קידום אורגני של אתרי תדמית אינו שונה מקידום אורגני של מרבית האתרים. הפוקוס צריך להיות על "השילוש הקדוש" של עולם ה-SEO: תוכן, קישורים ואופטימיזציה.
קידום אורגני לאתרי תדמית – מהו בעצם אתר תדמית?
בתור חברה לקידום אתרים, אני קיבלתי אינספור לידים במהלך השנים עבור קידום אתרי תדמית – אולי מסוג האתרים הנפוץ ביותר.
לפני שארחיב יותר על קידום אתרי תדמית בדגש על קידום אורגני לאתרי תדמית – בואו נבין מה זה אתר תדמית וגם מה זה קידום אתרים אורגני.
אתרי תדמית הם לרוב אתרים קטנים ויצוגיים – מעין "כרטיס ביקור" עבור אדם או עסק מסוים.
אתרי תדמית הם לא חנויות ולא כוללות סליקה או אלמנטים מורכבים, לרוב. למידע נוסף על בניית אתרי תדמית.
רוב אתרי התדמית כוללים מלבד עמוד הבית לפחות עמוד אודות, צור קשר וכמה עמודי שירותים או מוצרים עיקריים.
מבחינה תדמיתית זה אולי מספיק, אבל אם רוצים לקדם את האתר על מגוון רחב של מילות מפתח, אין בררה אלא ליצור עוד עמודים (יש גבול על כמה מילות מפתח וביטויים אפשר לקדם כל עמוד בלי להפוך אותו לסלט…).
האתר שלי לדוגמא, הוא הכלאה בין אתר תדמית לבלוג.
מצד אחד המטרה העיקרית של האתר היא להזרים לידים לעסק שלי, מצד שני (וזה לא סותר), רוב התכנים באתר הם מאמרים מקצועיים ומדריכים בתחום ה-SEO ושיווק באינטרנט וכך הרבה מחשיבים יותר יותר בלוג מאשר אתר תדמית. לפחות 50% מהלידים שלי, אגב, מגיעים דווקא מהמאמרים עצמם ולא מדף הבית.
מה שאומר שבהחלט יש חשיבות לכתיבת תכנים איכותיים שגם מביאים טראפיק מגוגל וגם מסייעים לכם להפוך לאוטוריטה בתחומכם.
קידום אתרים תדמיתיים: אז על מה כותבים?
כאמור – מרכיב חשוב של קידום אתר תדמית (ובכלל) – זה התוכן, שהוא הבסיס של כל הקידום.
קידום באינטרנט לאתר תדמית, במטרה להגדיל פניות לעסק באופן שיטתי ועקבי, מחייב יצירת תוכן ועדכון אתר תדמית עם תכנים חדשים על בסיס קבוע.
ברוב המקרים, בעלי עסק בתחום מסוים לא יתקשו למצוא נושאים לכתיבה – הרי ההשראה הכי טובה היא לחיות את העסק ולכתוב מחיי היום יום.
דוגמאות לנושאי כתיבה עבור קידום אתרי תדמית בגוגל:
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
- שאלות נפוצות של לקוחות
- דילמות / בעיות ופתרונות מהשגרה של העסק
- ראיונות עם מובילי דעה בתחום, קולגות וכו'
- עשה ואל תעשה – בהקשר של התחום כמובן
- טיפים / מאמרים מקצועיים
- סרטוני וידאו שיווקיים או סרטוני תדמית
- ועוד…
מקדם אתרים מקצועי ומנוסה או יועץ קידום אתרים יוכלו לעזור לכם די בקלות למצוא נושאים כתיבה, במידה ואתם מתקשים עם זה.
ועוד טיפ חשוב בנושא קידום באינטרנט לאתרי תדמית: אל תהיו כמו המתחרים המשעממים שלכם.
צרו תוכן איכותי ויוצא דופן, בין אם זה באמצעות כתיבה שונה, שימוש במדיה עשירה, כתיבה על נושאים שעדיין לא כתבו עליהם (או מזווית אחרת) וכל דבר אחר שיכול להבליט אתכם לעומת מה שהאחרים עושים.
הרעיון הוא לא להיראות כמו עוד מליון אתרים אחרים אלא להביא משהו ייחודי עם ערך מוסף..בסופו של דבר לקוחות מתחברים לאנשים, לא לאתרים.
בהקשר של בלוג עוד יותר מומלץ זה לכתוב גם בפן האישי ובגובה העיניים. זה מאד עוזר ללקוח להתחבר לבנאדם מאחורי המילים..ובסופו של דבר גם להשאיר פרטים..מנסיון! 🙂
קידום אתר תדמית צריך לכלול גם שיפור יחס המרה
כפי שציינתי, המטרה של כל בניית אתר תדמית וקידומו היא בסופו של דבר לגרום לגולשים להפוך ללקוחות פוטנציאלים (לעבור המרה בשפה המקצועית).
חלק גדול מההמרות מתרחשות באמצעות טפסים, כשהגולש ממלא את הפרטים שלו ומחכה שבעל העסק ייצור אתו קשר.
ככל שהטופס יהיה יותר ידידותי וקל לשימוש, כך אחוזי ההמרה יהיו גבוהים יותר.
הנה מספר טיפים קצרים על בניית אתר תדמית וקידומו:
- דאגו להבליט את השדות שחובה למלא
- יותר מדי שדות עלולים להרתיע את הגולש (גם אם חלקם הם לא חובה)
- בשלב הזה אל תנסו לדלות פרטים אישיים, אלא אם כן הדבר הכרחי (משכורת ממוצעת עבור הצעת מחיר מחברת ביטוח)
- אם הדבר אפשרי מבחינה טכנית, בדקו שהטופס ממולא באופן תקין בזמן אמת ולא רק אחרי שהוא נשלח
- הבליטו את כפתור השליחה של האתר וצרפו גם קריאה לפעולה ("שלחו לי הצעת מחיר משתלמת!")
ואם אתם בקטע של וידאו: עשיתי גם סרטון בנושא הזה (ספציפית לאתר וורדפרס):
שאלה חשובה נוספת היא איפה בדיוק למקם את הטופס: יש אתרים שבהם הטופס מופיע רק בעמוד צור קשר, ואז הוא חייב להיות בולט מספיק. לעומת זאת, יש אתרים בהם הטופס מוטמע בתוך התבנית של האתר (בצד או אפילו למעלה). במקרה הזה הטופס צריך להיות מאוד קומפקטי.
חשוב גם להקדיש כמה דקות של מחשבה לדף התודה שלאחר קליטת הטופס: אם אתם מבטיחים לחזור לגולש תוך X זמן, רצוי שתעמדו בכך, ובכל מקרה תמיד רצוי לכתוב "תוך X ימי עסקים", גם אם זה נשמע קצת רשמי מדי. בכל אופן, הגולש חייב לקבל אינדיקציה לכך שהטופס נקלט במערכת.
השלב הבא הוא לעקוב אחרי ההמרות הנכנסות (לעיתים הן מוגדרות כיעדים). אפשר לעשות את זה דרך מערכת הסטטיסטיקה של גוגל, Google Analytics, או דרך חיבור ישיר למערכת קשרי הלקוחות, בהנחה שהאתר תומך בכך.
מהרגע שבו ההמרות מחוברות לסטטיסטיקה, קל יותר לראות מאיזה עמוד או מקור הגולשים הגיעו לטופס של העסק, בין אם זה עמוד אחר בתוך האתר ובין אם זה חיפוש בגוגל או מודעה ממומנת. באתרים מורכבים יותר אפשר להגדיר כמובן כמה יעדים.
למידע מורחב על שיפור יחסי המרה.
קידום אתרי תדמית – לרוב מחייבים גם להשיג קישורים
כאמור, כאשר מדברים על קידום אתרים תדמיתיים – קישורים הם חובה.
כמו כל אתר, במיוחד באם מדובר בתחום תחרותי, לא תצליחו להתקדם משמעותית ללא קישורים חיצוניים.
מדובר בעבודה סיזיפית, לפעמים אפילו יותר מיצירת תוכן לאתר – כי זה לא תלוי רק בנו אלא גם בצד השני – זה שמקבל את התוכן ו/או בסופו של דבר מוציא את הקישור אלינו.
חברות קידום אתרים נעזרות הרבה פעמים בתשתית עצמית של אתרים, אך במסגרת תהליך להשגת קישורים נדרשים הרבה פעמים גם לא מעט מאמצעים על מנת לייצר קשרים עם אתרים בכדי להשיג קישורים ולשכנע אותם שיקשרו אלינו.
אם זה נשמע לכם כמו יותר מדי כאב ראש (וזה אכן ככה) – תמיד אפשר להיעזר בשירות חיצוני של בניית קישורים או בשירות מלא של קידום אורגני.
לא רק קידום אורגני לאתר תדמית! קבלו מדריכים נוספים:
- בחירת חברה לבניית אתרים
- אינספור מדריכים שלי על בניית אתרים
- מחיר בניית אתרים