Ahrefs מול Semrush: מי הכלי הטוב ביותר ל-SEO?

שואלים אותי מדי פעם "איזה תוכנה לקידום אתרים הכי טובה לדעתך".

אז תמיד Ahrefs הוא השם שעולה בטופ. אבל מה לגבי Semrush, כלי SEO מאד פופולארי נוסף?

אז המדריך הבא יעשה לכם לסדר והשוואה ראש בראש בין הכלים. מוכנים? בואו נתחיל.

שניהם מציעים פיצ'רים מתקדמים למחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים, בדיקת קישורים, SEO טכני ועוד. אך לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות שצריך לקחת בחשבון.

אין מקדם אתרים רציני שלא מכיר את הכלים האלה. אז במה כדאי לבחור – Ahrefs או Semrush? בואו נראה.

Ahrefs – סקירה כללית

Ahrefs הוא אחד הכלים הפופולריים ביותר בתחום ה-SEO, בעיקר בזכות מערכת הניתוח העוצמתית של הקישורים. הכלי מציע מאגר עצום של קישורים נכנסים, מחקר מתחרים מעמיק, ומערכת סריקת אתרים מתקדמת שמזהה בעיות טכניות המשפיעות על הדירוגים בגוגל.

בין היתר, Ahrefs מאפשר:

  • ביצוע מחקר מקיף של קישורים נכנסים (Backlinks).
  • ניתוח תנועה אורגנית והערכת התחרותיות של מילות מפתח.
  • מעקב אחר שינויים בדירוגי האתר והשוואת ביצועים מול מתחרים.
  • מערכת "Content Explorer" לחיפוש תוכן פופולרי בתחומים שונים.
  • ממשק נוח וקל לשימוש, במיוחד עבור מי שמתרכז בקידום אורגני.

Semrush – סקירה כללית

Semrush הוא כלי רב-תכליתי המשמש גם למטרות SEO אורגני וגם לקמפיינים ממומנים (PPC).

מדובר בפלטפורמה מקיפה שנותנת למשתמשים תובנות על תנועה, מתחרים, קישורים, ואסטרטגיות שיווק דיגיטלי מתקדמות. הכלי מציע מערכת ניתוח מתחרים מהטובות בשוק ומספק גישה ישירה למידע של Google Ads לצורך מחקר PPC.

בין היתר, Semrush מציע:

  • ניתוח SEO מעמיק כולל המלצות מבוססות AI.
  • כלים מתקדמים למחקר מילות מפתח כמו "Keyword Magic Tool".
  • מערכת "Traffic Analytics" לניתוח מפורט של תנועת האתרים המתחרים.
  • זיהוי קישורים מזיקים באמצעות "Toxic Score".
  • אינטגרציות עם מערכות פרסום כמו Google Ads ו-Facebook Ads לניהול קמפיינים חכמים.
  • תמחור גמיש עם מגוון רחב של אפשרויות למשתמשים עסקיים.

הערה חשובה לגבי Semrush: בישראל, נכון לכתיבת שורות אלו, לחברת Semrush יש הסכם עם חברת קידום ישראלית גדולה ומוכרת, כך שרק לאותה חברה יש גישה ל-Data יותר מורחב ממה שיש לשאר המשתמשים של הכלי בישראל – כך שיש לקחת את הנתון הזה בחשבון.

השוואה בין הכלים לפי צרכים ספציפיים

עכשיו בואו נתעמק קצת יותר ונראה מה מציע כל כלי בהקשר של צרכים ספציפיים הנפוצים בקרב מקדמי אתרים.

1. מחקר מילות מפתח

Ahrefs

  • מציג נפח חיפוש, קושי בקידום (Keyword Difficulty), מספר קליקים חודשי ועוד.
  • מערכת "Keyword Explorer" שנותנת הצעות למילות מפתח חדשות.
  • מספק מידע רחב על כמות הקליקים האמיתית של כל מונח (ולא רק נפח חיפוש משוער).
  • אין גישה חופשית למילות המפתח בגוגל (לעומת Semrush שמביא אותן ממערכת Google Ads). – יש לAhrefs מעין מאגר מידע עצמאי של נפחי חיפוש וכו' – זה יכול להיות חסרון עבור משתמשים מסוימים שמעדיפים לקחת את המידע ישירות מגוגל.

Semrush

  • כולל נתונים עשירים שמקורם ישירות ממערכת הפרסום של גוגל (Google Ads).
  • מערכת "Keyword Magic Tool" מציעה מיליוני הצעות רלוונטיות עם פילטרים מתקדמים.
  • יכולת חיזוי תנועת החיפוש לפי עונות וזמנים שונים.
  • קושי חיזוי הקליקים המדויק לכל מילת מפתח (Ahrefs חזק יותר בנקודה הזו).

2. ניתוח קישורים (Backlinks)

Ahrefs

  • מסד נתונים עצום של קישורים נכנסים (ועדיין, מנסיוני – ברוב המקרים מראים רק 70-80% ממה שיש בפועל או ממה שתראו ב-Search Console, למשל).
  • מערכת "Site Explorer" מציגה את DR (Domain Rating) לחוזק הדומיין.
  • מאפשר לראות קישורים חדשים ואבודים בזמן אמת.
  • אין פיצ'ר ספציפי לניתוח אסטרטגיית קישורים של מתחרים.

Semrush

  • מספק ניתוח קישורים מתחרים כולל Toxic Score שמזהה קישורים מזיקים.
  • נותן דוח על קישורים פוטנציאליים שכדאי להשיג לפי הנישה שלך.
  • כולל המלצות לשיפור פרופיל הקישורים שלך.
  • מאגר הקישורים מעט קטן יותר לעומת Ahrefs.

3. ניתוח מתחרים

Ahrefs

  • מציג נתוני תנועה משוערים של כל אתר, כולל מילות המפתח שמביאות הכי הרבה תנועה.
  • מערכת "Content Explorer" שמגלה תוכן פופולרי לפי נושאים ומתחרים.
  • לא מציע כלי ניתוח PPC מובנה.

Semrush

  • כולל מערכת "Competitive Analysis" להשוואה מקיפה בין אתרים ומתחרים.
  • יכולת ניתוח מתחרים גם בקמפיינים ממומנים (PPC).
  • מערכת "Traffic Analytics" שמאפשרת ניתוח מעמיק של התנועה לכל אתר מתחרה.
  • קצת פחות מדויק במדידה של תנועה אורגנית.

4. SEO טכני

Ahrefs

  • כולל מערכת סריקת אתרים (Site Audit) למציאת בעיות טכניות.
  • מציג המלצות לשיפור מהירות האתר, תגיות Meta, ועוד.
  • דוחות על הפניות שבורות ובעיות קנוניקליות.
  • פחות חזק ב-AI לניתוח עומק של בעיות SEO.

Semrush

  • מערכת SEO Audit עוצמתית שמנתחת מאות פרמטרים באתר.
  • מספק המלצות מבוססות AI לשיפור טכני.
  • כולל דוחות על UX, Core Web Vitals ושיפור מהירות.
  • קצת יותר מסורבל בשימוש לעומת Ahrefs.

טבלה מסכמת של הפיצ'רים

פיצ'ר Ahrefs Semrush
מחקר מילות מפתח ✅ דיוק גבוה בקליקים ✅ נתונים עשירים מ-Google Ads
הצעות למילות מפתח ✅ "Keyword Explorer" ✅ "Keyword Magic Tool"
ניתוח קישורים ✅ מסד נתונים עצום ✅ ניתוח קישורים מתחרים + Toxic Score
ניתוח מתחרים ✅ ניתוח אורגני מדויק ✅ ניתוח כולל PPC ו-SEO
SEO טכני ✅ Site Audit למציאת בעיות טכניות ✅ המלצות מבוססות AI, דוחות UX
ניתוח תנועה ✅ נתונים משוערים על כל אתר ✅ "Traffic Analytics" לניתוח תנועה
ממשק משתמש ✅ פשוט ונוח ❌ מעט מסורבל
מחיר ✅ משתלם יותר ❌ יקר יותר

סיכום – איזה כלי לבחור?

בחירת הכלי המתאים תלויה בצרכים ובמטרות שלך.

אם עיקר ההתמקדות שלך היא קידום אתרים אורגני (SEO), מחקר קישורים (Backlinks) וניתוח תנועה אורגנית, Ahrefs מספק את הפתרון האידיאלי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הוא מצטיין בדיוק הנתונים שלו על קישורים נכנסים וכולל מאגר עשיר שנותן תמונה ברורה של פרופיל הקישורים של כל אתר. בנוסף, ממשק המשתמש שלו פשוט ונוח, מה שהופך אותו לכלי ידידותי עבור מקדמי אתרים בכל הרמות.

מצד שני, אם אתה מחפש פתרון כולל לכל היבטי השיווק הדיגיטלי, כולל SEO, PPC, מחקר מתחרים ואסטרטגיות שיווק מתקדמות, Semrush הוא הבחירה המתאימה.

Semrush מציע יכולות ניתוח מעמיקות יותר בנוגע לפרסום ממומן בגוגל (Google Ads), יחד עם כלי מחקר מתחרים עשיר שמאפשר לך לראות בדיוק איך המתחרים שלך פועלים ומהן האסטרטגיות שלהם.

בנוסף, Semrush מספק מגוון רחב יותר של כלים לניתוח SEO טכני, אופטימיזציה לתוכן, וניהול קמפיינים פרסומיים בצורה אינטגרטיבית.

אם אתה עוסק גם בפרסום ממומן ורוצה כלי שייתן לך מידע מקיף יותר על השוק והמתחרים – זהו הכלי הנכון עבורך.

לסיכום, Ahrefs הוא הבחירה הטובה ביותר לקידום אורגני וניתוח קישורים, בעוד Semrush מספק פתרון רחב יותר לכלל השיווק הדיגיטלי, כולל פרסום ממומן.

במה אני אישית בוחר?

אני (דניאל זריהן) עובד עם Ahrefs כבר מעל עשור, לדעתי התחלתי לעבוד איתם קצת אחרי שהם יצאו לשוק.

מאז הם התפתחו מאד והוסיפו אינספור פיצ'רים (אני בעצמי מרגיש שאני מנצל אולי 50% מיכולות הכלי בלבד.

היו לי גם פה ושם התנסויות עם Semrush לאורך השנים – נתתי להם חודש נסיון פה, חודש נסיון שם, כדי לוודא שאין איזה פיצ'ר חזק שובר שוויון שאני מפספס או משהו כזה.

בכל הנסיונות שהיו לא, לא מצאתי משהו כזה – לעניות דעתי, סמראש זה כלי קצת יותר מקובע, מסורתי וכזה שבאמת מיועד להסתכלות רחבה יותר של שיווק דיגיטלי ולא רק SEO. לכן הבחירה האישית שלי זה ב-Ahrefs אול אין, בעיניי כלי ה-SEO המוביל בעולם (ביחד עם ה-Search Console של גוגל).

ההחלטה הסופית תלויה בצרכים הספציפיים שלך ובאופי העבודה שלך בתחום הדיגיטל.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו