רעיונות לאתרים שאפשר לעשות מהם כסף

הכותרת של הפוסט הזה עשויה לעשות לחלק מכם Déjà vu. אחרי הכול, חלק גדול מהפוסטים כאן הם על תוכניות שותפים, מכירות באמזון, איביי וחנויות מסחר אלקטרוני.

כל אלו הם אתרים שקל לעשות איתם כסף מהבית. אתם לא צריכים להתפלל שיגיעו אליכם לקוחות מהאתר לעסק ובמקרים מסוימים אפילו לא לצאת מהבית.

בז’רגון של המשווקים באינטרנט בישראל לעיתים מקובל גם לכנות אותם “נכסים מניבים”, בדיוק באותה צורה בה נכס מוחשי כמו למשל דירה שאתם משכירים ומכניסה לכם סכום כסף קבוע.

נכון, גם דירות וגם אתרים צריך לדעת לתחזק, אבל בשני המקרים, צריך להשקיע הרבה יותר בשתילה מאשר בקציר. כלומר, בהתחלה זה יכול להיות קצת כאב ראש, אבל בהמשך זה משתלם.

אז בפוסט הזה אני אדבר גם על האפשרויות האלו, אבל בעיקר על עוד דרכים שאולי לא חשבתם עליהם.

כל האתרים שאני אדגים אגב הם אתרים עצמאיים, ולא אתרים שנותנים לכם לעשות כסף תמורת השתתפות בפעילויות מסוימות כמו סקרים, העלאת תמונות וכו’.

רעיונות לאתרים שאפשר לעשות מהם כסף

תוכנית שותפים

העיקרון של תוכנית שותפים הוא סופר פשוט: אתם מפרסמים מוצרים או שירותים של עסק אחר (מסמארטפונים ועד תוכנות להנהלת חשבונות) ומקבלים עמלה עבור כל מי שלוחץ על הקישור וגם רוכש באתר או משאיר הודעה לבעל העסק (ליד).

אחת הדרכים הברורות מאליהן להרוויח מתוכנית שותפים היא ליצור אתרים שמושכים אליהם כניסות ומשם להפנות את הגולשים לאתרים שבאמת מוכרים להם את הסחורה המוחשית או הווירטואלית.

לשם זאת אתם צריכים להתמקד במילות מפתח בנישה מסוימת ולהתברג עליהן במיקומים גבוהים. זה יכול להתבצע באמצעות קידום אורגני, אבל גם קידום ממומן שבו תשלמו מעט על כל קליק.

רוב תוכניות השותפים שישראלים אוהבים הן אכן אמזון ואיביי, אבל לאחרונה יש גם כמה אתרם ישראלים מפורסמים שקפצו על המציאה. לדוגמה, KSP, שהיום מוכרת הכול מהכול. לכן, אפשר לנצל את העובדה שהמשלוחים מחו”ל עדיין איטיים ומסורבלים כדי להקים אתרים כאלו גם בארץ.

פתיחת חנות וירטואלית בשילוב דרופשיפינג

עוד נושא שאני לא מפסיק לטחון עליו באתר: בניגוד לזירות מסחר כמו אמזון, חנות וירטואלית עצמאית היא אתר לכל דבר ועניין עם אוסף של דפי מוצרים, קטגוריות וכו’. (יש אפשרות לסנכרן בין חנות משלכם לזירת מסחר, אבל אני לא מדבר על המקרים האלו).

האם זה אומר שאתם חייבים לשכור מחסן ולבקר בדואר באופן קבוע? לא ממש – היום יש לא מעט דרכים לבצע דרופשיפינג “פרטי”.

כלומר, אתם קונים ממישהו סחורה והוא מנהל את כל ענייני ההפצה מהמחסן שלו. וגם אם לא, אתם יכולים להיעזר בחברות שילוח מהיר (צ’יטה, Boxit וכו’).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לחילופין, אתם יכולים לשלם רק על מה שאתם שולחים במעמד הקנייה של הלקוח שלכם.

הקאצ’ הוא שרוב הספקים שעושים Dropshipping עדיין נמצאים במזרח הרחוק ולאחרונה אפשר למצוא גם לא מעט במזרח אירופה. ישנם גם לא מעט ספקים אמריקאים, אבל הם מוכרים בתוך אמריקה.

אם אתם בכל זאת רוצים למצוא ספקים ישראלים, הסיכוי הכי טוב שלכם למצוא אותם הוא לפנות באופן פרטי למי שמוכר לסיטונאים ומספק גם שירותים לוגיסטיים. אם הוא די מדשדש בגוגל ולא מצליח למכור הרבה דרך האינטרנט, יכול להיות שזו עסקה ששני הצדדים ירצו מאוד לעשות.

מודל המודעות

עוד מודל קלאסי של נכס מניב הוא הצגת מודעות באתר (אפשר גם בנוסף לקישורים של תוכניות שותפים).

רוב המודעות שאתם רואים באינטרנט באתרים חיצוניים או אפליקציות הן מהרשת של גוגל שנקראת Adsense והמודל הוא מודל על תשלום פר לחיצה, כאשר ניתן למשוך את הכסף לחשבון הבנק שלכם רק אחרי שהגעתם לסף מסוים.

גוגל מתחלקת אתכם ברווחים באופן לא סימטרי, כאשר אתם בדרך כלל דווקא אלו שמקבלים את הנתח הגדול יותר.

מצד שני, עליכם לדעת שלכל נישה יש את רמת המחירים שלה. לכן, אתר שיש בו תוכן על נדל”ן או עריכת דין יקבל באופן ממוצע יותר כסף על כל לחיצה מאשר אתר בתחום כמו צעצועים לילדים.

קל יחסית לבדוק את זה דרך כלי מילות המפתח של גוגל בעמודה של תשלום ממוצע ללחיצה.

מצד שלישי, התחומים היקרים יותר הם גם אלו שקשה יותר לקדם בגוגל מבחינה אורגנית ולכן לא מדובר על תנועה באותו סדרי גודל.

אגב, מודל המודעות עובד גם ביו-טיוב, אבל תנאי הסף להצגת מודעות הם קשוחים יותר, אף על פי שפחות מאשר פעם. (לדוגמה, צריך רק 1,000 מנויים).

טאבולה ואאוטבריין

לצד הרשת של גוגל, רשת גדולה נוספת היא של טאבולה או אאוטבריין. העיקרון דומה, רק כאן מדובר יותר על “כתבות ממומנות” ולא מודעות פשוטות. אם האתר שלכם מתבסס בעיקר על תוכן עריכתי או חדשותי, ייתכן שזו תהיה האופציה העדיפה..

אגב, תמיד אפשר להטמיע מודעות ממספר רשתות באותו האתר, אבל קחו בחשבון שיותר מדי מודעות עשויות לעצבן את הגולשים ולפגוע במדדים שלכם (אחוז נטישה, זמן שהייה באתר, מספר המבקרים החוזרים וכו’).

אם אתם רוצים להעמיק בנושא של Taboola ו- Outbrain הנה התובנות שלי על השפעתן על הקידום האורגני

ספקים פרטיים

אם האתר שלכם הוא אתר נישתי כמו למשל אתר לחובבי נהיגה, ייתכן מאוד שתוכלו להרוויח יותר ממודעות של ספק מודעות ספציפי.

בעבר הספקים האלו היו מזוהים עם באנרים זולים, אבל היום יש להם מערכות מתוחכמות למדי שמפיצות לא רק באנרים, אלא מודעות מכל הסוגים והמינים.

מלבד זאת, יש ספקים שיסכימו לשלם לכם על סמך נפח תנועה מינימלית ולא רק על סמך לחיצות. לדוגמה, 100 ₪ על כל 10,000 כניסות. מכיוון שאתם לא עובדים מול מערכת אוטומטית, כאן יש כבר יש לכם ביד כוח מיקוח הרבה יותר גדול.

ישנם גם ספקים שמתפקדים גם כתוכנית שותפים ויתגמלו אתכם עבור כל מי שקונה מהם או משאיר אצלם ליד בנוסף לתשלום הקבוע (לדוגמה, חברה לביטוח רכב).

מכירת לידים איכותיים ברמה פרטנית

מכירת לידים פרטנית

הרעיון כאן מעט דומה לאתרים שמתבססים על תוכניות שותפים, רק שכאן אנחנו מוכרים את הליד ישירות לגורם חיצוני שאינו בהכרח חלק מרשת כזו או אחרת.

אם תחשבו על עצמכם כבעלי עסקים חופשיים, יש לכם אפשרות אחת להקים קמפיין אורגני או ממומן, עם כל ההשקעה שכרוכה בכך (בעיקר המון זמן), או שאתם יכולים פשוט לקנות ליד ממישהו אחר, כשהליד הם כידוע פרטי יצירת הקשר של הלקוח.

בשוק הישראלי יש המון מוכרי לידים והשם שיצא לתחום הוא לא בדיוק חיובי, אבל דווקא בשל הסיבה הזו לידים איכותיים שווים הרבה כסף לבעלי מקצועות כמו עורכי דין, סוכני ביטוח ומקומות כמו בתי השקעות.

ליד איכותי הוא ליד שעונה על הדרישות הבאות:

  • מדובר בליד ייחודי שנמכר רק לאדם אחד בלבד
  • הליד הוא חם. כלומר, הלקוח שלכם מקבל אותו זמן קצר לאחר שהוא נקלט אצלכם במערכת
  • הליד עבור טיוב. כלומר, בדקתם שהוא אמיתי ולא זהה לליד שכבר נכנס אליכם למערכת בעבר. אם מדובר בליד שהגיע מטופס, לעיתים יהיה מדובר בשיחה קצרה שתבצעו עם “הליד” לפני שתעבירו אותו לקונה.

קטגורית מכירת הלידים לא מתאימה לכל אחד ודורשת גם חוש עסקי ויכולת ליצור אמון אצל הלקוחות שעשויים להיות חשדניים.

מנגד, אם יש לכם אתר מקודם על מילות מפתח מבוקשות מאוד, לפעמיים חבל לבזבז אותו על ערוצי הכנסה פשוטים ופחות יציבים כמו לחיצות על קישורים.

בונוס: לעשות “אקזיט”

אם כבר עשיתי אנלוגיה בין נכסים אינטרנטיים לנכסים מוחשיים, גם נכס אינטרנט אפשר להשכיר או למכור. כמו תמיד, החוכמה היא למצוא את אותו הרגע בו אתם מתחילים להרגיש שמיציתם או שאתם רוצים לעבור לפרויקט הבא.

יש כמובן גם בוני נכסים “סידרתים” שבונים נכסים במהירות ומוכרים אותם ברווח.

מכירת נכס יכולה להתחיל בכמה אלפי שקלים בודדים לאתר שיש לו פוטנציאל לא ממומש ולהגיע גם למאות אלפי שקלים לאתר שכבר יש ממנו הכנסה חודשית.

אם אנחנו מדברים על השכרת נכסים, גם כאן הטווח הוא גדול למדי. לדוגמה, בהחלט אפשר להשכיר נכס ש”מביא” לידים בכמה אלפי שקלים לחודש. תלוי במספר הלידים הממוצע והתחום.

בשני המקרים, עליכם לזכור שבניגוד להשכרת או מכירת נכס נדל”ן שצפוי להמשיך להניב הכנסה קבועה ואף להגדיל את שוויו עקב עליית מחירי השוק, אתר אינטרנט דורש תחזוקה קבועה.

החוזה חייב לטפל בנושאים האלו, במיוחד אם מדובר בהשכרת אתר.

אם תיקחו על עצמכם את התחזוקה ובעיקר את תחום בניית הקישורים שדורש טיפול חודשי, קחו זאת בחשבון כשאתם קובעים את המחיר שתרצו לגבות. לדוגמה, על סמך מספר שעות העבודה הממוצע בששת החודשים שקדמו לעסקה.

לסיכום

יש המון דרכים לעשות כסף באינטרנט. הפתרונות הקלים שמתבססים על תשתיות של אתרים אחרים הם אומנים מהירים יותר, אבל הרבה פחות יציבים ובטוחים.

לעומת זאת, הקמת אתר עצמאי שיש לו מגוון של אפשרויות הכנסה מהווה שיטה בטוחה יותר שעבור רבים מאיתנו תהיה גם מספקת יותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו