כשלקוחות פוטנציאליים פונים אלי על מנת להבין אילו שירותים אני יכול להציע להם בתחום הקידום האורגני, הם לרוב מבקשים חוות דעת לגבי משך הזמן שייקח לקדם את האתר עבור ביטויי מפתח חשובים, לעמוד הראשון בגוגל (יש כמובן כאלו שמבקשים בשיחת הפתיחה להגיע גם למקום הראשון).
בדיקת קידום אתר
בשלב הזה אני מציע לבצע בדיקה בחינם של היתכנות תהליך הקידום האורגני ולכמת את סיכויי ההצלחה שלו.
למה חשוב לעשות בדיקת קידום אתרים? חשוב להבין שלא כל אתר "עשוי מהחומר" שצריך בשביל לתת בראש עם הקידום האורגני.
ברוב המקרים זה הפיך ודורש לא מעט עובדה – בשיפור התכנים, המבנה, הקישורים ועוד – אלא אם כן האתר בנוי עם מערכת ניהול בעייתית במיוחד – ואז זה בר תיקון רק במידה ובונים אתר חדש על מערכת ראויה.
בדיקת קידום אתר – אז מה בדיוק אני בודק כאשר אני ניגש לנתח אתר אינטרנט בעליו מעוניין להתניע עבורו תהליך של קידום אורגני?
בסרטון הבא אני מדבר על 4 בדיקות סופר חשובות שיש לבצע לפני תהליך SEO של כל אתר.
1. כמות התוכן באתר
תוכן, כאמור, הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר לתהליך הקידום, אם לא החשוב ביותר.
אם האתר לא מכיל תוכן איכותי, בכמות שניתן לעבוד איתה, לרוב אני ממליץ לבעל האתר להשלים את הפערים בתחום עוד לפני תהליך הקידום, או שמסגרת התהליך אני מיידע את הלקוח שאנחנו הולכים לעבוד הרבה יותר על תכנים בחודשים הראשונים – ולאחר מכן נשקיע יותר בקישורים, אופטימיזציה וכו'.
תוכן הוא, כמובן, גם כלי עבודה בידיים של מקדם האתרים.
הוא משמש ליצירת קישורים פנימיים באתר (פקטור חשוב בקידום אתרים), לשיתוף ברשתות חברתיות (עוד סיגנל בעל חשיבות לקידום האתר), להגדלת זמן השהיה באתר, להגדלת מספר הצפיות בדף לביקור, ולהקטנת שיעור הנטישה.
בקיצור, נדמה לי שהבנתם: אני בודק שהאתר מכיל תוכן בכמות מספקת, שהוא מכיל מספר לא מבוטל של דפים, ושהוא תוכן איכותי שאפשר לעבוד איתו.
2. רמת התחרות בתחום
בדיקת קידום אתר חייבת לקחת בחשבון את התחרות של התחום בו עוסק האתר. כדי להצליח בתהליך הקידום חשוב יהיה שתקציב הקידום ואסטרטגיית הקידום יתאימו לסביבת התחרות.
כפי שציינתי, אני לא לוקח על עצמי פרויקטים שאני לא מרגיש שאוכל להצליח בהם בסבירות גבוהה, ולכן עבור פרויקט בתקציב שאינו מתאים לסביבת תחרות קשה, עם אורך נשימה של פרק זמן מתאים (חודשים ואף שנים במקרה של תחרות קשה במיוחד) – אני פשוט מחזיר תשובה שלילית.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
כדי לבדוק את רמת התחרות אני מנתח את האתרים המופיעים בראש תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים ומנסה להבין כיצד נראה פרופיל הקישורים שלהם, עד כמה חזק המותג שלהם, וגם כמה מתחרים חזקים מאוד קיימים בנישה.
בסרטון הבא אני מסביר עוד על איך אני עושה מחקר מתחרים:
לפעמים לקוח יכול להיות מרוצה גם מן המקום החמישי בגוגל עבור הביטויים הרלוונטיים לו, ואם אני מגלה שיש לו רק ארבעה מתחרים רציניים, ולגבי יתר התוצאות מדובר בכתבות שונות שמדורגות על הביטוי רק משום שאין אלטרנטיבה ראויה, אני בהחלט מעודד את הלקוח להמשיך בתהליך.
3. נראות בגוגל
לא כל האתרים מגיעים במצב חדש מהניילון.
חלק לא קטן מבעלי העסקים שפונים אלי צברו מספיק ותק עם השנים, והם מדורגים בפועל בדפי תוצאות החיפוש על אוסף של ביטויי מפתח.
נכון, ברוב המקרים לא מדובר במיקומים ריאליים (בטח שלא כולם) ונכון, לא בטוח שמדובר בביטוי מפתח פופולריים או מכירתיים, אולם אתר סביר שמכיל תוכן איכותי אמור להיות שזור פה ושם בדפי תוצאות החיפוש, במקרה שהכל תקין.
במסגרת זאת אני בודק, בין היתר, שדפי האתר השונים מאונדקסים בגוגל, שאין עמודי זבל שנסרקים למרות שהם לא אמורים ועוד בעיות כאלו.
4. מורכבות התחום
לפני שאני לוקח על עצמי פרויקט קידום אורגני של אתר, אני מנסה להבין האם מדובר בתחום מורכב שבו תידרש מעורבות של איש מקצוע בעל הכשרה מתאימה על מנת לייצר תכנים איכותיים באתר, או שמדובר בתחום שבו למידה קצרה של הנושא תאפשר לי לייצר תוכן מתאים לאתר.
יש גם מורכבויות אחרות שלא קשורות לתחום אלא לאתר עצמו – יש לדוגמא אתרים שלא בנויים על בסיס מערכת ניהול מוכרת ופופולארית אלא בנויים Custom made שלפעמים זה אחלה ולפעמים זה מאד מקשה על עריכה ושינויים באתר – שהם קריטיים לתהליך ה-SEO.
למידע נוסף אודות תחומים שפחות מתאימים לקידום SEO:
בדיקת קידום אתר – לסיכום
את כל הבדיקות הנ"ל, ולפעמים אחרות – אני מבצע לרוב לפני שאני מחליט ביני ובין עצמי האם אני יכול לקחת אתר מסוים כפרויקט ולקדם אותו בהצלחה.
אשמח לבדוק גם את שלך! כל מה שצריך זה להשאיר לי פרטים.
מדריכים נוספים:
- חברה לקידום אתרים
- מהם עמודים יתומים ואיך להימנע מהם?
- יתרונות של תוכן ירוק עד
- איך לקדם אתר וורדפרס בגוגל
- 5 שלבים בתהליך קידום אתרים