ClickCease

052-9095200

פרסום עסק חינם באינטרנט – כך תעשו זאת נכון

אחת הדילמות שמעסיקות עסקים אשר פועלים בזירה הדיגיטלית היא כיצד נכון יהיה להשקיע את תקציב השיווק של העסק.

בפני עסקים עומדים כיום לא מעט ערוצים שמציעים חשיפה לקהלי יעד ממוקדים – כל ערוץ עם המאפיינים הייחודיים לו. עם זאת, עסקים שרוצים למקסם את התוצאות מתהליכי השיווק בעסק מעוניינים לרוב לאתר גם ערוצים המאפשרים שיווק בחינם.

פרסום עסק בחינם

במאמר הזה ננסה לסקור כמה וכמה דרכים שתאפשרנה לכם, בעלי העסקים, להגדיל את החשיפה של העסק בחינם.

עם זאת, ראוי וחשוב לזכור שעל מנת להפוך את תהליך השיווק לאפקטיבי, וליהנות מזרם קבוע ויציב של גולשים שיהפכו ללקוחות, ברוב המוחלט של הנישות שבהן תפעלו, תאלצו להשקיע לפחות חלק מתקציב השיווק שלכם, גם בהגברת החשיפה הדיגיטלית של העסק.

אז אילו פעולות תוכלו לבצע כדי לפרסם את העסק שלכם בחינם, וללא עלות? המשיכו לקרוא.

1. פתיחת עמוד פייסבוק עסקי

הרשתות החברתיות שינו ללא היכר את הדרך שבה עסקים החלו להפיץ את המסרים השיווקיים שלהם.

אחד היתרונות המשמעותיים ברשת חברתית, הוא יכולות הפילוח המתקדמות שלה.

אם עסק מייעד את המוצרים שלו להורים צעירים, הוא יוכל, באמצעות הרשת החברתית, להפיץ את המסרים למשתמשים אשר עונים על המאפיינים הרלוונטיים.

גם אם העסק מייעד את השירותים שלו לנשים בנות 30 עד 50 מאזור פתח תקוה – הרשת החברתית תוכל לספק לו מענה.

כדי לפעול כגוף עסקי בתוך הרשת החברתית, תצטרכו לפתוח דף עסקי לעסק, ולמלא אותו באוסף של תכנים רלוונטים, תמונות וקישורים אל הנכסים הדיגיטליים שלכם. פתיחת עמוד פייסבוק עבור העסק שלכם אינה כרוכה בעלות. תוכלו להזמין את החברים שלכם בפייסבוק לאהוד את הדף העסקי שפתחתם, לעודד אותם לשתף את הדף בעצמם, לפרסם תכנים שונים שיגבירו את מעורבות הגולשים, כמו סקרים, שאלונים או סרונים איכותיים.

חשוב להבין, פייסבוק בשנים האחרונות מצמצמת באופן שיטתי את החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים, במטרה ברורה לעודד את אותם עסקים לשלם כסף עבור אותה חשיפה.

כך שעמוד עסקי, טוב ככל שיהיה ופופולרי ככל שיהיה, לא צפוי יהיה לקבל חשיפה משמעותית בהעדר השקעה של תקציב משמעותי. עם זאת, התמורה שתתקבל עבור אפס השקעה, בראית עלות תועלת, ללא ספק שווה את המאמץ.

שווה גם לקרוא על קידום אורגני בפייסבוק.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למדריך על פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק:

2. פתיחת קבוצת פייסבוק וניהול קהילה

פייסבוק מאפשרת, לצד פתיחת עמוד עסקי לעסק, גם פתיחה של קבוצה.

לא נעמוד במאמר הזה על כלל ההבדלים בין עמוד עסקי לקבוצה, אולם נציין שמטרתה של קבוצה היא לשמש פלטפורמה לניהול קהילה, שויונית פחות או יותר, שבה כלל השותפים יכולים לתרום מזמנם לסדר היום, לשתף בתכנים רלוונטיים, לשאול שאלות ולהשיב על סוגיות שהעלו גולשים אחרים.

בניגוד לעמודים עסקיים, פייסבוק דווקא מעודדת ומשפרת את החשיפה של קבוצות פייסבוק, בין היתר משום שאלו מספקות ערך רב לגולשים. רבים מן הגולשים כיום שמתעניינים בשירות, במוצר או שרוצים לקבל מענה על סוגיה ספיציפית, נפנים, במקום למנוע החיפוש של גוגל, דווקא לקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות.

פעילות באמצעות ניהול קבוצת פייסבוק יכולה לתרום לא מעט למיצוב העסק שלכם, להפיכתכם לאוטוריטה בתחום שבו אתם פועלים, ולהגביר את המודעות למותג שמאחוריו אתם עומדים.

כדאי גם לעבור על המדריך שלי על קידום קבוצה בפייסבוק.

3. פעילות בקבוצות פייסבוק אחרות

במקביל לפתיחת של קבוצת פייסבוק רלוונטית, אשר יכולה להיות כרוכה בהשקעת זמן ומשאבים עד לנקודה שבה הקהילה מאחורי הקבוצה היא משמעותית ופעילה, עומדת לכם גם האפשרות להיות פעילים בקבוצות פייסבוק שלא אתם מנהלים.

פעילות כזאת, שבאמצעותה תוכלו להגיב, לשתף, לסייע לגולשים אחרים ולתרום לא מעט מן הניסיון שלכם, צריכה להתבצע בזהירות הראויה: לקבוצות הפייסבוק השונות ישנם תקנונים מחמירים, ומנהל הקבוצה יכול לנקוט נגדכם בלא מעט צעדים אם הוא מרגיש שהפרתם את כללי הקבוצה, למשל באמצעות פרסום תוכן שיווקי בצורה בוטה מידי.

לכן, אם אתם מתכננים לעשות שימוש בקבוצות פייסבוק שלא אתם מנהלים, פעולה שתוכלו לבצע לגמרי בחינם, כדאי יהיה לברר קודם מהם הכללים להם כפופים חברי הקבוצה, ואולי אף להמתין מעט עם הפרסומים השונים בקבוצה עד לקבלת תחושה לגבי איך הדברים מתנהלים בתוכה.

4. פתיחת כרטיס עסק בשירות גוגל מיי ביזנס

פתיחת כרטיס עסק בשירות 'גוגל מיי ביזנס' תאפשר לעסק שלכם, ללא כל עלות, להיות מוצג בדפי תוצאות החיפוש של גוגל עבור שאילתות רלוונטיות, גם אם אתר האינטרנט שלכם לא עבר תהליך אופטימיזציה לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש.

בכרטיס העסק בגוגל תוכלו:

  • לציין את מיקום העסק
  • להגדיר את שעות הפתיחה והסגירה שלו
  • לנהל את הביקורות והדירוגים של הגולשים
  • לספק מידע באמצעות תמונות וטקסט על אופי השירות של העסק
  • ועוד.  

למידע נוסף על גוגל מפות.

למדריך מעשי על עבודה עם Google My Business:

5. ניהול פרופיל אינסטגרם

אם העסק שלכם מייצר מוצרים עם יתרון ויזואלי משמעותי, תוכלו לעשות שימוש ברשת החברתית מבית פייסבוק שמבוססת על תמונות וויזואליזציה – אינסטגרם.

באינסטגרם מובילים לא מעט מותגים קמפיינים ויזואליים באמצעות שימוש במשפיענים – דמויות ציבוריות ומפורסמות, אשר זוכות לעוקבים רבים אחרי הפרסומים שלהם.

באמצעות הרשת הזאת תוכלו לפתוח פרופיל לעסק שלכם, להגיב לתמונות של פרופילים אחרים, לייצר קשר עם קולגות בנישה שבה אתם פועלים ועוד, וכל זאת, כמובן, ללא עלות.

זה הזמן לעצור ולומר – רוב המשפיענים הפועלים ברשת האינסטגרם משקיעים לא מעט כסף בשיווק עצמי, ובפיתוח פרופיל העוקבים שלהם, גם בדרכים מלאכותיות, וזאת על רקע התחרות הרבה הקיימת בשוק הזה.

בלי השקעה משמעותית, לא סביר שתיראו תוצאות מוצלחות מן הקמפיין, אבל שוב, בראיית עלות תועלת, פתיחת פרופיל באינסטגרם לא תגרום לכם נזק כלכלי…

למידע נוסף על גידול עוקבים באינסטגרם.

6. פרסום מאמרי אורח בבלוגים

עוד פעולה שתוכלו לבצע לגמרי בחינם, בכפוף לשיתוף פעולה של קולגות מן התחום, הוא פרסום מאמרי אורח בבלוגים של אנשי מקצוע בתחום.

אם יש לכם תוכן ערכי ואיכותי, שמספק ערך מוסף אמיתי לגולשים, לא מעט מנהלי אתרים בנישה שבה אתם פועלים ישמחו לארח אתכם בבלוג שלהם.

בדרך כלל, פרסום מאמרי אורח מתבצע על מנת לקבל קישור יוצא מתוך המאמר לאתר שמעוניינים לקדם, אולם אין ספק שאפשר לעשות שימוש בטקטיקה הזאת, כדי לפרסם את העסק שלכם, להגביר את המודעות של גולשים למותג שלכם, וכל זאת במיוחד בעת פרסום בבלוגים פופולריים במיוחד.

7. שימוש באינדקסים לעסקים 

שירותי אינדקסים לעסקים פועלים, בדרך כלל, בשתי תצורות עיקריות:

  1. רישום חינמי של עסקים עם ניהול בסיסי של פרופיל העסק באינדקס,
  2. שירות מלא בתשלום על חשיפה מוגברת, בזמן ובמקום המתאים ללקוחות.

אם אתם רוצים לקבל חשיפה בסיסית בעסק עם אפס השקעה כספית, תוכלו לייצר פרופילים לעסק בשירותים כמו איזי, אינדקס עסקים המאפשר ללקוחות לאתר עסקים המספקים את השירות לו הם זקוקים בקרבת מקום, דפי זהב – אינדקס עסקים נוסף המאפשר פרסום חינמי עם פונקציות בסיסיות של חיפוש ואיתור העסק, B144 – הפועל בצורה דומה לשניים הקודמים ועוד.

8. פעילות באתרי השאלות והתשובות סטיפס

אתר השאלות סטיפס משמש כבמה, בעיקר לצעירים, לשאול שאלות שונות ולתת לחכמת ההמונים לספק להם את התשובות הטובות ביותר, כמעט בכל תחום בחיים: התנהגות, ביטחון עצמי, חיילים, בגרות, מערכות יחסים, מזג אויר ועוד ועוד.

פעילות זהירה בפלטפורמה הזאת, עם תכנים לא שיווקיים אלא כאלו שנועדו באמת לייצר ערך מוסף אמיתי, תוכל לסייע לכם לחשוף עוד ועוד אנשים אל המותג שבניתם, כמובן בחינם.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו