רשימות תפוצה הן אחת השיטות היותר ותיקיות ומוכרות להגיע לקהל יעד נאמן שבסופו שאפשר להמיר ללקוחות.
רשימת התפוצה (או רשימת דיוור) יכולה לכלול עדכונים על פוסטים חדשים בבלוג, מוצרים חדשים, מבצעים, שוברי מתנה (לימי הולדת) וכך הלאה.
למרות האפקטיביות הגבוהה של רשימות תפוצה, לפעמים קשה ליצור את הגרעין הראשוני של הנרשמים, במיוחד אם מדובר באתר לא מוכר שהגולשים עדיין לא סומכים עליו (אסור לשכוח שעם כמויות הדואר המטורפות שכל אחד מאתנו מקבל, אנחנו נעשים בררנים מאוד לגבי מה שאנחנו רוצים או לא רוצים לקבל).
קבלו טיפים מצולמים ליצירת רשימת תפוצה איכותית:
לפני שנדבר על דרכים להגדלת רשימת התפוצה, בואו נדבר קצת על היתרונות של רשימת תפוצה (רשימת דיוור):
1. רשימת תפוצה איכותית = נכס
להבדיל מעמוד פייסבוק שהוא לא באמת שלכם (ראו מקרים כמו סטטוסים מצייצים, שאמנם החזירו אותם, אבל עדיין, המזבלה ועוד), ולהבדיל ממיקומים בגוגל (שהם כידוע זמניים ולאף אחד אין טאבו על מקום כזה או אחר), עם כל היתרונות של קידום אורגני או שיווק בפייסבוק, רשימת תפוצה היא נכס שלנו – לא גוגל ולא פייסבוק יכולים לערער על כך.
רשימת לקוחות שמתעניינים בתוכן שלנו ובסבירות לא רעה גם ירצו לקנות מאיתנו בהמשך (או שכבר עושים זאת).
ככל שהרשימה גדולה ואיכותית יותר, ככה פוטנציאל הרווח שניתן להפיק ממנה גדול יותר.
2. רשימת תפוצה איכותית מבטיחה אחוזי פתיחה גבוהים (יחסית)
מה לעשות, מיילים זה עדיין אמצעי תקשורת מרכזי לשימוש עסקי והן לשימוש פרטי.
זה לא השתנה מאז שנות ה-90.
אז אמנם היום יש הרבה יותר רעש בהשוואה לאז, והרבה יותר קשה לקבל את ה-2 שניות תשומת לב מהלקוח הפוטנציאלי לפני שהמייל עובר אוטומטית לפח האשפה, אבל עדיין אחוזי פתיחה של מיילים של רשימת תפוצה עומדים על 20-30% בממוצע (ככל שהרשימה גדולה יותר המספר בד"כ יורד). אחוזי הקליקים הם יותר לכיוון ה- 1-5%.
במקרים של רשימת תפוצה איכותית באמת, אפשר להגיע לאחוזי פתיחה מרשימים של 40-50% – אבל זה די נדיר, והמספר הזה נוטה לרדת ככל שהרשימה גדלה. במקרה של רשימות תפוצה – עלייה בכמות בדרך כלל אומרת גם ירידה באיכות.
עם זאת – בהמשך המדריך אני נותן טיפ חזק לשיפור איכות הרשימה…
אחוזי החשיפה האורגניים של עמוד עסקי בפייסבוק לצורך השוואה, במקרה הטוב עומדים על 3-6% סה"כ.
כמו כן, יש מגוון טריקים ושטיקים שניתן לעשות בכדי לשפר את אחוזי הפתיחה של רשימת תפוצה (נושא למאמר נפרד), כמו לעשות A/B טסטים עם הכותרות, לפלח את הרשימה לכמה תתי רשימות כדי למקד את המסר, להשתמש באמוג'ים / אייקונים שונים ועוד תכסיסי מיקרו קופי למיניהם.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
טיפ חשוב שלא הרבה מיישמים על מנת לשפר את איכות הרשימה שלכם:
3. ניהול רשימת תפוצה היא בעלות נמוכה והחזר מצוין על ההשקעה
ניהול רשימת תפוצה לא דורשת משאבים כלכליים רבים בכלל.
יש לא מעט חברות המאפשרות לשלוח ניוזלטים חינם על גבול מסוים (משתנה מחברה לחברה) וככל הרשימה וכמות הדיוורים גדלים, כך עולה הסכום שצריך לשלם. לרוב מדובר בכמה עשרות דולרים בחודש – עלות זניחה ביחס לרווחים שניתן לייצר מהרשימה (אם עושים זאת נכון).
4. רשימת תפוצה מאפשרת לדוור לקהל ממוקד
נזכיר, שקהל שנרשם אל רשימת התפוצה שלכם זה קהל שנרשם מיוזמתו.
אל תהיו חאפרים ותוסיפו אנשים שלא ביקשו להצטרף לרשימה – זה גם יעמיד אתכם בסיכון לתביעה על ספאם וגם יחטיא את המטרה.
בהתחלה אולי הקהל שנרשם יהיה קר יחסית, אבל אם נותנים מספיק ערך לרשימה (פוסטים, מידע, מבצעים איכותיים וכו') הם בקלות יכולים להפוך מלקוחות קרים ללקוחות חמים ומשלמים.
אז איך כדאי לעשות זאת?
לאחר שדיברתי על כמה יתרונות עיקריים של ניהול רשימות תפוצה, בואו נדבר על איך מגדילים רשימת תפוצה, shall we?
איך מגדילים רשימת תפוצה?
רוצים להגדיל את רשימת התפוצה שלכם? סביר להניח שכן… בואו נדבר על כמה פעולות פרקטיות שניתן לבצע לשם הגדלת רשימת דיוור.
1. להוסיף קישור לכל הודעת מייל שאתם שולחים
במסגרת העבודה שלנו, אנחנו שולחים מיילים רבים עבור שיתופי פעולה ולקוחות פוטנציאלים.
לכן, זה יכול להיות רעיון טוב להציב בכל הודעת מייל (בחתימה של המייל) קישור פשוט לטופס רישום לרשימת התפוצה. להזיק זה לא יכול.
במקרה שלי זה הביא לכמה עשרות אנשי קשר תוך חודשים ספורים, בפעולה שדורשת לא יותר מדקה מאמץ.
2. להוסיף טופס הצטרפות של רשימת תפוצה בסוף כל פוסט באתר
הלקוחות שקוראים את הפוסטים שלנו עד הסוף, הם בדרך כלל הלקוחות עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להמרה (מהו יחס המרה?)
לכן, זהו יהיה רעיון מצוין להציב טופס רישום בתחתית כל פוסט שלנו. כמובן שהטופס צריך להיות מושך ולבלוט מעל הטקסט באמצעות ניגוד צבעים מתאים. ניתן לראות דוגמא בבלוג שלי.
במידה ויש לכם טראפיק מכובד באתר, בצורה ניתן להגדיל את רשימת התפוצה בצורה משמעותית ובקלות.
3. לקשר לטופס הרשמה מרשתות חברתיות
לכל פרופיל ברשתות החברתיות יש בדרך כלל חלק של אודות (BIO).
לחלק זה אפשר להוסיף קישור לטופס הרשמה. אפשרות אחרת היא להוסיף קישור לאתר הראשי ולצרף סקריפט שיזהה שהגולש מגיע מהרשת הספציפית על מנת להציג לו טופס הרשמה.
4. להשתמש בקמפיין פייסבוק ממומן
היכולת של פייסבוק למקד גולשים על פי תחומי עניין והיסטורית הצפייה שלהם בתוך הרשת החברתית יכולה להיות מועילה מאוד כאשר אנחנו רוצים להשיג עוד גולשים ולהגדיל את רשימת התפוצה שלנו.
2 דרכים טובות לעשות את זה:
א. לקשר לפוסט או מאמר מעניין שהקוראים ירצו לקרוא ולצרף לעמוד זה טופס רישום במקום בולט.
ב. טופס לידים בפייסבוק שכל מי שנרשם אליו אוטומטית מצורף לרשימת התפוצה (ניתן לבצע לזה אוטומציה בעזרת כלים כמו Zapier).
ב-2 הדרכים אני ממליץ לטרגט את הקהל על בסיס רימרקטינג – כלומר שיווק מחדש לאנשים שכבר ביקרו אצלנו. עובד יפה מאד מנסיון.
5. לתת לגולשים משהו בחינם
שיטה קלאסית להגדיל את רשימת התפוצה היא לתת "שוחד".
גולשים אוהבים לקבל מתנות בחינם, בין אם מדובר בספר אלקטרוני עם טיפים ("כיצד לחסוך כסף בתקציב המשפחתי"), שובר להנחה או סרטון בלעדי שפתוח רק למי שקורא את המייל.
בטופס בו מזינים את כתובת המייל לקבלת המתנה, יש למקם תיבת סימון בסגנון "רוצה לקבל עדכונים ומבצעים בלעדיים גם בעתיד".
מאז שאני מציע מתנה ברשימת התפוצה שלי אחוזי ההרשמה אצלי גדולי במאות אחוזים!
6. להשקיע בתכנים איכותיים באמת(!)
דרך טובה להגדיל רשימת תפוצה היא פשוט לייצר תוכן איכותי ולאורך זמן.
נכון, זה דורש השקעה של זמן ואנרגיה – אבל במידה ובאמת מתמידים עם זה, זה עובד.
לכתוב פוסטים זה לא תמיד מספיק, ואנחנו תמיד צריכים לשאוף שהם יהיו איכותיים במיוחד ויספקו מידע או הדרכה שאף אחד אחר לא מספק, בין אם מדובר במדריך מפורט, תיאור של ניסוי שערכנו, טור פרשנות מנומק וכך הלאה. על מנת לקבל השראה לתכנים כאלו, כדאי לבדוק אצל הקולגות או אתרים גדולים ופורטלים שעוסקים בתחום.
בנוסף, צריך לצאת מהקונספציה שלקוראים אין זמן לקרוא פוסטים ארוכים ולהקפיד שכל פוסט יהיה באורך של לפחות 1000 מילים אם לא יותר.
סביר להניח שגם אם הגולשים לא יקראו את כל הפוסט הם יעברו על כותרות המשנה ויתמקדו במה שמעניין אותם.
באופן זה, אנחנו יוצרים אצל הגולשים אמון גבוה במיוחד ולכן מגדילים את הסיכויים שהם ירשמו לרשימת התפוצה שלנו (מלבד זאת שהם באמת ירצו לשתף את הפוסט עם אחרים).
גם הפוסטים האלה יכולים לעזור לכם בנושא:
- 14 דרכים לייצר תוכן לאתר שלכם
- 50+ דרכים למצוא רעיון לכתיבת הפוסט הבא שלך
7. לכתוב פוסטים אורחים בבלוגים אחרים
כתיבת פוסטים אורחים בבלוגים אחרים יכולה לחשוף אתכם לקהל יעד רחב ומגוון הרבה יותר מזה שיגיע לאתר שלכם באופן טבעי.
לכן, זהו קהל היעד העיקרי שירצה להירשם לעדכונים בלעדיים שלכם. לכן, וודאו שהקישור מהקרדיט שמוביל חזרה לאתר שלכם (יכול להיות גם Nofollow) מפנה לעמוד שטופס ההרשמה מופיע בו.
8. להפוך את הטופס לחלק אינטגרלי מהאתר
את טופס הרישום לא חייבים להציב רק בעמודים ספציפיים ואפשר למשל להציב אותו באחד מהתפריטים הצדדים כך שיופיע בכל העמודים. רצוי שהטופס יהיה כמה שיותר פשוט על מנת שלא יתפוס חלק גדול מהמסך ותמיד יופיע Above The Fold (כך שהגולש לא יצטרך לגלול את העמוד על מנת לראות אותו).
9. לבצע A/B Testing על הטופס הרשמה של הרשימת תפוצה
ניסוי הוא חלק גדול מתהליך של ניהול רשימת תפוצה.
A/B Testing הוא "מבחן" שאותו עורכים על אלמנט מסוים באתר על מנת לבדוק איך גרסאות שונות שלו משפיעות על הגולשים.
כאשר מדובר בטפסים, השינויים בגרסאות יכולים להיות טקסטים שונים על הכפתורים, שילובי צבעים שונים, הוספת או הורדת שדות, שינוי ניסוחים ומיקרו קופי, שינוי כותרת הטופס וכך הלאה.
על מנת שלא להפסיד המרות אם הגרסה האלטרנטיבית מסתברת כפחות טובה מן המקורית, רצוי לשנות את הטופס בזמן אמת, כלומר, להציג לכל גולש טופס אחר על בסיס אקראי.
10. ליצור כמה שפחות שדות
לפעמיים יש לנו את הרושם שאם רק חלק מהשדות הם שדות חובה, אז זה לא באמת משנה כמה שדות נשים…
האמת היא שזה לא תמיד נכון כי:
- טופס ארוך יותר נראה לגולשים כטופס שלוקח יותר זמן למלא אותו ולכן חלק מהם יבחרו שלא למלא אותו מראש.
- טפסים ארוכים מורידים משמעותית את ההמרות מגולשי סלולר (שהיום הם הרוב, כמעט בכל התחומים).
לכן, הטופס הכי אפקטיבי של רשימת תפוצה הוא בדרך כלל טופס המכיל שני שדות בלבד: שם וכתובת מייל.
אפשר להשתמש גם רק במייל, אבל אז לא יהיה ניתן לכתוב הודעות אישיות עם שם הגולש (אני מעדיף לבקש מייל בלבד).
11. בהצטרפות אל רשימת תפוצה – לבצע אימות דו שלבי
אם בדיקת תקינות כתובת המייל בטופס לא טובה, יכול להיות שנקבל מידע לא נכון על גודל הרשימה האמיתית (במיוחד אם אנחנו לא משתמשים ברשימת דיוור עם סטטיסטיקה).
אחת הדרכים לפתור זאת היא להשתמש באימות דו שלבי.
כלומר, לא מספיק שהגולש ימלא את הטופס, אלא עליו גם לאשר במייל נפרד את ההצטרפות שלו לרשימה על ידי לחיצה על קישור ספציפי. כך אנחנו יכולים לדעת את גודל הרשימה האמיתית שלנו וגם להימנע ממצבים בהם גולשים נרשמים סתם וממהרים להסיר את עצמם ברגע הראשון שהם יכולים.
12. לבצע הרשמה ברגע הקריטי
הרגע הקריטי הוא זה שבו הגולש יוצר איתנו קשר דרך טופס או קונה מאתנו מוצר מסוים (יכול להיות גם שירות לא מוחשי).
זו הנקודה הטובה ביותר להוסיף אותו לרשימת התפוצה, אם דרך תיבת סימון (כפי שהצענו כבר) ובין אם דרך הפניה לטופס הרשמה נפרד.
אצלי למשל, הרבה מאד נרשמים לרשימת תפוצה הצטרפו אליה דרך העמוד תודה – מיד לאחר שהשאירו לי פנייה.
מה שנקרא – להכות בברזל בעוד הוא חם.
13. להשתמש בפופאפים בצורה חכמה
הרבה מאוד גולשים שונאים פופאפים או משתמשים בחוסמי פרסומות, ולכן לבעלי אתרים יש חשש טבעי להשתמש בהם.
לעומת זאת, מסתבר שיש להם פוטנציאל להגדיל רשימת תפוצה במידה ומשתמשים בהם נכון:
- הקפידו לציין באופן ברור שתשתמשו בהרשמה רק על מנת לשלוח תכנים רלוונטיים ולא תעבירו את הכתובת הלאה
- תזמנו את הופעת הפופאפ לזמן או לרגע מתאים: לאחר שהגולש נמצא באתר שתי דקות, אחרי שהוא גולל לאמצע הדף או אפילו כאשר הוא מתכוון לסגור את הטאב / החלון
- אל תציקו לגולש יותר מדי ותכנתו את הפופאפ כך שלא יופיע בתדירות גבוהה מדי אצל גולשים שכבר ביקרו באתר (קל מאוד לעשות זאת באמצעות שליחת עוגייה שהתוקף שלה פג לאחר מספר ימים).
- מזכיר – לתת מתנה בחינם!
14. צרו כמה רשימות תפוצה מקבילות
זכרו שלא כל הגולשים רוצים בהכרח את אותו תוכן: חלק מהם רוצים עדכוני חדשות וחלק מהם רוצים לקבל מבצעים והטבות.
בנוסף, גם תדירות העדכונים הרצויה משתנה מגולש לגולש.
לכן, צרפו לכל הודעה שאתם שולחים קישור לדף בו המשתמש קובע את ההעדפות שלו (השתמשו בקישור ספציפי שמונע את הצורך להקיש שם משתמש וסיסמה).
אופציה נוספת היא לבצע סגמנטציה של רשימות תפוצה וללמוד על העדפות הגולשים היא באמצעות סקר קצר אותו מציגים באתר מידי תקופה וכמובן משתפים אותו עם רשימת התפוצה הקיימת.
15. שתפו פעולה עם בעלי רשימות תפוצה אחרות
אף אחד לא רוצה שישתפו את המייל שלו עם רשימות אחרות בלי אישורו (והדבר גם אסור על פי חוק במקרים מסוימים), אבל בהחלט אפשר לשכנע את הגולשים להירשם לרשימות אחרות בעצמם.
אתר קיקסטארטר עושה זאת בצורה יפה מאוד ונותן לכל מגייס להציג בעדכונים שלו קישורים לפרויקטים אחרים שמצאו חן בעיניו.
נסו ליצור שיתופי פעולה עם בעלי רשימת תפוצה בתחומים קרובים או משלימים.
למשל, אם יש לכם חנות למכירת ציוד מקצועי לאנשי סאונד, אתם יכולים לספק קישור לרשימות תפוצה שמציעות חומרי גלם שונים כמו למשל ספריית אפקטים או מוזיקת רקע בתשלום.
ניהול רשימת תפוצה – לסיכום
יש לכם רשימת תפוצה? מעולה – נראה לי שנתתי כאן מספיק טיפים פרקטיים להגדיל אותה 🙂
אין לכם רשימת תפוצה? אז קדימה – זה הזמן להתחיל לטפח לכם אחת כזו. מבטיח לכם שמדובר בנכס בעל עוצמה בלתי רגילה!
בהצלחה 🙂