהלת חשבונות, שזה (מה לעשות) קצת פחות סקסי…

רשימה תפוצה או ספר אלקטרוני

מדובר כאן בכלי הקלאסי של שיווק באמצעות תוכן. לכאורה זה אחד הכלים היותר טריוויאליים, אבל הוא יכול להיות מאתגר אם אתם משתמשים רק בדפי נחיתה קצרים יחסית ואין לכם אתר עם טופס.

לא בהכרח בגלל שעמודי הנחיתה האלו לא טובים, אלא מכיוון שתצטרכו להשתמש בערוצי שיווק נוספים על מנת להגדיל את רשימת התפוצה עצמה.

אפשר לשלב את רשימת התפוצה עם ספר אלקטרוני שיש בתוכו קישורי אפילייטס ובהמשך ללטפטף גם מוצרים קשורים או עדכונים שהם בעצם קישורי שותפים נוספים.

טיפים כללים נוספים

  1. כאשר אתם מצטרפים לקבוצה או פורום קיים, השתלבו קודם כל באופן כמה שיותר טבעי (ובכלל, עדיף לבחור בכאלו שיש לכם זיקה אישית אליהם). רק לאחר מכן השתמשו בפוסטים להמלצה על מוצרים, מבצעים וכו’.
  2. גם אם מדובר בדף / קבוצה / פורום / ערוץ יו-טיוב שאתם מנהלים, בנו את האמון שלכם עם הגולשים באופן הדרגתי ואל תתחילו להפציץ אותם בקישורים או מעברונים לתוכניות שותפים.
  3. נסו כל מיני פורמטים וניסוחים בהתאם לקהל היעד בפלטפורמה. אתם לא יכולים לדעת מה בדיוק יתפוס.
  4. אל תעשו יותר מדי חישובים: כדאי שפרסום של קישורי אפילייטס ברשתות חברתיות לא ייראה מכני או “מתוכנת” מדי (כלומר, אתם תמיד מעלים אותו בזמנים קבועים). נסו להיות ספונטניים ולהדביק אותם כשיש לכם הזדמנות אמיתית שנוצרה (כמו שכתבתי, מבצעים, מוצרים חדשים וכו’).
  5. באופן כללי, הפניה ישירה לעמוד השותף מתאימה למוצרים שקונים בצורה ספונטנית והם זולים יחסית (למשל נרתיק מעוצב לאייפון). לעומת זאת, מוצרים יקרים יותר עובדים טוב עם עמודי נחיתה שמתווכים בין הפוסט שלכם לבין הקישור לשותף עצמו.

לסיכום

גם אם אין לכם אתר, אתם בהחלט יכולים להצליח עם תוכנית שותפים, אבל קחו בחשבון שזה לא תמיד בהכרח יותר מהיר ועדיין תצטרכו לעבוד לא מעט.

באופן אישי, אני ממליץ לא להזניח את האופציה של בניית אתר לטווח הרחוק מכיוון שהאתר הוא בסופו של דבר הנכס היחיד שהוא באמת שלכם ולא חשוף לשינויים של פלטפורמות שונות, חסימת חשבונות וכו’.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו