למרות אין ספור עדכונים שבוצעו באלגוריתמים של מנועי החיפוש השונים – תוכן נשאר פקטור מרכזי וחשוב בכל פרויקט של קידום אתרים אורגני בגוגל.
תוכן הוא למעשה הסיבה אליה ביקש הגולש להגיע מראש לאתר.
חווית משתמש, סמכות, התאמה למובייל ועוד מאות פרמטרים אחרים הם חשובים, כמובן, אבל המשתמש עצמו מגיע לאתר בעיקר על מנת לקבל מענה לשאילתא שביצע במנוע החיפוש.
אלא שתוכן איכותי הוא לא רק מרכיב שצריך לייצר אלא גם ואולי בעיקר לתחזק.
כדי שאתר אינטרנט ייחשב בעיני מנועי החיפוש השונים לרלוונטי, אקטואלי, כזה שעוסק בנושאים הבוערים והוא מקצועי ובר סמכות בתחומו – גם תכנים ישנים שהוטמעו באתר הזה צריכים להיות מעודכנים בצורה שוטפת.
פעילות העדכון הזאת גוררת הקצאה של לא מעט משאבים.
יתרה מכך, מדובר באתגר ניהולי לא פשוט: קשה יותר לייצר תוכנית לעדכון תוכן ישן באתר, משום שבשונה מיצירת תוכן חדש, אנחנו לא תמיד יכולים להעריך מראש מתי יהיה צורך בעדכון של תוכן קיים.
הדבר תלוי, כמובן, במגמות השונות בשוק, התפתחויות משמעותיות, בפעילות המתחרים, בשינוי הרגלי הצריכה של לקוחות, ועוד ועוד.
מהו תוכן ירוק עד?
כאן נכנס לסיפור תוכן ירוק עד (או בעגה המקצועית Evergreen Content).
תוכן ירוק עד הוא תוכן שהינו רלוונטי תמיד ואין צורך בעדכון תכוף שלו בעקבות שינויים שמתרחשים בעולם.
למשל, בואו ניקח לרגע את אחת מן ההוכחות הרשמיות של משפט פיתגורס.
ההוכחה הזאת לא צפויה להשתנות בשנים הקרובות, ולכן כתיבת פוסט משמעותי שמסביר היטב את ההוכחה הזאת לקהל הקוראים של הבלוג תהיה רלוונטית גם בעוד שני רבות, ולא יהיה צורך דחוף לעדכן את התוכן בגוף הפוסט.
בואו נצלול פנימה כדי להבין טוב יותר מהו תוכן ירוק עד.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
תכונות של תוכן ירוק עד
לתוכן ירוק עד, כפי שציינתי, יש מספר תכונות חשובות שהופכות אותו לרלוונטי למרות שינויים כאלו ואחרים המתרחשים בסביבה שבה הוא עוסק.
1. תוכן ירוק עד אינו תלוי זמן
תוכן ירוק עד הוא תוכן שאינו תלוי נקודה מסוימת בזמן.
בדוגמה שציינתי מקודם – אם בשנים הקרובות ההוכחה של משפט פיתגורס לא תימצא כשגויה – התוכן הזה יהיה רלוונטי בדיוק כמו היום.
לעומת זאת, שיעור הישראלים שטסים לחו"ל הוא מספר שמשתנה בכל יום, ולכן ניסיון לכתוב איזשהו מאמר מכונן שיציג את המספרים המוחלטים בעניין וימשיך להיות רלוונטי לעוד שנים ארוכות – נידון מראש לכישלון.
בתור מקדם אתרים מקצועי בגוגל שבתחום שנים רבות, אני משתדל מאד שלפחות 90% מהתכנים שמתפרסמים אצלי באתר – יהיו רלוונטיים גם לעוד שנים קדימה. יוצאי דופן הם תכנים שמדברים על כלים כאלו ואחרים – שאותם, מטבע הדברים, צריך לעדכן מפעם לפעם.
כמו כן, למרות שהתחום העיקרי עליו אני כותב הוא עולם ה-SEO, שהוא תחום דינמי במיוחד – אני משתדל להיצמד לקווים כלליים ועקרונות שהם כמה שיותר נצחיים ופחות על טקטיקות כאלו ואחרות, שמבחן הזמן שלהן מוטל בספק.
לדעתי, פרמטר חשוב לבחירה של מומחה קידום אתרים בגוגל זה עד כמה הוא מודע לנושא ויידע בהתאם להמליץ על כתיבת תכנים שעומדים במבחן ה-Evergreen (כמובן שזה תלוי תחום, ולא רלוונטי לכל התחומים באשר הם).
2. תוכן ירוק עד אינו תלוי אירוע
בדיוק כפי שתוכן ירוק עד אינו תלוי בנקודה מסוימת בזמן – הוא גם אינו תלוי אירוע.
למשל, תוצאת ההתמודדות האחרונה בין קבוצות מכבי תל אביב ומכבי חיפה בליגת העל בכדורגל היא לא דוגמה טובה לתוכן ירוק עד.
מן הסתם, תוכן כזה תלוי בתוצאת המשחק האחרון, והוא עתיד להשתנות בהתאם במפגשים הבאים בין שתי הקבוצות.
3. תוכן ירוק עד לא נצמד למספרים משתנים
ציינתי קודם לכן את הדוגמה המתייחסת לשיעור הישראלים שנדבקו בקורונה. ובכן, מדובר לכל הדעות במספר משתנה – בכל יום אנחנו מקבלים נתונים עדכניים וחדשים אשר הופכים את הנתון של יום האתמול ללא רלוונטי. גם תוכן כזה אינו נחשב לתוכן ירוק עד.
4. תוכן ירוק עד מעניין את הקוראים
כדי שתוכן ירוק עד יהיה משמעותי ויעשה את האפקט הנכון, הוא חייב לעניין את הקוראים.
בסופו של יום, ועוד נגיע לזה בהמשך הפוסט, המטרה של כתיבת תוכן ירוק עד היא לחסוך במשאבים המוקצים לכתיבה בעסק, ואם התוכן הזה לא יעניין את הקוראים ולא ישכנע אתם להישאר באתר ולצרוך תוכן נוסף – לא עשינו בזה שום דבר.
תוכן ירוק עד בעל ערך מוסף אמיתי
דוגמאות לתוכן ירוק עד
אוקיי. הבנו מה לא.
מה כן? איך כותבים תוכן ירוק עד שיצליח להחזיק מעמד במשך שנים ויהיה רלוונטי לעסק גם בעוד תקופה?
בסרטון הבא אני נותן כמה כיוונים ורעיונות ליצירת תוכן באופן כללי:
יש כמה וכמה נוסחאות שבהן תוכלו לעשות שימוש כדי לייצר תוכן ירוק עד כזה:
1. מדריכים
אחת השיטות הבדוקות להפוך תוכן לתוכן ירוק עד היא לכתוב מדריך מפורט בתחום שלא צפוי יהיה להשתנות בזמן הקרוב.
למשל, אם אתם מתווכי נדל"ן ואתם מעוניינים לייצר תוכן ערכי לקהל הלקוחות שלכם, אזי מדריך בדמות מהם השיקולים שעלינו לקחת בחשבון בעת תמחור של נכס נדל"ן הוא מדריך שצפוי יהיה להיות רלוונטי גם בעוד שנים רבות.
2. הגדרות ומינוחים
הגדרות מילוניות ומונחים הם סוגי התכנים שהם ירוקי עד באופן מובנה.
כותבים תוכן שעוסק בתחום הזהירות בדרכים ומכינים נהגים חדשים לקראת מבחן התיאוריה? גם כאן מדובר בתוכן שלא צפוי יהיה להשתנות בלי שיודיעו על כך לכל אזרחי ישראל (אני מקווה, כן?).
3. קייס סטאדיז
קריאה של תוכן תיאורטי יכולה להיות בהחלט עניין משמח ומרענן, אבל קריאה של תוכן שקשור בהתנסות של אדם או חברה במקרה שהוא רלוונטי מאוד למצב שבו מאופיין העסק שלכם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
גם במקרה כזה, התוכן שתייצרו באמצעות קייס סטאדי מושקע ייחשב לתוכן ירוק עד.
4. וידאו עשוי היטב
וידאו הוא פורמט תוכן שנמצא בעליה מתמדת בשנים האחרונות.
באמצעות שיווק בוידאו ניתן להסביר בפשטות וקלות עולם תוכן שבאמצעות טקסט היה קשה עד מאוד להסביר. אנחנו יכולים למצוא תכני וידאו סופר רלוונטיים שלא צפויים להשתנות בשנים הקרובות כמו מתכונים להכנת עוגות, תרגילי כושר ביתיים ועוד.
5. שאלות נפוצות
לא מעט אתרי בוחרי להטמיע תכנים המתייחסים לשאלות נפוצות של גולשים.
בצורה כזו, קל הרבה יותר לגולשים המגיעים לאתר להתחבר לתכנים, ולאתר את המידע לו הם זקוקים באמצעות בחירת השאלה שמאפיינת את מצבם. גם במקרה הזה, מדובר בשיטה נהדרת לייצר תוכן ירוק עד.
היתרונות בכתיבת תוכן ירוק עד
אחרי שהבנו אילו סוגי תכנים יוכלו להחשב באתר כתכנים ירוקי עד, בואו ננסה להבין מה כל זה בעצם נותן לנו. הנה כמה יתרונות מרכזיים של השילוב של תוכן ירוק עד באסטרטגיית התוכן של האתר:
לא נדרשים משאבים כדי לשכתב את התוכן אחת לתקופה
תוכן ירוק עד הוא, כאמור, תוכן שישאר רלוונטי לעוד שנים רבות באתר. ככזה, הוא לא יצריך עדכון תקופתי והאמה של התוכן למציאות הדינית והמשתנה.
בטווח הארוך נדרשת פחות השקעה בתוכן
אם תשכילו לשלב יותר תוכן איכותי ובעל ערך באתר שיהפוך לתוכן ירוק עד, תוכלו, בראיה כוללת, להפחית את מספר התכנים שאתם נדרשים לשלב באתר, כדי להצליח ולדרג את עמודי האתר השונים במנועי החיפוש.
חשיפה מופחתת לטעויות כתוצאה משינויים והתפתחות מגמות
תכון ירוק עד הוא תוכן, כאמור, שרלוונטי למשך שנים. כאשר אתם עוסקים בכתיבה של תוכן ירוק עד, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שלא נפלו טעויות מביכות בעת כתיבת התוכן בשל שינויים שהתרחשו מאז ביצעתם את המחקר טרום הכתיבה.
חשיפה מופחתת לטענות על הטעיה
אם תקפידו לשלב תוכן ירוק עד כחלק מאסטרטגיית התוכן באתר, תהיו חשופים הרבה פחות לטענות של גולשים על כך שהטעתם אותם, על כך שמגמה כלשהי בשוק כבר השתנתה, על כך שסיפקתם להם המלצות לא מקצועיות וכו'.
אפשר לחזור לדוגמת מתווך הנדל"ן שהצגתי מקודם: טיפים חשובים שכדאי לשים אליהם לב כאשר רוכשים דירה – תוכן ירוק עד. לעומת זאת, האזורים שכדאי יהיה להשקיע בהם בשנה הקרובה – לא ממש תוכן ירוק עד.
ביקורות גולשים חיוביות
עוד יתרון ברור של תוכן ירוק עד הוא שתוכן כזה יכול לסייע ולייצר תגובות אוהדות רבות יותר של גולשים ולהגביר את המעורבות של קהל היעד באתר – ללא ספק פרמטר מרכזי וחשוב בכל פרויקט קידום אתרים.
מדריכים נוספים וחשובים על תוכן:
- עד כמה למערכת ניהול התוכן יש השפעה על יכולת קידום האתר?
- תוכן רזה: למה זה פוגע בקידום האתר, ואיך להימנע מזה?
- קידום אתרים חד פעמי או "סטאפ" לאתר: למה זה לא באמת עובד?
- מטא דיסקריפשן – כל מה שכדאי לדעת ואיך לעשות את זה נכון
- הסרת תוכן פוגעני מגוגל – איך עושים זאת ובאילו מקרים?
- אמינות אתרים – איך זה עובד?