בניית חנות תכשיטים: איך להצליח עם מכירת תכשיטים אונליין

אין כמעט קניון או “מיני קניון” שלא תוכלו למצוא בו לפחות חנות תכשיטים או דוכן תכשיטים 💎, ולפעמיים גם הרבה יותר מאחד או אחת.

אז נכון שאין כמו המלצה אישית של המוכרת או הצורף, אבל גם תכשיטים מאוד מקובל לרכוש היום באינטרנט והקטגוריה הזו פורחת לא פחות מקטגוריות כמו מכשירי חשמל או צעצועים לילדים.

אחרי הכול, הקונה יכול להסתובב כמה זמן שהוא רוצה באתר בלי להצטופף עם עוד עשרה אנשים בין כל ארונות התצוגה ולחכות דקות ארוכות בתור, אבל אנחנו קודם כל צריכים להבין איך להביא אותו לשם…

בניית אתרי תכשיטים
בניית אתרי תכשיטים

בחירת הפלטפורמה הנכונה

הצעד הראשון הוא כמובן בחירת פלטפורמת המסחר הנכונה. חנות תכשיטים היא לא אתר מורכב ולכן יש לא מעט פלטפורמות שיספקו את הסחורה.

בהנחה שאתם רוצים לבנות חנות בעברית, אני מציע לכם להישאר עם וויקס, WooCommerce או אחת מהפלטפורמות הישראליות כמו e-shop , Konimbo, CashCow Kivi או אפילו החנות החדשה (יחסית) של ישראכארט.

אם אתם רוצים חנות באנגלית, Shopify היא בחירה טובה 👍🏼.

אומנם רוב הפלטפורמות כאן הן סגורות (למעט WooCommerce ו-Konimbo שיש לה חלק פתוח), אבל הממשק והתמיכה בעברית יכולים להיות מאוד חשובים למי שקצת פחות מכיר את התחום.

גם ההתאמה לקידום אתרים ברוב הפלטפורמות היא הרבה יותר טובה מאשר פעם.

מעבר לכך הסתכלו על תיק העבודות באתר הרשמי של החנות ושימו לב לאתרים השונים. האם יש שם אתרי LifeStyle או אופנה? אם כן, איך הם מעוצבים וכמה נוח להשתמש בהם? 🤔

בחירת הפלטפורמה היא בדרך כלל החלטה שלא ניתן לחזור ממנה, ולכן אל תבצעו אותה במהירות.

עוד דבר קטן נוסף: אם אתם יותר בקטע של ייצור תכשיטי בוטיק, יש לכם כמובן את האופציה של Etsy או מרמלדה מרקט (המקבילה הישראלית שלה), אבל אלו בעיקרון זירות מסחר בסגנון אמזון שבהן נקודת המכירה כבר מוכנה עבורכם.

לבחור את העיצוב הנכון לאתר

בחירת העיצוב הנכון

כשתיגשו לשוטט בין כל הפלטפורמות ותסתכלו על המחירונים או רשימת התכונות, סביר להניח שבמוקדם או במאוחר תשימו לב שישנן פלטפורמות שמציעות לכם עיצוב בסיסי, תבנית בהתאמה אישית (או עיצוב מתקדם) ועיצוב מקורי לחלוטין.

אני ממליץ באופן שלא משתמע לשתי פנים לא לבחור בתבנית בסיסית 🙅‍♂️. הסיבה היא שכל הרעיון מאחורי חנות תכשיטים היא הייחודיות שלה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אומנם התכשיטים עצמם הם אלו שיתפסו את רוב תשומת הלב, אבל אם הגולש יזהה בקלות שהחנות שלכם היא שכפול של חנות אחרת, הרושם הראשוני שתיצרו אצלו לא יהיה טוב (בלשון המעטה).

יצירת המבנה הנכון עבור האתר

כתבתי על יצירת המבנה הנכון לאתר בפוסט על קידום חנויות תכשיטים, אבל זה מתבקש שאני אחזור עליו גם כאן:

בעיקרון, בכל חנות וירטואליות אמורות להיות קטגוריות של מוצרים ואולי גם תת קטגוריות, אבל לא מעבר. זאת מכיוון שאנחנו לא רוצים שעמודי המוצרים יהיו ברמה עמוקה מדי מבחינה היררכית.

ניתן ואפילו רצוי להוסיף תגיות למוצרים מסוימים מכיוון שהן מהוות הזדמנויות לקידום של מילות מפתח נוספות וגם יוצרות היררכיה מקבילה מבלי לפגוע בהיררכיה המקורית שמבוססת על קטגוריות (בהנחה שאתם לא יוצרים תגיות שהן כבר קטגוריות או ההפך).

לדוגמה, “תכשיטים לחתונה” 👰🏻 (או משהו כזה…).

מעבר לתגיות, הוסיפו אפשרויות סינון. לדוגמה, כל הטבעות עם אבני חן בצבע ירוק.

במידה והמסנן טוען עמוד חדש או משנה את הפרמטרים של העמוד הקיים ולמעשה יוצר כתובת חדשה, שקלו להשתמש בתגי קנוניקל או לשנות את האופן בו גוגל מתייחס לפרמטרים ב-Search Console.

למשל, יכול להיות שיש צבע מסוים שהוא הפופולארי ביותר ומתאים לכמות גדולה של תכשיטים (כולל כאלו שנמצאים בתוך מסננים אחרים).

לסיום, ואני אגיע לזה בהמשך, יש לבנות גם עמודי תוכן כמו מאמרים או בלוג. עמודים אלו נותנים לגוגל עוד “חומר לעכל”.

עמודים אלו אפשר לקדם על ביטויים שונים באמצעות קישורים מבחוץ ולאחר מכן לחזק את עמודי המוצרים באמצעות קישורים פנימיים.

אופטימיזציה ברמת המוצר

אחד מעמודי התווך של כל חנות הם עמודי המוצרים עצמם. עמוד מוצר טוב צריך לכלול לפחות פסקה אחת או שתיים של טקסט מעבר למוצר ולהרכב החומרים, כמה תמונות ופרטים כללים על אופן הרכישה (בעיקר כדי להגדיל את כמות המכירות, לא עבור גוגל…).

למרבה הצער, הרבה בעלי חנויות לא משקיעים בכך ונשארים עם עמודי מוצר דלים שקשה לגרום להם להתברג בגוגל.

אם אתם רוצים טיפים יעילים לביצוע אופטימיזציה לעמודי מוצר 👇🏼

אז הנה כמה עוד טיפים:

✔️ גם אם יש לכם 300 תכשיטים באתר, קחו לפחות 20 מוצרים מובילים והשקיעו בהם את כל מה שאתם יכולים: תיאורים מקוריים בתוך העמוד. אם זה עובד טוב, המשיכו הלאה.
✔️ הוסיפו תמונות מקוריות (למשל, צילום של התכשיט בתוך החנות) עם תגי תיאור (ALT)
✔️ השתמשו בתגי מטא שהם לא ברירת המחדל (השם של המוצר והתיאור שלו כפי שיופיעו בגוגל)
✔️ תנו שם ייחודי למוצר (לא סתם עוד טבעת יהלום) – שם המוצר הוא בדרך כלל גם הכותרת הראשית של הדף אותה גוגל לוקח בחשבון (H1).

מציע לכם לשוטט קצת באמזון באנגלית (אחרת תראו פשוט תרגום אוטומטי) כדי לראות איך עושים את זה נכון, אם כי גם שם יש עדיין הרבה תכשיטים שהשם שלהם מורכב בעיקר ממילות מפתח (משהו שיכול “להרוג” את האתר הממוצע, שאין לו את הסמכותיות של אמזון, אם עושים אותו בצורה מוגזמת). לעומת זאת, דפי המוצרים עצמם הם ברמה גבוהה ביותר.

בניית אתרי תכשיטים
אתרי תכשיטים באמזון

 

אגב, חשוב גם לסמן את המוצר באופן הנכון באמצעות מידע סכמה.

תוכלו לשים לב שחלק מהתוצאות במובייל מופיעות עם תצוגה מקדימה של התמונה הראשית בעמוד, מה שיכול להגדיל באופן ניכר את אחוז הלחיצות דווקא על האתר שלכם אפילו אם הוא לא הראשון.

בניית חנות תכשיטים מקוונת

אל תשכחו להטמיע כפתורי שיתוף

מעבר להקמת דף ברשתות חברתיות ואינסטגרם על בסיס המוצרים שיש באתר, הטמיעו גם מספר כפתורי שיתוף ליד כל מוצר.

היום יש אפילו אפשרות לשלוח קישורים אוטומטית דרך Whatsapp, כך שמי שמקבל את הקישור מבין שזו המלצה אישית עבורו. יחד עם זאת, אל תשתגעו.

2-3 כפתורים ואולי גם אופציה של העתקת קישור זה מספיק, כמו שעושים למשל ביד 2.

יותר מדי כפתורים מסיחים את הדעת. לדוגמה, כפתור שיתוף בפינטרסט אולי נראה אפקטיבי, אבל הרשת הזו פחות מוכרת בישראל והיא פונה בעיקר לאמנים ומי שאוהב לייצר גרפיקה או לצלם.

דגשים נוספים עבור SEO

✔️ מחקר מילות מפתח – אל תבזבזו זמן על מילות מפתח שלא מראות על כוונת רכישה אמיתית, או שתקדישו אותן לחלק של המאמרים. למשל, “איך מנקים תכשיטי כסף” יכול להיות מצוין למדריך איכותי, אבל פחות לאחד העמודים הראשיים.

✔️ כותרות ותיאורים – נסו ליצור תגי מטא כמה שיותר ייחודים גם ברמת האתר כולו. ב-Title התרכזו לפחות במילת מפתח אחת וב-Description התמקדו במסר השיווקי (אין לו השפעה על תיאור האתר).

✔️ הוסיפו טקסט לעמודי הקטגוריות – אל תשאירו את הבמה רק למוצרים עצמם, הוסיפו גם קצת טקסט בחלק העליון או התחתון של הדף. גם 100 או 150 מילים יכולות לעשות הבדל בתנאי ששמות ותיאורי המוצרים הקצרים עברו אופטימיזציה.

✔️ כתבו מאמרים מקוריים – אל תסתפקו במאמרים כמו “למה כל אישה רוצה שרשרת יהלום”. יש 1,000 מאמרים כאלו באתרים של מקדמים אחרים. התרכזו במה שבאמת נותן לגולש ערך מסוים. עדיף מאמר מקצועי של 400 מילים מאשר מאמר מנופח במילות מפתח בצורה מוגזמת באורך 600-700 מילה.

✔️ בניית קישורים – מציאת אתרים טובים לקבל מהם קישורים יכולה להיות משימה מתישה, במיוחד בקטגוריה כמו תכשיטים שהיא תחרותית מאוד. אחרי הכול, לא תרצו להחליף מאמרים עם אתרים באיכות בינונית “ולזבל” את פינת המאמרים אצלכם.

שני מקורות שמהם אפשר לקבל קישורים טובים הם אתרים של לקוחות גדולים (אם אתם משמשים כסיטונאים) או של ספקים מהם אתם קונים את התכשיטים.

הקישורים האלו ייצאו מעמודים יחסית ראשיים, גם אם בתוכם אין המון תוכן.

✔️ אתם יכולים גם לפתוח ערוץ יו-טיוב – סרטונים עם תצוגה של התכשיטים ותיאורים ארוכים יחסית (מתחת לסרטון) עשויים להופיע במקום גבוה בתוצאות החיפוש.

לפעמים התמונה המקדימה של הסרטון שמוטמע בדף תשב ליד תיאור האתר במובייל (כמו בדוגמה של “הבורסה לתכשיטים”).

✔️ הוסיפו המלצות – הוסיפו מקום ליד המוצרים לכתיבת המלצות או פשוט הוסיפו המלצות של לקוחות על הרמה הגבוהה של השירות וחווית הקנייה בדף הבית.
תנו לגולשים לדעת מי אתם – צרפו את כל פרטי יצירת הקשר שלכם אפילו אם אין לכם חנות או דוכן תצוגה פיזיים. זה יחזק את אמינות האתר בעיני גוגל (וגם הגולשים כמובן) ואם כן יש לכם שטח תצוגה פיזי, זה מאוד חשוב עבור חיזוק הרשומה המקומית ב- Google My Business.

סיכום

כל אחד יכול לפתוח חנות וירטואלית באינטרנט, ומבחינה טכנית פתיחה של חנות תכשיטים היא לא שונה בהרבה. לעומת זאת, לפתוח חנות מצליחה עם אחוז מכירות גבוה שגם מתקדמת יפה בגוגל זו כבר משימה הרבה יותר מורכבת, אבל כמובן שלא בלתי אפשרית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו