052-9095200

טיפים לבחירת המעצב הגרפי הנכון

אם אתם נמצאים בתחום של קידום אתרים או בניית אתרים אז אתם בטח כבר יודעים שיש כותבי תוכן כמו זבל אבל למצוא כותב תוכן טוב במחיר הגיוני זה משימה כמעט בלתי אפשרית.

למזלנו בתחום של עיצוב גרפי המצב קצת יותר טוב אבל גם כאן מציאת מעצב גרפי טוב לטווח הארוך תצריך מעט מאמץ.

במאמר הבא תוכלו למצוא טיפים חשובים שיעזרו לכם להבין מה מאפיין מעצב גרפי טוב וטיפים שיעזרו לכם לבחור את המעצב הגרפי הנכון שיעזור לסייע לכם בעבודות השוטפות ויהפוך את החיים שלכם להרבה יותר קלים.

איך בוחרים מעצבים גרפי

1. זמינות גבוהה ומהירות תגובה

כאשר אתם פונים למעצב גרפי, אחד הדברים החשובים שיש לבדוק זה קודם כל את הזמינות שלו.

מעצבים גרפיים עסוקים או חברות עיצוב המנהלות במקביל עשרות ואפילו מאות לקוחות בו זמנית יהיו בעלי זמינות מאוד נמוכה.

מצבים שבהם לוקח למעצב מולו אתם מתנהלים שבוע להגיב לכל מייל שאתם שולחים יהפכו את העבודה מולו למאוד לא נעימה ויגרמו לכך שכל פרויקט פשוט שבאופן רגיל היה יכול להסתיים בשעות ספורות ישתרך לעיתים על פני שבועות.

הרבה מבעלי המקצוע הקיימים מסתכלים בגאווה ומתרברבים בכך שיש להם מאות מיילים שלא נענו אבל בפועל זה לא סיבה לגאווה וזה בדרך כלל מסמל על אדם שלא יודע לנהל את הזמן שלו באופן נכון (אני מרחיב על כך עוד הרבה, למי שמעוניין)

במידה והמעצב מולו אתם מתנהלים לא מגיב למיילים שלכם בתוך יום, יומיים, שלושה לכל היותר מצאו מישהו אחר שיידע להקדיש לכם את הזמן המגיע לכם.

2. עמידה בלוחות זמנים

עמידה בלוחות זמנים היא חלק מאוד חשוב מעבדותו של המעצב ורבים מבעלי המקצוע בארץ בכל התחומים לא עמודים בלוחות זמנים שהם מתחייבים עליהם.

כאשר המעצב הגרפי מתחייב ללוח זמנים מסוים הוא חייב לעמוד בו.

במידה והוא לא עומד בו זה בדרך כלל יראה על חוסר רצינות. כמובן שלא תמיד ניתן לעמוד בלוחות הזמנים ולעיתים יש תקופות של עומס שמשנות מעט הזמנים, אבל אם במרבית המקרים האדם מולו אתם מתנהלים לא עומד בלוחות הזמנים זה הזמן למצוא מעצב חדש.

3. וותק וניסיון של המעצב הגרפי

מעבר לעובדה שמעצב בעל ניסיון רב במרבית המקרים יהיה גם יקר יותר לניסיון יש משמעות רבה עבורכם.

מעצב גרפי עם ניסיון יידע להבין אתכם בצורה טובה יותר, לכוון אתכם לתוצאה הטובה ביותר והוא יידע לבצע את העבודה באופן מהיר יותר ממעצב אחר עם פחות ניסיון.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אמנם זה יעלה מעט יותר, אבל זה יגזול גם פחות זמן כאשר אתם מבינים את החשיבות של הזמן שלכם.

אם אתם מחפשים להתנהל מול גרפיקאי מקצועי, רצוי שיהיה לאדם מולו אתם מתנהלים ניסיון של לפחות כמה שנים בתחום של עיצוב גרפי.

4. בחירת מעצב מעשי ולא מעצב תיאורטי

את הדבר הזה אנחנו רואים בעיקר בעולם הדיגיטלי שבו קיימים הרבה מעצבים עם ניסיון תיאורטי ולא מעשי.

בגדול המחשבה שמה שנראה יפה ומקצועי יפיק יותר תוצאות ויעבוד היא מחשבה נכונה אבל לא תמיד.

כשאנחנו מסתכלים על התחום של עיצוב ובנייה של אתרים, במרבית המקרים עיצוב שרק נראה יפה, לא יספק את הסחורה ואת התוצאות שאנחנו רוצים.

לצורך הדוגמא – אתר אפקטיבי יכיל במרבית העמודים טפסי יצירת קשר ויאפשר לנו לקבל כמה שיותר לידים מכמות הכניסות שאנחנו מקבלים לאתר.

כאשר מדובר במעצב תיאורטי, המחשבה המרכזית שלו תהיה ליצור עיצוב שרק נראה יפה.

לעומת זאת, כאשר מדובר במעצב מעשי המחשבה שלו תהיה ליצור עיצוב שיביא תוצאות בשטח.

איך מזהים מעצב מעשי? מאוד פשוט: מעצב מעשי הוא בדרך כלל מעצב שלא רק מבצע עבודות ללקוחות, אלא גם לעצמו.

בעזרת הניסיון בפרסום עצמי, בבניית אתר באופן עצמי וניסיון וטעיה של מה עובד ומה לא יהפוך המעצב התיאורטי למעצב מעשי (כל עוד יש לו ראש אנליטי).

בהקשר זה כדאי גם לקרוא:

5. התנהלות מול מי שיוצר את העיצובים

זה משהו שנפוץ בעיקר בחברות הגדולות ואפשר לראות את זה גם בהתנהלות מול מעצבים שכביכול הם פרילנסרים.

במידה ואתם פונים לחברה גדולה במרבית מהמקרים אתם תתנהלו מול מנהל פרויקטים או איש מכירות ולא מול מי שיעשה את העבודה בפועל.

התנהלות מול צד שלישי יכולה להיות מתכון לטעויות ולטלפון שבור ועדיף להימנע מכך.

במידה ואתם עסק קטן פנייה למעצב גרפי פרילנסר בדרך כלל תהיה עדיפה על פני התנהלות מול גורמים שלא מבצעים את העבודה שלכם בפועל.

כאשר אתם תתנהלו מול האדם שמבצע את העבודה בפועל, במקרים רבים אתם תראו את ההבדל המשמעותי לעומת התנהלות במהירות מול גורם צד שלישי שרק מעקב את העבודה ויוצר לעיתים טלפון שבור.

6. צפייה בתיק העבודות של המעצב

כאשר אתם בוחרים מעצב גרפי, אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיעזרו לבצע בחירה חכמה היא צפייה בתיק העבודות שלו.

למרות שבפועל זה אמור להיות פשוט וקל לשפוט על פי תיק העבודות באופן מעשי זה לא תמיד כזה פשוט.

בפסקה הקודמת דיברנו על התנהלות מול מי שיוצר את העיצוב בפועל לעומת התנהלות מול צד שלישי. קיימים היום מעצבים גרפיים שמפנים את העבודה למעצבים אחרים וגוזרים קופון על התיווך.

לעיתים ההסכם הזה מאפשר להם לעשות שימוש בעבודות של המעצבים האחרים גם בתיק העבודות שלהם מה שיוצר מצב שאתם צופים בתיק העבודות ולא בטוח שהוא מכיל את העבודות של מי שהולך ליצור את העיצוב שאתם תקבלו.

ניתן להיתקל במצב הזה בעיקר בחברות הגדולות שמחזיקות הרבה מעצבים גרפיים ברמות שונות. במרבית המקרים תיק העבודות של החברה יציג רק את העיצובים ברמה הגבוהה ביותר ולא את העיצובים ברמה הנמוכה של המעצבים הפחות מנוסים.

בדרך כלל המעצבים המנוסים מבצעים את העבודות של הלקוחות הגדולים עם התקציבים הגדולים וכאשר מדובר בלקוח עם תקציב קטן מי שיעשה את העבודה הם המעצבים הפחות מנוסים והתוצאה תהיה בהתאם ולכן כאשר אתם מתנהלים מול חברה או מעצב גרפי וודאו שהאם מולו אתם מתנהלים הוא מי שיצר את העיצובים שהוא מציג לכם בתיק העבודות.

7. מחירים של עיצוב גרפי

המחיר הוא נושא מעט בעייתי כי המחיר משתנה בין מעצב למעצב והמחיר של הגרפיקאים השונים לא תמיד משקף את יכולות העיצוב ואת השירות שתקבלו, לעיתים מדובר פשוט ביכולות מכירה.

ככל שמעצב הגרפי יהיה יותר מנוסה כך המחיר שלו יגדל בהתאמה וחשוב להחליט לפני התחלה של פרויקטים מהו התקציב שאתם מוכנים להקציב לכל פרויקט.

המעצבים המנוסים בדרך כלל גובים באזור של 250 ₪ לשעה או שהם מתמחרים לפי פרויקט/עבודה.

במרבית המקרים מעצב גרפי מנוסה יעדיף לעבוד לפי פרויקט כל עוד זה ניתן ולא לפי שעות מאחר ועבודה לפי שעות בדרך כלל פחות תשתלם לו מעבודה לפי פרויקט.

8. מעצב גרפי שהוא גם בונה אתרים?

הנקודה האחרונה שנדבר עליה היא האם לבחור מעצב גרפי שהוא גם בונה אתרים.

בשנים האחרונות יחד עם ההתפתחות של וורדפרס ושל התוסף הנפלא של אלמנטור רבים מהמעצבים הגרפיים הופכים גם לבוני אתרים.

בפועל זה נחמד אבל באופן מעשי אותם מעצבים גרפיים לוקים במחסור חמור ביידע חשוב שיגרום לכך שהבנייה של האתר שלכם תהיה מאוד חובבנית ואולי אפילו תפגע בקידום שלו בגוגל ובשאר מנועי החיפוש הקיימים.

נושאים כמו אופטימיזציה והקטנת משקל לתמונות הם סיבה עיקרית לכך שרבים מהאתרים שנבנים על ידי מעצבים ללא ניסיון בבנייה אתרים נטענים כל כך לאט. בנייה של עמודים ללא כותרות H1 וקוד תקני הם סיבה לכך שהאתר שלכם לא יתקדם בגוגל כמו שצריך.

נושאים כמו אבטחה, ביצוע שינויים בהתאמה אישית באתר, כתיבת תוכן המותאם לגוגל וביצוע מעקב נתונים הם פעולות שמעצב גרפי לא מכיר ולכן כאשר מעצב הגרפי מולו אתם מתנהלים הוא לא בונה אתרים עם ניסיון בתחום עדיף לפנות לבונה אתרים אמיתי ולא למעצב גרפי.

מידע נוסף על בניית אתרים:

מדריכים נוספים שכדאי לקרוא:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו